XXL Nutrition

onterechte boete + weigering legitimatiebewijs

Probeer naar iets te gaan als een rechtswinkel, dat zullen ze in België vast ook wel hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Dan is hij in gebreke, en heb je kans dat je zaak geseponeerd word vanwege nalatigheid van een ambtenaar in functie. Het bewijzen hiervan is trouwens wel lastig als hij voet bij stuk houd. Vanwege zijn verklaring onder ambtseed/belofte is zijn geloofwaardigheid standaard een stuk hoger dan die van jouw. Dan pleegt hij daarna wel weer meineed, maarja... bewijs dat dan maar weer.

Ja achterop de boete staat dat ik klacht kan neerleggen en dan brief ofiet moet sturen naar het kantoor van die regio ofiets..
ga A) klacht neerleggen omdat hij weigerde zich te legitimiseren
B) omdat wij geen enkele regel hebben overtreden
hoop inderdaad dat het wordt geseponeerd..
en ja ik vrees dat die kerel meineed gaat plegen over A, over B kan dat niet want ik heb foto's getrokken

Probeer naar iets te gaan als een rechtswinkel, dat zullen ze in België vast ook wel hebben.

rechtswinkel? hm..? test-aankoop? ik ga gwn zelf de klacht opsturen enzo denk ik.. had in begin wat schrik dat er gerechtskosten e.d. aan te pas gingen komen maar blijkbaar niet? of zit er toch ergens een addertje onder het gras?

Een ambtenaar in functie is niet verplicht zich ongevraagd te legitimeren, is hij in burger, doen ze dat vaak wel. Wordt hier om gevraagd, dan is de ambtenaar verplicht zich te legitimeren.

In burger is het zelfs verplicht om ongevraagd de legitimatie te tonen

In mijn geval waren ze in uniform hoor, maar ik vroeg achter legitimatie.. anders is het makkelijk om eventjes naar een verkleedwinkel te gaan en erna in uniform bij mensen een cash betaling van boetes te eisen.. en in mijn geval helemaal extreem aangezien ik geen overtreding heb begaan

In mijn geval waren ze in uniform hoor, maar ik vroeg achter legitimatie.. anders is het makkelijk om eventjes naar een verkleedwinkel te gaan en erna in uniform bij mensen een cash betaling van boetes te eisen.. en in mijn geval helemaal extreem aangezien ik geen overtreding heb begaan

Ik weet dat ze in jouw situatie in uniform waren. Ik reageerde ook op de post van Centaur. De Nederlandse politiekleding is overigens niet te krijgen in een verkleedwinkel

Ik weet dat ze in jouw situatie in uniform waren. Ik reageerde ook op de post van Centaur. De Nederlandse politiekleding is overigens niet te krijgen in een verkleedwinkel

nja heb ook geen idee hoe de nederlandse politiekleding eruit zou moeten zien, het gaat gwn om het principe.. is toch logisch dat je als burger iets van legitimatie wil zien als je plots een bekeuring krijgt die naar jouw mening dan ook nog eens fout is.. als hij dan nog wat kortaf gaat liggen doen..

hij moet zich legitimeren als je er om vraagt het is zelfs zo dat als hi dat niet doet jij weg mag gaan en dus niet naar hem hoeft te luisteren

Heb je zijn adres? Zulke klootviolen moet je keihard afstraffen. Molotovs en honkbalknuppels mee.

hij moet zich legitimeren als je er om vraagt het is zelfs zo dat als hi dat niet doet jij weg mag gaan en dus niet naar hem hoeft te luisteren

+1 Ik zou mijn gsm boven gehaald hebben en gebeld hebben naar de politie om die faker aan te geven.:)

Hij moet gewoon legitimatie tonen.
Politie wil heel vaak gewoon baas spelen. Misbruik van hun functie.
Zijn ook goeie bij, maar ook echt rotte appels.

Klopt, was een foutje van mij. Alleen als de situatie er niet toe is, dan zijn ze het niet verplicht.

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

nja heb ook geen idee hoe de nederlandse politiekleding eruit zou moeten zien, het gaat gwn om het principe.. is toch logisch dat je als burger iets van legitimatie wil zien als je plots een bekeuring krijgt die naar jouw mening dan ook nog eens fout is.. als hij dan nog wat kortaf gaat liggen doen..

Dan vind ik het ook wel weer een beetje krom om aan een Nederlands politie uniform te gaan twijfelen. Is het nou een 1 of ander vaag zuid-amerikaans land ofzo, dan is het wat anders...maar nederland?

Dan vind ik het ook wel weer een beetje krom om aan een Nederlands politie uniform te gaan twijfelen. Is het nou een 1 of ander vaag zuid-amerikaans land ofzo, dan is het wat anders...maar nederland?

vind ik niet zo krom, je hoort genoeg op tv van die namaak kerels.. ik wist dat ik er recht op had, is toch geen beledigende vraag?

Als jij voldoende aanwijzingen hebt dat je gelijk hebt en dat je oneerlijk behandeld bent moet je niets betalen, dan kan je beter wachten tot het voor de politierechtbank komt. Eventueel proberen een advocaat te regelen. De foto's goed bijhouden dat is gouden bewijsmateriaal bij elke verdediging, net als je vriendin die toch een getuige is.

Als jij voldoende aanwijzingen hebt dat je gelijk hebt en dat je oneerlijk behandeld bent moet je niets betalen, dan kan je beter wachten tot het voor de politierechtbank komt. Eventueel proberen een advocaat te regelen. De foto's goed bijhouden dat is gouden bewijsmateriaal bij elke verdediging, net als je vriendin die toch een getuige is.

Je kunt niet 'niet betalen', want als je van over de grens komt moet je in Nederland direct contant betalen. Ze gaan zelfs met je mee naar een pinautomaat als je het niet cash bij je hebt.;)

Je kunt niet 'niet betalen', want als je van over de grens komt moet je in Nederland direct contant betalen. Ze gaan zelfs met je mee naar een pinautomaat als je het niet cash bij je hebt.;)
Ging er even vanuit dat het via een brief/overschrijving zou gaan, bij onmiddellijke inning weet ik niet zeker of je kan weigeren. Lijkt me logisch dat je altijd kan weigeren als je het niet eens bent met de gang van zaken?

Ging er even vanuit dat het via een brief/overschrijving zou gaan, bij onmiddellijke inning weet ik niet zeker of je kan weigeren. Lijkt me logisch dat je altijd kan weigeren als je het niet eens bent met de gang van zaken?

ik heb niet kunnen betalen hoor? hadde niet genoeg cash bij en dan gingen ze het opsturen..

Dacht dat je als 'buitenlander' altijd gelijk moest betalen, maar als je nog niet betaald hebt dan kun je toch gewoon bezwaar indienen bij het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau). Bezwaar schort meestal betaling niet op, maar je het beste even kunnen kijken op de site van de instantie als je daadwerkelijk bezwaar wilt indienen.

Dacht dat je als 'buitenlander' altijd gelijk moest betalen, maar als je nog niet betaald hebt dan kun je toch gewoon bezwaar indienen bij het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau). Bezwaar schort meestal betaling niet op, maar je het beste even kunnen kijken op de site van de instantie als je daadwerkelijk bezwaar wilt indienen.

yes, wou bezwaar indienen maar had schrik datr dan allemaal gerechtskosten gingen bijkomen nzo.. en ik als Belg in een Nederlandse politie gerechtszaal sowieso weinig kans heb om te winne..

Terug
Naar boven