XXL Nutrition

Nieuw log kale

go kale, go massa :banana:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.162
Vanaf vandaag begin ik trouwens met de HIIT cycle van Muscle Media

cylce;
Muscle Media

Dit omdat ik toch de cardio te tijdrovend/saai vind op dit moment. Ik heb totaal geen vrije tijd meer.

Hmm mij te intensief. Ik loop nu gewoon iedere avond 45 minuten.
Redelijk tempo en lopen maar. Doe dit een half jaartje en kijk wel wat het dan heeft gedaan.

• #1.164
Schouders

Standing machine press
8x80
8x100 = fullstack
8x120
5x140 PR (laatste ietsiepietsie hulp)

Seated db presses
4x8x38 volume PR!

Chest supp. rear raises
4x12x24

Seated side raises
3x10x14 (1-0-3 tempo)

Barbellshrugs
12x140
10x180
2x8x220

Legpress calves
3x12x150

1e HIIT training 4 minuten

Opmerking; hellyeah, word weer sterker!

Netjes KaLe!!!!Hellyeah:wl:

• #1.166
Benen... intens!!

Fullsquats dropsets
5x60 warmup
5x100 warmup
2 x 8x140 + 8x100 + 8x60

Walking db lunges
2x 30 meter met 24kg db's. (30-32 stappen)

Legextensions
2x50x40kg (rest/pauze style en elke rep vasthouden bovenin)

Legcurls
2x12x30 (2 sec. knijpen bovenin)

Seated legcurls
2x12x40 (2 sec. knijpen)

Opmerking;

Weinig volume, maar erg intensief. Elke set was een werkset. Ik sta te wankelen op mijn benen. Wilde eigenlijk voor 3 dropsets gaan met squat, maar mijn rug begon weer te irriteren dus ben genokt. Moet zeggen dat ik na 2 sets al helemaal kapot was :D Lekker manier van trainen dit.

Ik volg jouw training graag. Zijn altijd goed om inspiratie op te doen.

• #1.168
Cool :)

Lekker manier van trainen dit.

Nu wil ik echt niet b**chen, gewoon bijleren: wat voor nut heeft een dropset? Je load wordt hoger als je de sets afzonderlijk doet maar dan met iets meer gewicht, en je volume kan je ook hoger houden dan als je dropsets toevoegt?

Als een spier een load van 100 gewoon zou zijn, dan gaat ze wel vermoeid zijn als daarna nog eens 60 zou komen, maar helpt die "vermoeidheid" genoeg om de extra spieren op te bouwen?

• #1.170
Nu wil ik echt niet b**chen, gewoon bijleren: wat voor nut heeft een dropset? Je load wordt hoger als je de sets afzonderlijk doet maar dan met iets meer gewicht, en je volume kan je ook hoger houden dan als je dropsets toevoegt?

Als een spier een load van 100 gewoon zou zijn, dan gaat ze wel vermoeid zijn als daarna nog eens 60 zou komen, maar helpt die "vermoeidheid" genoeg om de extra spieren op te bouwen?

- afwisseling is the key
- grenzen verleggen
- conditie
- totale uitputting van de spier (ja, ik geloof daar in)

En daarbij kan ik op het moment gewoon niet zwaar vanwege mijn onderrugblessure, dan vind ik dit een mooie oplossing. Constante hoge load op mijn rug, en ik loop weer twee weken krom.

Zie het verder als highrep. of ik nu 24x 100 squat of 8x140 + 8x100 + 8x60.. de totale load is het zelfde ;)

Laatst bewerkt:
  • #1.171
Woei net even schouders en borst opgemeten;

Schouders september; 121cm , nu 128cm. 7cm in een jaar, plus droger!
Borstomtrek is 115 gebleven.

Mijn vet% was vorig jaar veel en veel hoger dan dit jaar (rond de 16 tov ong.10a 11%). Nette progressie dus. Ikke blij :)

Is die borst omtrek gemeten tijdens een lat spread of ontspannen?

• #1.174
Training van vandaag

100rep BW dips
34xBW
33xBW
20xBW + 10 + 3 (rest/pauze) dood!

One arm reversed cable extension (2 sec. hold)
3x10x25

Lying one arm db extension
12x14
10x16
8x18

EZbarbell curl
8x60
8x70
6x80 (oud PR)

Concentration curl (elleboog op been)
3x8x20

Reversed barbell curls
2x12x40 (gestopt, deed zeer aan aanhechting)

Cable side raises
15x20
12x25
10x30

3 sets legpress calves van 20 reps
3 set cable crunches van 15 reps

Opmerking;
K*t van die dips. Niet vol kunnen maken in 3 sets :D Ik was na de 2e set al zo ontzettend verzuurd, niet normaal. Die rest/pauze style was tussen door ff een paar sec. rust en dan weer verder. Dus geen volledige rust. Maar toch net geen volledige set :( Verder aardige training :)

Trouwens, zaterdag doe ik ze in 3 series ;) Moet lukken

Ik wilde het net nog vragen maar zag het net al, net niet gelukt maar toch een super prestatie :eek:

Sinds ik zijkant schouders 3 keer per week aanpak, gaan ze echt super vooruit. Ze beginnen echt uit te puilen. Ik ga dit ook met kuiten doen, aangezien deze zielig klein/ongevormd zijn in verhouding met de rest van mijn lichaam (vooral mijn bovenbenen :roflol: ). Net als zijkant schouders, doe ik 3 keer per week 1 oefening van 3-4 sets (om de dag).

Dit lijkt me ook wel wat aangezien me zijkant schouders nog wel wat mogen hebben,
ook die kuiten ga ik 3 keer per week aan pakken, same thing here.

Woei net even schouders en borst opgemeten;

Schouders september; 121cm , nu 128cm. 7cm in een jaar, plus droger!
Borstomtrek is 115 gebleven.

Mijn vet% was vorig jaar veel en veel hoger dan dit jaar (rond de 16 tov ong.10a 11%). Nette progressie dus. Ikke blij :)

Dat is zeer zeker een nette progressie, Keep going :thumbs:

• #1.176
hehe, thanks kerel! Mijn kuiten ben ik echt wild geschrokken. 39cm!! :( Echt totaal uit verhouding!! Dus die hebben even prioriteit. Binnen 2 maanden wil ik er een dikke cm aan hebben.

hehe, thanks kerel! Mijn kuiten ben ik echt wild geschrokken. 39cm!! :( Echt totaal uit verhouding!! Dus die hebben even prioriteit. Binnen 2 maanden wil ik er een dikke cm aan hebben.

Net zo groot als die van mij, alleen zijn mijn boven benen 10x niks vergeleken met jou :p
Ik houd je er aan ;) die van mij moeten ook minstens een cm erbij de komende 2 mnd.

Edit: Net gecheckt, ze zijn al 1 cm gegroeid binnen de laatste 2 mnd, op naar de 44 cm kuiten :p

• #1.178
Net zo groot als die van mij, alleen zijn mijn boven benen 10x niks vergeleken met jou :p
Ik houd je er aan ;) die van mij moeten ook minstens een cm erbij de komende 2 mnd.

Mjwah. mijn armen zijn 43 en dan kuiten 39. Qua verhouding moeten ze toch wel een beetje dezelfde afmeting hebben.

Hmm kuiten zijn imo moeilijk echt te gainen. Is toch wel aanleg of niet. Die van mij verschillen maar heel weinig wanneer ik ze een tijd heel heftig aanpak of soms maar een beetje aankloot.

Hmm kuiten zijn imo moeilijk echt te gainen. Is toch wel aanleg of niet. Die van mij verschillen maar heel weinig wanneer ik ze een tijd heel heftig aanpak of soms maar een beetje aankloot.

Elke trainingsdag je kuiten zwaar trainen met min. 12 reps.

Terug
Naar boven