Fitness Seller

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Als je last heb van je lies, zou ik gewoon weekje helemaal geen benen trainen. Liever dagje overslaan en dan er vanaf zijn, dan 3 weken ermee rond lopen en half kunnen trainen.

Tja... meer mensen die het hier mee eens zijn? Lees ook even de benen training van vandaag dan btw

Katabool weekend..maaar het PR'en..zet zich gewoon voort!

Jup!:D:D

Week 5

C

29 maart 2011

Squat
10x60
10x60
10x60

Onderin vanaf dat ik in de buurt kom van parallel voelt het niet zo chill. verschilende standen geprobeerd(breed, smal) maar maakte niet uit.

Leg Press (stand van de voeten breed)
10x180
10x240
10x290
10x340
10x390

Leg Press (Stand van de voeten smal)
10x340
10x290
10x240

Bij leg pressen voelde ik gek genoeg helemaal niks en ik ben ook nog best zwaar gegaan. Vreemd maar wel fijn natuurlijk...

Leg extensions
3 Sets @ 10 reps

Leg curls
3 sets @10 reps

Sitting calves raises
4 sets @10 reps

Laatst bewerkt:
****ed van je lies nog steeds Bro...misschien de squat even helemaal laten zitten?

Hoor het redelijk veel de laatste tijd die liesklachten. Is een vrij lastige regio omdat je te maken hebt met veel mogelijke structuren en vaak ook diffuse weergave van de werkelijkheid. Imo als de pijn niet minder word wellicht even de SQ vervangen door een andere oefening. Op deze menier blijft de kracht redelijk behouden maar krijgt de lies wellicht wat meer rust waardoor hij kan herstellen.

****ed van je lies nog steeds Bro...misschien de squat even helemaal laten zitten?

Ja inderdaad. Dus je raad aan om ook die lichte 'even aanvoelen' sets even niet te doen?

Hoor het redelijk veel de laatste tijd die liesklachten. Is een vrij lastige regio omdat je te maken hebt met veel mogelijke structuren en vaak ook diffuse weergave van de werkelijkheid. Imo als de pijn niet minder word wellicht even de SQ vervangen door een andere oefening. Op deze menier blijft de kracht redelijk behouden maar krijgt de lies wellicht wat meer rust waardoor hij kan herstellen.

Thnx voor je post.
Zoals je kon zien heb ik de squat bijna in zn geheel al vervangen voor de leg press. Denk je dat ik de volgende week(of weken) beter ook de lichte sets squat niet kan doen?

Denk dat het eerder komt omdat je je bekken kantelt. Of door je heup beweging dat je je
lies voelt. Dat heb je bij een legpress niet. Hopelijk is het geen liesbreuk. Daar ben je wel
een paar weken zoet mee anders

Denk dat het eerder komt omdat je je bekken kantelt. Of door je heup beweging dat je je
lies voelt. Dat heb je bij een legpress niet. Hopelijk is het geen liesbreuk. Daar ben je wel
een paar weken zoet mee anders

Tja is nu sowieso al een tijdje dat ik er een beetje last van heb. Volgens mij eind vorig jaar al een beetje maar toen squate ik er gewoon doorheen.

Ik verwacht dat het de komende weken alleen leg pressen word..

Bedankt voor de informatie en het advies:rolleyes: :(

Week 5

A

Donderdag 31 maart

Deadlift
4x200 PR
2x210 PR
1x200

pull-ups
10xbodyweight
9xbodyweight+10
5xbodyweigt+20
10xbodyweight

pull-downs
15x70
7x90
10x80

Db row
7x56
8x50
20x36 PR

DB curl
8x18
4x22
3x22

Hammer curl
5x24
8x22
8x20

Comments: Goede training. Duurde wel wat te lang waardoor ik aan het einde een beetje gaar werd.

Aardige gekke deadlift!

Strong dl's weer.
Over die lengte van je training: het valt mij op dat jij (jullie) enorm veel tijd kwijt zijn tijdens de training aan ouwehoeren, in de kleedkamer zitten, rondjes lopen, etc. Waarom? Je draait niet echt veel volume, maar volgens mij ben je zo 2 a 2,5 uur bezig met je training. Beter een beetje snelheid erin houden, blijven je spieren ook warm en blijf je gemotiveerd. Misschien werkt t voor jou op deze manier...

Strong dl's weer.
Over die lengte van je training: het valt mij op dat jij (jullie) enorm veel tijd kwijt zijn tijdens de training aan ouwehoeren, in de kleedkamer zitten, rondjes lopen, etc. Waarom? Je draait niet echt veel volume, maar volgens mij ben je zo 2 a 2,5 uur bezig met je training. Beter een beetje snelheid erin houden, blijven je spieren ook warm en blijf je gemotiveerd. Misschien werkt t voor jou op deze manier...

Busted, BIG Time!

:D

Thanks

Strong dl's weer.

thnx

Naja vanaf het moment dat we aan de werk sets beginnen duurt het zo lang niet hoor maar wel langer dan nodig is misschien. Wat de precieze tijd van onze trainingen zijn weet ik niet. Volgens mij meestal 80 min ofzo, dit is wel vanaf de eerste werkset dus opwarm sets niet mee geteld.

De training van vandaag duurde wel erg lang. Mede omdat we twee keer moesten wachten op een apparaat. En omdat onze rode teamgenoot iets irritants had gedaan waar we het over hadden.

Het word tijd dat ik de trainingstijd wat beter in de gaten hou. Ik denk dat hier ook nog wel iets op te winnen valt. Al wil ik niet dat het te snel gaat want ik merk wel altijd dat ik mn rust tussen de sets echt nodig heb.

:rolleyes:

thnx

Naja vanaf het moment dat we aan de werk sets beginnen duurt het zo lang niet hoor maar wel langer dan nodig is misschien. Wat de precieze tijd van onze trainingen zijn weet ik niet. Volgens mij meestal 80 min ofzo, dit is wel vanaf de eerste werkset dus opwarm sets niet mee geteld.

De training van vandaag duurde wel erg lang. Mede omdat we twee keer moesten wachten op een apparaat. En omdat onze rode teamgenoot iets irritants had gedaan waar we het over hadden.

Het word tijd dat ik de trainingstijd wat beter in de gaten hou. Ik denk dat hier ook nog wel iets op te winnen valt. Al wil ik niet dat het te snel gaat want ik merk wel altijd dat ik mn rust tussen de sets echt nodig heb.

Och, je weet toch hoe laat je weggaat van huis en hoe laat je weer thuiskomt. Dat minus je reistijd is je trainingstijd. Vaak kom ik binnen en dan zijn jullie al een tijdje bezig, en als ik dan klaar ben na anderhalf a twee uur, zijn jullie meestal nog bezig. Terwijl je niet erg veel volume draait.
Het is niet verkeerd bedoeld, maar ik ben van mening dat het beter is je trainingen snel en krachtig te houden. Natuurlijk moet je rekening houden met een bepaalde rusttijd tussen zware sets door, maar zelfs dan is een minuut of 2 meestal wel genoeg. Als ik mijn gear aan moet trekken, ben ik natuurlijk ook langer bezig, maar ik ben wel constant bezig met mijn training, niet met andere flauwekul er omheen.

Maar goed, aan de andere kant lijkt t toch redelijk goed te werken voor je, vooral op je deadlifts ;)

:fuu: @ deadlift!

Tja is nu sowieso al een tijdje dat ik er een beetje last van heb. Volgens mij eind vorig jaar al een beetje maar toen squate ik er gewoon doorheen.

dat moet je niet meer doen - liesbreuk is het echt niet , want dan kan je helemaal niet meer squatten - misschien houding/techniek
ik zou effe een fysio raadplegen voordat je aan de gang gaat met allerlei goedbedoelde adviezen

Och, je weet toch hoe laat je weggaat van huis en hoe laat je weer thuiskomt. Dat minus je reistijd is je trainingstijd. Vaak kom ik binnen en dan zijn jullie al een tijdje bezig, en als ik dan klaar ben na anderhalf a twee uur, zijn jullie meestal nog bezig. Terwijl je niet erg veel volume draait.
Het is niet verkeerd bedoeld, maar ik ben van mening dat het beter is je trainingen snel en krachtig te houden. Natuurlijk moet je rekening houden met een bepaalde rusttijd tussen zware sets door, maar zelfs dan is een minuut of 2 meestal wel genoeg. Als ik mijn gear aan moet trekken, ben ik natuurlijk ook langer bezig, maar ik ben wel constant bezig met mijn training, niet met andere flauwekul er omheen.

Maar goed, aan de andere kant lijkt t toch redelijk goed te werken voor je, vooral op je deadlifts ;)

Ik ga weer wat meer op de tijd letten. Zeker isolatie oefeningen moet denk ik niet te lang bij gerust worden om het goed te laten zijn voor spiergroei denk ik.
Bij een oefening als deadlift maakt het me niet uit hoelang ik rust

:)

dat moet je niet meer doen - liesbreuk is het echt niet , want dan kan je helemaal niet meer squatten - misschien houding/techniek
ik zou effe een fysio raadplegen voordat je aan de gang gaat met allerlei goedbedoelde adviezen

Is een fysio eigenlijk gratis of kost dat geld? Hoe zit dat?

Week 5

B

Vrijdag 1 april

Dumbbell benchpress
8x40
5x46 PR
8x40
5x40

Dumbbell shoulder press
8x24
7x30
5x30
8x24
10x20

Close grip bench press
10x60
9x60
8x60

Cable flyes
8 reps
8 reps
10 reps

Tricep pushdown
2 Sets @10 reps
1 dropset

comments: Goede laatste training van de week. De voeding was deze week goed, ik hield me aan het schema. Vanavond een feestje van iemand dus zal het vanavond wel minder goed zijn maar morgen en zondag ga ik me ook (proberen;)) te houden aan mn voedinschema:)

Laatst bewerkt:
Zeer sterke dumbbell press

Betreft fysio, ligt eraan of je daarvoor verzekerd bent.

Bij de meeste basis verzekeringen worden de eerste negen bezoeken aan een fysio vergoed. Per jaar dus. Op doktersadvies natuurlijk.
Moet je ff nakijken in je polis.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven