AndroidHealthClinic

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Het sportschoolpubliek is ook op zijn minst exotisch te noemen. Dacht ik tot voor kort nog zelf een excentrieke oude gek te zijn, hier krijgt dat begrip een nieuwe betekenis. Kale ouwe knarren, of op zijn minst met schaarse stekeltjes en een slecht zittend kunstgebit, maar soms met nog dikkere spieren dan ik en meestal geen grammetje vet en enorm veel praatjes. Anderen hebben alleen onduidelijke, maar wel heel veel massa en tillen gewichten waar zelfs ik van achterover sla: laatst wankelde zo'n enorm beest op zijn dunne beentjes naar de pulley en begon pushdowns met de hele stack van 90kg te doen. Het lijkt de Camel crew wel.
 
Shit, mijn werkschema is niet goed compatibel met de openingstijden van de sportschool. Daarom nog maar ff een bicepstraining thuis gedaan:

Dumbbell hammer curls, unilateraal
3x8x40kg

Dumbbell concentration curls
3x10x30kg
 
Sow, weer eens een uitgebreide sportschooltraining gedaan. Wat blijft het toch opvallend, hoeveel meer volume ik daar kan doen dan thuis. Een PUSH gedaan met focus op pecs, mijn zwakke/ste spiergroep. Alleen jammer als ze dan nog steeds niet groeien, terwijl mijn schouders en triceps wel heel goed reageren op trainingsprikkels...

Bankdrukken
8x70kg
8x100kg
6x120kg
6x130kg
5x130kg
5x130kg extra setje t.o.v. de vorige training in de sportschool, laatste twee reps met bonkje

Dumbbel press op slight incline
8x60kg makkelijk
8x60kg
8x60kg moeilijk

Matrix machine shoulder press
8x90kg (hele stack) makkelijk
8x90kg
8x90kg moeilijk

Matrix dip machine (durf i.v.m. nieuwe schouderpijn nog niet te dippen met BW)
3x12x90kg (hele stack), weinig rust om het wat moeilijker te maken

Dumbbell flys
3x10x30kg

Triceps extensies met EZ-halter, liggend op de grond
8x50kg
8x60kg
6x70kg
8x60kg

Pec deck flys
12x80kg
12x100kg
10x120kg makkelijk
10x120kg moeilijk
15x100kg

Weerstond de verleiding om nog een triceps oefening te doen

Seated calf raise
5 sets met 10-12 reps, tot 45kg

Calf raise op Matrix leg press
5 sets van 12 reps, tot 100kg

Eigenlijk niet eens moe?!? Morgen rug en misschien benen.
 
Poeh dat zijn aardig wat setjes! Ben benieuwd of de benen (rug) morgen ook willen!
 
Poeh dat zijn aardig wat setjes! Ben benieuwd of de benen (rug) morgen ook willen!

Morgen staan front squats, extensions/curls op het programma, en dan nog pulldowns, machine rows, facepulls en side raises.
 
Stille hint werkte, heb benen en rug/schouders gedaan, in die volgorde.

Leg press: moest eerst goed kijken hoe het veiligheidsmechanisme werkte, had er ook niet veel vertrouwen in want ik ben behalve fors ook erg stram, het is voor mij een hele worsteling om uit het apparaat te kruipen en zou daarbij zomaar tegen de vergrendeling kunnen schoppen
piramide op en neer, 8 sets, zwaarste set 8x300kg + gewicht slee

Leg extensions
piramide o.e.n., 6 sets, zwaarste set 8x80kg

Leg curls: ging net iemand anders op zitten, voornamelijk om telefoon te gebruiken en puistjes uit te knijpen

Pulldowns naar nek
p.o.e.n., 6 sets, max 8x110kg

Chest supported seated rows op Matrix machine
p.o.e.n., 6 sets, max. 8x120kg

Facepulls
Hele stack van 90kg, 3 sets van 12 reps

Dumbbell side raises
p.o.e.n., 4 sets, max 8x24kg

Leg curls
p.o.e.n., 5 sets, max 8x50kg
 
Laatst bewerkt:
Toch een beetje moe geweest van al die setjes; gister geen zin, daarnet toch maar een (zeer korte) training gedaan:

Bankdrukken
8x70kg
8x100kg
10x120kg
10x120kg
10x120kg
9x120kg 10x zat er niet meer in

Alternate dumbbell curl
8x15kg
8x25kg
8x25kg
8x25kg
 
Toen ik van de winter veel zwaarder was, was ik echt veel sterker op de bank.

Aan de andere kant druk ik nu wel hetzelfde als toen ik 20 was...
 
Sow, gister een pomptraining gedaan.

Was gaan mountainbiken op het parcours van De Dunebikers, rond het circuit van Zandvoort. Daar hadden ze net een pad gehakt door de woekerende braam- en duindoornstruiken, er lagen daardoor veel takjes op de single track gedeeltes. Net toen ik dacht dat ik geluk had, reed ik op een afdaling lek aan de voorkant en kwam ten val. Aangezien ik daar altijd wel een keer val als ik er in de zomer ga mountainbiken, omdat de ondergrond mul duinzand is, had ik mijn stalen hogedrukpompje meegenomen. Dat heeft echter een heel klein pompvolume. Hierdoor moest ik 200 pompjes geven (heb geteld!) om de band op druk te krijgen. Meteen ook maar 100 pompjes in de achterband gedaan, zodat de spanning weer op 2 bar stond (rij daar met 1 bar omdat het er, zoals gezegd, erg mul is). Want ik moest weer naar huis omdat ik geen plakspullen bij me had en slechts 1 reserve binnenband.

Daarnet een train in de sportschool:

Pulldowns naar nek
10x50kg
8x80kg
8x100kg
8x120kg
6x130kg
12x110kg

Dumbbell rows
3x10x60kg dit gewicht is te licht geworden, dan maar snel doorgetraind

Cable rows
8x80kg
8x100kg
8x120kg
7x130kg
9x120kg

Smal bankdrukken
12x70kg
10x100kg
8x120kg
8x130kg
12x120kg

Pushdowns
8x60kg
8x70kg
12x60kg

Reverse pec deck
8x60kg
3x8x90kg

Seated calf raises
5 sets van 10 reps, maximaal 50kg

Ik ben nu net zo sterk geworden met pulldowns en rows als met bankdrukken. Met smal bankdrukken zelfs sterker, maar daar deed ik geen volledige reps, alleen het triceps gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Benen gedaan:

Front squats
vormcheck met lege stang
8x50kg
8x80kg
6x100kg
6x120kg
5x130kg durfde in toenemende mate minder diep, mede omdat ik de neiging had naar voren te vallen; dat had te maken met kijken in de spiegel, waar ik niet aan gewend ben
15x100kg ass to the grass

Leg press, horizontaal
3x8x120kg, diep

Leg extensions
4 sets van 8 reps, max 80kg

Leg curls
4 sets van 8-12 reps, max 50kg

Voelde mijn onderrug en beetje kriebelen en kreeg last van mijn rug toen ik aan iemand liet zien wat ik diep/niet diep doorgaan vond bij front squats. Die persoon vond wel dat ik te diep ging.

En een beetje biceps:

Dumbbell hammer curls
5 sets van 8 reps, maximaal 38kg (sportschooldumbbells zijn lastiger te hanteren dan mijn verstelbare thuis)

Machine Scott curls
4 sets van 8 reps, maximaal 50kg

Gewichthefriem maar omgehouden bij mijn (motor)ritje naar huis.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
In de sportschool woog ik 107kg, maar die weegschaal zou 2kg te veel aangeven. Klopt dus mooi met mijn thuismetingen van de laatste tijd van +-105 kg. Mijn huidige doel is body recomposition of (liever nog) lean bulk, maar ik vraag me af in hoeverre dat natural mogelijk is. Bulken naar 115kg was ook niet zo'n denderend succes trouwens.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Rug weer iets beter. Belde net met mijn broer (ex-bb), die had moeten hoesten waardoor zijn onderrug weer opspeelde, a la Punjab. Gelukkig ben het de stevige van de rugklachten familie, heb daarnet het plan opgevat om te gaan trainen voor een grote bench, richting 200. Wordt vervolgd.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Hallo Squats!! Zolang geen benen getraind en dan met deze gewichten beginnen? :eek:
 
Hallo Squats!! Zolang geen benen getraind en dan met deze gewichten beginnen? :eek:

Ik schaamde me juist dat ik zo licht trainde, 120kg ging niet makkelijk. Die 130kg was een, overigens niet erg geslaagde poging (niet diep), om te imponeren. Er zijn in deze sportschool mannen die 4x8x200kg op de backsquat doen en die kwamen er aan. Gelukkig gingen ze chest doen; hoewel dat wel weer betekent dat ik morgen alleen moet bankdrukken.
 
Een PUSH, zonder triceps want die doe ik overmorgen superzwaar (dat is tenminste het plan), samen met biceps:

Dumbbell press, slight incline
12x20kg
8x36kg
8x46kg
8x55kg
12x60kg
12x55kg

Bankdrukken
10x100kg
8x120kg
8x120kg

Matrix chest press
3x8xhele stack (250lbs)

Matrix shoulder press
8x70kg
3x8xhele stack (205 lbs)

Upright rows, zeer wijde greep Wesley Vissers style
3x8-10x55kg

Flys
4x12x25kg

Seates calf raises
8-12 reps tot 60kg, 5 sets
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik schaamde me juist dat ik zo licht trainde, 120kg ging niet makkelijk. Die 130kg was een, overigens niet erg geslaagde poging (niet diep), om te imponeren. Er zijn in deze sportschool mannen die 4x8x200kg op de backsquat doen en die kwamen er aan. Gelukkig gingen ze chest doen; hoewel dat wel weer betekent dat ik morgen alleen moet bankdrukken.

Ik ben benieuwd hoe de squat zich gaat ontwikkelen...hoop dat je rug het allemaal toe gaat laten..! Al met al zijn frontsquats met 120kg niets om voor te schamen, al helemaal niet als je hiermee even instapt
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven