MuscleMeat

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.401
Not bad zegt die, 4x210kg is nice!

4x210 is netjes man, maar ik zie echt geen nut in 8x3x80kg squats, serieus normaal is je warm up volgens mij nog zwaarder?

Imo hebben submaximale squats op 5 reps of paused squats o.i.d. veel meer effect dan dit, maar als je het puur een kans wilt geven dan geef ik je ook geen ongelijk.

• #1.405
4x210 is netjes man, maar ik zie echt geen nut in 8x3x80kg squats, serieus normaal is je warm up volgens mij nog zwaarder?

Imo hebben submaximale squats op 5 reps of paused squats o.i.d. veel meer effect dan dit, maar als je het puur een kans wilt geven dan geef ik je ook geen ongelijk.

Thnx,

Tja ik heb het idee dat twee keer in de week zwaar squaten te belastend en te blessure gevoelig is. Ik weet niet wat jij verstaat onder submaximale squats?

Damn! Waren die deads zonder warming up of wat..:eek:

Bijv als je 5x150 squat (puur illustratief), op de andere dag pauze squats doen opbouwend vanaf 5x110/120 of zo. Of normale squats 3tjes op je 5RM en dan opbouwen per week. Denk dat dat meer nut heeft dan 3tjes met 80kg.

Bijv als je 5x150 squat (puur illustratief), op de andere dag pauze squats doen opbouwend vanaf 5x110/120 of zo. Of normale squats 3tjes op je 5RM en dan opbouwen per week. Denk dat dat meer nut heeft dan 3tjes met 80kg.
Dus eigenlijk zeg je dat "dynamic effort" (DE) onzin is..?
Dat Westside enzo "geen nut" heeft?

Nee, dat zeg ik niet, maar het lijkt mij in dit stadium functioneler om massa en techniek te verbeteren.
Nu kan je natuurlijk zeggen dat je met speed squats ook techniek verbetert, maar daar is 80kg te licht voor.

En daarbij is westside wel totaal anders dan semi close stance (wat ik aanneem) free squats in hun DE opvatting voor zover ik weet.

80 lijkt inderdaad wel een beetje weinig.
Al is dat wel een beetje persoonlijk denk ik.
Maar tussen de 50 en 65% is "normaal" denk ik.
En tsja, wanneer heb je DE nodig..?
Volgens DeFranco hebben "washed up meatheads" ze niet meer nodig geloof ik éh,,?
Ik weet niet of je je precies zou moeten houden aan dit maar het geeft je wel een beetje een "leidraad" als je jezelf soms een beetje moet temperen denk ik.
En ik zou niet graag zeggen dat hypertrophy dan belangrijker is dan DE bijvoorbeeld...
Techniek is natuurlijk nooit "te" goed. ;)
Al vind ik op diepte Squatten wel overrated! :D

• #1.412
80 lijkt inderdaad wel een beetje weinig.
Al is dat wel een beetje persoonlijk denk ik.
Maar tussen de 50 en 65% is "normaal" denk ik.
En tsja, wanneer heb je DE nodig..?
Volgens DeFranco hebben "washed up meatheads" ze niet meer nodig geloof ik éh,,?
Ik weet niet of je je precies zou moeten houden aan dit maar het geeft je wel een beetje een "leidraad" als je jezelf soms een beetje moet temperen denk ik.
En ik zou niet graag zeggen dat hypertrophy dan belangrijker is dan DE bijvoorbeeld...
Techniek is natuurlijk nooit "te" goed. ;)
Al vind ik op diepte Squatten wel overrated! :D
Punt is dat ik het idee heb dat twee keer per week squaten nogal zwaar is voor mn herstel. Dit is ook iets dat ik in het verleden heb ondervonden.
Punt twee is dat ik momenteel speed squats voor mn deads heb staan in mn schema. Als ik zwaar erbij squat kan ik misschien niet meer voluit op de deadlift en die set heeft prioriteit(Al begrijp ik dat dit aan te passen is).

Verhogen van gewicht op de speed squat is eventueel wel een optie mits dit niet ten koste gaat van mn deadlift.

Punt is dat ik het idee heb dat twee keer per week squaten nogal zwaar is voor mn herstel. Dit is ook iets dat ik in het verleden heb ondervonden.
Punt twee is dat ik momenteel speed squats voor mn deads heb staan in mn schema. Als ik zwaar erbij squat kan ik misschien niet meer voluit op de deadlift en die set heeft prioriteit(Al begrijp ik dat dit aan te passen is).

Verhogen van gewicht op de speed squat is eventueel wel een optie mits dit niet ten koste gaat van mn deadlift.

Punt één: Meer gaan squatten. 2 x in de week is toch het minimum wat mij betreft. Het is gewoon een kwestie van gewenning. Genoeg lui in het pl-hok die 3 a 4 x in de week squatten. In verschillende mates van intensiteit natuurlijk. Maar met UB/LB schema is 2 x in de week het makkelijkst. En dan kan je er ook voor kiezen de ene week speed squats, de andere week paused squats, en weer een andere week oly squats te doen (bijvoorbeeld). Overigens is er nog heel veel te verbeteren aan je squat techniek ook, maar dat weet je.
Punt twee vervalt dan al eigenlijk, want paused squats of oly squats doe je natuurlijk ook niet op 90% van 1RM oid, dus dan kan je makkelijk nog zware deads erbij doen.
En het gewicht van je speed squats is imo idd (veel) te laag.

• #1.414
Punt één: Meer gaan squatten. 2 x in de week is toch het minimum wat mij betreft. Het is gewoon een kwestie van gewenning. Genoeg lui in het pl-hok die 3 a 4 x in de week squatten. In verschillende mates van intensiteit natuurlijk. Maar met UB/LB schema is 2 x in de week het makkelijkst. En dan kan je er ook voor kiezen de ene week speed squats, de andere week paused squats, en weer een andere week oly squats te doen (bijvoorbeeld). Overigens is er nog heel veel te verbeteren aan je squat techniek ook, maar dat weet je.
Punt twee vervalt dan al eigenlijk, want paused squats of oly squats doe je natuurlijk ook niet op 90% van 1RM oid, dus dan kan je makkelijk nog zware deads erbij doen.
En het gewicht van je speed squats is imo idd (veel) te laag.

Dit is onderhand de 8e week dat ik dit schema doe dus het word tijd voor wat aanpassingen. Ik denk er nog eens over en post deze week wel wat mij een goede weg lijkt.

Week 8

12 september 2011

UB1:

Bench
5x50
5x50
4x80
2x90
1x100

3x107,5
3x105
3x105

Fly's + DB Bench (superset)
8x30+5x30
6x30+4x30

Lying Triceps extensions
10x14
10x14

Pull ups
5xbodyweight

4xbodyweight+30(5e rep was ik niet helemaal goed boven)
4xbodyweight+30
4xbodyweight+30
3xbodyweight+30
3xbodyweight+30

Barbell row
8x100
8x100
6x100

Db curl
6x22
5x22

Tricep pushdown
15 reps
14 reps

comments:Nice train. Bench ging goed vandaag.

Waarom ging je terug in gewicht na die 107,5?

• #1.416
Brute bench!

• #1.418
Thnx man
Volgende week is de '1' week. Ik zit er sterk aan te denken om een poging te wagen om 117,5 te drukken. Al kan ik niet met zekerheid zeggen of dat er al inzit maar ik ben wel benieuwd:o

Merk je vanzelf wel of t er wel of niet in zit :D :p

Thnx man
Volgende week is de '1' week. Ik zit er sterk aan te denken om een poging te wagen om 117,5 te drukken. Al kan ik niet met zekerheid zeggen of dat er al inzit maar ik ben wel benieuwd:o

Sterk man erg lekker, ben je nu weer licht aan het bulken? Of nog steeds aan het cutten?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven