Fitness Seller

onterechte boete + weigering legitimatiebewijs

Lief wit hondje heb je, die agent was in het zwarte T-shirt?

Je beste vrienden die weer bonnen gaan uitschrijven. Op vandaag is het niet meer 'je beste vriend', vroeger hadden agenten tenminste nog aanzien. Nu is het meer uitgekakt volk die je met een grijns op het gezicht een geel plakkaat uitdelen. Tevens gaan ze ook nog dan met zelfvoldoening iedere avond slapen.

geef me maar die chick op je avator haha
is er hier trouwens geen rechtenstudent die mijn kansen in de rechtzaal kan inschatten?

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

meestal..
that's the problem :D schat mijn kansen ook hoog in maar toch.. hoeveel extra kosten zou het zijn moest ik verliezen? hebr zelf geen idee van..

Geef het op kerel. De gasten die hier beweren dat je een kans maakt die willen alleen dat jij jezelf nog meer in de shit werkt. Gewoon betalen en verder gaan met je leven.

herr flick mag best zijn vingertje zwaaien

• Topic Starter Topic Starter
Politie zal de rechtszaak niet rekken (mag namelijk niet) zodat je niet de kosten van een eventuele advocaat hoeft te betalen over een langere termijn. Grote zaken zoals bv. Marlboro of Heineken kun je niet aanklagen, omdat ze alles uitstellen en uitstellen en uitstellen...

hm.. heb je enig idee wat gwn de basiskost is als je een klacht neerlegt?

Lief wit hondje heb je, die agent was in het zwarte T-shirt?

nee die stonden verder op in uniform.. en nee hondje is ook niet van mij hoor

Geef het op kerel. De gasten die hier beweren dat je een kans maakt die willen alleen dat jij jezelf nog meer in de shit werkt. Gewoon betalen en verder gaan met je leven.

ja mss wel.. maar dan winne zij onterecht.. ze maken 2 fouten, A) hij wil zijn legitimatiebewijs niet tonen wat in principe MOET als ik erachter vraag B) signalisatie was gwn fout.. waardoor ik onmogelijk kon weten dat ik er niet in mocht.. vind het echt ****ed up dat we dan 60euro moeten dokken..

Pak een Belg ;)

was ik vandaag ook, spookrijden ftw

ach ja, een maat van mij is eens opgepakt omdat ie naar belgie was gereden met gereedschap in zijn kofferbak en dat mocht volgens die agent niet en toen werd ie ook ineens van verdacht lid te zijn van een inbraakbende en moest ie zitten :P

ja als het verboden is wat staat er dan nog een bord "doorgaand verkeer gestremd" ???
dan zeg je niet gestremd, dan zeg je VERBODEN, echt onterecht vind ik en wil het zooo graag aanklagen maar gwn schrik dat de boete uiteindelijk verdubbeld, ver3dubbeld.. door gerechtskosten.. het was nu al 60euro ter plekke betalen, hadk ni bij dus wordt het opgestuurd.. vragen ze wsl ook nog extra voor..

Ik vind het een raar verhaal....
Ten eerste is een politieagent verplicht om zich te identificeren als men daarom vraagt.
Ten tweede hoeft een Belg niet direct te betalen. Er zijn verdragen tussen Nederland en Belgie, net als met Duitsland. Als je daar geflitst wordt of je krijgt een bekeuring dan komt de bekeuring ook gewoon netjes per post bij je thuis. Er komen wel 6 Euro administratiekosten bij. Ook flauwekul trouwens maar goed...

Ow en in bezwaar gaan werkt gewoon per brief. Op de achterkant van het geeltje staat hoe je dat moet doen. Je stuurt een brief op naar het CJIB, deze stuurt een berichtje naar de betreffende agent en die moet daarop antwoorden. Doet hij dat te laat of niet, of er komt een k*tverhaal dan kan de boete geseponeerd worden.

heb je zelf gezocht, een beetje uitpakken tegen de politie, tuurlijk dat hij dan rot doet.
Int vervolg laat je je rijbewijs zien, dan heb je wel geen verhaal om hier uit te pakken, maar had je wel boete bespaard

heb je zelf gezocht, een beetje uitpakken tegen de politie, tuurlijk dat hij dan rot doet.
Int vervolg laat je je rijbewijs zien, dan heb je wel geen verhaal om hier uit te pakken, maar had je wel boete bespaard

:rolleyes: denk je dat ik dom ben? natuurlijk reageer ik eerst vriendelijk en luister ik naar hem e.d. nix uitpakken, maar zodra het boekje boven komt en hij nummerplaat begint op te schrijven e.d. wil ik wel legitimatiebewijs zien, niet meer dan normaal toch?

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

was ik vandaag ook, spookrijden ftw
ook in R'daal?

ach ja, een maat van mij is eens opgepakt omdat ie naar belgie was gereden met gereedschap in zijn kofferbak en dat mocht volgens die agent niet en toen werd ie ook ineens van verdacht lid te zijn van een inbraakbende en moest ie zitten :P

belachelijk..

Ik vind het een raar verhaal....
Ten eerste is een politieagent verplicht om zich te identificeren als men daarom vraagt.
Ten tweede hoeft een Belg niet direct te betalen. Er zijn verdragen tussen Nederland en Belgie, net als met Duitsland. Als je daar geflitst wordt of je krijgt een bekeuring dan komt de bekeuring ook gewoon netjes per post bij je thuis. Er komen wel 6 Euro administratiekosten bij. Ook flauwekul trouwens maar goed...

Ow en in bezwaar gaan werkt gewoon per brief. Op de achterkant van het geeltje staat hoe je dat moet doen. Je stuurt een brief op naar het CJIB, deze stuurt een berichtje naar de betreffende agent en die moet daarop antwoorden. Doet hij dat te laat of niet, of er komt een k*tverhaal dan kan de boete geseponeerd worden.

bedankt!! en inderdaad, ik snap er de balle van!!
en als klacht leggen zonder extra kosten is, doe ik het sowieso!

Een ambtenaar in functie is niet verplicht zich ongevraagd te legitimeren, is hij in burger, doen ze dat vaak wel. Wordt hier om gevraagd, dan is de ambtenaar verplicht zich te legitimeren.

Een ambtenaar in functie is niet verplicht zich ongevraagd te legitimeren, is hij in burger, doen ze dat vaak wel. Wordt hier om gevraagd, dan is de ambtenaar verplicht zich te legitimeren.

3maal om gevraagd.. niets te zien gekregen

Laatst bewerkt:
3maal om gevraagd.. niets te zien gekregen

Dan is hij in gebreke, en heb je kans dat je zaak geseponeerd word vanwege nalatigheid van een ambtenaar in functie. Het bewijzen hiervan is trouwens wel lastig als hij voet bij stuk houd. Vanwege zijn verklaring onder ambtseed/belofte is zijn geloofwaardigheid standaard een stuk hoger dan die van jouw. Dan pleegt hij daarna wel weer meineed, maarja... bewijs dat dan maar weer.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven