Fitness Seller

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zelfs voor jou zijn dat nog speed reps, ouwe reus

Nice trainingen hoor ouwe!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.145
Netjes hoor dat je die setjes nog met 100 kan banken ondanks dat je het 6 weken niet gedaan had. 5x5 squatten is idd erg zwaar, ben benieuwt hoe dit schema je gaat bevallen en hoe het vol te houden is. Zal in het begin wel even tegenvallen denk ik dat je de hele week door overal spierpijn hebt door de meerdere spierprikkels.

Ja gelukkig wel maar ik hoop toch daar weer eens een pr mee te zetten. maar het blijft ook mn oefening gewoon niet. Nu eerst weer techniek terug winnen want die barbell ging niet echt geconcentreerd.

Kom op man, die 5x5 met 120 moeten toch nog wel speed reps zijn geweest... je deed toch 3x170 oid?

Klopt, maar ik ga het gewoon rustig opbouwen, 5kg per week. Geen pr's de komende weken dus. Ik denk dat ik 5x5 pas als volume pr mee ga/kan rekenen als ik het met 145 doe.

Lijkt me dat er sowieso niks mis is met deze opbouw? Gewoon vrij licht beginnen, vanzelf word het wel zwaar.

Thanks jonge

Ja gelukkig wel maar ik hoop toch daar weer eens een pr mee te zetten. maar het blijft ook mn oefening gewoon niet. Nu eerst weer techniek terug winnen want die barbell ging niet echt geconcentreerd.

Klopt, maar ik ga het gewoon rustig opbouwen, 5kg per week. Geen pr's de komende weken dus. Ik denk dat ik 5x5 pas als volume pr mee ga/kan rekenen als ik het met 145 doe.

Lijkt me dat er sowieso niks mis is met deze opbouw? Gewoon vrij licht beginnen, vanzelf word het wel zwaar.

Thanks jonge

Zwaar? Ja, over 5 weken pas. Je gaat 5 weken dik onder wat je zou kunnen squatten en ik vraag me af wat het nut is. 5 x 5 x 145? Je kan veel meer dan dat, nu al. Ik denk dat 5 x 5 x 155 erin zit. Ik heb het idee dat je dat doen van 5 werksets overschat om eerlijk te zijn. Ik zou als ik jou was op 135 of 140 gaan zitten volgende week, want ook dat zou je echt makkelijk kunnen. Dan heb je een week of 2 á 3 om op te bouwen richting het echt zware werk.

Neem aan dat je dit schema gewoon 6 of 7 welke wilt volhouden dan is 120kg prima hoor. Dan ben je over 6 weken op 5x5x150kg of 155kg.

Is juist essentieel dat je niet te hoog begint, je kan altijd nog een week langer doorgaat. Na 2 weken al op je max gaan zitten is totaal nutteloos en de weken waarmee je 5x5 gaat halen is dan nihiel. Slechts 2 of max 3, zo niet ben je veel maar dan ook veel te laag begonnen. Wat ik niet verwacht. Ik zou het gewoon zo laten.

• #1.148
Zwaar? Ja, over 5 weken pas. Je gaat 5 weken dik onder wat je zou kunnen squatten en ik vraag me af wat het nut is. 5 x 5 x 145? Je kan veel meer dan dat, nu al. Ik denk dat 5 x 5 x 155 erin zit. Ik heb het idee dat je dat doen van 5 werksets overschat om eerlijk te zijn. Ik zou als ik jou was op 135 of 140 gaan zitten volgende week, want ook dat zou je echt makkelijk kunnen. Dan heb je een week of 2 á 3 om op te bouwen richting het echt zware werk.

Ik wil eens proberen en zien of het mogelijk is om lineare progressie te boeken op de squat, maar dat is sowieso iets waar jij volgens mij niet zo in gelooft.

En nu al 5x5x155? Je weet zelf ook hoe mijn verval op meerdere werksets is en je weet dat ik moet wennen aan dit volume op de squat. 5sets back squaten is voor iemand die dat nooit gewoon zwaar en echt even wennen.

Maargoed, reageer hier gerust op hoor.

Trouwens, om deels tegemoet te komen op wat jij in gedachte heb is dat ik er aan denk om volgende week meten met 10kg te verhogen ipv 5 omdat 120kg wel erg makkelijk was. Dus volgende week 5x5x130 wat dan als het goed is nog steeds vrij soepel moet gaan.

Neem aan dat je dit schema gewoon 6 of 7 welke wilt volhouden dan is 120kg prima hoor. Dan ben je over 6 weken op 5x5x150kg of 155kg.

Is juist essentieel dat je niet te hoog begint, je kan altijd nog een week langer doorgaat. Na 2 weken al op je max gaan zitten is totaal nutteloos en de weken waarmee je 5x5 gaat halen is dan nihiel. Slechts 2 of max 3, zo niet ben je veel maar dan ook veel te laag begonnen. Wat ik niet verwacht. Ik zou het gewoon zo laten.

Ik wil dit nog langer volhouden dan dat zelfs. Zit zelf met een week of 10 in gedachte.

En inderdaad als ik nu al op 145 of zelfs nog meer begin dan loop ik wss na 1 week al vast. En dat lijkt me ook de bedoeling niet.

Sowieso is het leuk om zo nu en dan eens iets nieuws te proberen. En deze keer is dat 5x5 squat met lineare progressie.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 10:16 ----------

t*fus ik mis mn rustdagje tussendoor wel echt. heb nog dikke spierpijn aan schouders borst en triceps dus ik moet maar even zien hoe zwaar ik vanavond ga op UB2

10 weken in gedachten? Je start op 120kg, volgende week in week 2 op 130kg. Dan moet je nog 8 weken * 5 = 40kg. 5x5x170kg als je 1rm nu 180kg is?

Bestel al vast maar die 'creatine' zou heel knap zijn als je dat lukt.

• #1.150
10 weken in gedachten? Je start op 120kg, volgende week in week 2 op 130kg. Dan moet je nog 8 weken * 5 = 40kg. 5x5x170kg als je 1rm nu 180kg is?

Bestel al vast maar die 'creatine' zou heel knap zijn als je dat lukt.

Hehehe, ik bedoelde dat ik dit schema een week of 10 wil volgen, niet dat ik mijn lineare progressie 10 weken kan door trekken. Maar op een gegeven moment kom ik wss op het punt dat ik 5x5 niet meer haal. Dan heb ik nog wel een paar weken om er elke week een repje bij te plakken. Ya feeling me?:)

Wedden dat je over 10 weken 5x5x170 doet..? ;)

ik denk juist dat je het goed aanpakt een paar weken 5x5 tussen de 50 en 80 % -weekdeloadje en dan 2 a 3 weken tussen de 80 en 90/95 % pakken

Waar blijft de update van wat je vandaag gedaan hebt? Ik ben echt benieuwd hoe het ging met de spierpijn die je nog van de UB van maandag had.

Hoezo is trouwens je rustdag van woensdag weg en een training daarvoor in de plaats?

• #1.155
Wedden dat je over 10 weken 5x5x170 doet..? ;)

haha , wedden van niet. Wie wilt de weddenschap aannemen?:o

ik denk juist dat je het goed aanpakt een paar weken 5x5 tussen de 50 en 80 % -weekdeloadje en dan 2 a 3 weken tussen de 80 en 90/95 % pakken

We gaan eens zien hoever 5x5 me brengt John.

Waar blijft de update van wat je vandaag gedaan hebt? Ik ben echt benieuwd hoe het ging met de spierpijn die je nog van de UB van maandag had.

Sorry dat ik je heb laten wachten karel:o

Hoezo is trouwens je rustdag van woensdag weg en een training daarvoor in de plaats?

Vrijdag en zaterdag ga ik naar een festival toe. En het lijkt me niet zo verstandig om vrijdag ochtend dan te trainen als ik vrijdag middag biertjes weg klap:o

Week 1

27 juli 2011

Speed Bench
8x3x50 (=43%)

Dumbbell shoulder press
5x26

10x30
8x32
10x26

Close grip bench press
5x50

5x80
5x80

Side raises
10x14
10x12

Rows machine
10x80
10x120
10x120
10x110
8x110

pull ups
15xbodyweight
10xbodyweight
8xbodyweight

barbell curls
8x40
10x30

Pushdown
20 reps
15 reps

25 min cardio. 250 kcal verbrand.

comments:
Flinke pomp zeg, training ging toch zeker niet verkeerd vind ik.

Morgen LB2. 3x3 deadliften ga ik doen met 200. Als het goed is moet dat nog vrij easy gaan.

Laatst bewerkt:
Nice training ouwe!

Mss idee om die speed bench paused te doen?

• #1.157
  • #1.158
Fuuckkk, de training van vandaag was echt belachelijk slecht. Bij het deadliften deed ik 2x200 en bij de 3e rep faalde ik gewoon. Echt mega raar en weet zo even ook niet waardoor het komt. Laten we hopen dat het volgende keer beter gaat(lijkt me wel).

Wel denk ik dat 3x3 met deadliften de prullenbak in gaat en dat ik iets anders bedenk.

Mmm, balen man. Wel een verassing, ook voor jezelf right? Voor mij werkt 3x3 wel prima naar mijn idee. Na die faal gefrustreerd naar huis gegaan?

• #1.160
Mmm, balen man. Wel een verassing, ook voor jezelf right? Voor mij werkt 3x3 wel prima naar mijn idee. Na die faal gefrustreerd naar huis gegaan?

Ja zeker, had toch wel verwacht dat 3x3x200 vrij redelijk zou moeten gaan. Ik heb de rest nog wel gedaan, al was dit niet zoveel meer. Rustdagje minder en toch nog aan het cutten. Mss heeft dat er wat mee te maken.. en anders tja gewoon een pechdagje.

Cardio heb ik overgeslagen want daar had ik echt helemaal geen zin meer in na deze training.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven