MuscleMeat

Nononsense progressie

• Topic Starter Topic Starter
Welke omgeving woon je? Wandelen is trouwens misschien wel de beste ''fat burner'' in een cut. Goed lang vol te houden, geen schokbelasting op gewrichten, en schijnt psychologisch ook nog eens heel gezond te zijn.
Omgeving laat ik vooralsnog even voor me ;) maar ik woon er nu 11 jaar en wist gewoon niet dat er op 10 minuten lopen een natuurpark zat. Wel eens over gehoord maar nu loop ik er bijna dagelijks! De paarden en koeien lopen hier los en het is zo prachtig met water en veel groen.

Paar jaar geleden ongetraind de Nijmeegse vierdaagse gelopen. Ik heb hem uitgelopen maar echt op mijn tandvlees, dus wandelen min of meer afgezworen.

Mijn coach kwam met het voorstel om te gaan wandelen, inderdaad voornamelijk vanwege de 'mind aspecten'. Het is zo lekker, spotify op en gaan met die banaan. Het hoort nu echt bij mijn dagelijkse routine! Scheelt inderdaad ook dat ik daardoor niet verder hoef te zakken qua kcal, ik weet niet precies hoeveel ik er mee verbrand, maar heb gelezen 4kcal per kg lichaamsgewicht per uur. Dat komt toch mooi op zo'n 300 kcal :)

Wandel jij ook?

1,7 kg in een week is wel erg veel.
Zou toch wat minder snel gaan ivm spierbehoud.
Ja ik vind het ook veel hoor! Maar als je het bekijkt op basis van wekelijkse gemiddelden kom ik deze week uit op -1,4% en vorige week op -0,7% lichaamsgewicht. Aangezien het nog maar 2 weekjes is laat ik het vooralsnog zo. Tenzij mijn coach natuurlijk andere plannen heeft :p dat hoor ik begin deze week.
Bedankt voor het meedenken 😗

Hoe vaak meet je je gewicht? Kan die 1,7kg ook te verklaren zijn door vocht/darminhoud als gevolg van een wijziging in je voeding/beweging?
1,7kg in een week kan bijna niet alleen maar massa verlies zijn. :P

Ik wandelde ook veel tijdens de 'DBB contest'. Uiteindelijk opgebouwd tot wel 15 km! Het maakt je hoofd lekker leeg (geen muziek of andere afleiding meenemen!), gewoon lekker genieten van de natuur (ik heb ook het geluk tegen een mooi natuurgebied aan te wonen) de belasting op je lichaam is minimaal (wel last van blaren in het begin :(), dus het gaat niet ten koste van je krachttrainingen. En het was vaak mooi weer in april en mei. Wat dat betreft is cutten in het voorjaar ideaal!

Wat betreft gewichtsafname in de cut; in de eerste weken gaat dat vaak sneller dan normaal (o.a. door verlies van vocht, glycogeen en darminhoud), maar vlakt daarna wel wat af. Zolang je je verder goed voelt, zou ik me daar niet te druk over maken. Als het gewicht blijft zakken met meer dan 1% per week, wordt het wel tijd om de intake wat op te hogen. Algemeen advies in een cut is 0,5 tot 1% gewichtsafname per week. Ligt er ook aan hoe 'lean' je al bent, wat nog verantwoord is.

Hoe vaak meet je je gewicht? Kan die 1,7kg ook te verklaren zijn door vocht/darminhoud als gevolg van een wijziging in je voeding/beweging?
1,7kg in een week kan bijna niet alleen maar massa verlies zijn. :P
Ik meet elke ochtend na het opstaan en naar het toilet gaan. Volledig naakt, want die geitenwollen sokken die ik 's nachts aan heb wegen natuurlijk wel mee :p

Hierbij een een screenshotje van de afgelopen 2 weken. De groene vakjes zijn de dagen waarop ik heb getraind. Het rode vakje is de dag waarop mn menstruatie is gestart.

Bijlagen

• Screenshot_20200614-082438_Sheets.jpg
    Screenshot_20200614-082438_Sheets.jpg
    114,1 KB · Weergaven: 135
Als je inderdaad langdurig ruim boven de 1% zit dan wordt het een ander verhaal, maar lijkt mij prima zo! Misschien heb ik het gemist, maar post je ook nog je voedingsschema?

Als je inderdaad langdurig ruim boven de 1% zit dan wordt het een ander verhaal, maar lijkt mij prima zo! Misschien heb ik het gemist, maar post je ook nog je voedingsschema?

Thanks voor je bericht!

Ik eet op dit moment 2300kcal per dag, of ik nou train of niet. De verdeling kev is 210, 125, 110.
We zijn iets hoger in vet gaan zitten omdat m'n menstruatiecyclus een beetje raar doet... ik eet op schapenkaas en eieren na veganistisch.

Als straks de sportscholen open gaan is de kcal inname op mijn trainingsdagen hoog en op de dagen dat ik niet train wat lager, maar allebei zullen ze boven de 2300kcal liggen (ik denk zelf 2500kcal/2800kcal, maar dat moeten we gewoon monitoren ahv metingen).

Wat een verademing om weer eens een dame te volgen die meer dan 2000 kcal eet tijdens een cut. :roflol:

Ik wandelde ook veel tijdens de 'DBB contest'. Uiteindelijk opgebouwd tot wel 15 km! Het maakt je hoofd lekker leeg (geen muziek of andere afleiding meenemen!), gewoon lekker genieten van de natuur (ik heb ook het geluk tegen een mooi natuurgebied aan te wonen) de belasting op je lichaam is minimaal (wel last van blaren in het begin :(), dus het gaat niet ten koste van je krachttrainingen. En het was vaak mooi weer in april en mei. Wat dat betreft is cutten in het voorjaar ideaal!

Wat betreft gewichtsafname in de cut; in de eerste weken gaat dat vaak sneller dan normaal (o.a. door verlies van vocht, glycogeen en darminhoud), maar vlakt daarna wel wat af. Zolang je je verder goed voelt, zou ik me daar niet te druk over maken. Als het gewicht blijft zakken met meer dan 1% per week, wordt het wel tijd om de intake wat op te hogen. Algemeen advies in een cut is 0,5 tot 1% gewichtsafname per week. Ligt er ook aan hoe 'lean' je al bent, wat nog verantwoord is.
Ja je hebt helemaal gelijk, het maakt je hoofd helemaal leeg! Ik heb juist wel muziek op. Ik merk dat door die hele corona perikelen en het strakke schema met eten, geen alcohol e.d. ik me soms een beetje down voel... door de muziek ('ibiza-deep house achtig' genre) ga ik me juist veel beter voelen en moet ik oppassen dat ik geen huppeltjes maak hahaha.

Die blaren vallen gelukkig heel erg mee! Met de Nijmeegse vierdaagse had ik uiteindelijk 2 kleine blaartjes tussen mn tenen. Dus daar heb ik geen last van.

15km is wel veel om dagelijks te doen, dan ben je al gauw 2,5 uur onderweg... ik ga dat niet redden met werk, kids e.d. Wel grappig want wandelen heeft best een stoffig imago imo, maar het is zo goed voor je, het wordt echt onderschat (door mij eerder ook)

Nee ik maak me nu ook geen zorgen over gewichtsverlies, nog 2 weken en dan ga ik alweer voorzichtig aan bulken... ik denk zelf dat het vooral komt door gezondere producten eten (complexe koolhydraten en vezels) en minder koolhydraten (die houden natuurlijk vocht vast).

Laatst bewerkt:
Wat een verademing om weer eens een dame te volgen die meer dan 2000 kcal eet tijdens een cut. :roflol:
Hahahaha ja he! Vind het zelf ook wel lekker, in mijn vorige bulk reed ik weleens na mijn training 's avonds naar de Mac voor een groenteburger en dan nog moest ik thuis van alles naar binnen werken om aan mijn macro's van m'n post workout te komen 🙈 . Luxeprobleem :p

Hahahaha ja he! Vind het zelf ook wel lekker, in mijn vorige bulk reed ik weleens na mijn training 's avonds naar de Mac voor een groenteburger en dan nog moest ik thuis van alles naar binnen werken om aan mijn macro's van m'n post workout te komen 🙈 . Luxeprobleem :p
Op hoeveel kcal zit je in je bulk?

In mijn vorige bulk zat ik ongeveer op 2500kcal op m'n psmf dagen en 2800 op m'n trainingsdagen. Ik trainde gemiddeld 4 dagen in de week.
Oh dat valt mee toch? Of had je er veel moeite mee om dit clean te eten? Aangezien je aangeeft naar de Mac e.d te gaan om je intake te behalen. Niet veroordelend bedoeld btw

Niet veroordelend bedoeld btw
No problem! Zo voelde ik hem ook niet :)

Of had je er veel moeite mee om dit clean te eten? Aangezien je aangeeft naar de Mac e.d te gaan om je intake te behalen
Tijdens mijn laatste bulk (voor de corona) had ik vooral moeite om tijd te vinden en ook tijd te maken om te mealpreppen. Mijn schema zag er als volgt uit:
05.30 opstaan, douchen aankleden.
06.30 kids wakker maken en klaarmaken voor school
07.30 kids naar de VSO brengen en doorrijden naar werk
18.00 thuis van werk, eten en kids naar bed brengen
20.30 naar de sportschool
22.30 thuis van sporten

Na het sporten moet ik dan dus nog een post workout naar binnen schuiven en douchen. Dan naar bed. Volgende dag gaat om 05.30 wekker weer...

Zoals ik al zei neem ik de tijd er niet voor om in de weekenden voor de hele week te preppen en in te vriezen. Gebrek aan inspiratie speelt ook mee... dan is een ritje door de mc drive zo gemaakt (kom ik op de terugweg van de sportschool langs) als ik straks in mijn bulk zit zal ik mijn macro's wel eens delen, misschien kunnen jullie dan met me meedenken :)

Als ik na m'n workout langs de Mac zou rijden heb ik echt het gevoel dat de workout voor jan lul is geweest.

No problem! Zo voelde ik hem ook niet :)

Tijdens mijn laatste bulk (voor de corona) had ik vooral moeite om tijd te vinden en ook tijd te maken om te mealpreppen. Mijn schema zag er als volgt uit:
05.30 opstaan, douchen aankleden.
06.30 kids wakker maken en klaarmaken voor school
07.30 kids naar de VSO brengen en doorrijden naar werk
18.00 thuis van werk, eten en kids naar bed brengen
20.30 naar de sportschool
22.30 thuis van sporten

Na het sporten moet ik dan dus nog een post workout naar binnen schuiven en douchen. Dan naar bed. Volgende dag gaat om 05.30 wekker weer...

Zoals ik al zei neem ik de tijd er niet voor om in de weekenden voor de hele week te preppen en in te vriezen. Gebrek aan inspiratie speelt ook mee... dan is een ritje door de mc drive zo gemaakt (kom ik op de terugweg van de sportschool langs) als ik straks in mijn bulk zit zal ik mijn macro's wel eens delen, misschien kunnen jullie dan met me meedenken :)
Poeh ja dat zijn lange dagen.. en als je de maaltijd van 18.00 uur dubbel kookt, dan heb je het klaar staan voor na je training.

Een uur voor douchen en aankleden. Ook zonder foto's is het duidelijk. Een echte vrouw.. :trollface:
Haha, daar twijfelde je toch niet aan hoop ik :eek:

Nou ja het is meer eerst naar het koffiezetapparaat rennen en 2 bakken koffie drinken, dus daar gaat al minstens 10 minuten verloren, een 3e bak koffie gaat overigens mee onder de douche 🙈

Terug
Naar boven