XXL Nutrition

Nieuw log kale

Klote man, wat zegt die chiro er zelf van?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.503
Nou, die was helemaal blij voor me dat het weer beter ging. Of bedoel je wat er met me rug is? Onderrug is instabiel. Veroorzaakt door voorkeurshoudingen me leven lang.

o.a. doordat een chiro gewoon veel meer kennis heeft dan een ortho manueel figuur. Studie chiro duurt zo'n 5 jaar en bestaat voor een groot deel tevens uit geneeskunde. Studie ortho manueel therapeut rond je af in twee jaar.
(volgens mijn bronnen dan)

Ik maak snel de link naar meer kennis als je meer moet studeren.

@ kale, voorkeurshoudingen?

Lijkt me dat een onstabiele onderrug zo specifiek is dat je dit gemakkelijk weg kunt trainen?

o.a. doordat een chiro gewoon veel meer kennis heeft dan een ortho manueel figuur. Studie chiro duurt zo'n 5 jaar en bestaat voor een groot deel tevens uit geneeskunde. Studie ortho manueel therapeut rond je af in twee jaar.

Lijkt me dat een onstabiele onderrug zo specifiek is dat je dit gemakkelijk weg kunt trainen?

Ik heb het niet over therapeut, maar arts;)
Vrouw waar ik liep is tot haar 35ste bezig geweest met haar studie.
Fysiotherapie heeft zij ook in haar pocket zitten.
Arts, fysio en ortho manueel therapeut wisten het niet.
Ik kom bij haar en zij zegt gewoon in 3-5 minuten wat ik had.
Je betaald alleen 58 euro voor 10 min behandeling en 5 min babbelen;)
En leid echt pijn:D

aha, klein verschil.

Wel top dat je der vanaf bent, wat was de diagnose dan?

• #1.507

Met voorkeurshoudingen bedoel ik; Dingen oppakken leunend naar rechts, bij gewoon staan altijd op je rechterbeen leunen, naar rechts leunend op een stoel zitten, etc. Kortom verwaarlozing van de linkerkant en deze is dus verzwakt en stijf/stroef. Nooit last van gehad, maar door zwaar te liften krijgt de linker kant steeds een opdonder en zodoende word die kant steeds "beschadigd". Plus dat krachttraining voornamelijk bestaat uit statische bewegingen. Veel cardio heeft me de laatste tijd ook goed gedaan.

• #1.509
hehe, ik heb er ook echt de schurft aan. Maar eerlijk is eerlijk, het houd wel een beetje je vet% onder controle, plus een betere doorbloeding wat weer bevordelijk is voor spiergroei. Langdurig cardio doe ik ook voornamelijk buiten. Fietsen door de duinen. Dat is lang niet zo boring als schaapachtig voor je uitstaren op een loopband hehe

hehe, ik heb er ook echt de schurft aan. Maar eerlijk is eerlijk, het houd wel een beetje je vet% onder controle, plus een betere doorbloeding wat weer bevordelijk is voor spiergroei. Langdurig cardio doe ik ook voornamelijk buiten. Fietsen door de duinen. Dat is lang niet zo boring als schaapachtig voor je uitstaren op een loopband hehe

denk dat het er ook een beetje aan ligt aan wat voor werk je doet. mijn ervaring is dat cardio bij contra-productief werkt, kost me gewoon teveel lbm en zit merkbaar mijn herstel in de weg. misschien als je de hele dag met je k*t op een bureaustoel zit...:D

-rodge

lache kale! en rodge knalt idd echt keihard ik zei het hem ook al vorige week.. he's a freak

• #1.512
Ja dat is dus het geval. In dit geval dan wel met een geval tussen mijn benen op een bureaustoel. Dus ik verbrand geen reet op een dag ;)

Presses vallen tegen nog hoor. Heb een paar jaar terug al met 50 gepressed. Volgende training pak ik ze mee. 6-8 hh ;) Nieuwe gym is altijd even de kat uit de boom kijken. Ander materiaal, andere omgeving, etc.

De reden waarom ik hierheen ben gegaan; het is een echte hardcore toko. Zwaardere dumbbells (t/m 54kg), powercage, gewoon overall meer mogelijkheden. Enige nadeel; het is 2 keer zover als mijn andere gym (waar ik ook nog blijf)

Training van vandaag zal een rustige worden, aangezien ik vanmorgen mijn bed niet uit kon komen vanwege de pijn in mijn rug. Het is weer dikke ellende :(

Ahh okay Kale,maar je bent toch nog altijd aant cutten???en veel cardio aant doen???Zijn presses met 50kg toch niet verkeerd man.:thumbup:

• #1.518
  • #1.520
lol, ik moet ook even leren met die enorme knotsen om te gaan ;)

Terug
Naar boven