Fitness Seller

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Heb mijn gisteren geplande PULL training bijna helemaal volgens plan uitgevoerd:

T-bar rows
8x25kg
8x50kg
8x75kg
8x100kg
8x100kg
7x100kg

Pulldowns naar nek (dacht dat het cable row station bezet was, maar er blijken er twee te zijn)
8x60kg
8x90kg
8x100kg
7x110kg
8x100kg
8x90kg

Cable rows (alsnog)
8x80kg
8x100kg
8x100kg
7x100kg

Facepulls
3 sets met de hele weightstack (90kg), 12, 12, 15 reps

Reverse pec deck
12x40kg
12x50kg
10x60kg
8x70kg
11x60kg

Seated calf raises (kan elke training minder gewicht nemen, maar de kuiten zijn wel al wat dikker geworden - hoewel dat niet zo moeilijk is als je met 39cm begint)
12x lege machine
12x25kg
12x45kg
10x45kg
10x35kg

Morgen tri en bi.

Post je eigenlijk ooit foto's of filmpjes? Het zou je log interessanter maken, ook omdat je overal zulke zware gewichten verzet.

Sterk!
 
Post je eigenlijk ooit foto's of filmpjes? Het zou je log interessanter maken, ook omdat je overal zulke zware gewichten verzet.

Sterk!

Ik (oude man) weet niet eens hoe dat moet en heb geen moderne telefoon. Maar ik realiseer me dat het de geloofwaardigheid ten goede zou komen. Toen ik nog met mijn zoon trainde vroeg ik hem wel eens om te filmen als ik bv. veel herhalingen deed met een zwaar gewicht. Maar ik had hem in principe verboden zijn mobieltje mee te nemen naar de schuur waar we trainden, dus dan deed hij net of zijn neus bloedde (hij had zijn telefoontje natuurlijk wel altijd bij zich).
 
Ik (oude man) weet niet eens hoe dat moet en heb geen moderne telefoon. Maar ik realiseer me dat het de geloofwaardigheid ten goede zou komen. Toen ik nog met mijn zoon trainde vroeg ik hem wel eens om te filmen als ik bv. veel herhalingen deed met een zwaar gewicht. Maar ik had hem in principe verboden zijn mobieltje mee te nemen naar de schuur waar we trainden, dus dan deed hij net of zijn neus bloedde (hij had zijn telefoontje natuurlijk wel altijd bij zich).

Respect hoor voor je trainingen! Misschien toch eens aan je zoon vragen te filmen. Is altijd leuk om af en toe een foto/filmpje te zien in een trainingslog :)
 
Traint je zoon eigenlijk nog?

Goeie vraag. Zijn trainen stond al een jaar op een laag pitje omdat hij enorm veel tijd moest investeren in zijn studie (bachelor informatica aan RU Leiden). Ik hoorde net dat hij de enige van zijn jaar is die het diploma gehaald heeft, dus die investering was wel de moeite waard. Nu gaat hij verder met een master in Utrecht en is met zijn vriendin in Arnhem gaan wonen. Hij wilde wel 2 verstelbare dumbbells van 30kg meenemen, maar had geen plaats voor de pulley of een drukbankje in zijn nieuwe huis. Ze zijn ook van plan om lid te worden van een plaatselijke sportschool.
 
Respect hoor voor je trainingen! Misschien toch eens aan je zoon vragen te filmen. Is altijd leuk om af en toe een foto/filmpje te zien in een trainingslog :)

Dank je. Maar we trainen helaas niet meer samen. Sterker nog (mijn favoriete gezegde), zoals gezegd deed hij dat dus nooit als ik hem dat vroeg; omdat ik hem ooit, half als grap (hij mocht wel brullen en lawaai maken met gewichten), verboden had zijn mobieltje mee te nemen naar onze homegym in de schuur.
 
Ondanks koppijn en bierpoep (van de kanonnen van gister), toch nog maar een keertje getraind:

Liggende triceps extensies (bij de Engelse versie moet ik altijd aan jokken denken; bij de Nederlandse scheelt het trouwens ook maar een paar letters...)
8x lege stang
8x30kg
8x50kg
8x65kg
8x65kg
7x65kg

Triceps kickbacks SS dumbbell concentration curls
8x25kg
8x25kg
8x25kg, beetje licht maar de koppijn stak de, eh, kop op.

Reverse grip EZ-halter curls
8x55kg
8x55kg
10x55kg serieus te licht, maar geldig excuus

De hele dag niet gegeten na de uitspattingen van gister, dalijk maar een poging doen.
 
Laatst bewerkt:
Net ff voor mijn werk een PUSH gedaan. Het werd een hele lange, want als ik te vroeg op mijn werk kom hebben ze meteen klusjes voor me.

Dumbbell drukken, slight incline
8x20kg
8x40kg
8x50kg
8x60kg
7x60kg

Dumbbell drukken, steep incline
8x50kg
7x50kg

Smal drukken
8x100kg
8x110kg
8x110kg
8x110kg

Flys
8x32kg
8x32kg
12x26kg
12x26kg

Schoulder press machine
3x8x hele weight stack (90kg)

Peck deck
2x8x100kg
8x110kg
8x100kg

Lateral raise machine
5x8x60kg o.i.d.

Seated calf raises
piramide (op en neer) van 6 sets van 7-12 reps met 30-65 kg
 
Laatst bewerkt:
Hehe, eindelijk aan de eerste maaltijd van de dag (ben avondmens). Daarnet getraind in de sportschool, dacht dat ik al te laat was toen ik om 12 uur wakker werd, maar toch nog een goede train kunnen doen zonder te haasten. Daarna nog ff in de sportschool blijven hangen en toen nog een tijdje met de buurman gekletst, viel bijna om van de honger op het laatst. Rug en benen:

Pulldowns naar nek
8x40kg
8x60kg
8x80kg
8x100kg
8x120kg
6x125kg
8x110kg

Seated cable rows
8x80kg
8x100kg
8x120kg
6x125kg
8x110kg (zelfde als de vorige oefening, kracht gaat erg gelijk op met pulldowns en rows)

Pulldowns naar borst, achteroverleunend met V handle.
8x85kg
8x85kg
8x85kg

Reverse flys op Matrix machine
4x10x60kg o.i.d., niet zo op het gewicht gelet

Leg extensions op Matrix machine
2 opwarmsets
3x10x80kg, ik liep alsof ik 10 blikjes Kanon had gedronken

Leg curls op Matrix machine
3x10x licht gewicht, weet niet meer welk, nu liep ik alsof ik nog 10 blikjes achterover had geslagen

Gelukkig kreeg ik nog een kopje espresso aangeboden aan de bar, had ff een excuus nodig om 10 minuten te zitten.
 
Tering wat een zware gewichten worden hier verplaatst.

Dank je. Zelf vind ik het allemaal behoorlijk licht, ik moet echt nog een stuk zwaarder om flink te groeien.
 
Laatst bewerkt:
Lees ik dit nu goed :eek: Legs?! :o:lifter:

Benen trainde ik vroeger heel graag. Maar met een versleten onderrug is het een beetje op eieren lopen, voor mij i.i.g. geen zware backsquats meer. Helaas was dat net de oefening waar mijn benen het best op reageerden. Maar vooral die extensions van vandaag voelden al erg goed aan, het maakt de training i.i.g. interessanter dan alleen UB.
 
Een achterstallig onderhoud training:

Pecs

Bankdrukken
10x70kg
8x100kg
8x120kg zwaar genoeg
8x120kg
8x120kg
8x120kg

Flys
10x30kg
10x30kg
10x30kg

Biceps

EZ-halter curls
8x30kg
8x50kg
8x60kg zwaar genoeg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Dumbbell concentration curls
10x25kg
10x25kg
10x25kg

Slechts een klein beetje spierpijn in de benen van de training van gisteren. Morgen dagje niet trainen, dan di-wo-do PPL.
 
Beetje stijve en pijnlijke onderrug, doe maar een rustig PULL traininkje (komt er opeens een Engels sprekende baardaap uit mijn koelkast stappen):

Pulldowns naar borst, wijde greep en achteroverleunend
8x40kg
8x60kg
8x80kg
8x100kg
7x110kg

Pulldowns naar nek
8x110kg
8x110kg

Dumbbell rows
8x50kg
8x50kg
8x50kg

Upright rows, zeer wijde greep Wesley Vissers style
8x55kg
8x55kg
8x55kg

Side raises op Matrix machine
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x60kg

Scott curls op machine, smalle greep
8x30kg
8x40kg
8x50kg
8x40kg

Reverse grip EZ-halter curls
9x55kg
9x55kg
9x55kg

Seated calf raises
5 sets tot 50kg
 
Welke oefeningen ben je nu van plan om voor je benen te gaan doen?
 
Welke oefeningen ben je nu van plan om voor je benen te gaan doen?

Leg extensions en leg curls gaven vorige week niet meteen grote problemen, hoewel mijn onderrug nu wel gevoelig is. Er is geen hacksquat in mijn gym, dus ga ik legpresses, front squats en lichte stiff leg deadlifts uitproberen.

Fijne dag toegewenst morgen!
 
Doe maar een rustig PUSH traininkje.

Die doe ik niet zo graag in de sportschool, vind de drukbankjes echt waardeloos (veel te hoog ondanks dat ik niet echt korte benen heb; en met stomme voetsteuntjes waar ik dan maar mijn voeten op zet maar die veel te ver naar voren staan; verkeerd ontworpen slots om het gewicht terug te plaatsen, waar ik bij het unracken tegenaan kom en die bij het terugplaatsen te hoog zijn voor mijn ook al niet zeer korte armen) - en er is ook maar weinig gewicht aanwezig. Gelukkig ben ik nooit een echt technische bankdrukker geweest, gebruik haast geen brug of legdrive, maar een beetje stabiliteit is wel belangrijk.

Enfin:

Bankdrukken
10x70kg
8x100kg
6x120kg
6x130kg (dacht er weer 8 te kunnen, maar met 105kg BW is dat dus een ander verhaal dan eerst met 115)
5x130kg
9x120kg

Schuin bankdrukken met plate loaded machine
8x120kg
8x140kg
8x150kg
8x140kg
9x130kg

Shoulder press met Matrix machine
6x90kg (hele weightstack)
8x80kg (schouders al flink vermoeid door bankdrukken)
8x80kg

Triceps pushdowns
8x50kg
8x60kg
8x55kg

Matrix dip machine
5x8-12 met de hele weightstack (90kg), volgende keer maar met BW

Pec deck
4x8-10x100kg

Triceps extensies op Matrix machine
3 sets van 8, tot 50kg; vind ik geen prettige machine, mijn borst wordt geplet en de krachtcurve is merkwaardig progressief.

In de sportschool kan ik wel weer veel volume aan (ik vind het bovenstaande tenminste niet weinig), iets dergelijks gaat me thuis echt niet lukken. Ik had zelfs nog energie om een paar beenoefeningen te doen, maar dan zou de training te lang gaan duren. Volgende keer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven