XXL Nutrition

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
prima uitgelegd zo - ik ben alleen zelf vorig jaar massa verloren door m'n trainingsstijl te veranderen in de cut en wil je daarvoor behoeden.

ik lees trouwens dat je dus vaker in de knoop ligt met benchen...ga dan inderdaad voor een andere massabouwer als primaire oefening, zoals je zelf al aangeeft db press. beginnen met flat bp, incline bp, flat db press of incline db press is allemaal prima na mijns inziens. blijf knallen kerel!

Thnx voor je posts. Ja heb dat al veel vaker

Lees hier deze pagina even door en hetgeen wat me dan niet helemaal duidelijk word is waarom je benchpress niet goed loopt is dit door techniek? greep? enz enz.. Wat voel je tijdens je lift en daarna?

Deadliften bijvoorbeeld ben ik best goed in. Ik voel me dan altijd sterk, stabiel, en ik 'doe' dat gewicht gewoon.
-Bij benchen voel ik me eigenlijk nooit sterk als ik ga liggen en ik lig een beetje ongemakkelijk. Ik lig nooit zo dat ik echt het idee heb 'ik lig stevig en voel me sterk, ik ga veel drukken'. Denk dus dat het deels techniek is en deels mentaal. En dan ook gewoon dat mn borst kwa kracht wat minder sterk is als rug en benen bv.

Eigenlijk hoor ik pas na deze antwoorden advies te geven maar doe het toch want verwacht dat het zo iets moet gaan worden:

Dumbbell press 4-6
Incline dumbbell 8-12
bench press ------> puur op techniek met een lichtere belasting 12-15 hh
Dippen 8-12

vriendelijke groet
bench hoog op herhalingen lijkt me niet de beste manier om op techniek te trainen. Ik ga die er maar gewoon een tijdje uit halen en later weer benchen erin stoppen en ook speed bench.

Je bench gaat helemaal niet slecht man! Moet je kijken wat voor progressie je de laatste maanden met benchen hebt gemaakt. Jij probeert elke bench training een pr te zetten en als dat dan niet lukt ging het benchen gelijk slecht. Waarom ga je niet wat periodiseren of probeer je heel wat anders voor het benchen? In elke geval niet elke training een pr proberen te zetten.

Just my 2 cents;)
Ik ben het met je eens dat ik dit jaar wel een beetje krachtwinst op de bench heb gemaakt. Het k*tte is gewoon dat benchen vaak matig gaat. Afgelopen training deed ik 5x100 als eerste werkset terwijl mn pr 7 reps is. 3 weken geleden als eerste werkset 2x110 terwijl mn pr 3x is. Dat is gewoon k*t en heb ik bij benchen gewoon regelmatig:(

Week 7

dag 3

Trainingstijd: 1uur en 20min

9 juni 2011

benen

Squat
5x70
5x70
3x70
3x110
1x130
1x140
1x150

1x160
2x165 PR
2x160
1x160

leg press
10x290
10x340
8x390

leg extensions
3 Sets @8 reps

Leg curl
8x55
8x75
8x75

Standing calves raises
3 sets

Sitting calves raises
3 sets

comments: Nice train

Week 7

dag 3

Trainingstijd: ?

10 juni 2011

Military press
10x20
10x20
5x50
1x60
1x65

2x75 PR (2e rep ging langzaam,moeizaam en niet zo netjes maar hij was binnen!)
3x70(4e fail)
3x70
8x60
10x50

Dumbbell Side raises
10x14
10x14
10x14
10x14

Close grip bench press
5x60
5x80
2x100 (3e fail)
5x80

barbell curls
10x40
4x50
10x40

Dips
8xbodyweight+25
8xbodyweight+25
8xbodyweight+25

Dumbbell curls
10x16
10x16
8x16

Pushdown
25 reps
10 reps

Dumbbell concentration curls
8x14
8x14

comments: En weer een nice train

Laatst bewerkt:
Beetje jammer van die muziek, wel een hele sterke squat ouwe!

Niks jammer aan die muziek! HxC 4 life sowieso. Ik hoop dat ik verder niemand op zn teentjes trap door zo nu en dan eens een clipje te plaatsen:)

Squats gingen lekker idd

Hehe, doe wat je wilt. Het is jouw log offcourse!

Is alleen niet mijn muziek smaak :p

Hehe, doe wat je wilt. Het is jouw log offcourse!

Is alleen niet mijn muziek smaak :p

hehehe, ja true. Dingen zoals zo nu en dan vermelden waar ik heen ga en wat ik ga doen enzo. En ook die clipjes geven een log wat meer een gevoel denk ik. Ik gok en hoop er ook op dat mn log hierdoor leuker is om te lezen.

---------- Post added za 11 jun 2011 at 01:33 ----------

Als ik morgen op tijd wakker ben en zin heb ga ik nog even een halfuurtje cardio doen in de gym

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het cutten trouwens, of nog niet volop mee bezig?

Hoe gaat het cutten trouwens, of nog niet volop mee bezig?

ja doe ik nog wel. Deze week heb ik zelfs minder gegeten als ik in mn voedingsschemahad aangegeven wat niet zo goed is eigenlijk. Maar ik was deze week veel en lang op school en druk bezig enzo. Morgen even mn voedingsschema aanpassen wat die nu in mn log staat klopt niet.

Ik weeg mezelf niet en kijk even alleen naar de spiegel. Want ik wil niet zien dat ik een laag lichaamsgewicht krijg:P

Ik weet niet of ik echt al droger ben geworden, iets misschien..,maar ik weet het niet precies. Gewoon nog een paar weken doorgaan zo. Kracht afname heb ik nog niet eigenlijk, ik zet zelfs gek genoeg nog pr's:P

Dikke PR's weer maat op zowl squat als MP!:thumbs: Enjoy your weekend!

beste Wwe - trainen gaat met vallen en opstaan
ik ben het met wel met tymbo eens dat ik nooit zo snel een oef zal laten vallen
omdat hij effe niet goed gaat , ik heb juist het tegenovergestelde , ik ga er gewoon harder tegen aan
maar je moet je wel één belangrijk ding afvragen - als jij bijv 100 kilo drukt op maandag
daarmee zit je bijv 20 kilo onder je 1rm - jij zou dan kunnen zeggen - mijn bench gaat k*t wtf ....
ik zeg tegen jou - als jij die dag er alles heb uigehaald dan heb je gewoon het maximale uit je training gehaald en meer kan je niet doen

daarnaast kan je natuurlijk gaan veranderen in schema's/sets/reps/gripps etc....
ik voel met de nadruk op voel dat mijn bench sterker is geworden door de verschillende grippvariaties die ik tegenwoordig toepas
maar ik als dan bijv over drie weken niet over die 120 bench ga - is dan mijn bench k*t ?

Dikke PR's weer maat op zowl squat als MP!:thumbs: Enjoy your weekend!

Dat vond ik ook wel. ik ben er erg tevreden mee. ja bedankt!

beste Wwe - trainen gaat met vallen en opstaan
ik ben het met wel met tymbo eens dat ik nooit zo snel een oef zal laten vallen
omdat hij effe niet goed gaat , ik heb juist het tegenovergestelde , ik ga er gewoon harder tegen aan
maar je moet je wel één belangrijk ding afvragen - als jij bijv 100 kilo drukt op maandag
daarmee zit je bijv 20 kilo onder je 1rm - jij zou dan kunnen zeggen - mijn bench gaat k*t wtf ....
ik zeg tegen jou - als jij die dag er alles heb uigehaald dan heb je gewoon het maximale uit je training gehaald en meer kan je niet doen

daarnaast kan je natuurlijk gaan veranderen in schema's/sets/reps/gripps etc....
ik voel met de nadruk op voel dat mijn bench sterker is geworden door de verschillende grippvariaties die ik tegenwoordig toepas
maar ik als dan bijv over drie weken niet over die 120 bench ga - is dan mijn bench k*t ?
Ik weet niet of je het goed gevolgt hebt maar het gaat er om dat ik vaak onder mn pr's presteer en daarmee bedoel ik dat ik ipv 7reps met 100 er bv maar 5 of 6 doe. En dat is k*t.

Ik heb cardio gedaan vandaag. toch weer 300kcal verbrand en een paar setjes buik gedaan.

je hebt nou eenmaal van die periode's
dat is ingecalculeerd
je bent nou eenmaal niet altijd top
dat bedoelde ik ermee te zeggen

je hebt nou eenmaal van die periode's
dat is ingecalculeerd
je bent nou eenmaal niet altijd top
dat bedoelde ik ermee te zeggen

Ja maar jij als trouwe log volger van mij weet toch wel dat het bij benchen gewoon enorm vaak fout gaat bij me. Daarom eens wat anders. Morgen post ik wel even het split schema waar ik even mee verder ga.

Ik weet niet of je het goed gevolgt hebt maar het gaat er om dat ik vaak onder mn pr's presteer en daarmee bedoel ik dat ik ipv 7reps met 100 er bv maar 5 of 6 doe. En dat is k*t.

Ik heb cardio gedaan vandaag. toch weer 300kcal verbrand en een paar setjes buik gedaan.

Ik denk dat hij dat ook bedoelt. Als je die dag maar 5x100kg doet ipv van 7x100kg is het dan meteen een k*t dag?

Valt wel mee toch, je kan gewoon niet elke keer pr's zetten met zo min mogelijk reps. Ik vind eigenlijk dat je 1rm pogingen klein beetje moet plannen, net zoals 3x3 elke week 2,5kg erop. Zo bouw je op naar een 1rm poging.

Feit is dat je gewoon niet elke keer pr's kan zetten. Jammer maar helaas.

Jou kracht word ook steeds zieker..:D

wat is je bw nu?

17 mei 2011

Borst

Bench
5x60
5x60
3x80
1x90
1x100

3x110(4e met hulp)
2x110
8x95 PR
8x90
8x80
24 mei 2011

Borst

Bench
5x50
5x50
3x80
3x80
1x90
1x90

2x110(3e met hulp)
5x100
7x95
8x80
8x80

31 mei 2011

Borst

Bench
5x50
5x50
3x80
1x90
1x90

7x100
5x100
5x100
8x90
8x80

Je bench gaat toch prima zo? Hij gaat mss niet even snel omhoog als met deadlift of squatten, maar daarbij zijn de gewichten ook x2. 1ste Quote doe je 2x110kg zelf, volgende training ook en dan doe je training erna 7x100kg. Wat theoretisch wel 3x110kg is. Het gaat mss wat langzaam vooruit, maar zeker niet achteruit!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij dat ook bedoelt. Als je die dag maar 5x100kg doet ipv van 7x100kg is het dan meteen een k*t dag?

Valt wel mee toch, je kan gewoon niet elke keer pr's zetten met zo min mogelijk reps. Ik vind eigenlijk dat je 1rm pogingen klein beetje moet plannen, net zoals 3x3 elke week 2,5kg erop. Zo bouw je op naar een 1rm poging.

Feit is dat je gewoon niet elke keer pr's kan zetten. Jammer maar helaas.

Ja dan is dat een k*t dag punt

Waar haal je opeens 1rm pogingen vandaan? Ik top namelijk bijna nooit op de bank.

Jou kracht word ook steeds zieker..:D

wat is je bw nu?

Haha, thnx! Ik weeg me momenteel even niet omdat ik aan het cutten ben en ik anders mss 'schrik' dat mn bw omlaag valt:P

Je bench gaat toch prima zo? Hij gaat mss niet even snel omhoog als met deadlift of squatten, maar daarbij zijn de gewichten ook x2. 1ste Quote doe je 2x110kg zelf, volgende training ook en dan doe je training erna 7x100kg. Wat theoretisch wel 3x110kg is. Het gaat mss wat langzaam vooruit, maar zeker niet achteruit!

Goed opgezocht maar feit blijft dat ik regelmatig gewoon net wat minder goed presteer dan zou moeten. Dus voor de variatie lijkt het me sowieso geen probleem eens wat anders te doen.

Straks post ik een nieuw schema btw

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven