Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

Kijk anders ook eens naar implantaat lenzen. Ik heb 18 februari een vooronderzoek hiervoor.
Misschien is dat wel mogelijk zonder druppelen.
Ik heb het vooronderzoek laten doen maar het kan bij mij helaas niet .'
énigste optie is intralasik. Ik heb volgende maand een uitgebreid vooronderzoek.

idd

10 april gaat het gebeuren het word een Trans PKR Superior behandeling bij Eyescan in Utrecht.
Ben benieuwd!

10 april gaat het gebeuren het word een Trans PKR Superior behandeling bij Eyescan in Utrecht.
Ben benieuwd!

Ik wilde ook me ogen laten laseren, omdat ik al 5 jaar de zelfde sterkte heb, maar mij werd aanbevolen te wahten tot me 25ste omdat er tussen 20 en 25 vaak nog veranderingen komen.

wist ik helemaal niet joh dat er tussen je 20e en 25 veel kon veranderen....
sinds mijn 13e een bril...en nog steeds dezelfde sterkte, (en dat ding meer dan zat)
ik ga ook maar eens kijken voor laseren denk ik

Ik heb vorige week een uitgebreid vooronderzoek gehad voor ooglaseren via intralasik.
zelfs met mijn sterkte is dit nu mogelijk en ik ben in ieder geval geschikt. Het gaat er namelijk om dat je hoornvlies dik genoeg is. In principe als ik nu ja zeg zou ik binnen 2 maanden aan de beurt zijn. Behandeling in zijn geheel duurt 30 min voor 2 ogen. Dezelfde avond kan je gewoon zonder bril weer tv kijken.
Ik wil het zeker gaan doen. Maar eerst even verder herstellen en dan een afspraak maken.

Ik heb mijn ogen 5 jaar geleden laten laseren bij Visus oogkliniek in Rotterdam. Was over de behandeling erg tevreden en nog steeds blij.

Zo mijn eerste dag dat ik weer normaal kan lezen.

Donderdagmiddag de behandeling ondergaan, is echt een ingreep van niks rechteroog duurde 30 sec linker oog 36 sec.
Het is alleen wel heel vervelend met een ring op je oog en je ruikt serieus dat je voorste laagje van je oog wegbrand.

Na de behamdeling gelijk een bechermlaag eropgeplaatst en voelde me gewoon goed zelfs geen pijn ofzo.
Hier kwam ik in de auto opmterug toen de verdoving uitgewerkt was.

Verder de hele donderdag en vrijdag in een pik donkere kamer in bed gelegen met pijn stllers en de nodige druppels omdat ik simpelweg mijn ogen niet langer dan 20 sec open kon houden en alles pijn deed.

Zaterdag avond voor het eerst weer een beetje naar de normale belichte ruimtes geweest, wel met zonnebril.
Dit ging aardig goed alleen na een minuut of 20 moest ik wel weer mijn ogen sluiten omdat het allemaal weer vaag werd door de inspanning.

Vandaag (zondag) gaat het een stuk beter. Nog erg gevoelig voor licht dus de zonnebril staat nog altijd op maar kan weer gewoon een stukje lopen buiten.
Mijn ogen voelen nog wel of erdruk op staat maar dat is ook miet zo raar.

Dinsdagmiddag gaat de bandage lens eraf en dan moet het zicht beter zijn als het goed is.
Nu stop ik even met typen want merk dat het weer wat waziger word.

Welke techniek heb jij gedaan? Lasek?

Ik ga 3 juli voor intralasik. Bij deze techniek kan je in de avond alweer gewoon TV kijken.

Ik ga 3 juli voor intralasik. Bij deze techniek kan je in de avond alweer gewoon TV kijken.

Want dat moet je doel zijn als je je ogen laat laseren?

Ja LASEK is even onhandig maar op de lange termijn snap ik niet dat mensen LASIK laten doen. Tenzij 't echt niet anders kan maar volgens mij zit er dan geen verschil tussen LASIK en LASEK.

Want dat moet je doel zijn als je je ogen laat laseren?

Ja LASEK is even onhandig maar op de lange termijn snap ik niet dat mensen LASIK laten doen. Tenzij 't echt niet anders kan maar volgens mij zit er dan geen verschil tussen LASIK en LASEK.
Nee tuurlijk niet. Maar het viel me op dat Gymtime een heel weekend last had wat zeg maar in de folder die ik heb niet staat en wat de arts ook niet gezegd had.

Lasik is heel wat anders dan INTRA lasik. Ik zou je eerst maar even inlezen op de verschillen dan.
Daarbij zit ik op -9 wat met Lasek niet gaat. Dus mijn optie was implantaatlenzen. Maar dat kon helaas niet.
Lasik wordt al heel lang niet meer gedaan bij waar ik het ga laten doen.

Nee tuurlijk niet. Maar het viel me op dat Gymtime een heel weekend last had wat zeg maar in de folder die ik heb niet staat en wat de arts ook niet gezegd had.

Lasik is heel wat anders dan INTRA lasik. Ik zou je eerst maar even inlezen op de verschillen dan.
Daarbij zit ik op -9 wat met Lasek niet gaat. Dus mijn optie was implantaatlenzen. Maar dat kon helaas niet.
Lasik wordt al heel lang niet meer gedaan bij waar ik het ga laten doen.

Ik weet wel dat er verschillen zijn, maar er wordt nog steeds een flapje gemaakt, met alle nadelen van dien. Maar als je geen keuze hebt qua sterkte dan is het idd logisch.

Ik heb de trans PKR Superior gedaan.
Hierbij is bekent dat het herstel een stukje zwaarder is dan bij de rest dit omdat ze geen flapje maken maar het hoornvlies wegbranden en dit zelf weer moet terug groeien.

Maar voor sport en droge ogen is deze oplossing het mooist naar mening van de arts
Maar moest rekening houden met een week echte hersteltijd

Ik heb de trans PKR Superior gedaan.
Hierbij is bekent dat het herstel een stukje zwaarder is dan bij de rest dit omdat ze geen flapje maken maar het hoornvlies wegbranden en dit zelf weer moet terug groeien.

Maar voor sport en droge ogen is deze oplossing het mooist naar mening van de arts
Maar moest rekening houden met een week echte hersteltijd
Dat was inderdaad bij mij niet mogelijk. Maar inderdaad voor droge ogen is het beter.
Wat ik begreep van de intralasik is dat het sneller herstelt dan gewone lasek en dat de risico's ook net zo groot zijn als bij lasek. Bij mij was er dus weinig keuze. Qua sporten zei mijn arts dat ik in principe gewoon direct weer kon trainen. Alleen contactsporten vermijden. Maar dat doe ik toch niet.

In ieder geval succes met je herstel. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het zal zijn om van vlekken zien (zonder bril dan he ;) ) naar gewoon goed zien te gaan. :)

Als je lenzen draagt en je ben er is eentje kwijt zoek je je eigen lens.

HAHAHA...

Ik heb ook lenzen gehad.. en ja.. dat is inderdaad klote als dat gebeurt. heb het wel een paar keer meegemaakt. :o
je zoekt je rot. :D
I(k denk dat ik er niet tegen kan (lenzen) draag nagenoeg 24/7 een brilletje :)
ik heb ook al heel snel last van me ogen zo in de buitenlucht, draag ook bijna 24/7 een bescherm bril (buiten dan)..

I(k denk dat ik er niet tegen kan (lenzen) draag nagenoeg 24/7 een brilletje :)
ik heb ook al heel snel last van me ogen zo in de buitenlucht, draag ook bijna 24/7 een bescherm bril (buiten dan)..
Das best lastig. Ik heb een tijd lenzen gehad. wel altijd een zonnebril op hoor. vuiltjes en vliegjes in je ogen.
Gelukkig in ieder geval dat er brillen zijn he! heb nu ook al zeker een jaar of 15 weer een bril. Maar ik hoop er toch vanaf te komen. :)

Das best lastig. Ik heb een tijd lenzen gehad. wel altijd een zonnebril op hoor. vuiltjes en vliegjes in je ogen.
Gelukkig in ieder geval dat er brillen zijn he! heb nu ook al zeker een jaar of 15 weer een bril. Maar ik hoop er toch vanaf te komen. :)

mag ik iets vragen over dat laseren...
ben je niet bang dat je na een jaar of 5 á 10 toch weer naar een bril moet grijpen? (leesbril)
of vind je die termijn lang genoeg?

Terug
Naar boven