XXL Nutrition

Nieuw log kale

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
@flying fox; Die oefening is voor je lower traps.

SpprSi; Bij HIIT (ik doe het trouwens op de fiets) gaat het niet zo zeer om de kcals, maar voornamelijk om de afterburn. Dus na de sessie blijf je vet verbranden.

Soww KaLe!!!Gaat weer lekker met die PR's he...Congratz :thumbup:

• #1.243
Hehe thanks. Gaat zeker lekker. Maar ik merk weer dat ik zwaar kan trainen, want er treden weer vervelende pijntjes op :( Elleboog, knieen voel ik weer opkomen, schouder... maarja effe in de gaten houden.

@flying fox; Die oefening is voor je lower traps.

SpprSi; Bij HIIT (ik doe het trouwens op de fiets) gaat het niet zo zeer om de kcals, maar voornamelijk om de afterburn. Dus na de sessie blijf je vet verbranden.
Ja, maar wat is er juist anders aan de uitvoering? Het feit dat je je duim omhoog houdt?

Van tijd tot tijd eens een dagje of 2 rust en genoeg water drinken om de gewrichten soepel te houden, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen:D. Mss wat glucosamine of zo:)

Hehe thanks. Gaat zeker lekker. Maar ik merk weer dat ik zwaar kan trainen, want er treden weer vervelende pijntjes op :( Elleboog, knieen voel ik weer opkomen, schouder... maarja effe in de gaten houden.

T'is ook zo verleidelijk om met die grote gewichten te smijten he,maar toch uitkijken als de pijntjes zich gaan herhalen KaLe,volgend jaar willen we ook nog kunnen genieten van dit brute leerzame log.:cool:

ik snap eigenlijk nie hoe je kcal kan verbranden na de cardio.

@flexx123: Je hartslag die niet meteen daalt, en als je niet direct kh's inneemt moet je lichaam zijn energie van ergens halen dus uit je vetreserve. Aangezien je hartslag niet piekt door hem continu hoog te houden, ga je ook minder snel eiwitten uit je spieren halen als toevoer voor energie, dus minder snel spieren verbranden dan bij bvb een uur te lopen aan 12 km/u.

Denk ik:D

• #1.251
@flexx123: Je hartslag die niet meteen daalt, en als je niet direct kh's inneemt moet je lichaam zijn energie van ergens halen dus uit je vetreserve. Aangezien je hartslag niet piekt door hem continu hoog te houden, ga je ook minder snel eiwitten uit je spieren halen als toevoer voor energie, dus minder snel spieren verbranden dan bij bvb een uur te lopen aan 12 km/u.

:thumbup:

@ KaLe: Hoe lang wacht je dan vooraleer ook maar iets binnen te nemen? En wat neem je dan tot je?

nice maar wat is de bedoeling dan,linkje? :P

Doe je ook aan een warming up/cooling down met HIIT, verloren broeder?
Zoja, doe je deze op dezelfde intensiteit als tijdens de rust tussen de intervallen of doe je dit puur op gevoel?

• #1.255
Warmup up eigenlijk niet. Ik heb al KT achter de rug, dus ik ben warm zat. Cooling down wel, maar niet lang.

• #1.256
  • #1.260
Had even het idee dat je een losse HIIT workout achter de rug had.

Hoe lang duren de intervals?

30 sec.

30 sec. medium, 30 sec. sprint, 30 sec. medium, 30 sec sprint, etc.

Ik bouw dit op volgens het schema van de link, naar 15 minuten in 8 weken.

Terug
Naar boven