- Waardering
- 3.632
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan er met krachttraining eigenlijk veel fout gaan als je minstens 10 herhalingen doet en pas de laatste rond failure zit? Dat zal misschien nog komen... Heb daar nog nooit een blessure mee opgelopen.De warming-up wordt alleen maar belangrijker naarmate je ouder wordt. En dit geldt niet alleen voor hardlopen, maar ook voor krachttraining.
dit tempo is fysiek momenteel niet moeilijk. Eergisteren wel, maar dat was maar 6 X 1 minuut op tanden bijten. Als het zwaar is gewoon doorbijten en keihard afzien, vergelijkbaar met de laatste reps die je till failure doet bij krachttraining/bodybuilding maar dan veel langer aan een stuk.Doet u ook een beetje fantaseren alsof u op een leuke vrouw of een hert aan het jagen bent tijdens het lopen? Wat doet u mentaal als het fysiek moeilijk begint te worden? Groetjes
Volgt u dit schema nog steeds en maakt deze zeer trage lange duurloop daar ook deel van uit? Ik zou dit mentaal niet op kunnen brengen denk ik, 2 uur lang zo traag lopen.Start zondag een schema van 6 weken om 10K in de buurt van 45 minuten te komen.
Mentaal ben ik wel zeer sterk. Dit is schema om in theorie 10km in 44 minuten te lopen. Dit was week 2. Deze is om de trage spiervezels (de basis) sterker te maken en vetverbranding. Op mijn leeftijd hoop ik er tussen 45 en 46 mee te halen over 4 weken. Ik vind dit tempo zeer ontspannend (was 28 graden en niet gedronken onderweg), joggen vind ik eigenlijk op zich leuker dan hardlopen. Interval is eigenlijk gewoon keihard afzien. Enkele provinciale top-50-plussers die ik een beetje ken vervangen die door een 5km wedstrijd wekelijks om blessures te vermijden, maar ik houd het zelf nog even bij interval.Op 17 april schreef u:
Volgt u dit schema nog steeds en maakt deze zeer trage lange duurloop daar ook deel van uit? Ik zou dit mentaal niet op kunnen brengen denk ik, 2 uur lang zo traag lopen.
ik voel me nog geen 50+. Mss volgend jaar.Marti liep wel hard maar het zag er niet uit.
@ Oli ... Waarom ga je niet zo trainen als die andere mannen van 50+ ?
Op een gegeven moment kun je het 5km wedstrijd tempo dan ook 45 min volhouden.
Ik alleen na het trainen