XXL Nutrition

onterechte boete + weigering legitimatiebewijs

StevenG

Ripped Bodybuilder
Waardering
123
Kom net terug van winkelen met vriendin in Roosendaal, zijn een aantal werken aan de gang.. versmalling, kunnen straat niet indraaien die we willen, keren om na de versmalling, nemen we terug die versmalling, staat er daar plots een flik te zwaaien met zn vingertje dat we opzij moeten..

hij zegt dat we een overtreding hebben gemaakt.. ik vraag legitimatiebewijs en dat weigert hij te geven.. ik zeg dat ik daar recht op heb, hij zegt "misschien België wel, maar hier heb jij daar geen recht op" ik zeg "o jawel" hij zegt (lees:roept) "RIJBEWIJS!" en begint bon uit te schrijven

dan begint de discussie, er stonden geen verbodsborden, enkel "gestremde rijweg" dus naar mijn mening ben ik niet fout.

hier de foto's!
de plaats na de wegversmalling waar we gedraaid hebben
ms1y5w.jpg

het bord dat 100meter verder op staat dat wij dus NIET gezien hebben aangezien wij tussen de wegversmalling en het bord hebben gedraaid
rhqvx0.jpg

geen verbodsbord te zien!
2vsnukp.jpg

na dit tegen de andere agent te zeggen, zijn collega, zegt hij, ja het staat inderdaad niet goed aangegeven, we hebben het gisteren al aangegeven bij de gemeente.. ??? maar de bon blijf ???

wtf? wat zijn mijn rechten? ik kan klacht neerleggen, maar alle gerechtskosten moet ik zelf betalen als ik verlies en ja een Belg in een Nederlands gerechtshof.......

Hennig k*t, volgens mij was die flik gefrustreerd door het verliezen van de finale

Politie midden-/west brabant.....GEWELDIG.:cool: In de stromende regen (kwam echt met bakken naar beneden) was mijn man geheel per ongeluk een verkeerde straat ingereden in Roosendaal. Hij reed toen met de tomtom en door het slechte weer en moest ergen echt op tijd zijn die straat ingereden. Kon toen ook geen uitleg geven. Ook gelijk een bekeuring. Zou het dezelfde vrolijke vent geweest zijn?:cool:

Regels zijn regels ook al is dit natuurlijk wel een uiterst curieus verhaal

Wat doe je ook in R'daal? BoZ is veeeeeeel gezelliger.:D

• Topic Starter Topic Starter
ja als het verboden is wat staat er dan nog een bord "doorgaand verkeer gestremd" ???
dan zeg je niet gestremd, dan zeg je VERBODEN, echt onterecht vind ik en wil het zooo graag aanklagen maar gwn schrik dat de boete uiteindelijk verdubbeld, ver3dubbeld.. door gerechtskosten.. het was nu al 60euro ter plekke betalen, hadk ni bij dus wordt het opgestuurd.. vragen ze wsl ook nog extra voor..

Regels zijn regels ook al is dit natuurlijk wel een uiterst curieus verhaal

regels zijn regels ja maar we zijn geen regels tegen gekomen, er stond geen bord daar waar wij gedraaid hebben en het is nog altijd niet verboden om op de openbare weg te draaien dacht ik? volgens mij gwn foute signalisatie, er had een extra verbodsbord dichter bij de versmalling moeten gestaan hebben

Als ik het me goed herinner geeft artikel 2 van de Ambtsinstructie aan dat de ambtenaar in functie zich verplicht moet legitimeren wanneer er een verzoek gedaan wordt. Deze regel gaat natuurlijk alleen maar op als ambtenaar in functie een beroep doet op zijn rechten (e.g. een boete uitschrijven, je aanhouden, vragen om je rijbewijs, ...,), je kunt niet een willekeurige ambtenaar in functie aanspreken en vragen of hij zich wilt identificeren zonder enige reden.

'Misschien in België' is overigens ook niet de gang van zaken, ik denk niet dat je de boete thuiskrijgt en dat het een fake cop was, ook omdat je het eigenlijk ter plekke moest betalen.

Haddik een aantal jaren geleden ook.

Op een mooie zonnige zondag ff een haring halen in Scheveningen haven. Ik parkeer de auto voor de viszaak, haal 2 haringen en nog geen halve min later hoorde ik wat mensen mompelen over een agent. Ik draai om, staat er zo'n t**fus agent met zonnebril en motor mijn kenteken op de bon te schrijven. 70 euro boete voor een wegversperring. Ik kijk om me heen, geen hond te zien qua verkeer op een nog wel brede verkeersweg...

Kheb het even over zijn moeder gehad of ze trots op hem is (wekt altijd irritatie op), ff zijn rank bekijken op zijn uniform en daar wat van gezegd met een grijns op mijn kop. Hij had maar 2 streepjes, dus begon ik over zijn miezerige salaris en zijn soort werk. Allemaal wel binnen lijnen natuurlijk. Vervolgens met een grijns hem onderbreken en netjes alvast aangeven vragen meer hebt om vervolgens gewoon weg te rijden.

Wat een tuig.

Allochtonen moeten ter plaatse betalen, dat is algemeen bekend :D

Als ik het me goed herinner geeft artikel 2 van de Ambtsinstructie aan dat de ambtenaar in functie zich verplicht moet legitimeren wanneer er een verzoek gedaan wordt. Deze regel gaat natuurlijk alleen maar op als ambtenaar in functie een beroep doet op zijn rechten (e.g. een boete uitschrijven, je aanhouden, vragen om je rijbewijs, ...,), je kunt niet een willekeurige ambtenaar in functie aanspreken en vragen of hij zich wilt identificeren zonder enige reden.

'Misschien in België' is overigens ook niet de gang van zaken, ik denk niet dat je de boete thuiskrijgt en dat het een fake cop was, ook omdat je het eigenlijk ter plekke moest betalen.

er stond een combi achter de bomen geparkeerd.. echte cop dus..
en ja zijn ze verplicht toe: http://nl.wikipedia.org/wiki/Politielegitimatiebewijs
maar wat kan ik nu doen? is mn boete ongeldig? als hij nu gewoon zegt, jawel heb ik wel getoond.. en ik en vriendin weten dat hij dat niet heeft gedaan..

ik vind dat mn boete sowieso al ongeldig is aangezien de signalisatie gwn fout was en wij niets fout hebben gedaan aldusdanig..

Welkom in Nederland !

er stond een combi achter de bomen geparkeerd.. echte cop dus..
en ja zijn ze verplicht toe: http://nl.wikipedia.org/wiki/Politielegitimatiebewijs
maar wat kan ik nu doen? is mn boete ongeldig? als hij nu gewoon zegt, jawel heb ik wel getoond.. en ik en vriendin weten dat hij dat niet heeft gedaan..

ik vind dat mn boete sowieso al ongeldig is aangezien de signalisatie gwn fout was en wij niets fout hebben gedaan aldusdanig..

Gewoon aanvechten, meestal win je het wel.

Hier een mooi nummertje om de pijn te verzachten

geef me maar die chick op je avator haha
is er hier trouwens geen rechtenstudent die mijn kansen in de rechtzaal kan inschatten?

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

Gewoon aanvechten, meestal win je het wel.
meestal..
that's the problem :D schat mijn kansen ook hoog in maar toch.. hoeveel extra kosten zou het zijn moest ik verliezen? hebr zelf geen idee van..

geef me maar die chick op je avator haha
is er hier trouwens geen rechtenstudent die mijn kansen in de rechtzaal kan inschatten?

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

meestal..
that's the problem :D schat mijn kansen ook hoog in maar toch.. hoeveel extra kosten zou het zijn moest ik verliezen? hebr zelf geen idee van..

Politie zal de rechtszaak niet rekken (mag namelijk niet) zodat je niet de kosten van een eventuele advocaat hoeft te betalen over een langere termijn. Grote zaken zoals bv. Marlboro of Heineken kun je niet aanklagen, omdat ze alles uitstellen en uitstellen en uitstellen...

Terug
Naar boven