MuscleMeat

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
damn die PR weer

Ok...WWE pakt weer even doodleuk die 220 van de grond:thumbs:

Thanks jongens

De training van vandaag was borst en het ging echt heel erg k*t en heb geen zin om de training te posten. Ik denk dat ik mn schema wat ga aanpassen en platte bench er maar eens uit gooi. Dan pik ik benchen over een maandje of 2 wel weer op.

Wat ging er precies k*t?

Had met de voeding vandaag te maken denk ik. Ik was mn eten vergeten en zat toen na mn ontbijt tot het begin van de middag zonder. Ik denk dat dit er voor zorgde dat ik weinig energie had. En het voelde weer niet zo lekker aan.

Dus wil nu eens benchen er helemaal uitgooien. En dan Over een tijdje, als ik weer meer ga eten ofzo weer gaan doen en dan mss met speed bench ofzo er bij. In ieder geval iets waardoor mn bench omhoog zou kunnen gaan.

Als het je voeding is, waarvoor dan met bench stoppen?

Kan ook zijn dat je overtraind raakt. Oh en paused bench raad ik zeker aan!

Als het je voeding is, waarvoor dan met bench stoppen?

Kan ook zijn dat je overtraind raakt. Oh en paused bench raad ik zeker aan!

Nou omdat mn bench trainingen best vaak k*t gaan. Soms gaat de incline bench gewoon goed en normaal benchen niet. Die oefening ligt me gewoon niet. MP heb ik al in mn schema. Paused bench zou ik weer eens kunnen doen, heb het wel eens gedaan maar weet niet zeker of ik er profijt van had.

Ik dacht eraan om een periode te beginnen met 3 sets incline bench en daarna 3 sets db press.

Dus wat je eigenlijk zegt is, ik heb geen zin meer in een bepaald onderdeel omdat het zo slecht gaat, dan doe ik m maar helemaal niet meer...
Bij mij gaan bepaalde oefeningen ook niet altijd lekker (deadlift bijv), maar lijkt me juist des te meer reden om m te blijven doen. En dan juist te varieren hierin. Waarom dus niet nu gewoon al speed bench invoeren in je schema?

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 10:21 ----------

Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat eens een weekje (of 2) een compund als de bench press niet doen, slecht is.

Dus wat je eigenlijk zegt is, ik heb geen zin meer in een bepaald onderdeel omdat het zo slecht gaat, dan doe ik m maar helemaal niet meer...
Bij mij gaan bepaalde oefeningen ook niet altijd lekker (deadlift bijv), maar lijkt me juist des te meer reden om m te blijven doen. En dan juist te varieren hierin. Waarom dus niet nu gewoon al speed bench invoeren in je schema?

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 10:21 ----------

Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat eens een weekje (of 2) een compund als de bench press niet doen, slecht is.

Daar heb je zeker gelijk in, maar wat ook mee speelt is dat ik nu sowieso minder eet en een beetje probeer te cutten. En de bench is dan de oefening waar ik dat het eerste op merk en dit werkt gewoon ook demotiverend.

Een schema met bv speed benchen erin wil ik dan gaan doen als ik weer meer kcal ga eten.

probeer één fout niet te maken kerel....tijdens het cutten je hele schema omgooien. zou je best wel eens massa kunnen kosten. als je merkt dat je krachtverliest dan is dat pech hebben, vasthouden aan datgene wat je massa heeft opgebracht. net zoiets als altijd 6-8 reps draaien year round en dan tijdens het dieet ineens 10 weken tussen de 10-15 gaan zitten. vasthouden aan hetgene wat tot nu toe z'n vruchten heeft afgeworpen. een andere oefening doe je dan alleen omdat je niet wilt zien aan je benchstats dat je krachtverliest...dan fail je mentaal imo ;)

nice cardio W :D
oh ja natuurlijk een sterke deadlift
220 is erg goed man
mooie pull-training

Benchpress is ook eigenlijk een vreselijke ruk oefening! IK zou hem er het liefst ook uit gooien...

Al zie ik wel iets in wat Sjaak zegt...

probeer één fout niet te maken kerel....tijdens het cutten je hele schema omgooien. zou je best wel eens massa kunnen kosten.
Ik ga niet heel mn schema omgooien alleen een paar oefeningen. Dit is sowieso de 7e week van dit schema dus een paar veranderingen kunnen in mijn ogen geen kwaad.
als je merkt dat je krachtverliest dan is dat pech hebben, vasthouden aan datgene wat je massa heeft opgebracht. net zoiets als altijd 6-8 reps draaien year round en dan tijdens het dieet ineens 10 weken tussen de 10-15 gaan zitten. vasthouden aan hetgene wat tot nu toe z'n vruchten heeft afgeworpen.
Of bench me massa geeft..? Ik heb geen idee eerlijk gezegt en het is geen drastische verandering he. Er komt een gelijkwaardige oefening in namelijk de db press.
een andere oefening doe je dan alleen omdat je niet wilt zien aan je benchstats dat je krachtverliest...dan fail je mentaal imo ;)
Jup, door dat benchen fail ik mentaal ook. En ik wil een mentale opkikker. En met db's gaat het vaak toch lekkerder.

nice cardio W :D
oh ja natuurlijk een sterke deadlift
220 is erg goed man
mooie pull-training

Haha, cardio hoort er nu een btje bij;)
Ja dat pullen ging goed!:cool:

Benchpress is ook eigenlijk een vreselijke ruk oefening! IK zou hem er het liefst ook uit gooien...

Al zie ik wel iets in wat Sjaak zegt...

Tja, ik heb even op sjaak gereageerd hierboven dus laat maar weten hoe jij er over denkt;)

Flink sterk weer die deadlift, de moed niet laten zakken he met het cutten. Gewoon naar Sjaak luisteren, waarschijnlijk had je gewoon even een slechte dag.

Flink sterk weer die deadlift, de moed niet laten zakken he met het cutten. Gewoon naar Sjaak luisteren, waarschijnlijk had je gewoon even een slechte dag.

thnx

Nou weet je wat het dus is, bij benchen komen die slechte dagen gewoon erg vaak voorbij en dat is k*t. Soms gaat heel mn borst training gewoon goed behalve het benchen. De oefening ligt mij gewoon niet ofzo:S

prima uitgelegd zo - ik ben alleen zelf vorig jaar massa verloren door m'n trainingsstijl te veranderen in de cut en wil je daarvoor behoeden.

ik lees trouwens dat je dus vaker in de knoop ligt met benchen...ga dan inderdaad voor een andere massabouwer als primaire oefening, zoals je zelf al aangeeft db press. beginnen met flat bp, incline bp, flat db press of incline db press is allemaal prima na mijns inziens. blijf knallen kerel!

Lees hier deze pagina even door en hetgeen wat me dan niet helemaal duidelijk word is waarom je benchpress niet goed loopt is dit door techniek? greep? enz enz.. Wat voel je tijdens je lift en daarna?

Eigenlijk hoor ik pas na deze antwoorden advies te geven maar doe het toch want verwacht dat het zo iets moet gaan worden:

Dumbbell press 4-6
Incline dumbbell 8-12
bench press ------> puur op techniek met een lichtere belasting 12-15 hh
Dippen 8-12

vriendelijke groet

Je bench gaat helemaal niet slecht man! Moet je kijken wat voor progressie je de laatste maanden met benchen hebt gemaakt. Jij probeert elke bench training een pr te zetten en als dat dan niet lukt ging het benchen gelijk slecht. Waarom ga je niet wat periodiseren of probeer je heel wat anders voor het benchen? In elke geval niet elke training een pr proberen te zetten.

Just my 2 cents;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven