- Waardering
- 666
Klote van je schouder!!!
De grootste fout die je nu kunt maken is om tegen beter weten in door te trainen, want als deze blessure door zet ben je nog veel verder van huis. Zou er toch maar ff werk van maken en er door een deskundig persoon naar te laten kijken.
Ga eens staan en beweeg je gestrekte arm eens voor je uit tot op de schouderhoogte (zoals bij een front raise).
Beweeg nu je linker arm in deze positie naar rechts (of je rechterarm naar links...) en help met je andere arm de beweging (zodat je je arm goed naar de andere kant trekt).
Let wel op dat je bovenlichaam stil blijft dus niet meedraait.
Je wilt eigenlijk druk creeëren op het gewricht van je schouder-sleutelbeen.
Zoals dit plaatje;
Als je bij deze beweging eindstandig pijn voelt, dan is het hoogstwaarschijnlijk je ac-gewricht.
Maar je moet zowiezo ff naar de fysio gaan, lijkt me beter.
Je bent immers topsporter en zoiets moet snel verholpen worden...
succes
De grootste fout die je nu kunt maken is om tegen beter weten in door te trainen, want als deze blessure door zet ben je nog veel verder van huis. Zou er toch maar ff werk van maken en er door een deskundig persoon naar te laten kijken.
Ga eens staan en beweeg je gestrekte arm eens voor je uit tot op de schouderhoogte (zoals bij een front raise).
Beweeg nu je linker arm in deze positie naar rechts (of je rechterarm naar links...) en help met je andere arm de beweging (zodat je je arm goed naar de andere kant trekt).
Let wel op dat je bovenlichaam stil blijft dus niet meedraait.
Je wilt eigenlijk druk creeëren op het gewricht van je schouder-sleutelbeen.
Zoals dit plaatje;
Als je bij deze beweging eindstandig pijn voelt, dan is het hoogstwaarschijnlijk je ac-gewricht.
Maar je moet zowiezo ff naar de fysio gaan, lijkt me beter.
Je bent immers topsporter en zoiets moet snel verholpen worden...
succes

Maar ik ga morgen een afspraak maken bij de doc voor een doorverwijzing.
Ach ja wennen komt wel goed