AndroidHealthClinic

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
- -

Laatst bewerkt:
sorry voor al die berichten...er ging iets mis

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik gok een procentje of 14.

ik begrijp je dubio man. mensen denken vaak dat cutten gelijk rigoureus moet en gepaard gaat met krachtverlies...bla,bla onzin. Ik heb geen idee wat je nu eet op een dag, maar als je gewoon kracht wilt behouden of zelfs sterker wilt worden terwijl je super subtiel iets wilt zakken in bf, moet je gewoon een klein beetje cardio toevoegen allereerst. bijvoorbeeld 3x p/w 20 min. doe dat twee weken en probeer daarna je voedsel op te schonen - kwaliteit koolhydraten nemen en proberen vochtvasthoudende producten weg te strepen. daarna kun je gewoon 5 minuutjes op je cardio sessies gooien of 4x p/w doen ofzo.

zelf heb ik vorig jaar ook de fout gemaakt door ineens in low carb en 5x p/w cardio te duiken - resultaat, kracht en massa verlies. nu doe ik het op de bovenstaande manier en word ik ondertussen gewoon sterker. nadeel is dat resultaat langer uitblijft en je dus veel geduld moet hebben

Thnx voor je comment

Omdat ik kracht een zeer belangrijk aspect van mijn trainingen vind is krachtverlies iets waar ik toch wel bang voor ben.

Ik zal eerst nog even kort iets vertellen. Ik train al een paar jaar, 4 ongeveer. Maar voeding was het punt waar ik altijd veel problemen mee had. De eerste 2 jaar wel zwaarder geworden enzo(toen ik begon woog ik 55kg). Vorig jaar had ik een zeer slecht train jaar.Ik woog dat hele jaar 75kg, mn progressie was dan ook slecht. Daarom begin dit jaar besloten dat ik toch echt beter op mn voeding moest gaan letten dus ben meer gaan eten. En volg nu +- een voedingschema. Heb het een paar keer veranderd al en volg momenteel deze:

Eetschema +- :

250ml halfvolle melk 115kcal 9eiwit 14kool 2vet
28gram whey 110kcal 21 eiwit 2 kool 1vet
125gram zalm 225kcal 25eiwit 0kool 20vet

500ML Yoghurt 290kcal 16 eiwit 22kool 1vet
olijfolie (10ml? 80kcal 0 eiwit 0kool 9vet

150gram tonijn in olie 285kcal 36 eiwit 0 kool 15vet

500ml melk 237 kcal 17 eiwit 24kool 7vet
100 gram havermout 380 kcal 13 eiwit 62kool 7vet

TRAINEN

Whey shake(300ml melk+28gram whey) 284kcal 30 eiwit 15kool 10vet

25gram rozijnen 85kcal 0 eiwit 20kool 0vet

olijfolie (10ml? 80kcal 0 eiwit 0kool 9 vet
500gram kwark 310kcal 45eiwit 30kool 0 vet

3379kcal 258 eiwit 306kool 99vet

Deze bevalt me prima momenteel.

Ik ben dit jaar ook een paar kg zwaarder geworden en ook wat sterker:)

Ik zou dus kunnen gaan besluiten om wat te gaan cutten en daarna weer te bulken. Houd er dus rekening mee dat ik eigenlijk niet echt eerder gecut heb.

Vind het zelf trouwens ook best wel ****ed up dat ik nauwelijks gains had vorig jaar en dat ik niet veel eerder meer op voeding ben gaan letten maarja het is niet anders...

Dus jij raar me aan eerst wat cardio toe te voegen en dan mn schema een beetje te veranderen? Of wat? Kijk anders eens naar wat ik momenteel eet:)

als je een beetje lactose intolerant bent en je vervangt als je zuivel in dit schema zul je verstelt staan van hoe je er ineens uit kan zien :p

sowieso kun je heel subtiel die cardio rustig toevoegen, kan nooit kwaad - merk je verlies in kracht dan schone kwaliteits koolhydraten toevoegen

als je een beetje lactose intolerant bent en je vervangt als je zuivel in dit schema zul je verstelt staan van hoe je er ineens uit kan zien :p

sowieso kun je heel subtiel die cardio rustig toevoegen, kan nooit kwaad - merk je verlies in kracht dan schone kwaliteits koolhydraten toevoegen

Tja dan moet ik ineens wel heel veel producten gaan vervangen. Is dit een slecht schema om vanuit een beetje te gaan cutten? Misschien na de training een beetje minderen in kcal? Of zijn de verhoudingen nu nog totaal niet in orde om te cutten?

ben er overigens nog niet helemaal overuit of ik wil cutten hoor, zit mezelf nu even te orienteren;)

Ik zit met exact hetzelfde dilemma in mijn hoofd als jouw. Kwa vetpercentage scheelt het denk niet erg veel. Mijn buik zal hoogstens iets groter zijn.

Ik denk dat het ik het op Sjaak ze manier ga proberen. Voeding stukje lager als nu. Denk 200cal boven onderhoud en proberen op 3 dagen in de week wat cardio te doen 20 min bij op de sportschool na KT.

Zoals sjaak het zegt is het voor kracht het beste. Al moet je wel realiseren, elke week die je langer cut dan nodig is. Is een week minder aan bulken waarin je kracht kunt gainen.

Denk dat het beste is om gewoon rond je onderhoud te eten, en het gene wat je eet gewoon vrij clean. Veel groente en kip/vis/tonijn.

Daarnaast moet je het KH rondom je training nooit verlagen. Na de training altijd carbs nemen zo ook bij ontbijt. Gedurende dag veel groente en kip ga ik het doen. (Keto en dergelijke uitgezonderd)

Ik zou het zo doen.
Cutten - Cleanbulken - September weer volgas bulken en dat tot feb/maart weer.
Zo ben ik het iig van plan.

Punt wat dus ook mee speelt is dat als ik nog wat zwaarder zou worden en mn bf nog meer stijgt het een beetje te hoog word misschien en dan word het weer erg lastig om het er weer af te krijgen.

Als ik naar mn huidige schema kijk vraag ik me af of ik er wat droger mee kan worden. Ik kan een beetje gaan cardioen en moet dan iets lager in kcal. Meest logische om mee te beginnen is 500ml yoghurt(290kcal 16 eiwit 22kool 1vet) weg te halen. Goed plan? Of heb ik echt een ander voedingsschemanodig?

geen kcals weghalen nog, voeg eerst subtiel wat cardio toe

Betreft 1ste alinea dat bedoel ik ook. Jij/ik zullen nu wel moeten cutten willen we in de winter gaan bulken, het is makkelijker bulken vanaf 10% dan vanaf 20% helemaal als je het later nog eraf wilt krijgen.

Ik zou bij je huidige schema wel wat dingen veranderen. Zeker als je het meteen goed wilt doen, ipv van eerst weken te lopen proberen hoe en wat. Sowieso die rozijnen en die yoghurt eruit gooien zijn alleen maar suikers. Daarnaast veel kip/tonijn/vis/kleine maaltijden rijst en veel groentes (Broccoli bijv) toevoegen.

geen kcals weghalen nog, voeg eerst subtiel wat cardio toe

Oke wss dat ik dan deze week iets van cardio ga doen. 2/3x20 min ofzo. Maar dit is dan de eerste stap neem ik aan? Want hiervan word ik niet droger toch?

Nog een vraagje. Dit schema wat ik hanteer is op trainingsdagen en niet trainingsdagen het zelfde. Zou het op niet trainingsdagen wat omlaag moeten/kunnen?

zoals ik al zei: hoogwaardige complexe koolhydraten als basis voor carbs...ik gebruik alleen havermout, brinta en rijst als carb-bronnen met eens per week eens een boterham of een keer pasta of aardappels (voor de afwisseling)

suikers kun je inderdaad beter wegwerken - dat kan bij jou (wwe) makkelijk door inderdaad al die yoghurt te weg te halen

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Oke wss dat ik dan deze week iets van cardio ga doen. 2/3x20 min ofzo. Maar dit is dan de eerste stap neem ik aan? Want hiervan word ik niet droger toch?

Nog een vraagje. Dit schema wat ik hanteer is op trainingsdagen en niet trainingsdagen het zelfde. Zou het op niet trainingsdagen wat omlaag moeten/kunnen?

als jij 3x20 cardio toevoegt is dat een prima eerste stap en als je die suikers ook schrapt dan ben je al prima op weg. je moet niet 'te snel' willen gaan. verder zou ik proberen elke dag een beetje dezelfde hoeveelheid maaltijden weg te werken en op je trainingsdagen gewoon een shake ertussen duwen ofzo

Betreft 1ste alinea dat bedoel ik ook. Jij/ik zullen nu wel moeten cutten willen we in de winter gaan bulken, het is makkelijker bulken vanaf 10% dan vanaf 20% helemaal als je het later nog eraf wilt krijgen.

Ik zou bij je huidige schema wel wat dingen veranderen. Zeker als je het meteen goed wilt doen, ipv van eerst weken te lopen proberen hoe en wat. Sowieso die rozijnen en die yoghurt eruit gooien zijn alleen maar suikers. Daarnaast veel kip/tonijn/vis/kleine maaltijden rijst en veel groentes (Broccoli bijv) toevoegen.

We zijn het met elkaar eens dus;) Sowieso wil ik er liever niet bijlopen als fatty:)

Je verschilt hierin wel wat met grotesjaak zie ik. Hij zegt beginnen met alleen cardioen. Ik ben benieuwd wat hij over jou post te zeggen heeft

@Sjaak, het is toch wel makkelijker om het 'precies' uit te rekenen wat je nodig hebt en wat je verbruikt. Je valt alleen (vet) af als je minder eet dan dat je nodig hebt.

Lees anders even de stickys gister ook even gedaan, staat veel handige basic tips in!

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

We zijn het met elkaar eens dus;) Sowieso wil ik er liever niet bijlopen als fatty:)

Je verschilt hierin wel wat met grotesjaak zie ik. Hij zegt beginnen met alleen cardioen. Ik ben benieuwd wat hij over jou post te zeggen heeft

We posten beetje door elkaar, maar zoals hierboven staat is hij het ermee eens.

"suikers kun je inderdaad beter wegwerken - dat kan bij jou (wwe) makkelijk door inderdaad al die yoghurt te weg te halen"

we zijn het ook eens haha :p

en stickys lezen doe ik niet meer - tijd is voorbij, theorie is theorie...praktijk is praktijk. oohja en over kcals tellen...nog nooit gedaan en ga ik ook niet doen voorlopig. als jullie dat willen doen, dan is dat verstandig. als je je lichaam een beetje kent of leert kennen dan is die shizzle niet nodig man - maar dat is slechts een opinie ;)

• Like
Waarderingen: wwe
Ik ga morgen eens de stickys lezen en uitrekenen wat ik nodig zou hebben. Puur omdat het handig is wat te lezen maar k ga niet teveel uit van wat zo een rekenmachine zegt.

Een verschil tussen jou dennis en sjaak is dat sjaak me aanraad gewoon wat weg te halen uit dit schema en jij(dennis) wil dat ik veel verander. Wel is mijn huidige schema betaalbaar voor mij wat ik sowieso fijn vind.

Beste is denk ik rustig beginnen met deze week wat cardio. En op rustdagen 500ml yoghurt minder?

Nee, maar gezien hij niks van cutten af weet is het wel handig dat hij de basic tips weet. Wist die ook niet, gister even doorgelezen. Stonden wat goeie tips tussen, is slechts 10 min werk.

Betreft dat cal tellen, de een vind het overrated de ander doet het wel. Feit is wel dat jij met je huidige kennis vrij accuraat kan zeggen hoeveel cal je binnen krijgt dat kon je voordat je begon met trainen niet. Daarvoor is cal tellen in het begin handig, na langere tijd anticipeer je meer op het lichaam en gebruik je de kennis om gewoon goed te eten.

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:06 ----------

Ik ga morgen eens de stickys lezen en uitrekenen wat ik nodig zou hebben.

Een verschil tussen jou dennis en sjaak is dat sjaak me aanraad gewoon wat weg te halen uit dit schema en jij(dennis) wil dat ik veel verander. Wel is mijn huidige schema betaalbaar voor mij wat ik sowieso fijn vind.

Beste is denk ik rustig beginnen met deze week wat cardio. En op rustdagen 500ml yoghurt minder?

Ik wil niet zeggen dat je veel moet veranderen. Ik zou enkel de yoghurt eruit gooien en die vervangen voor andere spullen. Denk dat sjaak dat ook bedoelt.

Daarnaast is broccoli en rijst nog goedkoper dan yoghurt zo dat argument is onzin:p Het vergt enkel iets meer tijd en discipline om het klaar te maken en mee te nemen.

Laatst bewerkt:
zoals ik al zei: hoogwaardige complexe koolhydraten als basis voor carbs...ik gebruik alleen havermout, brinta en rijst als carb-bronnen met eens per week eens een boterham of een keer pasta of aardappels (voor de afwisseling)

suikers kun je inderdaad beter wegwerken - dat kan bij jou (wwe) makkelijk door inderdaad al die yoghurt te weg te halen

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

als jij 3x20 cardio toevoegt is dat een prima eerste stap en als je die suikers ook schrapt dan ben je al prima op weg. je moet niet 'te snel' willen gaan. verder zou ik proberen elke dag een beetje dezelfde hoeveelheid maaltijden weg te werken en op je trainingsdagen gewoon een shake ertussen duwen ofzo

ik denk dat juist cardio na je kt wel helpt om droger te worden - bij mij in ieder geval wel + idd je voedsel/drink gedrag effe goed checken maar dat doe je al
winst is er zeker nog te boeken rondom je core
maar je moet het ook een beetje in een bepaald perpectief zien Wwe
goeie wijde rug - definitie op je schouder/ je onderrug vind ik nl goed droog
goeie pecs - je bent gewoon goed bezig - ik schat je op 14% - ik zelf zit nu op zo'n 12 a 13 % - ik zuip ook veel water by the way

Ik ga morgen eens de stickys lezen en uitrekenen wat ik nodig zou hebben. Puur omdat het handig is wat te lezen maar k ga niet teveel uit van wat zo een rekenmachine zegt.

woow...ik zeg niet dat je iets moet weghalen kerel :p ik zeg dat suikers wissen een goede stap is - als jij dus yoghurt weghaalt, moet je wel de eiwitten behouden die je normaal binnenkrijgt in die maaltijd en het liefste complexe carbs toevoegen ipv die suikers

. je budget speelt mee, dat snap ik man. ik ben ook een arme student met een ****ed up begroting, maar red me qua eten steeds net. rijst en tonijn kost geen drol - zo simpel is het. eieren kosten ook weinig - dus dan eet ik dat soort dingen veel. is het altijd lekker? "nee, zeker niet". maar één keer per dag zorg ik dat ik het lekker vind en de rest van de meals stouw ik gewoon naar binnen. Dennis stelt hele goede dingen voor qua voeding, vooral om te cutten. maar omdat jij nog geen ervaring hebt en het nog niet gedaan hebt moet je imo voorzichtig starten en langzaam opbouwen.
Nee, maar gezien hij niks van cutten af weet is het wel handig dat hij de basic tips weet. Wist die ook niet, gister even doorgelezen. Stonden wat goeie tips tussen, is slechts 10 min werk.

Betreft dat cal tellen, de een vind het overrated de ander doet het wel. Feit is wel dat jij met je huidige kennis vrij accuraat kan zeggen hoeveel cal je binnen krijgt dat kon je voordat je begon met trainen niet. Daarvoor is cal tellen in het begin handig, na langere tijd anticipeer je meer op het lichaam en gebruik je de kennis om gewoon goed te eten.
voor hem is het zeker goed om stickys te lezen...voor iedereen trouwens :p

ik vind het niet zozeer overrated om kcals te tellen hoor, maar het heeft voor mij geen meerwaarde. als je eenmaal elke dag hetzelfde eet, dan is een aanpassing snel gemaakt. voor beginners is het opzich wel handig ja - al kun je aanpassingen maken zonder alles uit te tellen (zoals nu met suikers wegwerken)

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

ik denk dat juist cardio na je kt wel helpt om droger te worden - bij mij in ieder geval wel + idd je voedsel/drink gedrag effe goed checken maar dat doe je al
goeie pecs - je bent gewoon goed bezig - ik schat je op 14% - ik zelf zit nu op zo'n 12 a 13 % - ik zuip ook veel water by the way
precies

Daar heb je zeker gelijk in ove. Maar eens wat droger rondom mn core lijkt me ook weleens leuk. En ik heb nog nooit gecut dus eens zien of dat een beetje lukt. Heel erg diep hoef ik niet te gaan hoor. Paar % er af en dan zien we wel verder. Ben benieuwd of ik veel kracht vast kan houden.

K vond m zelf wel grappig eigenlijk... Maar ja, ik ben wel vaker de enige die om mijn eigen grappen lacht ;)
Ik moest wel even glimlachen;)

Ik heb wat ziten knutselen en wil vanaf morgen dit voedingsschemavolgen en er wat bij gaan cardioen. Mocht ik niet droger worden dan kan ik altijd nog wat lager gaan in kcal maar ik wil rustig beginnen.

Eetschema +- :

250ml halfvolle melk 115kcal 9eiwit 14kool 2vet
28gram whey 110kcal 21 eiwit 2 kool 1vet
125gram zalm 225kcal 25eiwit 0kool 20vet

olijfolie (10ml? 80kcal 0 eiwit 0kool 9vet

300gram kipfilet 330kcal 69eiwit 0kkool 4 vet
Beetje broccoli

TRAINEN

Whey shake(300ml melk+28gram whey) 284kcal 30 eiwit 15kool 10vet

25gram rozijnen 85kcal 0 eiwit 20kool 0vet

olijfolie (10ml? 80kcal 0 eiwit 0kool 9 vet
500gram kwark 310kcal 45eiwit 30kool 0 vet

3134kcal 275 eiwit 284kool 87vet

Ziet er niet verkeerd uit lijkt me?
Wel vraag ik me af of het misschien verstandig is iets hoger te gaan in vetten door middel van het toevoegen van een beetje olijfolie en iets lager in koolhydraten?
En nog een vraag. Waar kan ik het beste mn eten in koken? Olijfolie? Kan boter ook of beter niet?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven