- Waardering
- 1.154
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 15%
prima uitgelegd zo - ik ben alleen zelf vorig jaar massa verloren door m'n trainingsstijl te veranderen in de cut en wil je daarvoor behoeden.
ik lees trouwens dat je dus vaker in de knoop ligt met benchen...ga dan inderdaad voor een andere massabouwer als primaire oefening, zoals je zelf al aangeeft db press. beginnen met flat bp, incline bp, flat db press of incline db press is allemaal prima na mijns inziens. blijf knallen kerel!
Thnx voor je posts. Ja heb dat al veel vaker
Lees hier deze pagina even door en hetgeen wat me dan niet helemaal duidelijk word is waarom je benchpress niet goed loopt is dit door techniek? greep? enz enz.. Wat voel je tijdens je lift en daarna?
Deadliften bijvoorbeeld ben ik best goed in. Ik voel me dan altijd sterk, stabiel, en ik 'doe' dat gewicht gewoon.
-Bij benchen voel ik me eigenlijk nooit sterk als ik ga liggen en ik lig een beetje ongemakkelijk. Ik lig nooit zo dat ik echt het idee heb 'ik lig stevig en voel me sterk, ik ga veel drukken'. Denk dus dat het deels techniek is en deels mentaal. En dan ook gewoon dat mn borst kwa kracht wat minder sterk is als rug en benen bv.
bench hoog op herhalingen lijkt me niet de beste manier om op techniek te trainen. Ik ga die er maar gewoon een tijdje uit halen en later weer benchen erin stoppen en ook speed bench.Eigenlijk hoor ik pas na deze antwoorden advies te geven maar doe het toch want verwacht dat het zo iets moet gaan worden:
Dumbbell press 4-6
Incline dumbbell 8-12
bench press ------> puur op techniek met een lichtere belasting 12-15 hh
Dippen 8-12
vriendelijke groet
Ik ben het met je eens dat ik dit jaar wel een beetje krachtwinst op de bench heb gemaakt. Het k*tte is gewoon dat benchen vaak matig gaat. Afgelopen training deed ik 5x100 als eerste werkset terwijl mn pr 7 reps is. 3 weken geleden als eerste werkset 2x110 terwijl mn pr 3x is. Dat is gewoon k*t en heb ik bij benchen gewoon regelmatigJe bench gaat helemaal niet slecht man! Moet je kijken wat voor progressie je de laatste maanden met benchen hebt gemaakt. Jij probeert elke bench training een pr te zetten en als dat dan niet lukt ging het benchen gelijk slecht. Waarom ga je niet wat periodiseren of probeer je heel wat anders voor het benchen? In elke geval niet elke training een pr proberen te zetten.
Just my 2 cents![]()