- Waardering
- 1.506
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Kom op he, ik lees ook mee...Kom op man, die 5x5 met 120 moeten toch nog wel speed reps zijn geweest...

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kom op he, ik lees ook mee...Kom op man, die 5x5 met 120 moeten toch nog wel speed reps zijn geweest...

Ik ben bang van nie...

Netjes hoor dat je die setjes nog met 100 kan banken ondanks dat je het 6 weken niet gedaan had. 5x5 squatten is idd erg zwaar, ben benieuwt hoe dit schema je gaat bevallen en hoe het vol te houden is. Zal in het begin wel even tegenvallen denk ik dat je de hele week door overal spierpijn hebt door de meerdere spierprikkels.
Kom op man, die 5x5 met 120 moeten toch nog wel speed reps zijn geweest... je deed toch 3x170 oid?
Ja gelukkig wel maar ik hoop toch daar weer eens een pr mee te zetten. maar het blijft ook mn oefening gewoon niet. Nu eerst weer techniek terug winnen want die barbell ging niet echt geconcentreerd.
Klopt, maar ik ga het gewoon rustig opbouwen, 5kg per week. Geen pr's de komende weken dus. Ik denk dat ik 5x5 pas als volume pr mee ga/kan rekenen als ik het met 145 doe.
Lijkt me dat er sowieso niks mis is met deze opbouw? Gewoon vrij licht beginnen, vanzelf word het wel zwaar.
Thanks jonge
Zwaar? Ja, over 5 weken pas. Je gaat 5 weken dik onder wat je zou kunnen squatten en ik vraag me af wat het nut is. 5 x 5 x 145? Je kan veel meer dan dat, nu al. Ik denk dat 5 x 5 x 155 erin zit. Ik heb het idee dat je dat doen van 5 werksets overschat om eerlijk te zijn. Ik zou als ik jou was op 135 of 140 gaan zitten volgende week, want ook dat zou je echt makkelijk kunnen. Dan heb je een week of 2 á 3 om op te bouwen richting het echt zware werk.
Neem aan dat je dit schema gewoon 6 of 7 welke wilt volhouden dan is 120kg prima hoor. Dan ben je over 6 weken op 5x5x150kg of 155kg.
Is juist essentieel dat je niet te hoog begint, je kan altijd nog een week langer doorgaat. Na 2 weken al op je max gaan zitten is totaal nutteloos en de weken waarmee je 5x5 gaat halen is dan nihiel. Slechts 2 of max 3, zo niet ben je veel maar dan ook veel te laag begonnen. Wat ik niet verwacht. Ik zou het gewoon zo laten.
10 weken in gedachten? Je start op 120kg, volgende week in week 2 op 130kg. Dan moet je nog 8 weken * 5 = 40kg. 5x5x170kg als je 1rm nu 180kg is?
Bestel al vast maar die 'creatine' zou heel knap zijn als je dat lukt.

ik denk juist dat je het goed aanpakt een paar weken 5x5 tussen de 50 en 80 % -weekdeloadje en dan 2 a 3 weken tussen de 80 en 90/95 % pakken
Waar blijft de update van wat je vandaag gedaan hebt? Ik ben echt benieuwd hoe het ging met de spierpijn die je nog van de UB van maandag had.

Hoezo is trouwens je rustdag van woensdag weg en een training daarvoor in de plaats?

Nice training ouwe!
Mss idee om die speed bench paused te doen?
Mmm, balen man. Wel een verassing, ook voor jezelf right? Voor mij werkt 3x3 wel prima naar mijn idee. Na die faal gefrustreerd naar huis gegaan?