XXL Nutrition

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
kijk man, op 1 pagina gewoon 4 PR's :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.062
Beescht! gaat lekker WWE aka the king of DL!

haha, thnx man. King of Dl klinkt me goed in de oren!:D
kijk man, op 1 pagina gewoon 4 PR's :)
I love pr's:cool:

Ik ziter aan te denken om bij deadlifts eens wat te gaan aanpassen en minder vaak zwaar te deadliften. Zit er nu aan te denken om de ene week zwaar te deadliften en de andere week speed deadlifts te doen(50-60% van mijn 1RM).

Lijkt me het proberen waard. Doel hiervan is de snelheid die ik de eerste helft van mijn lift heb vast te houden in het tweede deel. En het verbeteren en in stand houden van techniek komt op deze manier ook ten goede.

Wel ga ik even na denken over wat ik in de zware weken dan doe. Het liefst denk ik dat al zo ongeveer uit van te voren. Ik ga niet naar een nieuwe 1Rm toewerken(niet direct). Maar wil werken richting een getal als 5x230(wat er indirect misschien voor zorgt dat mijn 1Rm alsnog toeneemt).

Kan je imo je squat ook best zo doen. Maar dan zwaardere squats als je speed deads gaat
doen en vice versa.

Als je dat puur voor de tweede helft van je lift doet zijn zware rackpulls misschien ook een optie. Vind Good Mornings ook goeie assistance voor deadlifts.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jul 2011 om 11:26 ----------

Hey WWE, wat vind je eigenlijk van de pushpress als schouderbouwer?

Sterk.

Tjeemienee 't wordt onderrand gewoonte om continu pr's te zetten en als een gek die deadlift te verhogen. Lekker getraind weer;)

Lekker bezig WWE! :D Vandaag nog trainings plannen?

• #1.069
Kan je imo je squat ook best zo doen. Maar dan zwaardere squats als je speed deads gaat
doen en vice versa.

Dat is een mogelijkheid maar ik denk dat ik niet ga doen. De reden hiervoor is dat ik het idee heb dat ik gewoon vaak zwaar moet squaten om mn kracht hiervoor goed te houden. Bij benchen het zelfde geval.

Ik zit sowieso nog een beetje te denken hoe ik dit ga doen. Ik wil namelijk 2x per week benchen proberen. 1x normaal zwaar bankdrukken en 1x speed bankdrukken(licht dus). De vraag is, past dit in een split zoals ik die nu hanteer of moet ik hier echt een ander soort schema voor maken? Als iemand hier een mening over heeft hoor ik het graag.

Eventueel een 2e keer licht squatem zou ik ooit ook wel kunnen doen. 2x per week zwaar squaten ga ik niet doen want dat is te blesure gevoelig voor mij.

Als je dat puur voor de tweede helft van je lift doet zijn zware rackpulls misschien ook een optie. Vind Good Mornings ook goeie assistance voor deadlifts.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jul 2011 om 11:26 ----------

Hey WWE, wat vind je eigenlijk van de pushpress als schouderbouwer?

Punt is dat ik eigenlijk niet teveel wil doen voor mn onderrug ivm het herstel. Onderrug word bij mijn deadlifts gewoon hard aangepakt en die moet genoeg tijd hebben om te herstellen.

Pushpress is een vrij leuke oefening om te doen maar hoe goed het nu precies is als schouder bouwer weet ik niet. Ik maakte bv progressie op de pushpress maar toen ik weer military press(stricte press) ging doen had ik helemaal geen vooruitgang gek genoeg. Zelf heb ik het idee dat pushpress laag in reps goed is voor de explosieve kracht en als je hier nog een stricte shoulder press bij doet met meer volume dan is dit samen een prima schouder bouwer.

Thanks Hummerrrr!

Thanks son:)

Tjeemienee 't wordt onderrand gewoonte om continu pr's te zetten en als een gek die deadlift te verhogen. Lekker getraind weer;)

hehe thnx man, die deadlift is gewoon enorm lekker gegaan!

Lekker bezig WWE! :D Vandaag nog trainings plannen?

Thanks skatertje, jup heb vandaag ook getraind. De trainingen van gister en vandaag staan hieronder!:cool:

Week 5

13 juli 2011

dag 2

Borst

dumbbell benchpress
10x14
8x20
5x26
4x32
3x38

8x42
7x42
6x42

Incline bench
10x20

8x60
8x60
8x60 (Ik had geen spotter en bij de incline bank ga ik dan niet zwaar).

dumbbell flyes
10x16
8x26
8x26 +8x16

chest press
8x70 +10x40

+20min cardio +-175kcal verbrand

comments: Tja, ik had graag een repje meer gedaan met die 42kg dumbbells eigenlijk..

Week 5

13 juli 2011

dag 3

benen

Squat
5x70
5x70
5x70
3x110
2x140
1x150
1x160

4x170 PR
2x170
2x170

Front squat
5x70
5x90
5x100
4x110(5e rep was een fail)

leg extensions
15 reps
12 reps

Leg curl
12x65
12x65

comments: Die 4e rep bij de squat was niet bepaald mooi, het was wat teveel rug. Front squats daarna gingen nice. Ik faalde bij die 5e rep met 110 maar ik vind het dan ook gewoon een zwaare oefening. Wel denk ik dat hier nog wel een beetje progressie te halen valt momenteel en binnenkort pak ik die 5e rep ook gewoon! Kuiten heb ik overgeslagen omdat ik vrij gaar was hierna, misschien dat ik die morgen erbij doe. Ik moet nog maar even kijken wat ik doe.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je niet gewoon een UB/LB schema doen dan? Kan je de grote drie zelfs allemaal 2 x in de week doen (licht en zwaar), als je zou willen. En ook wat betreft BB doelen kan je je ei er goed in kwijt, gewoon aanpassen naar eigen behoefte.
En nice squatting man.

Waarom zou je niet gewoon een UB/LB schema doen dan? Kan je de grote drie zelfs allemaal 2 x in de week doen (licht en zwaar), als je zou willen. En ook wat betreft BB doelen kan je je ei er goed in kwijt, gewoon aanpassen naar eigen behoefte.
En nice squatting man.
Eens met dit, denk dat t je wel zou bevallen WWE. UB/LB is prima voor 'powerbuilden'.

Lekker getraind weer, squats are strong.

• #1.072
En nice squatting man.

Hmm, zou ik inderdaad weer kunnen doen. Eind vorig jaar deed ik dat ook. Maar ik moet wel even goed zien hoe ik het ga doen. Want toen pakte ik benen 2x per week zwaar aan en ik denk dat dat me die blessure aan mn lies heeft opgeleverd.
-Wat dan bij een LB2 zou kunnen is deadlifts en daarna speed squats. Maar zo is het misschien wat mager en eigenlijk wil ik mn benen verder geen 2e keer aanpakken. En armen ofzo hierbij is vast de bedoeling niet..

Maar kwa bb kan ik dan toch een stuk minder voor mn bovenlichaam doen als nu? Nu heb ik 3 dagen dat ik mijn spiergroepen van mn bovenlichaam aanpak en dan heb ik er maar 2.

Eens met dit, denk dat t je wel zou bevallen WWE. UB/LB is prima voor 'powerbuilden'.

Lekker getraind weer, squats are strong.

Thanks voor de comment dude, lees even mn opmerkingen over UB/LB hierboven:)

Nice squats en trainingssssesssiessss!

Ach betreft schema's je moet doen wat je fijn vind trainen. Heb ook vaak zat gekeken naar het UB/LB principe, mij lijkt het niet lekker trainen. Enkel heb ik het nog nooit gedaan, dus zal ik het ook niet weten. Denk dat ik het sowieso wel keer ga proberen, 2x per week alles aanpakken is weer wat anders. Nieuwe prikkel enzo

Tja, je onderlichaam is toch ook de helft van je lichaam of niet? Maar ik pak ook wel eens een row oid bij een LB dag, als dat beter uitkomt.

Wat ik destijds deed op een UB/LB schema was 1 Dag zwaar squatten, 1 dag zwaar deadliften en dan assistance werk. Maar heel basic. Leek hier een beetje op:

LB 1:
Squat 5x5
RDL 3x8
Abs 5x10
+ evt. kuiten

LB2:
Deadlift 5x5 ( deed ik toen, denk achteraf dat 3x3 geschikter is voor DL )
Front Squat 3x8
Abs 5x10
+ evt. kuiten

Heel magertjes, maar met deze set-up had ik uiteindelijk 195 gesquat van een 5x5 met 140kg. Werkte voor mij in elk geval wel goed.

Weet niet of dit wat voor jou is, maar beschouw t maar als food for thought.

• #1.076
Nice squats en trainingssssesssiessss!

Ach betreft schema's je moet doen wat je fijn vind trainen. Heb ook vaak zat gekeken naar het UB/LB principe, mij lijkt het niet lekker trainen. Enkel heb ik het nog nooit gedaan, dus zal ik het ook niet weten. Denk dat ik het sowieso wel keer ga proberen, 2x per week alles aanpakken is weer wat anders. Nieuwe prikkel enzo

Thnx dennis
Ik heb het al eens eerder gedaan(eind vorig jaar) en dat beviel wel. behalve dan dat die 2x per week zwaar benen me wss die blessure had opgeleverd.

Tja, je onderlichaam is toch ook de helft van je lichaam of niet? Maar ik pak ook wel eens een row oid bij een LB dag, als dat beter uitkomt.

Zeker heb je een punt hoor Tymen. Maar kwa kracht denk ik dat 1x per week benen ook goed is. En kwa fysiek heb ik liever goede spierprikkels voor mn UB en ik vraag me af of dat goed gaat in 2 dagen.

Wat ik destijds deed op een UB/LB schema was 1 Dag zwaar squatten, 1 dag zwaar deadliften en dan assistance werk. Maar heel basic. Leek hier een beetje op:

LB 1:
Squat 5x5
RDL 3x8
Abs 5x10
+ evt. kuiten

LB2:
Deadlift 5x5 ( deed ik toen, denk achteraf dat 3x3 geschikter is voor DL )
Front Squat 3x8
Abs 5x10
+ evt. kuiten

Heel magertjes, maar met deze set-up had ik uiteindelijk 195 gesquat van een 5x5 met 140kg. Werkte voor mij in elk geval wel goed.

Weet niet of dit wat voor jou is, maar beschouw t maar als food for thought.
Thanks voor de info man. Bedoel je dat je met 5x5x140 begon en dat naar een 195 squat werkte? Welk gewicht kon je dan aan het einde 5x5?

Zou zelf dit dan kunnen doen:
LB 1:
Squat 5x5
Front squat 3x8
Leg extensions 3x12
kuiten 6 sets
Abs 5x10

LB2:
Deadlift 3x3
(Speed) squat 8x3
Abs 5x10

Al is LB2 op deze manier wel heel mager..

En heb je of iemand anders dan nog een suggestie voor Ub1 en Ub2? Hier moet ik dan 5 spiergroepen in proppen(borst,biceps,triceps,schouders,(boven)rug).

Zoiets misschien:

Ub1:
Bench 3x
db bench 3
flyes 2
dips 3
pushdown 3

UB2:
Pull ups 6
row variant 4
shoulder db presses 5
side raises 3
Speed bench 8x3
barbell curls 3
db curls 3

Zou dit kunnen of is het teveel van het goede? Vooral UB2 lijkt nu vrij vol. En kan die speed bench daarin? De reden dat ik aan speed bench denk is dat ik de oefening dan vaker doe en hoop hier meer gewend aan te raken.

Thanks voor de info man. Bedoel je dat je met 5x5x140 begon en dat naar een 195 squat werkte? Welk gewicht kon je dan aan het einde 5x5?
Ik bedoel dat ik begon met 100kg ofzo voor 5x5 en met een 5x5x140 die 195 voor een single deed.

Zou zelf dit dan kunnen doen:
LB 1:
Squat 5x5
Front squat 3x8
Leg extensions 3x12
kuiten 6 sets
Abs 5x10

LB2:
Deadlift 3x3
(Speed) squat 8x3
Abs 5x10

Al is LB2 op deze manier wel heel mager..
Ik ben zelf in principe een voorstander van less=more als het op lb trainingen aankomt. Maar zoals dit eruit ziet is het eigenlijk best prima. Je zou bij LB2 nog GM's kunnen doen oid.

En heb je of iemand anders dan nog een suggestie voor Ub1 en Ub2? Hier moet ik dan 5 spiergroepen in proppen(borst,biceps,triceps,schouders,(boven)rug).

Zoiets misschien:

Ub1:
Bench 3x
db bench 3
flyes 2
dips 3
pushdown 3

UB2:
Pull ups 6
row variant 4
shoulder db presses 5
side raises 3
Speed bench 8x3
barbell curls 3
db curls 3

Zou dit kunnen of is het teveel van het goede? Vooral UB2 lijkt nu vrij vol. En kan die speed bench daarin? De reden dat ik aan speed bench denk is dat ik de oefening dan vaker doe en hoop hier meer gewend aan te raken.
Ik ben de laatste die zou mogen adviseren over UB trainingen, want mijn UB pushkracht is echt tragisch. Maar wat ik nu zie is meer push/pull op wat uitzonderingen na.

Wat je zou kunnen doen is, icm met die LB schema die je al gepost had. Is iets als;
UB1:
Bench 3x5
DB Bench 2x8
Fly's 2x10-12
Chins 5 sets
Upperback 3 sets ( denk facepulls en shit )

UB2:
Speed Bench 4x3
OH press 3x5
DB press 2x8
Side raises 2x10-12
Chins 5 sets
Rows, liefst een variant die je onderrug ontziet, 3 sets

Armen kun je dan na elke training 2 sets bi's/tri's doen, wat je wilt.

Kijk maar, nogmaals; food for thought. Lees je anders eens in in Westside trainen als je DE werk wilt gaan doen. Is best een vette methode van trainen.

• #1.078
Ik bedoel dat ik begon met 100kg ofzo voor 5x5 en met een 5x5x140 die 195 voor een single deed.
Met 5x5x140 een 1RM van 195? Damn, dat is wel goed zeg. Mij moet 5x5x140 ook wel lukken denk ik en ik zit nog lang niet in de buurt van 195...

Ik ben zelf in principe een voorstander van less=more als het op lb trainingen aankomt. Maar zoals dit eruit ziet is het eigenlijk best prima. Je zou bij LB2 nog GM's kunnen doen oid.
Hmm, zou dan liever een paar sets bodyweight werk voor onderrug doen. Ik ben even vergeten hoe die oefening heet maar dat je naar voor en achter zwaaid, is voor je onderrug.

Ik ben de laatste die zou mogen adviseren over UB trainingen, want mijn UB pushkracht is echt tragisch. Maar wat ik nu zie is meer push/pull op wat uitzonderingen na.
Hmm, lijkt inderdaad wel verdacht veel op push pull.

Wat je zou kunnen doen is, icm met die LB schema die je al gepost had. Is iets als;
UB1:
Bench 3x5
DB Bench 2x8
Fly's 2x10-12
Chins 5 sets
Upperback 3 sets ( denk facepulls en shit )

UB2:
Speed Bench 4x3
OH press 3x5
DB press 2x8
Side raises 2x10-12
Chins 5 sets
Rows, liefst een variant die je onderrug ontziet, 3 sets

Armen kun je dan na elke training 2 sets bi's/tri's doen, wat je wilt.

Kijk maar, nogmaals; food for thought. Lees je anders eens in in Westside trainen als je DE werk wilt gaan doen. Is best een vette methode van trainen.

Nogmaals bedankt weer. Ziet er goed uit( Al pas ik wel wat aan natuurlijk).
Bedoel je met db press: db shoulder press of dumbbell benchpress?

Wel vraag ik me af of die paar setjes biceps en triceps genoeg is voor ze?

Denk trouwens dat zoiets als dit met die LB trainingen die ik hierboven poste mn nieuwe schema gaat worden. Ziet er nice uit. Mss dat ik er maandag al wel aan begin haha.

Shoulder press. En die paar setjes zou in principe genoeg moeten zijn, bi's en tri's krijgen al vrij veel te verduren bij press en pull werk en je pakt ze dan ook 2xp/w. 2 sets was maar een getal, kan ook meer. Net wat je zelf wilt.

• #1.080
Zoiets dan bijvoorbeeld als nieuw schema:

UB1:
Bench 3x(rep range varierend per week)
DB Bench 2x8
Fly's 2x10-12
Pull ups5 sets
Barbell row 3x6-10
Db curl 2x10
Tricep pushdown 2x10

LB 1:
Squat 5x5
Front squat 3x8
Leg extensions 2x12
kuiten 6 sets

UB2:
Speed Bench 4x3
Dumbbell shoulder press 3x6-10
DB press 2x8
Side raises 2x10-12
pull ups 5x 4-20
Rows machine 3x10
barbell curls 2x8
Pushdown 2x10

LB2:
Deadlift 3x3
(Speed) squat 8x3
Onderrug dinges 3x12
Abs 5x10

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven