Fitness Seller

Nieuw log kale

Klote van je schouder!!!

De grootste fout die je nu kunt maken is om tegen beter weten in door te trainen, want als deze blessure door zet ben je nog veel verder van huis. Zou er toch maar ff werk van maken en er door een deskundig persoon naar te laten kijken.

Ga eens staan en beweeg je gestrekte arm eens voor je uit tot op de schouderhoogte (zoals bij een front raise).

Beweeg nu je linker arm in deze positie naar rechts (of je rechterarm naar links...) en help met je andere arm de beweging (zodat je je arm goed naar de andere kant trekt).
Let wel op dat je bovenlichaam stil blijft dus niet meedraait.
Je wilt eigenlijk druk creeëren op het gewricht van je schouder-sleutelbeen.
Zoals dit plaatje;

addstr1.jpg

Als je bij deze beweging eindstandig pijn voelt, dan is het hoogstwaarschijnlijk je ac-gewricht.

Maar je moet zowiezo ff naar de fysio gaan, lijkt me beter.
Je bent immers topsporter en zoiets moet snel verholpen worden...

succes

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.762
Klote van je schouder!!!

De grootste fout die je nu kunt maken is om tegen beter weten in door te trainen, want als deze blessure door zet ben je nog veel verder van huis. Zou er toch maar ff werk van maken en er door een deskundig persoon naar te laten kijken.

Ga eens staan en beweeg je gestrekte arm eens voor je uit tot op de schouderhoogte (zoals bij een front raise).

Beweeg nu je linker arm in deze positie naar rechts (of je rechterarm naar links...) en help met je andere arm de beweging (zodat je je arm goed naar de andere kant trekt).
Let wel op dat je bovenlichaam stil blijft dus niet meedraait.
Je wilt eigenlijk druk creeëren op het gewricht van je schouder-sleutelbeen.
Zoals dit plaatje;

addstr1.jpg

Als je bij deze beweging eindstandig pijn voelt, dan is het hoogstwaarschijnlijk je ac-gewricht.

Maar je moet zowiezo ff naar de fysio gaan, lijkt me beter.
Je bent immers topsporter en zoiets moet snel verholpen worden...

succes

Deze beweging doet niet echt pijn. Voel alleen de spierpijn in me borst van gister :D Maar ik ga morgen een afspraak maken bij de doc voor een doorverwijzing.

Zo heb met die powerhooks getraind....t*ring das ff wennen..
Had de baar nu op de houders gelegd, maar dan zit het rack in de weg met laden dus mieter de baar de volgende keer op de vangers. Failde mooi en kon net niet die hooks haken dus alsnog dbs mogen droppen :P Ach ja wennen komt wel goed :)

wat zijn lowerlats raises?

schouders is idd klote ben benieuwd naar de uitslag

• #1.765
Zo heb met die powerhooks getraind....t*ring das ff wennen..
Had de baar nu op de houders gelegd, maar dan zit het rack in de weg met laden dus mieter de baar de volgende keer op de vangers. Failde mooi en kon net niet die hooks haken dus alsnog dbs mogen droppen :P Ach ja wennen komt wel goed :)

Is idd even wennen denk ik, maar je zou er op een gegeven moment meer uit kunnen halen doordat je ze vrijwel in start positie hebt.

wat zijn lowerlats raises?

schouders is idd klote ben benieuwd naar de uitslag

B: Lower trap raises, arms 10 and 2 o'clock

The lower trap fibers (underdeveloped in most intermediate trainees) act to depress and counter-fixate the upper trap fibers. Therefore, pliability and isometric strength are required. Start by facing forward on an incline bench. Grip two dumbbells with the thumbs up (like in a hammer curl). Keeping arms straight, elbows slightly bent, raise the dumbbells toward the ceiling at a 45-degree angle from your head (the 10:00 and 2:00 positions of a clock.) Retract your shoulder blades (squeeze them together) at the top position.

215prone-trap-3-raise.jpg

een sloper voor het onderste deel van je traps.

mm zal het volgende week eens proberen

• #1.767
Pak niet teveel gewicht!! 10kg is echt zwaar, helemaal als je highreps doet en bovenin de beweging knijpt.

Ik raad toch aan zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen om een MRI te krijgen. Als nl je clavicula beschadigd is werken hersteloefeningen en ibuboprofen niet. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar zo kan het eventueel wel worden uitgesloten.
Ik weet uit ervaring hoe het achteraf voelt als je een aantal maanden met een klacht blijft lopen voordat er iets geconstateerd wordt. Ik heb dit al 2 x meegemaakt en in totaliteit heeft me dat 14 maanden gekost (rusten, shokwave therapie en na maanden eindelijk mri en zo opgelost).
Het vreemde was ook, dat de aard van de klacht bij allebei de kanten totaal anders was, maar de diagnose (en operatie) gelijk.

Suc6….

• #1.769
Ik raad toch aan zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen om een MRI te krijgen. Als nl je clavicula beschadigd is werken hersteloefeningen en ibuboprofen niet. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar zo kan het eventueel wel worden uitgesloten.
Ik weet uit ervaring hoe het achteraf voelt als je een aantal maanden met een klacht blijft lopen voordat er iets geconstateerd wordt. Ik heb dit al 2 x meegemaakt en in totaliteit heeft me dat 14 maanden gekost (rusten, shokwave therapie en na maanden eindelijk mri en zo opgelost).
Het vreemde was ook, dat de aard van de klacht bij allebei de kanten totaal anders was, maar de diagnose (en operatie) gelijk.

Suc6….

thanks man :) Mijn huisarts is vanaf 1 uur weer aanwezig. Bel ik meteen even voor een afspraak.

Big'ups to Kale,hoop dat je snel hersteld man.;)

• #1.772
  • #1.773
als ik zoek op orthopedie of orthopeet in haarlem krijg ik alleen maar sites voor protheses..

als ik zoek op orthopedie of orthopeet in haarlem krijg ik alleen maar sites voor protheses..

ook nooit weg een protese toch :D

bij ons kan je gewoon een 'afsprakenbureau' bellen. en zeggen dat je een afspraak wilt maken met een orthopead. als je eenmaal daar bent zou ik vertellen wat je hebt en wat je weet en zo proberen aan te sturen op een scan.
ook daar zit nl waarschijnlijk wel weer aardige wachttijd op.

(ps. als je de scan krijgt suc6 ze zijn nl niet echt gemaakt voor zegmaar iets anders gebouwde mensen :D, best krap zo'n dingetje.

• #1.775
lol! Nah bel mijn arts wel even of hij iemand weet. Kan het nergens vinden.

• #1.776
Morgen om 8 uur een afspraak bij mijn huisarts. Moet er toch heen voor wat andere zaken, dus komt mooi uit.

succes kale !

• #1.778
Net naar de huisarts geweest. Ik heb dus een ontstoken AC-gewricht. Heb hiervoor ibuprofen gekregen. De doc. vond het niet nodig om een mri scan te laten doen, omdat er niets beschadigd is.

Ook lekker; heb ook ontstoken voorholtes. Word lekker squatten vanavond met die druk op me kop, maar niet heus :s Ga rustig aan doen dus. Heb hiervoor een neusspray gekregen.

Gaat mooi k*t dus op het moment :(

rust is wat je lichaam nodig hebt kerel, herstel kost energie.

Goeie diagnose in ieder geval (toch?) in ieder geval iets wat vanzelf hersteld, als je er voorzichtig mee bent,

• #1.780
Gelukkig wel. Mag wel gewoon doortrainen, maar geen oefeningen die pijn doen en uiteraard wat minder zwaar :D Heerlijk zo'n huisarts die niet zoals alle artsen zegt; je moet rust houden.

Oh en by the way; heb van die uboprofen gel aangeschaft en glucosamine. Volgens de arts komt dat spul niet diep genoeg. Maar het verkoelt wel, en alleen dat is al een lekker gevoel.

Terug
Naar boven