MuscleMeat

Oom Oli's log

Ik had er even geen zin in na die tegenvallende 10K. En ook een week goed ziek gewees van zware verkoudheid. Nu weer terug begonnen in 33 graden. 1e week is dan altijd wat minder, maar daarna zou ik terug op zelfde niveau moeten zijn.
Hardlopen in 33 graden? U liever dan ik! Was dit een bewuste keuze of kon u niet anders? Ik ga morgenochtend om een uur of 9 voor een loop bij een graad of 20. Op het warmst van de dag zou ik nu niet aandurven.

• Topic Starter Topic Starter
Hardlopen in 33 graden? U liever dan ik! Was dit een bewuste keuze of kon u niet anders? Ik ga morgenochtend om een uur of 9 voor een loop bij een graad of 20. Op het warmst van de dag zou ik nu niet aandurven.
Ik was van plan na het werk te gaan trainen, dan doe ik dat gewoon ondanks weer. Ook al in code rood +40 graden gedaan. Gewoon buitenkomen werd toen afgeraden. Warmste dag ooit in Belgie (sinds de metingen). Ik kan dit bewijzen via Strava 😃

Moest u vroeger als wielrenner ook niet soms in extreme hitte of koude rijden ?

Echte atleten kunnen wel wat hebben, we zijn geen bodybuilders he..
In een wedstrijd moet je het doen met de omstandigheden op dat moment. Maar in training ga ik niet de warmte opzoeken. Ik heb eind juli wel een 10K op het oog die start om 14:00, dus misschien ga ik wel geleidelijk iets meer trainen in de warmte.

Organisaties krijgen er nu wel een handje van om wedstrijden af te gelasten bij warmte, maar mijns inziens is dat vooral een kwestie van een goede voorbereiding als deelnemer. Een goed getraind lichaam dat gewend is aan de warmte kan wel wat hebben.

Ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. Vroeger toen ik veel wedstrijden liep was ik vaak atleten die mij normaal altijd klopten voor als het echt warm was.stond toen wel echt droog. 65-68kg voir 1m81. Nu is het 71-74 steeds, krijg het er niet meer af. Wel nog nooit dieet gedaan. Vind zo'n voedingschema's een beetje dwangmatig gedrag.

Laatst bewerkt:
.

Reden: wat ik schreef in die post klopte niet.
Laatst bewerkt:
1750114044685.png

Conditie toch wat teruggevalllen na die pauze van 2 weken. Aan de andere kant lichamelijk alles weer lekker hersteld. Komt goed. Dit was makkelijk eind mei, nu kostte het toch wat moeite.
Ik beschouw het als een stapje terug zetten om er dan weer 3 vooruit te zetten. (hoop ik toch).

Laatst bewerkt:
1750290684675.png

6 minuten en 10 seconden sneller dan vrijdag met hartslag 133 in plaats van 134 toen... Gunstig..

Ja, hehe, vorige keer liep je bij een gevoelstemperatuur van 33 graden! Dat verklaart op z'n minst deels het verschil.
https://www.perplexity.ai/search/wat-doet-hardlopen-in-de-hitte-W5PR6C1mSyu68nrggLFMTw
Voor een stukje klopt dat wel, maar hier was het gevoelstemperatuur 28 graden. Denk wel dat er dan toch wel weer progressie was.

Net nog eens zeer traag gejogd, nu was de gevoelstemperatuur 26 graden.
1750355012359.png

Nu 2 dagen rust en dan 6 weken schema voor een halve marathon.

3u ervoor een klein beetje. Het heeft weinig invloed eens je het terug gewend bent zeg maar.

Ik probeer ermee te stoppen bijlnnenkort. Ik hebhier een melding moeten van maken omdat u mij aanmoedigt meer te gaan gebruiken.Dit is maar weer tijdelijk als beloning voor 5 maanden goed en strikt trainen.

Terug
Naar boven