AndroidHealthClinic

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Even een update. Heb donderdag mijn 1 weekse controle gehad. Alles zag er goed uit.
Mijn zicht% was voor het laseren met bril 110% en nu 100%. Dit komt vnl omdat ik nog wat moeite heb met kunstlicht (geel kunstlicht). Dit trekt nog weg en is bekend na een laser behandeling werd er gezegd. Buiten is mijn zicht >110%.
Druppelen is nog maar een paar keer per dag en voor de nacht heb ik wat gel om mijn ogen vochtig te houden. Er zit wat opgezwollen bindweefsel op mijn oogwit wat nog weg moet trekken.
Focussen moet soms nog wat wennen. Je hersenen reageren net even anders.Ook dat zal bijtrekken.
Ik heb nog niet in het donker autogereden. ben benieuwd hoe dat gaat.
Al met al ben ik zeer tevreden. Over een maand moet ik terugkomen en zal de rest sterkte worden bepaald.
 
Ik denk toch binnenkort dit ook te gaan doen. Kijken of ik geschikt ben voor Lasek.
Iemand bekend met VISUS oogkliniek in Rotterdam?
 
Al met al ben ik zeer tevreden. Over een maand moet ik terugkomen en zal de rest sterkte worden bepaald.
Goed te lezen dat het goed gaat. Moet je trouwens altijd blijven druppelen nu, of is dat alleen voor de komende tijd?

Succes met je verdere herstel nog.
 
Goed te lezen dat het goed gaat. Moet je trouwens altijd blijven druppelen nu, of is dat alleen voor de komende tijd?

Succes met je verdere herstel nog.
Ik moet nu de druppels afbouwen. Het zijn druppels om ontstekingen tegen te gaan. Ik moet nu nog 4 x per dag daarna 2 dagen 3 x per dag en dan nog 2 dagen 2 x per dag. Dan hoef ik niet meer te druppelen.
Een paar keer per dag druppel ik met kunsttranen omdat mijn ogen nog wat droog zijn. Maar dat is soms 3 x per dag en soms maar 1 x per dag. Dat trekt ook nog bij is me verteld.

Verder heb ik nu ook met kunstlicht alweer beter zicht. Het is puur ook een kwestie van weer wennen aan focussen met je hersenen.

Dank je.
 
Ik denk toch binnenkort dit ook te gaan doen. Kijken of ik geschikt ben voor Lasek.
Iemand bekend met VISUS oogkliniek in Rotterdam?

Ik ben 8 juli geweest bij VISUS in Rotterdam. Ik heb de INTRAlasik behandeling gehad en ben zeer tevreden! Dezelfde dag wat last gehad van prikkende ogen (uurtje of 2) daarna heerlijk kunnen slapen en geen pijn meer gehad. Ik had de dag erna alweer 100% zicht. Nu een week later, heb ik misschien een paar keer last gehad van miniem verschil in zicht op sommige momenten van de dag. Droge ogen nauwelijks last van gehad, gebruik de druppels nog wel een paar keer per dag voor de zekerheid. Bij VISUS fantastisch geholpen, vanaf het vooronderzoek tot na de behandeling. Mooie zaak, kundige mensen, lekkere (gratis) koffie, broodjes en chocolaatjes en het belangrijkste ik voelde me veilig en vertrouwt in die zaak! Ik raad aan iedereen VISUS aan, mijn vriendin gaat volgende maand ook voor de INTRAlasik behandeling.
 
Nog even een korte update.
Rest sterkte is gemeten op -0,5 om -0,5 (van -9 om -4 gekomen)
In principe kan iedereen hier goed mee zien. Heb ik alleen net de pech dat mijn pupilgrootte zodanig is dat als het ook maar enigzins donkerder is.. dus bij slecht weer en kunstlicht en ruimtes zonder buitenlicht... dat mijn zicht in 1 keer helemaal wazig wordt. Ik heb dan nog maar 50% zicht.. en als ik buiten ben of voldoende licht heb 120% zicht. Het is iets wat niet vaak voorkomt maar wel bar irritant is.
Ik heb dus toch weer een bril erbij van -0,5 aan beide kanten. Als mijn zicht dan in ene weg is bij bijvoorbeeld boodschappen doen (kunstlicht) en ik zet deze bril op dan zie ik alles weer.
Dit is iets wat niet van tevoren bepaald kan worden en dus gewoon pure pech voor mij. Het was in eerste instantie wel even paniek omdat ik opeens zulk slecht zicht had... vooral met autorijden. Ik was bang dat er wat misgegaan was.. maar dat is dus niet het geval.

De mogelijkheid bestaat om nog een herbehandeling te laten doen over minimaal een half jaar. Pas dan zijn je ogen echt volledig stabiel na een behandeling.

Op zich heb ik dus erg de balen in... want het is veel geld... maar ik ben in ieder geval wel van -9 en -4 naar -0,5 aan beide kanten gegaan en kan het meeste gewoon zonder bril af.
 
Nog even een korte update.
Rest sterkte is gemeten op -0,5 om -0,5 (van -9 om -4 gekomen)
In principe kan iedereen hier goed mee zien. Heb ik alleen net de pech dat mijn pupilgrootte zodanig is dat als het ook maar enigzins donkerder is.. dus bij slecht weer en kunstlicht en ruimtes zonder buitenlicht... dat mijn zicht in 1 keer helemaal wazig wordt. Ik heb dan nog maar 50% zicht.. en als ik buiten ben of voldoende licht heb 120% zicht. Het is iets wat niet vaak voorkomt maar wel bar irritant is.
Ik heb dus toch weer een bril erbij van -0,5 aan beide kanten. Als mijn zicht dan in ene weg is bij bijvoorbeeld boodschappen doen (kunstlicht) en ik zet deze bril op dan zie ik alles weer.
Dit is iets wat niet van tevoren bepaald kan worden en dus gewoon pure pech voor mij. Het was in eerste instantie wel even paniek omdat ik opeens zulk slecht zicht had... vooral met autorijden. Ik was bang dat er wat misgegaan was.. maar dat is dus niet het geval.

De mogelijkheid bestaat om nog een herbehandeling te laten doen over minimaal een half jaar. Pas dan zijn je ogen echt volledig stabiel na een behandeling.

Op zich heb ik dus erg de balen in... want het is veel geld... maar ik ben in ieder geval wel van -9 en -4 naar -0,5 aan beide kanten gegaan en kan het meeste gewoon zonder bril af.


Balen dat je die pech hebt zeg!! Is er geen mogelijkheid meer dat het toch nog bijtrekt in de komende maanden?? Ik neem aan dat een herbehandeling gratis is mocht je dat willen?
 
Balen dat je die pech hebt zeg!! Is er geen mogelijkheid meer dat het toch nog bijtrekt in de komende maanden?? Ik neem aan dat een herbehandeling gratis is mocht je dat willen?

Ik heb gisteren een volledig onafhankelijke second opinion gehad. Hier kwam eigenlijk zo een beetje hetzelfde uit. Ik heb dus gewoon heel lichtgevoelige ogen wat betreft scherp kijken. Het schijnt vaker voor te komen. Helaas is dit niets iets wat aangetoond kan worden vooraf.
Wel werd nu ook geconstateerd dat ik hele droge ogen heb en de traanfilm niet netjes gesloten in. Hiervoor krijg ik een geldruppel om dit te laten herstellen. Hiermee kan er nog wel iets verbetering optreden maar het effect van de lichtgevoeligheid en scherpte beeld zal daar niet van weggaan.

Er is ook naar voren gekomen dat mijn linkeroog het hoornvlies niet dik genoeg meer is voor een herbehandeling (deze kwam ook van -9). Recht is er nog genoeg ruimte voor behandeling. Bij het rechteroog is ook iets decentraal gelaserd. Dit zou met een herbehandeling kunnen verbeteren. Maar het is van belang dat mijn ogen eerst goed herstellen en de traanfilm weer goed is. Over het algemeen trekken ze wel een half jaar tot 9 maanden uit voordat er naar herbehandeling wordt gekeken.

Dus voor nu wacht ik het af. Als er gesproken gaat worden over herbehandeling dan zal ik eerst info inwinnen over of het risico van het herbehandelen het mogelijke verbeterende effect het wel waard is.
Ook hierover krijg ik naast het advies van mijn eigen kliniek ook nog het advies vdegene waar ik gisteren geweest ben. Ik ben in ieder geval gerust gesteld nu ik weet dat er echt niets raars aan de hand is.
Het zijn tenslotte wel je ogen. Herbehandeling zou in principe erbij inzitten. Hangt er alleen vanaf wat ze precies moeten doen.
 
Ik heb gisteren een volledig onafhankelijke second opinion gehad. Hier kwam eigenlijk zo een beetje hetzelfde uit. Ik heb dus gewoon heel lichtgevoelige ogen wat betreft scherp kijken. Het schijnt vaker voor te komen. Helaas is dit niets iets wat aangetoond kan worden vooraf.
Wel werd nu ook geconstateerd dat ik hele droge ogen heb en de traanfilm niet netjes gesloten in. Hiervoor krijg ik een geldruppel om dit te laten herstellen. Hiermee kan er nog wel iets verbetering optreden maar het effect van de lichtgevoeligheid en scherpte beeld zal daar niet van weggaan.

Er is ook naar voren gekomen dat mijn linkeroog het hoornvlies niet dik genoeg meer is voor een herbehandeling (deze kwam ook van -9). Recht is er nog genoeg ruimte voor behandeling. Bij het rechteroog is ook iets decentraal gelaserd. Dit zou met een herbehandeling kunnen verbeteren. Maar het is van belang dat mijn ogen eerst goed herstellen en de traanfilm weer goed is. Over het algemeen trekken ze wel een half jaar tot 9 maanden uit voordat er naar herbehandeling wordt gekeken.

Dus voor nu wacht ik het af. Als er gesproken gaat worden over herbehandeling dan zal ik eerst info inwinnen over of het risico van het herbehandelen het mogelijke verbeterende effect het wel waard is.
Ook hierover krijg ik naast het advies van mijn eigen kliniek ook nog het advies vdegene waar ik gisteren geweest ben. Ik ben in ieder geval gerust gesteld nu ik weet dat er echt niets raars aan de hand is.
Het zijn tenslotte wel je ogen. Herbehandeling zou in principe erbij inzitten. Hangt er alleen vanaf wat ze precies moeten doen.

Sterkte met het herstel en hopen op het beste!
 
Zijn dingen waarvoor ze mij gewaarschuwd hebben. Grote afwijkingen en kijken in het donker geven blijkbaar vaak problemen. Bij weinig licht wordt uw pupil groter en zal uw zicht wazig worden als er een groot gebied werd behandeld. In de kliniek waar ik ben geweest deden ze geen lasik bij afwijkingen groter dan -7. Vriend van mij kreeg om deze reden implantlenzen.
 
Sterkte met het herstel en hopen op het beste!
Dank je. Het gaat overigens goed. Ik heb nu betere oogdruppels en kan overdag nu opeens alles wel goed zien. Heel soms bij bepaald licht kan het na een paar meter nog wat wazig zijn. maar nu heb ik dus door hoeveel een goede traanfilm kan schelen. Als het zo blijft hoef ik geen herbehandeling vind ik. Ik vind het prima zo.

Zijn dingen waarvoor ze mij gewaarschuwd hebben. Grote afwijkingen en kijken in het donker geven blijkbaar vaak problemen. Bij weinig licht wordt uw pupil groter en zal uw zicht wazig worden als er een groot gebied werd behandeld. In de kliniek waar ik ben geweest deden ze geen lasik bij afwijkingen groter dan -7. Vriend van mij kreeg om deze reden implantlenzen.
Ik wilde ook inderdaad implantaat lenzen. Dat kon echter niet met mijn ogen. Te weinig ruimte... anders had ik dat wel gedaan. Want daar ging ik voor heen.
Maar momenteel met de oogdruppels (gel) die ik nu heb zie ik alles weer goed. Als de traanfilm hersteld is zou ik dat ook zonder moeten kunnen.
Ik kan overigens in helemaal donker wel perfect zien. Met autorijden snachts ook geen problemen. Het was puur bepaald strijklicht en schemer. maar ook dat is nu al zoveel minder en eigenlikj niet eens echt storend meer.
maar ze hadden dit nooit gezegd en dat neem ik ze wel kwalijk.
 
Geloven jullie trouwens in de bates methode? Weet niet of iemand er iets over gelezen heeft, maar het is een soort dagelijkse oefening voor de ogen waarmee je je spieren traint in de ogen. Ik lees er veel positieve verhalen over op internet en het ziet er legit uit. Het duurt wel maanden en je moet het elke dag doen.. Zo kun je wel op een natuurlijke wijze en kosteloos je sterkte verminderen [wat iedereen wel wilt natuurlijk!]

?
 
heeft perfect gewerkt voor mij. Nu 4 jaar verder!
 
Kunnen jullie aub allemaal eens specifiren welke lasermethode ze precies bij jullie gebruikt hebben en of dat dus goed is meegevallen of niet..

ook als je iemand kent met goede ervaringen.. vraag het aub eens en laat het aub hier weten..

het is vooral de techniek (lasek, lasik, etc..) die zeer bepalend is en daarnaast uiteraard wie het doet.
 
Ik ben 8 juli geweest bij VISUS in Rotterdam. Ik heb de INTRAlasik behandeling gehad en ben zeer tevreden! Dezelfde dag wat last gehad van prikkende ogen (uurtje of 2) daarna heerlijk kunnen slapen en geen pijn meer gehad. Ik had de dag erna alweer 100% zicht. Nu een week later, heb ik misschien een paar keer last gehad van miniem verschil in zicht op sommige momenten van de dag. Droge ogen nauwelijks last van gehad, gebruik de druppels nog wel een paar keer per dag voor de zekerheid. Bij VISUS fantastisch geholpen, vanaf het vooronderzoek tot na de behandeling. Mooie zaak, kundige mensen, lekkere (gratis) koffie, broodjes en chocolaatjes en het belangrijkste ik voelde me veilig en vertrouwt in die zaak! Ik raad aan iedereen VISUS aan, mijn vriendin gaat volgende maand ook voor de INTRAlasik behandeling.

Zie mijn eerdere bericht. Inmiddels mijn vriendin ook daar laten laseren middels de INTRAlasik behandeling. Zij is ook zeer tevreden.
 
Mijn ogen laten laseren in de zomer van 2012. Procedure zelf viel heel goed mee alsook de week daarna. Sindsdien is mijn zicht nog steeds top! Het is mij dus zeer goed bevallen :)
 
Voor de mensen die benieuwd zijn naar de lange termijn effecten:

Ik heb mijn ogen laten laseren meer dan 10 jaar geleden. Het is nu 13 jaar geleden. Toen stond het in Nederland nog in de kinderschoenen. Ik betaalde destijds 9000 gulden.

De behandeling is destijds uitgevoerd in Luik in België. Daar waren ze al wat meer ervaren met ooglaseren . Destijds werd er nog geen flapje gemaakt maar gewoon aan de buitenkant op het oog gelaserd. De Lasel methode. De eerste paar dagen waren een hel. Zelfs met afgeplakte ogen, handdoek over mijn hoofd / gezocht, gordijnen dicht, houten platen tegen de ramen... Elke klein beetje licht was pijnlijk. Dagelijks zalf in mijn ogen doen voor het herstel was dus ook een ramp want kon het licht niet verdragen.

Nu na al die jaren is mijn zicht nog steeds goed. Niet super super scherp op verre afstand maar wel nog steeds beter zelfs dan het zicht van mijn vrouw met bril/lenzen.

Nadelen: sinds de behandeling zijn mijn ogen wel altijd gevoelig geweest voor fel licht / zon. Ik draag dus bij een beetje zon al meteen een zonnebril.
 
Laatst bewerkt:
Zie mijn eerdere bericht. Inmiddels mijn vriendin ook daar laten laseren middels de INTRAlasik behandeling. Zij is ook zeer tevreden.

Ik zat ook te denken om mijn ogen daar te doen, maar wil LASEK. Eerst denk ik kijken wat zij ervan zeggen over mogelijkheden.
 
Ik zat ook te denken om mijn ogen daar te doen, maar wil LASEK. Eerst denk ik kijken wat zij ervan zeggen over mogelijkheden.
Lasek kan tot -5 aan sterkte (wss ook tot-7 maar dan heb ik gehoord dat je meer rest sterkte over kan houden en alsnog een bril nodig hebt.) Dus als je ogen minder dan dat afwijken zou het mogelijk moeten zijn. Laat je goed informeren en zorg dat waar je het doet de nazorg ook goed is. Ik kan je wel een goede kliniek geven waar ik uiteindelijk de beste nazorg heb gehad. En dat was niet degene waar ik het heb laten doen. ;)
 
Back
Naar boven