Fitness Seller

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
Deze week was kwa voeding dus niet zo goed ivm geen voedingschema.
Vanaf aanstaande maandag dit schema:

150gram kipfilet 225kcal 37eiwit 3kool 7vet

6 rijstwafels 237kcal 4eiwit 50kool 1vet

400ml melk 184kcal 13eiwit 19kool 6vet
75gram havermout 285kcal 10eiwit 46kool 5vet
28gram whey 110kcal 21 eiwit 2 kool 1vet

135gram pangasiusfilet 170kcal 24eiwit 0kool 8vet
40gram groente 0kcal 0eiwit 0kool 0vet

500ml melk 237 kcal 17 eiwit 24kool 7vet
75 gram havermout 285kcal 10eiwit 46kool 5vet
28gram whey 110kcal 21 eiwit 2 kool 1vet
olijfolie (10ml? 80kcal 0 eiwit 0kool 9vet

TRAINEN

135gram pangasiusfilet 170kcal 24eiwit 0kool 8vet

40gram groente 0kcal 0eiwit 0kool
Whey shake(300ml melk+28gram whey) 284kcal 30 eiwit 15kool 10vet

olijfolie (10ml? 80kcal 0 eiwit 0kool 9 vet
500gram kwark 310kcal 45eiwit 30kool 0 vet

2758kcal 256eiwit 246kool 97vet

Weer wat hoger in kcal, kom maar op met die gains:o
Ik hoop dat ik nu niet alleen vet ga gainen ofzo, naja langzaam wat verhogen!

Vanavond katabool een paar pilsjes tikken bij Pay No Respect

http://www.youtube.com/watch?v=oU7jb7FCguk

ik zie toch een vrij uitgebreid voedingsschema.
wat is je doelstelling nu eigenlijk wwe?
ga je BB style verder, of toch pure kracht.

of wil je een strak lichaam met pure kracht ;)

nog intenties om een wedstrijd mee te doen ofzo?

Met hoeveel kcal heb je nu verhoogd?

Ja, heb je nog iets met die PM van mij gedaan over die beginnerswedstrijd, Cemil?

• #1.365

Een combinatie van beide. Ik wil mn fysiek verbeteren en gewoon zo sterk mogelijk worden. Dus een goed naturel fysiek met ****ing veel kracht(voor mn bw);)

Met hoeveel kcal heb je nu verhoogd?
Ja, heb je nog iets met die PM van mij gedaan over die beginnerswedstrijd, Cemil?

Ik was je vergeten een pm terug te sturen, excuses daarvoor. Ik heb het bekeken maar ga er niet aan mee doen. Eerste reden is dat ik er niet uit ben of een wedstrijd wat voor mij is(al is dit juist een goede kans om dat te zien, weet ik;) ). Het tweede is dat ik dan een andere opbouw moest hebben naar een wedstrijd vind ik. Zijn eigenlijk alle andere wedstrijden in pakje of zijn er meer raw wedstrijden ?

edit: Ik heb nog een vraagje aan mbt benchen, Tymen. Ik bench altijd met die normale zilvere stang. Ik legde vroeger altijd mijn ringvinger op het zilveren ringetje. Ik wilde wat varieren in grip, eens zien of op een andere manier benchen fijner en sterker is. Ik bench nu iets smaller namelijk met mijn pink op het ringetje. Dit voelt ook best goed aan. Maar het viel me laatst op dat Chris die stang echt breed pakt, volgens mij legt hij zijn wijvinger op het ringetje. Jij doet dat wss ook zo breed. Hoezo is dat, hebben jullie dan meer kracht of is het puur dat jullie dat fijner vinden?

Laatst bewerkt:
edit: Ik heb nog een vraagje aan mbt benchen, Tymen. Ik bench altijd met die normale zilvere stang. Ik legde vroeger altijd mijn ringvinger op het zilveren ringetje. Ik wilde wat varieren in grip, eens zien of op een andere manier benchen fijner en sterker is. Ik bench nu iets smaller namelijk met mijn pink op het ringetje. Dit voelt ook best goed aan. Maar het viel me laatst op dat Chris die stang echt breed pakt, volgens mij legt hij zijn wijvinger op het ringetje. Jij doet dat wss ook zo breed. Hoezo is dat, hebben jullie dan meer kracht of is het puur dat jullie dat fijner vinden?

ik zal mijn ding er iig ook ff over geven ;)
die ringen horen op 81 cm van elkaar te staan, dat is een officiele olympische maat.
dat is tevens de breedst toegestane greep bij wedstrijd bankdrukken, de wijsvingers op de ringen.dan heb je dus 81 cm tussen je wijsvingers.

het is wat persoonsgebonden hoe breed je pakt, ikzelf pak m op de breedst toegestane greep, wijsvingers op de ringen dus.
in principe kun je zeggen dat hoe smaller je pakt, hoe meer triceps erbij komt.
en hoe breder hoe meer borst.(even heel grofweg he)

komt er volgens mij gewoon op neer dat je er eens bewust wat mee moet spelen, en de voor jou ideale greepbreedte zelf moet ontdekken.

Pay No Respect, vet man!
Ga je ook naar Baroeg Open Air?

• #1.368
ik zal mijn ding er iig ook ff over geven ;)
die ringen horen op 81 cm van elkaar te staan, dat is een officiele olympische maat.
dat is tevens de breedst toegestane greep bij wedstrijd bankdrukken, de wijsvingers op de ringen.dan heb je dus 81 cm tussen je wijsvingers.

het is wat persoonsgebonden hoe breed je pakt, ikzelf pak m op de breedst toegestane greep, wijsvingers op de ringen dus.
in principe kun je zeggen dat hoe smaller je pakt, hoe meer triceps erbij komt.
en hoe breder hoe meer borst.(even heel grofweg he)

komt er volgens mij gewoon op neer dat je er eens bewust wat mee moet spelen, en de voor jou ideale greepbreedte zelf moet ontdekken.

Jij kan ook goed benchen dus jij mag ook posten;)
Ik neem aan dat die 81cm dan ook klopt bij onze barbells. Opvallend dat ook jij de barbell zo breed pakt. Misschien moet ik eens meer varieren. Ik moet vanavond weer benchen dus ik zou kunnen proberen om de barbell ook eens breed te pakken als dat fijn aanvoelt.

Pay No Respect, vet man!
Ga je ook naar Baroeg Open Air?
Nee, ga ik niet heen.

Jij kan ook goed benchen dus jij mag ook posten;)
Ik neem aan dat die 81cm dan ook klopt bij onze barbells. Opvallend dat ook jij de barbell zo breed pakt. Misschien moet ik eens meer varieren. Ik moet vanavond weer benchen dus ik zou kunnen proberen om de barbell ook eens breed te pakken als dat fijn aanvoelt.

ik heb inmiddels al een paar keer een halter gehad waar de ringen NIET op de juiste maat stonden (verschil van 4 cm in totaal, en das echt veel).
ik zou ze gewoon ff nameten voor alle zekerheid.
of misschien weet tymen of ze bij jullie goed staan :)

• #1.370
ik heb inmiddels al een paar keer een halter gehad waar de ringen NIET op de juiste maat stonden (verschil van 4 cm in totaal, en das echt veel).
ik zou ze gewoon ff nameten voor alle zekerheid.
of misschien weet tymen of ze bij jullie goed staan :)

Ik denk dat Tymen het wel weet, hij zal straks vast ook nog wel reageren:)
We hebben ook een paar andere barbells die wat dikker zijn en daarop zitten de ringen ook anders als ik me niet vergis. Dat zijn overigens echt klote barbells.

Niet Tymen maar kan wellicht wel het antwoord geven. Buiten dat het persoonlijke preferentie is, is het ook zo dat hoe breeder je vast pakt hoe kleiner de ROM word. Van een PL's point of view is dit dus heel handig. Breed vastpakken plus een flinke arch geeft een kleinere ROM wat wellicht meer KG's op kan leveren. Wijder dan het ringetje kan je overigens niet gaan dat noemen ze illigal wides en mag ook niet op wedstrijden als ik het me goed herinner.

Hallo, daar ben ik dan.
Alleen op die zwarte halters bij ons in de sportschool staan de ringen op de juiste plek, Cemil. Maar dat vind ik k*t halters omdat ze veel te veel draaien in de hand. Op die "zilveren" halters staan de ringen verder naar buiten en daar pak ik ze met mijn pink/ringvinger (een beetje tussenin) op de ring, wat overeenkomt met de wijsvinger op de ring bij een olympische halter met de juiste afstand, 81 cm, tussen de ringen. Dus het scheelt toch wel aardig wat.
Chris pakt ze véél te wijd naar mijn mening, alhoewel hij de laatste tijd eindelijk eens een beetje is gaan luisteren en een iets minder wijde grip probeert te hanteren. Hij kwam ook vaak met zijn pink tussen de halter en de haltersteunen, niet echt fijn.
Ik zal eens een rolmaatje meenemen om te kijken hoe ver die ringen precies uit elkaar staan.

• #1.373
Niet Tymen maar kan wellicht wel het antwoord geven. Buiten dat het persoonlijke preferentie is, is het ook zo dat hoe breeder je vast pakt hoe kleiner de ROM word. Van een PL's point of view is dit dus heel handig. Breed vastpakken plus een flinke arch geeft een kleinere ROM wat wellicht meer KG's op kan leveren. Wijder dan het ringetje kan je overigens niet gaan dat noemen ze illigal wides en mag ook niet op wedstrijden als ik het me goed herinner.

Ik zie dat ik per ongeluk niet gereageerd heb op je post. Ik heb met ongeveer 300kcal verhoogd. Thnx voor de info verder man

Hallo, daar ben ik dan.
Alleen op die zwarte halters bij ons in de sportschool staan de ringen op de juiste plek, Cemil. Maar dat vind ik k*t halters omdat ze veel te veel draaien in de hand. Op die "zilveren" halters staan de ringen verder naar buiten en daar pak ik ze met mijn pink/ringvinger (een beetje tussenin) op de ring, wat overeenkomt met de wijsvinger op de ring bij een olympische halter met de juiste afstand, 81 cm, tussen de ringen. Dus het scheelt toch wel aardig wat.
Chris pakt ze véél te wijd naar mijn mening, alhoewel hij de laatste tijd eindelijk eens een beetje is gaan luisteren en een iets minder wijde grip probeert te hanteren. Hij kwam ook vaak met zijn pink tussen de halter en de haltersteunen, niet echt fijn.
Ik zal eens een rolmaatje meenemen om te kijken hoe ver die ringen precies uit elkaar staan.
Hoi,
Oh dat die zwarte barbells juist de goede waren wist ik niet. Zijn de barbells bij een powerliftwedstrijd ook zo dik als die zwarte bij ons?

Dat betekent dus dat ik mn vingers nu goed heb, namelijk met mn pink op de zilveren ring. Top dat je die ringen wilt opmeten, ben benieuwd naar het resultaat.

Nee, die zijn niet zo dik. Vooral die zwarte halters die ze zogenaamd nieuw hadden gekocht, zouden aan alle normen voldoen. Bullshit dus, ze zijn niet goed gelagerd waardoor ze veel te veel draaien, en ze zijn dus ook te dik.
Bertje Kuys probeerde mij altijd maar ervan te overtuigen dat hun barbells en vooral ook hun bankdrukbankjes aan alle olympische maten voldeden. Maar daar klopt helemaal niets van. De bankjes zijn eigenlijk nog waardelozer dan de halters. Ik heb ze wel eens nagemeten. Ze zijn te breed én te lang om te voldoen aan de standaard olympische maten. Best irritant eigenlijk als je er altijd op traint en dan op je eerste wedstrijd er ineens achter komt dat de wedstrijdbankjes smaller én korter zijn.

Ik pak juist de halter veel te smal beet.

Wat ik ga doen, is de speed bench vervangen voor gewoon absurd wijde bench om zo die te oefenen en te kijken hoe die bevalt.

Weet niet wat jouw visie is op speedbench tymboo. Eddine heeft mij geholpen met een paar stukken van mijn schema, en hij vond het niet nodig om speedbench erin te gooien omdat mijn bench nog zo laag is. Als je bench richting de 200kg gaat is het uiteraard een ander verhaal.

Ik denk dat je speed benches kan gebruiken als je geen snelheid hebt. ;)
Sommige mensen drukken nooit 200 en zouden dus niets hebben aan DE werk..?

Ik denk dat je speed benches kan gebruiken als je geen snelheid hebt. ;)
Sommige mensen drukken nooit 200 en zouden dus niets hebben aan DE werk..?
Het is uiteraard de vraag wat is snelheid. En wat voor snelheid is nodig. Klinkt beetje stom, maar snelheid en kracht zijn 2 verschillende dingen die samen het gewicht bepalen.

Enkel is er geen echte grens tussen meer snelheid of meer kracht zal voor meer gewicht zorgen. Ik denk zelf dat als je nog geen 150kg bankdrukt je, je nog niet drukt hoef te maken om snelheid. Puur omdat je kracht nog niet extreem groot is.

Bedoel een normale set is 1 a 2 seconden naar beneden eventueel paused en dan weer terug. Sneller hoeft dit niet. Als je 1rm poging doet en je faalt ergens tijdens de opgaande beweging mis je dan meteen snelheid of is het gewoon puur kracht dat je mist?

Zelfde als je een struggle hebt tijdens je opgaande beweging, is het dan ok meteen snelheid wat je mist of gewoon puur de kracht die je net mist en gewoon doorgaat op doorzettingsvermogen.

Als je speed mist bij opwarm setjes of setjes tot 70% van je 1rm begrijp ik het. Maar als ik reps maak met 90% van 1rm zie ik geen reden waarvoor ze moeten vliegen, gewoon kwestie van sterker worden en dan gaan ze ook vliegen.

Toch heb ik wel eens iets van andere mensen gelezen die het daar niet helemaal mee eens zijn. ;)

Toch heb ik wel eens iets van andere mensen gelezen die het daar niet helemaal mee eens zijn. ;)

Kan lang niet alles lezen, ben het zelf nog niet tegengekomen. Als je weet waar het staat, lijkt mij het interessant :)

Wat ik in het kort wou zeggen was, als een beginner problemen heeft om grote gewichten te benchen roepen we niet meteen je moet speed benches doen. Nee je moet gewoon volhouden, veel eten en hard trainen.

Nu zijn wij geen beginners, maar nog lang geen toppers betreft bankdrukken zoals tymboo.

Ja, ik ben nou ook niet echt een topper hoor, op internationaal gebied is het allemaal behoorlijk relatief wat ik wegdouw, maar oke...
Ik heb die speed benches ook nooit gedaan toen mijn bench nog niet zo sterk was (alhoewel ik vanaf het begin best lekker ging op de bank), en weet ook niet of het nou zo enorm veel bijdrage heeft geleverd aan een hogere bench. Ik vraag het me af eigenlijk. Assistentie oefeningen als close grips, floor presses, triceps extensions etc zijn veel belangrijker voor mij.
Ik vind het nu gewoon fijn als afwisseling en geloof natuurlijk in het idee van maximum speed in je bench. Of je nou opwarmt met een lege stang of je max beurt doet, altijd met de grootst mogelijke snelheid omhoog douwen. Dat is natuurlijk voor de powerlifter bedoeld. Ik denk niet dat iemand die puur voor BB-doeleinden traint, iets zou hebben aan speed benches.
Voor beginners heeft het totaal geen nut. Vaak hebben ze nog niet eens de juiste techniek te pakken en te weinig massa om veel gewicht weg te drukken. Een dikke bench is in mijn ogen onderhavig aan drie voorwaarden, nl. 1. veel benchen (met de juiste techniek), 2. je assistance er op afstellen, 3. massa aanzetten. In die volgorde. Speed bench komt niet in dat rijtje voor, maar zullen voor de wat verder gevorderden (of dat nou 150+, 180+ of 200+ is, hangt af van de persoon) zeker zo zijn voordeel hebben.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven