Het gaat goed.

Ik moest er om 8:00 zijn. Ik was wel erg zenuwachtig.

Eerst even druppelen en om 8:15 werd ik geholpen. Rond 9:00 was ik al klaar. Tijdens de behandeling was alleen het drukken van de ring voor het flapje maken erg naar. Maar verder is het gevoelloos. Na het eerste oog kon ik de OK lamp al zien waar ik 12 lichtbundeltjes telde (je moet wat). Het tweede oog duurde iets langer omdat het flapje aan 1 zijde niet helemaal los zat. Dat heeft de arts met de hand losgemaakt.
Om 9:00 was ik dus buiten met een beschermbril op. Deze is gewoon transparant en kon ik de TV schermen op afstand van 3 meter al aardig lezen. Om 9:45 ongeveer was er nog een controle door de oogarts om te zien of alles er goed uitzag en kon ik naar huis. Ik heb op advies wel de rest van de dag in bed gelegen met beschermbril op en om de 2 uur druppelen. Ik kon wel alles helder al zien en dat was echt heel vreemd.
In de middag kon ik gewoon al lezen en wat op mijn telefoon doen. Wel met een zonnebril op. Het is echt zo gek dat ik net zo goed kon zien als zonder bril. Wel merkte ik wat moeite met focussen.
De dag erna had ik perfect zicht. Buiten alles scherp. Ben om 8:15 zelf naar het ziekenhuis gereden voor de controle. Alles zag er goed uit en ik mocht na wat letterkaarten lezen ook al meteen rijden. Wat ik al deed. moest toch in het ziekenhuis komen.

Wel heb ik die dag nog even extra vrij genomen. Goed gedruppeld. Dat moet om ed 2 uur tot volgende week de 1 week controle.
Er zijn een paar dingen die opvallen:
* zicht buiten is perfect op de tweede dag al. Geen last van licht maar toch op advies een zonnebril op.
* Soms wat droge ogen maar met regelmatig druppelen wat moet niet echt last.
* Bij kunstlicht is het focussen nog wat moeilijk de eerste dagen. Dat zal wss wel bijtrekken omdat je ogen ook nog wat moeten wennen en het focussen ook. De druppels geven namelijk ook een soort waasje. (is wit spul)
* Wat ik lastig vond is dat ik in een parkeergarage gisteren (dus 2 dagen na behandeling) geen scherp zicht had. Focussen was lastig. Zou bij moeten trekken. Het is immers pas 2 dagen
* links heb ik nog wel een rest sterkte. Maar dat was ook verwacht gezien ik op -9 zat. Volgende week wordt dat gemeten. maar met 2 ogen zie ik gewoon goed scherp net als met mijn bril. Het is alleen wel gek om dan geen bril op te hebben.

* Als het donker wordt is focussen nog wat lastiger dan met bril. Dat zal wss ook wel bij het helen horen. Normale mensen hebben dan ook wat meer moeite. Alleen is het nu net wat meer dan met bril
Al met al heb ik gisteren wat meer last gehad van droge ogen evenals vannacht en is het slapen met beschermbril (moet 4 nachten) niet echt lekker.
Ik kan wel zeggen dat ik nu al volledig tevreden ben met het resultaat. Scherp zicht zonder bril!!! Ik had -9 om -4 aan mijn ogen. De -9 als ik met 1 oog kijk is niet 100% scherp op een paar meter afstand. Rechts wel.
Het was ook eigenlijk de bedoeling om bij mijn ogen niet helemaal op 0 uit te komen. Dat zou namelijk beter zijn gezien mijn leeftijd. Omdat je met ouder worden "oudziend" wordt en je ogen meer naar + neigen zou dat dus nog wat beter kunnen worden met ouder worden.
Zodra mijn ogen gemeten zijn volgende week zal ik weer updaten.
Maar als je de kans hebt zou ik zeggen doen!