Fitness Seller

Nononsense progressie

• Topic Starter Topic Starter
En zo is het meer dan een week geleden dat ik iets gepost heb... ik doe mijn Nickname niet echt eer aan... misschien moet ik hem maar veranderen 🤔

Vorige week vrijdag voor het laatst getraind, training ging lekker, zat in een lekkere flow en gewichten gingen goed (zie hieronder mn trainingslog). Buik trainen doet nog steeds ontzettend zeer aan mijn rug, dus deze geskipt. Inmiddels is fysio ingezet.

Zaterdag stond ook op de planning om te gaan maar toen ik aankwam was het stervensdruk en zakte de moed me in de schoenen, RDL, Leg press en hip thrust waren de eerste 3 oefeningen, maar deze waren constant bezet... uiteindelijk 3 oefeningen gedaan (leg extension, calf raise en hip adductor) en toen was ik er wel klaar mee...
Besloten om eens een kijkje te nemen bij een andere sportschool want die drukte irriteert me mateloos. Sportschool is erg groot (2000m2), een echt ouderwets krachthonk en geen commerciële jongen, sfeer was gemoedelijk en veel materiaal. Planning was om daar deze week te gaan trainen.

Helaas gooide een deadline op werk (4 avonden overgewerkt) roet in het eten. Planning is in ieder geval om vanavond echt weer te gaan, ik mis het sporten enorm!

Mentaal gaat het wel ok. Afgelopen woensdag is een familielid gestorven, maar daar heb ik wel vrede mee, hij was erg ziek, verzwakt en in de war. Het gemis is er wel, maar het idee dat hij nu uit zijn lijden is verlost maakt het dragelijk.

Voeding gaat nog steeds goed. Al track ik nu wat minder door de enorme drukte. Ik eet nog steeds overwegend clean, neem voldoende eiwitten en gewicht blijft stabiel rond de 81,3.

Inmiddels is fysio ingezet voor mijn rug en het lijkt daardoor, waarschijnlijk in combinatie met niet gesport hebben, beter te gaan. De fysiotherapeut is van mening dat mijn klachten sneller zullen verdwijnen als ik het even rustiger aan doe met sporten.. trainingsfrequentie even iets naar beneden en minder belasting op de spieren tijdens de training door met lagere gewichten te trainen.... ik denk daar natuurlijk anders over 🤣

Anyhow als volgende week de rust is teruggekeerd op het werk gaan we weer knallen! Al dan niet volgens advies van de fysio.

Het lukt me niet om een screenshot van mn trainingslog te posten... ik probeer het strals nog een keer...

Sterkte met het verlies van je familielid! Ook als is iemand ziek, het doet toch altijd pijn als je hem/haar uiteindelijk moet afgeven...

In verband met je rug en fysio: ik raad je aan om het advies van rustig aan doen en met lage gewichten zéker te volgen! Ik was daar vroeger ook enorm slecht in, en heb zo nodeloos veel langer met blessures gesukkeld dan eigenlijk nodig was. Dit zit op de lange baan je progressie alleen maar in de weg. Beter kun je nu even op je tanden bijten zodat je er daarna weer voor de volle 100% kunt gaan. Daar zul je meer aan hebben dan een lange tijd op 75% moeten trainen omdat je pijn blijft ervaren ;).

Heftige week. Ik vind het erg knap hoe je met dit alles omgaat. Respect daarvoor. Gecondoleerd en heel veel sterkte❤

Dat van de drukte in de sportschool , herkenbaar. Gaat bij mij ten koste van mn focus dus ik ben weer meer thuis gaan trainen nu de vakantie is afgelopen. Ik hoop dat je bij die andere sportschool beter uit de voeten kan. Is dat ook fitforfree?

Top dat de voeding goed blijft gaan, vooral in deze periode, echt supersterk.

Ik hoop dat je dit weekend een beetje je rust kan vinden na de deadline op je werk.

gecondoleerd en Sterkte meis :heart:

Laatst bewerkt:
Gecondoleerd en voorzichtig met je rug.

Gecondoleerd:aai:

gecondoleerd en Sterkte meis
Sterkte met het verlies van je familielid! Ook als is iemand ziek, het doet toch altijd pijn als je hem/haar uiteindelijk moet afgeven..
Heftige week. Ik vind het erg knap hoe je met dit alles omgaat. Respect daarvoor. Gecondoleerd en heel veel sterkte
Dank jullie wel! Erg lief van jullie. 🥰
Het klopt @Bubs, het gemis is enorm, ik ben in 2 jaar tijd 4 familieleden verloren, het allerliefste wat ik zou willen is ze nog 1 dag bij me willen hebben om te knuffelen, om nog even hun stem te horen, om nog 1 keer te zeggen dat ik van ze hou...
Ik weet heel goed dat het leven eindig is, ik heb er dan ook vrede mee, maar het idee dat dit onomkeerbaar is maakt me verdrietig...

Ik hoop dat je dit weekend een beetje je rust kan vinden na de deadline op je werk.
Toen gisteravond de deadline voorbij was en ik terug kon schakelen naar een lagere versnelling kwam het mentaal pas aan... ik lag voor pampus op bed en had echt even nergens zin in... gelukkig appte een vriend en moedigde me aan om nog even stoom af te blazen in de sportschool. Aangezien mijn oude sportschool al dicht was moest ik wel naar de nieuwe sportschool (ver buiten mn comfortzone). Maar ik heb toch 1,5 uur lekker getraind!
In verband met je rug en fysio: ik raad je aan om het advies van rustig aan doen en met lage gewichten zéker te volgen! Ik was daar vroeger ook enorm slecht in, en heb zo nodeloos veel langer met blessures gesukkeld dan eigenlijk nodig was. Dit zit op de lange baan je progressie alleen maar in de weg. Beter kun je nu even op je tanden bijten zodat je er daarna weer voor de volle 100% kunt gaan. Daar zul je meer aan hebben dan een lange tijd op 75% moeten trainen omdat je pijn blijft ervaren
Ja dat is precies wat mijn fysio zei... je kan beter terug gaan naar 0%/10% pijn en dan weer lekker opbouwen als dat je nu zou blijven hangen op 40% pijn en dus niet volledig kan knallen. Al neem ik het advies van jou makkelijker aan dan vann mijn fysio haha. Ik wil mijn herstelperiode nu gebruiken om in de nieuwe sportschool lekker aan de gang te gaan. Kijken welke apparaten waar staan en rustig te trainen.

Dat van de drukte in de sportschool , herkenbaar. Gaat bij mij ten koste van mn focus dus ik ben weer meer thuis gaan trainen nu de vakantie is afgelopen. Ik hoop dat je bij die andere sportschool beter uit de voeten kan. Is dat ook fitforfree?
Nee de nieuwe sportschool is een oldschool sportschool wat al 35 jaar gerund wordt door dezelfde mensen. Volledig zelfstandig en dus geen franchise zoals fff. Gisteravond waren er nog geen 10 man op 2000m2. Ik heb nu een maandabonnement afgesloten maar als dat bevalt ga ik over op een jaarabonnement en zeg ik straks mijn abonnement bij fff op.

Top dat de voeding goed blijft gaan, vooral in deze periode, echt supersterk
Ja daar ben ik ook heel blij om! Ik moet alleen oppassen dat ik niet te weinig eet. Ik heb weinig trek en niet veel zin om eten klaar te maken. Inmiddels is het gewicht iets gezakt (81,0kg). Een ons lichter dan voor ik mijn bulk startte 1 juli... dus daar is nog werk aan de winkel...

Rug gaat beter! Mag nog niet voluit trainen van fysio, maar met lichtere gewichten in de sportschool staan voelt ook al heel fijn! Die gym is toch wel echt een verslaving. Gisteravond beetje random getraind... stelt niet zo veel voor, laten we het op onderhoud houden 🤣

RDL
4x 40. 15, 15, 15, 15

OHP
4x 20. 9, 8, 8, 7

Leg Press
4x 70, 10, 10, 10, 10

Tricep pushdown bar
3x 15. 13, 13, 12

Calf raise
3x 25. 12, 12, 12

Hip adductor
3x 30. 12, 12, 12

Bicep curl
3x 4. 12, 12, 12

Voeding gaat op en af, gewicht zit nu op 81,6. Ben niet zo dedicated met voeding bezig atm, komt ook omdat ik nu niet vol train....

Rug gaat beter! Mag nog niet voluit trainen van fysio, maar met lichtere gewichten in de sportschool staan voelt ook al heel fijn! Die gym is toch wel echt een verslaving. Gisteravond beetje random getraind... stelt niet zo veel voor, laten we het op onderhoud houden 🤣

RDL
4x 40. 15, 15, 15, 15

OHP
4x 20. 9, 8, 8, 7

Leg Press
4x 70, 10, 10, 10, 10

Tricep pushdown bar
3x 15. 13, 13, 12

Calf raise
3x 25. 12, 12, 12

Hip adductor
3x 30. 12, 12, 12

Bicep curl
3x 4. 12, 12, 12

Voeding gaat op en af, gewicht zit nu op 81,6. Ben niet zo dedicated met voeding bezig atm, komt ook omdat ik nu niet vol train....
Nou, toch weer mooi gedaan! Fijn dat je iig weer kan trainen. Nu rustig aan opbouw? Of eerst even zo laten?
Fijn weekend!

Nou, toch weer mooi gedaan! Fijn dat je iig weer kan trainen. Nu rustig aan opbouw? Of eerst even zo laten?
Fijn weekend!
Het is moeilijk om zo even te laten al zou dat wel beter zijn voor mijn herstel. Pijn zit nu op 40% tov paar weken geleden en die heftige 'pijn scheuten' zijn weg. Voluit trainen is nog niet zo handig, daarvoor moet de pijn eerst verder gezakt zijn, maar ik wil zo graag! 😁

Vanavond weer in de gym. Voelt altijd zo fijn om hier te zijn. Nieuwe sportschool is zo relaxed, dat ik helemaal niet meer naar fff ben geweest 🤣

Nog steeds bezig met onderhoud al wil ik deze week eigenlijk wel 4 keer gaan trainen. Het is ook gewoon een ontzettend fijne uitlaatklep.
Daarom UB/LB wel weer opgepakt. Ik kijk per oefening of lichter trainen met mijn rug handiger is. Overal ging de training erg lekker. Eens kijken hoe mijn rug morgen voelt.

Voeding is ook weer on track, nou ja sinds vandaag 🤣, maar ja het begin is er. Bij B&F weer proteïne repen, smart pizza's, smart wraps en vloeibaar eiwit besteld. Daar kan ik weer even mee vooruit en het helpt me om makkelijker aan mijn eiwitten te komen 😁

20200831_215613.jpg

Vanavond weer in de gym. Voelt altijd zo fijn om hier te zijn. Nieuwe sportschool is zo relaxed, dat ik helemaal niet meer naar fff ben geweest 🤣

Nog steeds bezig met onderhoud al wil ik deze week eigenlijk wel 4 keer gaan trainen. Het is ook gewoon een ontzettend fijne uitlaatklep.
Daarom UB/LB wel weer opgepakt. Ik kijk per oefening of lichter trainen met mijn rug handiger is. Overal ging de training erg lekker. Eens kijken hoe mijn rug morgen voelt.

Voeding is ook weer on track, nou ja sinds vandaag 🤣, maar ja het begin is er. Bij B&F weer proteïne repen, smart pizza's, smart wraps en vloeibaar eiwit besteld. Daar kan ik weer even mee vooruit en het helpt me om makkelijker aan mijn eiwitten te komen 😁

20200831_215613.jpg
Heerlijk om zo'n positief bericht van je te lezen! Haha weer genoeg voor de komende tijd dus! Ik duim voor een soepele rug vandaag zodat je weer een stapje dichter bij volledig hetstel bent.

Leuk te lezen trouwens dat je nieuwe gym zo goed bevalt. Ik heb ook net elders een proefles aangevraagd. Fff veel te druk en geen mogelijkheid tot fatsoenlijk personal training

Fijne dag!

Heerlijk om zo'n positief bericht van je te lezen! Haha weer genoeg voor de komende tijd dus! Ik duim voor een soepele rug vandaag zodat je weer een stapje dichter bij volledig hetstel bent.

Leuk te lezen trouwens dat je nieuwe gym zo goed bevalt. Ik heb ook net elders een proefles aangevraagd. Fff veel te druk en geen mogelijkheid tot fatsoenlijk personal training

Fijne dag!
Dank je wel voor je bericht! Inmiddels in die andere gym geweest?

Nu ik bij de nieuwe sportschool sport realiseer ik me pas echt goed hoe druk fff was.
Gisteren inschrijfformulier meegenomen voor een jaarabo bij de nieuwe sportschool en definitief besloten abo bij fff op te zeggen.

Nieuwe sportschool is in alle opzichten relaxter. Aardige en relaxte mensen, gedag zeggen en maak vaak na de training nog even een praatje, heel veel apparatuur, sportschool is heel groot en relatief gezien weinig leden, reserveren is dus niet nodig, en altijd rustig.
Ik ben er helemaal op mijn plek 😄

afgelopen week kneiterdruk geweest met werk, dus ook overwerk in de avond en mijn vrije dag (deadlines enzo). Dat in combinatie met het rooster van mijn vent maakte dat ik bijna niet heb kunnen trainen.

01-09 en 03-09 wel getraind, maar door tijdgebrek trainingen niet volledig kunnen afmaken. Nou ja beter iets dan niets 😄
20200911_064833.jpg
20200911_064912.jpg

Gisteravond weer lekker in de sportschool gestaan. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe fijn het voelt om ijzer te vreten! Heerlijke training gehad. Na de gymsessie nog ff staan napraten met iemand. Leuk gesprek gehad (over toeweiding, voeding, training, doelen enzo).

20200911_064944.jpg

Voeding is weer back on track. Merk dat als ik stress heb/druk ben mijn prioriteit niet bij voeding ligt en ik voor voedsel ga wat snel voor het grijpen ligt. Hier zit nog wel een aandachtpuntje. Gewicht is inmiddels 82,9. Dus dat gaat in een rap tempo omgoog. Komt wel door voedingspatroon van afgelopen week, dus voorlopig verander ik nog even niks aan planning kcal en macro's. Eerst nog even aankijken wat het doet.

Ik hoop morgen weer te kunnen trainen, mits het lukt met opvang voor mijn dochter...

Rug gaat overigens iedere dag een beetje beter, dus dat is fijn.

afgelopen week kneiterdruk geweest met werk, dus ook overwerk in de avond en mijn vrije dag (deadlines enzo). Dat in combinatie met het rooster van mijn vent maakte dat ik bijna niet heb kunnen trainen.

01-09 en 03-09 wel getraind, maar door tijdgebrek trainingen niet volledig kunnen afmaken. Nou ja beter iets dan niets 😄
20200911_064833.jpg
20200911_064912.jpg

Gisteravond weer lekker in de sportschool gestaan. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe fijn het voelt om ijzer te vreten! Heerlijke training gehad. Na de gymsessie nog ff staan napraten met iemand. Leuk gesprek gehad (over toeweiding, voeding, training, doelen enzo).

20200911_064944.jpg

Voeding is weer back on track. Merk dat als ik stress heb/druk ben mijn prioriteit niet bij voeding ligt en ik voor voedsel ga wat snel voor het grijpen ligt. Hier zit nog wel een aandachtpuntje. Gewicht is inmiddels 82,9. Dus dat gaat in een rap tempo omgoog. Komt wel door voedingspatroon van afgelopen week, dus voorlopig verander ik nog even niks aan planning kcal en macro's. Eerst nog even aankijken wat het doet.

Ik hoop morgen weer te kunnen trainen, mits het lukt met opvang voor mijn dochter...

Rug gaat overigens iedere dag een beetje beter, dus dat is fijn.
Al met al dus wel vooruitgang! Qua rug en t goede gevoel. Ik hoop dat trainen gaat lukken vandaag. Fijn weekend alvast!💪🔥

Dank je wel voor je bericht! Inmiddels in die andere gym geweest?

Nu ik bij de nieuwe sportschool sport realiseer ik me pas echt goed hoe druk fff was.
Gisteren inschrijfformulier meegenomen voor een jaarabo bij de nieuwe sportschool en definitief besloten abo bij fff op te zeggen.

Nieuwe sportschool is in alle opzichten relaxter. Aardige en relaxte mensen, gedag zeggen en maak vaak na de training nog even een praatje, heel veel apparatuur, sportschool is heel groot en relatief gezien weinig leden, reserveren is dus niet nodig, en altijd rustig.
Ik ben er helemaal op mijn plek 😄
Dit is echt fijn om te lezen want daar wordt t alleen maar nóg leuker van! Haha ik word enthousiast van jou bericht. Lol.
Leuk!

Yes! Vandaag tijd en ruimte kunnen vinden om te trainen! Had niet al te veel tijd, dus het tempo moest iets opgevoerd worden (iets minder rust tussen de setjes). Maar wat een super lekkere training 🤩. Rest van de dag rustig aan gedaan en wat eten geprept.

20200912_203331.jpg

Voeding nog steeds back on track. Gewicht inmiddels 83.1, gaat nu wel heel hard, kijk het nog even aan en anders iets terug in kcal

Laatst bewerkt:
Yes! Vandaag tijd en ruimte kunnen vinden om te trainen! Had niet al te veel tijd, dus het tempo moest iets opgevoerd worden (iets minder rust tussen de setjes). Maar wat een super lekkere training 🤩. Rest van de dag rustig aan gedaan en wat eten geprept.

20200912_203331.jpg

Voeding nog steeds back on track. Gewocht inmiddels 83.1, gaat bu wel heel hard, kijk het nog even aan en anders iets terug in kca
Wauw dat ziet er weer goed uit! Rug voelde ook goed ga ik vanuit? Gezien het enthousiasme 🤩
Is altijd een beetje passen en meten met gewicht idd. Doe je wekelijks of dagelijks wegen?

Terug
Naar boven