Gast 166060
Huge Freak
- Waardering
- 8.689
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1-2x per week is niet veel, 3x12 ook niet, dit zou je ook dagelijks kunnen doen en dan bijvoorbeeld 200 swings dagelijks\Ik warm uitsluitend op als ik sneller loop dan 5:00/km (of 12 kmu). Mijn opwarming is dan gewoon 3 km rustige jog. Vandaag was dus eigenlijk een opwarming van 18 km.
Ik doe 1-2x per week kettlebell swings 3x12. Pushups is voor mij niet nuttig maar doe ik offseason wel soms. Jump squats lijkt ook nuttig te zijn voor snelheid. Die oefening ken ik nog maar een half jaar.
Dat klopt, als het werkt dan werkt het@MarkGripStrength ik doe nog een 11-tal andere oefeningen ook + 4 looptrainingen.
Ik ga er goed op, iets dat werkt moet je niet veranderen zeg ik altijd.
| Scenariotype | Tempo/km | Eindtijd 10 km |
|---|---|---|
| Conservatief (trainingstempo) | 4:39 | 46:30 |
| Realistisch (wedstrijdvorm) | ~4:30 | 45:00 |
| Optimistisch (piekvorm) | ~4:25 | 44:10 – 44:30 |
Dat is een sterk resultaat, zeker gezien je leeftijd. Als je goed eet, rust en een beetje tapering toepast voor de wedstrijd, is dat heel haalbaar.Je zou in wedstrijdvorm een 10 km kunnen lopen in ongeveer 44:30 tot 45:00 minuten.
Dat komt neer op een tempo tussen 4:27 – 4:33 min/km. Dat is sterk en consistent met je trainingsvolume!
Er was helemaal geen sprake van een contest, dat heb jij er van gemaakt. Ik ben daar maar in meegegaan om een beetje te stoken en voor de fun. Om een 10K p.r. neer te zetten kun je beter een beetje deftige, goed georganiseerde wedstrijd uitzoeken. Dit soort trimloopjes met verrassingen qua ondergrond etc. kun je dan beter als doorgedreven intensieve trainingen zien.Niet gehaald, kronkelende bosweggetjes, heuveltjes, voetbalvelden, zand...
Had enkel op asfalt getraind en eigenlijk bijna altijd vlak... Volgende week beter hoop ik, maar zal ook zo'n parcours zijn.
Dit was wel een goede training denk ik.
@imnewhere heeft deze contest gewonnen, is hier de beste. Maar volgende week weer een kans.
Nu even uitstippelen hoe best trainen. Week volledige
Wat weerhoudt u ervan om terug in gang te schieten?Moet ook terug in actie schieten ben.12e dag niks gedaan vandaag. Da is niet slecht voor supercompensatie, maar veel langer mag het niet duren.
Ik had er even geen zin in na die tegenvallende 10K. En ook een week goed ziek geweest van zware verkoudheid. Nu weer terug begonnen in 33 graden. Ook weer wat met alcohol en pep bezig geweest maar dat is achter de rug 1e week is dan altijd wat minder, maar daarna zou ik terug op zelfde niveau moeten zijn.Wat weerhoudt u ervan om terug in gang te schieten?