Fitness Seller

Nieuw log kale

Hey kale! Klinkt alsof je zo'n beetje afhankelijk bent van je chiropractor man, slechte zaak. Als het bij jou elke keer in je rug schiet kan het alleen maar betekenen dat je een instabiele onderrug hebt en is dat "erin" schieten een manier van je lichaam om naar stabiliteit te zoeken in je onderrug. Het jammere van een chiropractor vind ik toch altijd dat ze je behandelen, maar je verder niet zelfstandig maken (ken zat mensen die 5jr of langer regelmatig bij een chiropractor komen). 1 van de meest wetenschappelijk bewezen behandelmethodes bij steeds weer terugkerende episodes van rugklachten is stabiliteitstraining (oa door mw Jull ontwikkeld).

Pm me anders als je hier meer over wilt weten, ik help niet veel mensen op dit forum met blessures, maar ach verveel me toch een beetje vandaag :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Hey kale! Klinkt alsof je zo'n beetje afhankelijk bent van je chiropractor man, slechte zaak. Als het bij jou elke keer in je rug schiet kan het alleen maar betekenen dat je een instabiele onderrug hebt en is dat "erin" schieten een manier van je lichaam om naar stabiliteit te zoeken in je onderrug. Het jammere van een chiropractor vind ik toch altijd dat ze je behandelen, maar je verder niet zelfstandig maken (ken zat mensen die 5jr of langer regelmatig bij een chiropractor komen). 1 van de meest wetenschappelijk bewezen behandelmethodes bij steeds weer terugkerende episodes van rugklachten is stabiliteitstraining (oa door mw Jull ontwikkeld).

Pm me anders als je hier meer over wilt weten, ik help niet veel mensen op dit forum met blessures, maar ach verveel me toch een beetje vandaag :D

Dude, echt serieus. Precies, maar dan ook precies hetzelfde heeft een maat ook tegen mij gezegt (is ook fysiotherapeut).
Dat instabiele komt volgens hem door zogenoemde voorkeurshoudingen. Bijv. alles met je rechterhand oppakken, op je rechterbeen leunen, bij het zitten op je rechter elleboog leunen, etc. Hierdoor word mijn linkerkant (want daar zit de blessure) veel minder belast dan de rechterkant. Door zware trainingen moet de linkerkant ineens wel flink werken en dat wekt dan blessures op.
Ik heb al wat oefeningen van hem gekregen (oefeningen op een fysiobal/ stabiliteits training, schuine pulltroughs, zoveel mogelijk pronated deadliften, one arm deadlifts, etc).

Ook jou verhaal van de chiroprator vertelde hij. Dat het een goede behandeling is, maar niet de oplossing voor het probleem. Ik ben verder pas 4 keer bij de chiro geweest.

Heb je een artikel over die stabiliteits training?

het is echt balen als je blessurens hebt,en remt je natuurlijk ook af in je training/ontwikkeling.
wou je via deze weg ook ff sterkte wensen!!!!

• #1.104
het is echt balen als je blessurens hebt,en remt je natuurlijk ook af in je training/ontwikkeling.
wou je via deze weg ook ff sterkte wensen!!!!

Thanks! Ja het remt zeker af. Mijn top DL is 260. En ik heb voor mijn blessure 4x230 getrokken met deadstop. Toch aardig. Maar ik ben blij als ik nu 180 nog van de grond kan krijgen :( Squats zijn ook qua kracht erg achteruit gegaan. Vandaar dat ik nu alleen nog maar fullsquats doe, zodat mijn onderrug minder zwaar belast word.

Dude, echt serieus. Precies, maar dan ook precies hetzelfde heeft een maat ook tegen mij gezegt (is ook fysiotherapeut).
Dat instabiele komt volgens hem door zogenoemde voorkeurshoudingen. Bijv. alles met je rechterhand oppakken, op je rechterbeen leunen, bij het zitten op je rechter elleboog leunen, etc. Hierdoor word mijn linkerkant (want daar zit de blessure) veel minder belast dan de rechterkant. Door zware trainingen moet de linkerkant ineens wel flink werken en dat wekt dan blessures op.
Ik heb al wat oefeningen van hem gekregen (oefeningen op een fysiobal/ stabiliteits training, schuine pulltroughs, zoveel mogelijk pronated deadliften, one arm deadlifts, etc).

Ook jou verhaal van de chiroprator vertelde hij. Dat het een goede behandeling is, maar niet de oplossing voor het probleem. Ik ben verder pas 4 keer bij de chiro geweest.

Heb je een artikel over die stabiliteits training?

Geen artikel enkel boeken, maar daar heb je niks aan natuurlijk. Maar aan je verhaal te lezen verteld die fysio vriend van je precies hetzelfde als wat ik je zou gaan vertellen! :thumbs: Je bent in goede handen dus! Succes! :D

• #1.106
Geen artikel enkel boeken, maar daar heb je niks aan natuurlijk. Maar aan je verhaal te lezen verteld die fysio vriend van je precies hetzelfde als wat ik je zou gaan vertellen! :thumbs: Je bent in goede handen dus! Succes! :D

Wel tof trouwens zo'n maat. Want ik leer van hem van alles over het menselijk lichaam en hij weer over training. Zo vul je mekaar wel goed aan.

tja, is gewoon echt k*t zo met je onderrug maar de tijd zal leren en hopelijk ook genezen :)

• #1.108
Schouders

Standing machine press
8x80
8x100 = fullstack
8x120
3x140 PR zwaaar!!

Seated db presses
8x32
8x34
8x36
8x38

Chest supp. rear raises
12x20
12x22
12x24

Reversed crossover
12x25
10x30
8x35

Cable side raises
12x20
10x25
8x30
8x10 5 sec. static hold per rep

Behind the back shrugs ss front shrugs
3x12x140 + 3x12x140

Cardio 20 min. HIIT

Opmerking;

super getraind!

Vette PR bro,en een super training zoals je zelf al zegt.:thumb:

Sterke schouder sessie man, zeker een super training Kale is back ;)

feli met je pr bro:)

• #1.112
Thanks mannen. Voelde me ook sterk :)

• #1.113
Benen

Olympic ATTG squat
8x60
8x100
8x120
8x140
6x160

Close stance legpress (voeten tegen elkaar) supersetted met walking db lunges
8x250 + 16 stappen 24kg
8x300 + 16 stappen 26kg
8x350 + 16 stappen 28kg ~ lights out... game over!!

One legextension
3x12x30 (max contraction)

Stiffed leg DL
8x80
8x100
8x120
8x140

Seated one legcurl
12x40
12x45
12x50

Pullthrough
3x15x60

Cardio 30 minuten

Opmerking; Slopend!!!

Die combi legpress en lunges lijkt me moordend, reden waarom je db lunges doet in plaats van barbell in de nek?

• #1.115
Die combi legpress en lunges lijkt me moordend, reden waarom je db lunges doet in plaats van barbell in de nek?

hehe omdat ik walking lunges fijner vind. Maar de gang (lange gang tussen cardio gedeelt en krachthonk) is te smal voor een barbell. ;)

• #1.116
Training van vandaag. Super!!!

Close grip bench
8x60
8x90
8x100
8x110
4x125 Ik drukte mega scheef en 1 kant was echt heel raar zwaar. Bleek ik 55kg aan 1 kant te hebben en 50 aan de andere kant :roflol: Nog maar een set.
6x125 laatste 2 ietsje hulp (rep PR)

Lying one arm db extension
12x16
10x18
8x20

100 rep BW dips
30xBW
31xBW
26xBW
13xBW

One arm olympic barbellcurl
3x8xbar

Rope curls
3x12x60

Preacher db curl
8x20
8x22
8x24

3 lichte setjes side raises van 12

6 sets buik ss 6 sets kuiten

Oneven belasting, tis eens iets anders hé :roflol:

goeie sig trouwens

Leipe cg bp en dips Kale! hoeveel weeg je op dit moment?

• #1.120
Leipe cg bp en dips Kale! hoeveel weeg je op dit moment?

Ik weeg rond de 87 kg. Nog steeds redelijk droog (al verschilt dat met de dag ?? ik houd soms er veel vocht vast, waardoor ik een stuk vetter lijk, met name de buik en middel. En de andere dag zie ik er gedefinieerd uit en is mijn sixpack goed zichtbaar..).

Terug
Naar boven