XXL Nutrition

Nononsense progressie

Bezoekers in dit topic

Wauw dat ziet er weer goed uit! Rug voelde ook goed ga ik vanuit? Gezien het enthousiasme 🤩
Is altijd een beetje passen en meten met gewicht idd. Doe je wekelijks of dagelijks wegen?
Ja rug voelde en voelt ook goed, ben bij de rdl en hip thrust lager in gewicht gaan zitten, voornamelijk om de uitvoering te optimaliseren en natuurlijk om niet al te veel kracht op die spieren te zetten, al is het nog wel gewicht waar ik kracht bij moet zetten.

Ik weeg dagelijks ej dat hou ik bij in een excel sheetje om zo het week gemiddelde te berekenen.
Ik was wat laks in het noteren van gewicht afgelopen 2 weken, maar sinds ik weer helemaal back on track ben noteer ik het weer netjes.
In alle opzichten me dus weer herpakt 🤩
 
Ja rug voelde en voelt ook goed, ben bij de rdl en hip thrust lager in gewicht gaan zitten, voornamelijk om de uitvoering te optimaliseren en natuurlijk om niet al te veel kracht op die spieren te zetten, al is het nog wel gewicht waar ik kracht bij moet zetten.

Ik weeg dagelijks ej dat hou ik bij in een excel sheetje om zo het week gemiddelde te berekenen.
Ik was wat laks in het noteren van gewicht afgelopen 2 weken, maar sinds ik weer helemaal back on track ben noteer ik het weer netjes.
In alle opzichten me dus weer herpakt 🤩
Dat is wel super idd. Herken dat, het is een kleine moeite maar toch schiet t er dan bij in of geen zin of door de hele situatie.
Mooi opgepakt. En nu hopen dat je rustig aan lekker door kan zetten zonder gedoe
 
Vorige week slechts 3 keer kunnen trainen ivm planning thuis.
image-4.png image-2.png

Afgelopen zaterdag tijdens de meet ook getraind maar niet gelogd. Random oefeningen wan UB en LB schema gepakt. Ging lekker al moest ik wel wennen aan veel apparaten.

Deze week 2 keer getraind en er staat nog 2 keer op het programma (donderdagavond en zaterdagochtend).

image-5.pngimage-3.png

Trainingen gaan weer lekker kan tot nu toe elke keer verzwaren en rug gaat ook elke keer weer beter. Binnenkort toch maar weer eens buikspieren proberen te trainen.

Voeding gaat op en af. Over het algemeen best ok, verwar alleen soms dorst met honger met als gevolg dat ik ga snaaien... gewicht steeg daardoor iets te snel, dus nu weer even pas op de plaats.

Overall gaat het wel lekker en nog steeds blij met keuze sportschool. Helemaal niet meer bij fff geweest 😄
 
ik zie toch goeie progressie top!
 
Vorige week slechts 3 keer kunnen trainen ivm planning thuis.
Bekijk bijlage 504582 Bekijk bijlage 504583

Afgelopen zaterdag tijdens de meet ook getraind maar niet gelogd. Random oefeningen wan UB en LB schema gepakt. Ging lekker al moest ik wel wennen aan veel apparaten.

Deze week 2 keer getraind en er staat nog 2 keer op het programma (donderdagavond en zaterdagochtend).

Bekijk bijlage 504584Bekijk bijlage 504585

Trainingen gaan weer lekker kan tot nu toe elke keer verzwaren en rug gaat ook elke keer weer beter. Binnenkort toch maar weer eens buikspieren proberen te trainen.

Voeding gaat op en af. Over het algemeen best ok, verwar alleen soms dorst met honger met als gevolg dat ik ga snaaien... gewicht steeg daardoor iets te snel, dus nu weer even pas op de plaats.

Overall gaat het wel lekker en nog steeds blij met keuze sportschool. Helemaal niet meer bij fff geweest 😄
Goed om te lezen! Vooral dat je je zo thuis voelt bij de huidige sportschool!
 
Progressie! Lekker bezig hoor topper! :cheer:
 
Hierbij laatste 2 trainingen van vorige week, waardoor de teller vorige week op 4 trainingen komt. Lekkere week gehad en fijne progressie geboekt.
20200929_221932.jpg20200929_221900.jpg

Vandaag eerste training van deze week achter de rug. Qua planning kwam 's avonds trainen niet uit dus een paar uurtjes vrij genomen en getraind. Ging erg lekker al train ik liever 's avonds.
20200929_224657.jpg


Gisteravond flinke binge gehad. Schade vanochtend + 2,2kg. Maar heel eerlijk kan ik me er niet zo druk om maken. Meeste zal er in de loop van de dagen wel weer af gaan denk ik
Vandaag weer de draad met voeding opgepakt.

Morgenavond staat er weer een planning op het programma. Heb er zin in!
 
Hierbij laatste 2 trainingen van vorige week, waardoor de teller vorige week op 4 trainingen komt. Lekkere week gehad en fijne progressie geboekt.
Bekijk bijlage 505142Bekijk bijlage 505143

Vandaag eerste training van deze week achter de rug. Qua planning kwam 's avonds trainen niet uit dus een paar uurtjes vrij genomen en getraind. Ging erg lekker al train ik liever 's avonds.
Bekijk bijlage 505144

Gisteravond flinke binge gehad. Schade vanochtend + 2,2kg. Maar heel eerlijk kan ik me er niet zo druk om maken. Meeste zal er in de loop van de dagen wel weer af gaan denk ik
Vandaag weer de draad met voeding opgepakt.

Morgenavond staat er weer een planning op het programma. Heb er zin in!
Weer een paar mooie trainingen neergezet!!
Trots op t feit hoe je met de binge omgaat. Grotendeels zal het idd toch wel vocht zijn denk ik.

Veel plezier vanavond! Ik zal er vanmiddag weer een slinger aan geven in de gym

Fijne dag!
 
Afgelopen week was een fijne week! Lekker getraind. In totaal 4 keer, hierbij de laatste drie trainingen van afgelopen week. Maak nog steeds progressie elke training dus dat is top! Probeer mijn uitvoering wel goed te houden en film mijn uitvoering zo nu en dan. Moet oppassen dat ik mijn rug niet oversteek bij oa de rdl.
20201004_212259.jpg20201004_212232.jpg20201004_212216.jpg

Gewicht stijgt langzaam, binge van afgelopen week is weer weggetrokken, vanochtend wel weer wat zwaarder maar dat trekt ook vast wel weer bij.
20201004_212139.jpg

Vlak voordat ik de cut in ging (1 juli) woog ik 81,5kg, dus 2,5 kg aangekomen in iets meer dan 3 maanden, gemiddeld 200 gram per week. Dus dat gaat prima 😃.

1 juli heb ik voor het laatst mijn vetpercentage laten meten met een calliper, we kwamen toen op 16,28%. Is het handig/verstandig om nu mijn vetpercentage te laten meten of slaat dat nergens op aangezien ik in mijn bulk zit?

Overigens is vooralsnog de planning om maart/april volgend jaar te gaan cutten. Langzaam begin ik er vrede mee te krijgen dat ik zwaarder wordt. Ik zie wel dat ik wat meer chubby wordt maar ik raak er niet zo meer van slag. 2 ons per week is te overzien en dat cutten we er straks gewoon weer af 😀
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Waar bestond je binge uit?

Is het handig/verstandig om nu mijn vetpercentage te laten meten of slaat dat nergens op aangezien ik in mijn bulk zit?

Waarom zou je dit willen? Aan de hand van de spiegel en foto's kun je zelf wel beoordelen of je op de goede weg zit. Zelf metingen doen kan ook handig zijn, scheelt kosten om het steeds op te laten meten. Zelf doe ik wekelijks metingen op zaterdag.

Overigens is vooralsnog de planning om maart/april volgend jaar te gaan bulken. Langzaam begin ik er vrede mee te krijgen dat ik zwaarder wordt. Ik zie wel dat ik wat meer chubby wordt maar ik raak er niet zo meer van slag. 2 ons per week is te overzien en dat cutten we er straks gewoon weer af 😀

Je bulkt nu toch al? Of wil je richting onderhoud gaan, vervolgens cutten en dan in maart/april bulken?
 
bestond je binge uit?
Ik weet het niet meer allemaal, heb het ook niet getrackt. In ieder geval veel kh en vet. Chips, pure chocolade, noten, boterhammen etc... eigenlijk alles wat in huis was en eetbaar was 🙈

Waarom zou je dit willen? Aan de hand van de spiegel en foto's kun je zelf wel beoordelen of je op de goede weg zit. Zelf metingen doen kan ook handig zijn, scheelt kosten om het steeds op te laten meten. Zelf doe ik wekelijks metingen op zaterdag.
Het lijkt er op dat de spiegel mij verteld dat ik enorm chubby wordt... foto's is nog wel een goed idee. Zelf/thuis meten ben ik niet zo'n voorstander van. Zelf meten lukt me niet zo goed en als ik die vent van mij vraag eindigen we in een discussie omdat hij het volgens mij niet goed doet 🤣
Was benieuwd of een meting met een centimeter en/of calliper nu echt toegevoegde waarde zou hebben, qua kosten valt het ook wel mee € 15,- bij mijn voormalige coach. Ik probeer het eerst wel met foto's!

Je bulkt nu toch al? Of wil je richting onderhoud gaan, vervolgens cutten en dan in maart/april bulken?
Excuses, dat moest natuurlijk cutten zijn, meteen post even aangepast. Plan is om nu langzaam te bulken tot maart/april (verwacht op ongeveer 88/90kg uit te komen) en dan in maart/april weer te gaan cutten
 
Het lijkt er op dat de spiegel mij verteld dat ik enorm chubby wordt... foto's is nog wel een goed idee. Zelf/thuis meten ben ik niet zo'n voorstander van. Zelf meten lukt me niet zo goed en als ik die vent van mij vraag eindigen we in een discussie omdat hij het volgens mij niet goed doet 🤣
Was benieuwd of een meting met een centimeter en/of calliper nu echt toegevoegde waarde zou hebben, qua kosten valt het ook wel mee € 15,- bij mijn voormalige coach. Ik probeer het eerst wel met foto's!

Als jij elke week op een vaste dag op dezelfde manier meet. Dan geeft dat meer inzicht dan een maandelijkse meting door jouw voormalige coach. Gaat dus puur om de consistentie van de metingen. Het is niet nodig. Verschaft wel inzicht.

Excuses, dat moest natuurlijk cutten zijn, meteen post even aangepast. Plan is om nu langzaam te bulken tot maart/april (verwacht op ongeveer 88/90kg uit te komen) en dan in maart/april weer te gaan cutten

Dat lijkt mij een beter plan. Lean bulken en massa aanzetten de komende tijd, dat ga jij redden!
 
Training gisteravond ging weer lekker. Was best moe (o.a. door deadlines werk) en vroeg me even af waarom ik ook alweer ging. Maar toen ik de gym binnenstapte wist ik het al weer 😍

20201007_154018.jpg

Upright rows was de bedoeling 19kg maar kon de 15kg stang nergens vinden. Dus dan maar 20 gepakt. Was wel pittig, voelde het behoorlijk maar prima setjes op kunnen draaien 😀.

Voeding laatste dagen ook weer optimaal. Omdanks zin in eten kan ik me goed vasthouden aan mijn schema, de dedication is er weer terug 🎉
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Als jij elke week op een vaste dag op dezelfde manier meet. Dan geeft dat meer inzicht dan een maandelijkse meting door jouw voormalige coach. Gaat dus puur om de consistentie van de metingen. Het is niet nodig. Verschaft wel inzicht.
Thanks voor je reactie, ga die vent van me nog maar eens lief aankijken dan 🤣

Dat lijkt mij een beter plan. Lean bulken en massa aanzetten de komende tijd, dat ga jij redden!
yeaah 💪thank you
 
Goed zo.. ff geen snaai meer in huis tot moeders weer op juiste vet percentage zit.
 
Hoezo baas? Jij bent toch de baas? ???
Kwam ik zo autoritair over tijdens de meet 🤔.
Maar je hebt gelijk, over het algemeen ben ik wel de baas, maar hij is baas boodschappen 😉
 
Back
Naar boven