AndroidHealthClinic

One With The Underdogs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja, ik ben nou ook niet echt een topper hoor, op internationaal gebied is het allemaal behoorlijk relatief wat ik wegdouw, maar oke...
Ik heb die speed benches ook nooit gedaan toen mijn bench nog niet zo sterk was (alhoewel ik vanaf het begin best lekker ging op de bank), en weet ook niet of het nou zo enorm veel bijdrage heeft geleverd aan een hogere bench. Ik vraag het me af eigenlijk. Assistentie oefeningen als close grips, floor presses, triceps extensions etc zijn veel belangrijker voor mij.
Ik vind het nu gewoon fijn als afwisseling en geloof natuurlijk in het idee van maximum speed in je bench. Of je nou opwarmt met een lege stang of je max beurt doet, altijd met de grootst mogelijke snelheid omhoog douwen. Dat is natuurlijk voor de powerlifter bedoeld. Ik denk niet dat iemand die puur voor BB-doeleinden traint, iets zou hebben aan speed benches.
Voor beginners heeft het totaal geen nut. Vaak hebben ze nog niet eens de juiste techniek te pakken en te weinig massa om veel gewicht weg te drukken. Een dikke bench is in mijn ogen onderhavig aan drie voorwaarden, nl. 1. veel benchen (met de juiste techniek), 2. je assistance er op afstellen, 3. massa aanzetten. In die volgorde. Speed bench komt niet in dat rijtje voor, maar zullen voor de wat verder gevorderden (of dat nou 150+, 180+ of 200+ is, hangt af van de persoon) zeker zo zijn voordeel hebben.

Vergeet niet dat op speed trainen ook vaak een uitkomst is als je meer wilt trainen. 4 x per week "zwaar" benchen trekt je lichaam niet, en DE training is minder belastend voor het czs

Vergeet niet dat op speed trainen ook vaak een uitkomst is als je meer wilt trainen. 4 x per week "zwaar" benchen trekt je lichaam niet, en DE training is minder belastend voor het czs

zoals ik hier op t forum vaak speedbench voorbij zie komen is het echter wel heel belastend voor;polsen, schouders, ellebogen.

ik wil zeggen dat naar mijn mening bij de speedbench vaak te weinig gewicht wordt gebruikt.
het is eigenlijk belangrijker wat je PROBEERT; namelijk proberen elke rep weer dat gewicht zo explosief mogelijk naar boven te rammen!
vanaf t moment dat ik goed ben opgewarmd en ik aan mn werksets begin, probeer ik elke rep weer zo explosief mogelijk uit te douwen.

dat de werkelijke snelheid dan niet echt hoog ligt is helemaal niet interessant (mijn opvatting dus ;)) .door zo hard mogelijk aan te spannen en explosief te werken daar krijg je een prikkel door, is een technisch verhaal van CZS en snel je vezels doen samentrekken.het gaat om het aansturen door je CZS, en dat train je hiermee.
als je te lage gewichten gebruikt heb je denk ik;1 minder trainingsprikkel want te weinig weerstand, 2 hogere belasting op pols, elleboog, schouder en pezen.

enkel even om aan te geven dat er meerdere opvattingen, ideeen hieromtrent zijn.
wat voor jou het beste werkt kom je uiteraard maar op 1 manier achter :)

Thanks voor de antwoord heren!

Zo te zien is het maar net hoe je het bekijkt en hoe je het toepast. Ik ben het persoonlijk eens met tymboo, al heeft mike en sandows ook een punt betreft CNS. Enige manier hoe ik daar achter kom is het door te proberen.

Lekkere squats man zag ik!
Doe je dat volume nog niet na.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.385
Nee, die zijn niet zo dik. Vooral die zwarte halters die ze zogenaamd nieuw hadden gekocht, zouden aan alle normen voldoen. Bullshit dus, ze zijn niet goed gelagerd waardoor ze veel te veel draaien, en ze zijn dus ook te dik.
Bertje Kuys probeerde mij altijd maar ervan te overtuigen dat hun barbells en vooral ook hun bankdrukbankjes aan alle olympische maten voldeden. Maar daar klopt helemaal niets van. De bankjes zijn eigenlijk nog waardelozer dan de halters. Ik heb ze wel eens nagemeten. Ze zijn te breed én te lang om te voldoen aan de standaard olympische maten. Best irritant eigenlijk als je er altijd op traint en dan op je eerste wedstrijd er ineens achter komt dat de wedstrijdbankjes smaller én korter zijn.

Tja, het is niet de eerste keer dat ze met bullshit aankomen bij ons in de gym. Alhoewel ik Bert altijd wel sympathiek en echt aardig vond.

Ja, ik ben nou ook niet echt een topper hoor, op internationaal gebied is het allemaal behoorlijk relatief wat ik wegdouw, maar oke...
Ik heb die speed benches ook nooit gedaan toen mijn bench nog niet zo sterk was (alhoewel ik vanaf het begin best lekker ging op de bank), en weet ook niet of het nou zo enorm veel bijdrage heeft geleverd aan een hogere bench. Ik vraag het me af eigenlijk. Assistentie oefeningen als close grips, floor presses, triceps extensions etc zijn veel belangrijker voor mij.
Ik vind het nu gewoon fijn als afwisseling en geloof natuurlijk in het idee van maximum speed in je bench. Of je nou opwarmt met een lege stang of je max beurt doet, altijd met de grootst mogelijke snelheid omhoog douwen. Dat is natuurlijk voor de powerlifter bedoeld. Ik denk niet dat iemand die puur voor BB-doeleinden traint, iets zou hebben aan speed benches.
Voor beginners heeft het totaal geen nut. Vaak hebben ze nog niet eens de juiste techniek te pakken en te weinig massa om veel gewicht weg te drukken. Een dikke bench is in mijn ogen onderhavig aan drie voorwaarden, nl. 1. veel benchen (met de juiste techniek), 2. je assistance er op afstellen, 3. massa aanzetten. In die volgorde. Speed bench komt niet in dat rijtje voor, maar zullen voor de wat verder gevorderden (of dat nou 150+, 180+ of 200+ is, hangt af van de persoon) zeker zo zijn voordeel hebben.
Goed stukje tekst wel.

zoals ik hier op t forum vaak speedbench voorbij zie komen is het echter wel heel belastend voor;polsen, schouders, ellebogen.

ik wil zeggen dat naar mijn mening bij de speedbench vaak te weinig gewicht wordt gebruikt.
het is eigenlijk belangrijker wat je PROBEERT; namelijk proberen elke rep weer dat gewicht zo explosief mogelijk naar boven te rammen!
vanaf t moment dat ik goed ben opgewarmd en ik aan mn werksets begin, probeer ik elke rep weer zo explosief mogelijk uit te douwen.

dat de werkelijke snelheid dan niet echt hoog ligt is helemaal niet interessant (mijn opvatting dus ;)) .door zo hard mogelijk aan te spannen en explosief te werken daar krijg je een prikkel door, is een technisch verhaal van CZS en snel je vezels doen samentrekken.het gaat om het aansturen door je CZS, en dat train je hiermee.
als je te lage gewichten gebruikt heb je denk ik;1 minder trainingsprikkel want te weinig weerstand, 2 hogere belasting op pols, elleboog, schouder en pezen.

enkel even om aan te geven dat er meerdere opvattingen, ideeen hieromtrent zijn.
wat voor jou het beste werkt kom je uiteraard maar op 1 manier achter :)
Dit is ook een goede post.

Lekkere squats man zag ik!
Doe je dat volume nog niet na.
Tof je in mn log te zien. Bedankt, vandaag is het weer squat dag:o

Week 7

5 september 2011

UB1:

Bench
5x50
5x50
4x70
3x80
2x90
1x100

4x105
5x100
5x100

Fly's + DB Bench (superset)
7x30+5x30
8x28+3x28

Lying Triceps extensions
10x14
10x14

Pull ups
5xbodyweight

5xbodyweight+25
2xbodyweight+40
2xbodyweight+40
13xbodyweight+15
6xbodyweight+15 (bovenin stil hangen)

Barbell row
8x100
8x100
8x90

Db curl
6x22
5x22

Tricep pushdown
15 reps
15 reps

comments: Nice train. Benchen ging best aardig. In de supersetjes had ik echt nog maar weinig energie over in mn triceps,push kracht was op.. De rest van de training ging goed.

Laatst bewerkt:
Mooie training WWE! Erg dikke pull-ups ook! Doe ik je zeker niet na!:evilnana:

• #1.387
Mooie training WWE! Erg dikke pull-ups ook! Doe ik je zeker niet na!:evilnana:

Thnx man, pull ups ftw

Week 7

6 september 2011

LB 1:

Squat
3x5x60
5x100
2x120
1x130
1x140

5x147,5
5x147,5
5x147,5
5x147,5
5x147,5

Front squat
2x110 (3e fail lol)
8x60

Leg extensions
8x190
8x190

Standing Calves raises
10 reps
10 reps
10 reps

Sitting calves raises
10 reps
10 reps

comments:
Dit was de training van gister. Volgens mij heb ik al jaren niet meer zo weinig geslapen. Mn nachtrust was namelijk 2uur en ik was de hele dag gaar daar door, trainen voelde ook maar vrij k*t aan. Maar niet zeuren en gewoon doen dacht ik dus 5x5 is done! Het was wel zwaar though. Hierna was de kracht en energie echt op dus deed ik de rest van de training maar licht. Volgende week weer gewoon lang slapen en dan 150kg aan de barbell!

Wat mij betreft is die slechte nachtrust niet te zien als je nog even 110kg op je frontdelts legt nadat je 5x5x147.5kg hebt gesquat!:thumbs:

Netjes hoor, sterk op zo weinig rust.
En karakter en discipline!
Niets staat je in de weg een grote te worden. ;)

Zwakke leg extensions man.

• #1.391
Wat mij betreft is die slechte nachtrust niet te zien als je nog even 110kg op je frontdelts legt nadat je 5x5x147.5kg hebt gesquat!:thumbs:

Die 5x5 was toch wel erg nice in deze conditie. Wel denk ik dat ik meer reps met 110 zou moeten kunnen maken aangezien ik vorige week 9x100 gefrontdquat had.

Netjes hoor, sterk op zo weinig rust.
En karakter en discipline!
Niets staat je in de weg een grote te worden. ;)
Thnx hummer
haha mn genen staan in de weg:P
Ik schaam mezelf er ook voor, volgende week gaan die leg extensions weer een pak zwaarder. Ik weet dat iedereen mn log bezoekt vanwege de leg extensions en dan is het gewoon jammer iedereen teleur te stellen.

Mijn planning voor de squat is trouwens om nog even door te gaan met 5x5. Ik ben erg benieuwd hoever ik kom. Ik moet het nog wel een paar weken kunnen door trekken vind ik. Op een gegeven moment dan haal ik 5x5 niet meer en als ik teveel reps bij 5x5 uit de buurt zit dan stap ik over naar 3x3 en blijf verhogen.

Nog steeds bezig met ub lb zie ik, gaat wel lekker zo te zien met trainen

Stevige beentraining; dat zal je wel ff gevoeld hebben. Geen spierpijn?:)

Spierpijn is voor mietjes. ;)

Sounds like a solid plan for the SQ. Weet je wat je max 5RM is?

• #1.396
Nog steeds bezig met ub lb zie ik, gaat wel lekker zo te zien met trainen

Thnx man, dit is gewoon een ontzettend fijn schema:D

Stevige beentraining; dat zal je wel ff gevoeld hebben. Geen spierpijn?:)
Bedankt man, maar kon niet all out gaan met de front squat dus het viel wel mee. Mede daardoor heb ik vandaag nauwelijks spierpijn ;

haha, aan mn borst heb ik wel nog steeds

Sounds like a solid plan for the SQ. Weet je wat je max 5RM is?
Dat dacht ik dus ook!
5Rm weet ik niet. Ik weet wel dat ik ooit 3x170 had gesquat, dat is mn max 3RM.

Week 7

7 september 2011

Speed Bench
8x3x70 (=60%)

Dumbbell shoulder press
5x26

8x34
5x36
7x32

Close grip bench press
10x70
5x70 lol te weinig rust en geen spotter dus nam het zekere voor het onzekere

Side raises
10x14
10x14

Rows machine
10x90
10x130
10x150
5x170
10x90

pull ups
10xbodyweight
8xbodyweight
6xbodyweight

barbell curls
12x30 + 8x20

Pushdown
15 reps
15 reps

Nette training weer.

Als de snelheid maar goed blijft. ;)

Jou speed benches kunnen wel op 80kg denk WWE! Dan zit er bij jou zeker nog voldoende 'speed' in..Lekker dumbbell schoulder presses ook!:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven