StevenG
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 123
Kom net terug van winkelen met vriendin in Roosendaal, zijn een aantal werken aan de gang.. versmalling, kunnen straat niet indraaien die we willen, keren om na de versmalling, nemen we terug die versmalling, staat er daar plots een flik te zwaaien met zn vingertje dat we opzij moeten..
hij zegt dat we een overtreding hebben gemaakt.. ik vraag legitimatiebewijs en dat weigert hij te geven.. ik zeg dat ik daar recht op heb, hij zegt "misschien België wel, maar hier heb jij daar geen recht op" ik zeg "o jawel" hij zegt (lees:roept) "RIJBEWIJS!" en begint bon uit te schrijven
dan begint de discussie, er stonden geen verbodsborden, enkel "gestremde rijweg" dus naar mijn mening ben ik niet fout.
hier de foto's!
de plaats na de wegversmalling waar we gedraaid hebben
het bord dat 100meter verder op staat dat wij dus NIET gezien hebben aangezien wij tussen de wegversmalling en het bord hebben gedraaid
geen verbodsbord te zien!
na dit tegen de andere agent te zeggen, zijn collega, zegt hij, ja het staat inderdaad niet goed aangegeven, we hebben het gisteren al aangegeven bij de gemeente..
maar de bon blijf
wtf? wat zijn mijn rechten? ik kan klacht neerleggen, maar alle gerechtskosten moet ik zelf betalen als ik verlies en ja een Belg in een Nederlands gerechtshof.......
hij zegt dat we een overtreding hebben gemaakt.. ik vraag legitimatiebewijs en dat weigert hij te geven.. ik zeg dat ik daar recht op heb, hij zegt "misschien België wel, maar hier heb jij daar geen recht op" ik zeg "o jawel" hij zegt (lees:roept) "RIJBEWIJS!" en begint bon uit te schrijven
dan begint de discussie, er stonden geen verbodsborden, enkel "gestremde rijweg" dus naar mijn mening ben ik niet fout.
hier de foto's!
de plaats na de wegversmalling waar we gedraaid hebben
het bord dat 100meter verder op staat dat wij dus NIET gezien hebben aangezien wij tussen de wegversmalling en het bord hebben gedraaid
geen verbodsbord te zien!
na dit tegen de andere agent te zeggen, zijn collega, zegt hij, ja het staat inderdaad niet goed aangegeven, we hebben het gisteren al aangegeven bij de gemeente..
maar de bon blijf
wtf? wat zijn mijn rechten? ik kan klacht neerleggen, maar alle gerechtskosten moet ik zelf betalen als ik verlies en ja een Belg in een Nederlands gerechtshof.......

In de stromende regen (kwam echt met bakken naar beneden) was mijn man geheel per ongeluk een verkeerde straat ingereden in Roosendaal. Hij reed toen met de tomtom en door het slechte weer en moest ergen echt op tijd zijn die straat ingereden. Kon toen ook geen uitleg geven. Ook gelijk een bekeuring. Zou het dezelfde vrolijke vent geweest zijn?