Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Juist daardoor pak je gewoon parr, het moet niet makkelijk zijn.
Er is geen enkel onderzoek wat aantoond dat full minder belastend is voor je knieen dan parr en vica versa, dus wat jij zegt is onzin.
Oke, daar gaan we.
Eerst even een paar andere vragen.
Waarom een row machine en niet gewoon BOR of een andere fatsoenlijke row variant?
Waarom maar één werkset deadlift in de hele week? (En dus ook geen andere dl-variant zoals deficits, stiff legged, rack pull, etc.)
Nog steeds geen floor presses, pin presses, board presses oid erin?
Dan de squat.
Ik doe paused squats gewoon net zo diep als mijn gewone squats. Net onder parallel dus. Nu heb ik een totaal andere stance dan jij hebt, dus is dat niet echt te vergelijken. Jij staat zo'n beetje op oly stand, zo dicht staan je voeten bij elkaar. En je squat ook high bar, geloof ik. Dat maakt dus een andere en grotere ROM, waarbij je nog altijd moeite hebt om op of onder parallel te komen. Als je je techniek nog eens zou aanpassen, zouden die squat gewichten nog wel eens omhoog kunnen gaan.
Verder zou ik de paused squats met een gewicht doen waarbij je nog lekkere snelheid kan maken, onderin mag het best een beetje zwaar zijn natuurlijk (dat is het ook, als je echt stil zit).
Overigens kan je ook ervoor kiezen om zogeheten "paused oly squats" te doen, daar heb je alvast de juiste stance voor, maar dan doe je echt gewoon een paused full squat. Das aardig pittig trouwens, en dan mag je je werkgewichten wel wat terugschroeven.
oh ja, die db row had ik even over het hoofd gezien

Jammer dat je een beetje teleurgesteld bent.
Maar... dat komt wel weer goed man.
In je nieuwe schema zou ik de flye's er uit gooien en ze vervangen voor presses om je onderin wat sterker te maken.
Bankdrukken op de PL manier is nauwelijks "borst"
En misschien moet je niet "meer" gaan pressen, maar slimmer.
En weet je..?
Misschien wil je wel wat veel in één keer..?
"Alles" moet omhoog.
Soms is dat even wat veel gevraagd misschien.

Ahum.. expert..?leg eens uit uit hummie behalve de zin " alles moet omhoog "
de logica achter de rest wil ik wel van je horen ( ik heb wel een idee ) maar die wil ik graag bevestigd hebben door een benchexpert
imoBankdrukken op de PL manier is nauwelijks "borst"
De borst doet wel mee natuurlijk, net als bijna alle andere spiergroepen.
Maar het is niet de "main mover" in de bench imo.
Ik heb ook echt nooit last van spierpijn in mijn borst als ik een normale training doe.
Als je (heel) veel reps per set gaat doen word de borst imo wel meer aangesproken op een gegeven moment omdat dan de "main movers" vermoeid geraken.
De mensen die behoorlijk "elbows out" drukken zullen hier wel anders over denken waarschijnlijk.
En misschien moet je niet "meer" gaan pressen, maar slimmer.
Soms zijn mensen geneigd om "meer" van "alles" voor een bepaald onderdeel te gaan doen als de vooruitgang op dat onderdeel tegen valt.
Voor sommigen werkt dat ook wel hoor, meer volume.
Maar soms moet je juist je herstel in de gaten houden en doen wat goed/het beste werkt (voor jou) en je herstel niet in het geding laten komen door "overbodige" extra's.
En weet je..?
Misschien wil je wel wat veel in één keer..?
Hier bedoel ik dat je niet altijd mag verwachten maximaal vooruitgang te boeken op kracht en op massa bijvoorbeeld.
Als je voor kracht gaat (1RM) moet je daarvoor trainen, en de hypertrophy even op de tweede plaats zetten.
Als je op kracht traint zul je altijd ook wel wat vooruitgang qua hypertrophy hebben, maar minder dan wanneer je daar (al) je energie in steekt.
Dit is één van de redenen dat atleten periodiseren.
"Alles" moet omhoog.
Net als dat je niet altijd mag verwachten dat kracht en massa evenveel omhoog gaan, geld dat imo ook voor de verschillende oefeningen.
Er zal misschien een periode zijn dat je squat héél lekker gaat, maar dat je bank een beetje stil staat.
Of je Deadlift vliegt ineens omhoog, maar je bank valt dik tegen...
Ik denk dat meestal je Squat en deadlift wel van elkaar zullen profiteren, maar dat hoeft in de trainingen ook niet altijd zo duidelijk naar voren te komen.
Als je bijvoorbeeld in het begin van de week zwaar squat en altijd later in de week Deadlift, dan zou je herstel wel eens er voor kunnen zorgen dat je deadlift wat tegenvalt in een training.
Je squat hoeft dat dan niet te hebben omdat je bijvoorbeeld door het weekend een extra rustdagje hebt.
Soms is dat even wat veel gevraagd misschien en moet je er gewoon even "doorheen" buffelen.
Eens even "iets anders" proberen bijvoorbeeld.