- Waardering
- 426
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 100kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik gok een procentje of 14.
ik begrijp je dubio man. mensen denken vaak dat cutten gelijk rigoureus moet en gepaard gaat met krachtverlies...bla,bla onzin. Ik heb geen idee wat je nu eet op een dag, maar als je gewoon kracht wilt behouden of zelfs sterker wilt worden terwijl je super subtiel iets wilt zakken in bf, moet je gewoon een klein beetje cardio toevoegen allereerst. bijvoorbeeld 3x p/w 20 min. doe dat twee weken en probeer daarna je voedsel op te schonen - kwaliteit koolhydraten nemen en proberen vochtvasthoudende producten weg te strepen. daarna kun je gewoon 5 minuutjes op je cardio sessies gooien of 4x p/w doen ofzo.
zelf heb ik vorig jaar ook de fout gemaakt door ineens in low carb en 5x p/w cardio te duiken - resultaat, kracht en massa verlies. nu doe ik het op de bovenstaande manier en word ik ondertussen gewoon sterker. nadeel is dat resultaat langer uitblijft en je dus veel geduld moet hebben

als je een beetje lactose intolerant bent en je vervangt als je zuivel in dit schema zul je verstelt staan van hoe je er ineens uit kan zien![]()
sowieso kun je heel subtiel die cardio rustig toevoegen, kan nooit kwaad - merk je verlies in kracht dan schone kwaliteits koolhydraten toevoegen

geen kcals weghalen nog, voeg eerst subtiel wat cardio toe
Oke wss dat ik dan deze week iets van cardio ga doen. 2/3x20 min ofzo. Maar dit is dan de eerste stap neem ik aan? Want hiervan word ik niet droger toch?
Nog een vraagje. Dit schema wat ik hanteer is op trainingsdagen en niet trainingsdagen het zelfde. Zou het op niet trainingsdagen wat omlaag moeten/kunnen?
Betreft 1ste alinea dat bedoel ik ook. Jij/ik zullen nu wel moeten cutten willen we in de winter gaan bulken, het is makkelijker bulken vanaf 10% dan vanaf 20% helemaal als je het later nog eraf wilt krijgen.
Ik zou bij je huidige schema wel wat dingen veranderen. Zeker als je het meteen goed wilt doen, ipv van eerst weken te lopen proberen hoe en wat. Sowieso die rozijnen en die yoghurt eruit gooien zijn alleen maar suikers. Daarnaast veel kip/tonijn/vis/kleine maaltijden rijst en veel groentes (Broccoli bijv) toevoegen.
Sowieso wil ik er liever niet bijlopen als fatty
We zijn het met elkaar eens dusSowieso wil ik er liever niet bijlopen als fatty
Je verschilt hierin wel wat met grotesjaak zie ik. Hij zegt beginnen met alleen cardioen. Ik ben benieuwd wat hij over jou post te zeggen heeft

Ik ga morgen eens de stickys lezen en uitrekenen wat ik nodig zou hebben.
Een verschil tussen jou dennis en sjaak is dat sjaak me aanraad gewoon wat weg te halen uit dit schema en jij(dennis) wil dat ik veel verander. Wel is mijn huidige schema betaalbaar voor mij wat ik sowieso fijn vind.
Beste is denk ik rustig beginnen met deze week wat cardio. En op rustdagen 500ml yoghurt minder?
Het vergt enkel iets meer tijd en discipline om het klaar te maken en mee te nemen.zoals ik al zei: hoogwaardige complexe koolhydraten als basis voor carbs...ik gebruik alleen havermout, brinta en rijst als carb-bronnen met eens per week eens een boterham of een keer pasta of aardappels (voor de afwisseling)
suikers kun je inderdaad beter wegwerken - dat kan bij jou (wwe) makkelijk door inderdaad al die yoghurt te weg te halen
---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------
als jij 3x20 cardio toevoegt is dat een prima eerste stap en als je die suikers ook schrapt dan ben je al prima op weg. je moet niet 'te snel' willen gaan. verder zou ik proberen elke dag een beetje dezelfde hoeveelheid maaltijden weg te werken en op je trainingsdagen gewoon een shake ertussen duwen ofzo
woow...ik zeg niet dat je iets moet weghalen kerelIk ga morgen eens de stickys lezen en uitrekenen wat ik nodig zou hebben. Puur omdat het handig is wat te lezen maar k ga niet teveel uit van wat zo een rekenmachine zegt.
Een verschil tussen jou dennis en sjaak is dat sjaak me aanraad gewoon wat weg te halen uit dit schema en jij(dennis) wil dat ik veel verander. Wel is mijn huidige schema betaalbaar voor mij wat ik sowieso fijn vind.
Beste is denk ik rustig beginnen met deze week wat cardio. En op rustdagen 500ml yoghurt minder?
ik zeg dat suikers wissen een goede stap is - als jij dus yoghurt weghaalt, moet je wel de eiwitten behouden die je normaal binnenkrijgt in die maaltijd en het liefste complexe carbs toevoegen ipv die suikersvoor hem is het zeker goed om stickys te lezen...voor iedereen trouwensNee, maar gezien hij niks van cutten af weet is het wel handig dat hij de basic tips weet. Wist die ook niet, gister even doorgelezen. Stonden wat goeie tips tussen, is slechts 10 min werk.
Betreft dat cal tellen, de een vind het overrated de ander doet het wel. Feit is wel dat jij met je huidige kennis vrij accuraat kan zeggen hoeveel cal je binnen krijgt dat kon je voordat je begon met trainen niet. Daarvoor is cal tellen in het begin handig, na langere tijd anticipeer je meer op het lichaam en gebruik je de kennis om gewoon goed te eten.
preciesik denk dat juist cardio na je kt wel helpt om droger te worden - bij mij in ieder geval wel + idd je voedsel/drink gedrag effe goed checken maar dat doe je al
winst is er zeker nog te boeken rondom je core
maar je moet het ook een beetje in een bepaald perpectief zien Wwe
goeie wijde rug - definitie op je schouder/ je onderrug vind ik nl goed droog
goeie pecs - je bent gewoon goed bezig - ik schat je op 14% - ik zelf zit nu op zo'n 12 a 13 % - ik zuip ook veel water by the way

ik denk dat juist cardio na je kt wel helpt om droger te worden - bij mij in ieder geval wel + idd je voedsel/drink gedrag effe goed checken maar dat doe je al
winst is er zeker nog te boeken rondom je core
maar je moet het ook een beetje in een bepaald perpectief zien Wwe
goeie wijde rug - definitie op je schouder/ je onderrug vind ik nl goed droog
goeie pecs - je bent gewoon goed bezig - ik schat je op 14% - ik zelf zit nu op zo'n 12 a 13 % - ik zuip ook veel water by the way
Ik moest wel even glimlachenK vond m zelf wel grappig eigenlijk... Maar ja, ik ben wel vaker de enige die om mijn eigen grappen lacht![]()