MuscleMeat

Oom Oli's log

• Topic Starter Topic Starter
Krachttraining benen + core (zelfde als vorige week)

1756746597864.png

Dit lees ik graag 💪🏻

Ging het een beetje?

Je bent gegaan en hebt je ding gedaan. Volgende keer kuiten, no worries.

Kuit moet ik rekening mee houden, zit redelijk wat littekenweefsel van oude scheurtjes.

Laatst bewerkt:
Hoe is dat gebeurd? Of is dat typisch iets voor hardlopers?

voetbal en hardlopen, is niet zo uizonderlijk

Goed dat je er rekening mee houdt, scheurtjes zit niemand op te wachten.

En weer trage kilometers maken, gemiddelde hartslag terug beter...
1756832686327.png

Zwaar aan het twijfelen... schema gewoon verder zetten met ongeveer 70⁸% kans op een "zweepslag" in mij kuit of even fietsen en wachten op uitslag van echografie dinsdag. Alle symptomen van microscheurtjes die even rust vereisen zijn aanwezig... Zweepslag (ernstiger scheur) is 6-8 weken out.. Deed in augustus +250km, dat was het meeste sinds maart 2017. Zwaar balen in ieder geval sowieso. Je mag zo hard zijn als je wil, serieuzere scheur in kuit kan je onmogelijk onmogelijk doorbijten en doorgaan en kans lijkt groot dat die er komt als ik morgen tempoloop doe volgens schema. Hoe ik de vraag ook stel op ChatGPT, dit zou niet zomaar vanzelf verdwijnen als ik strikt doorga..😡
Hoop gewoon lichte verrekking, dat is wss best-case scenario, maar zelfs dat zou even out zijn.

Laatst bewerkt:
Geen twijfel. Rust.

Ik ben ook doorgegaan totdat ik een aanhoudende slijmbeursontsteking heb opgelopen, wat in een nog langer aanhoudende frozen shoulder heeft gemanifesteerd.

Rust, geen debat. Rust.

Een (manueel) therapeut of een verwijzing naar het ziekenhuis, prima. Maar NIET verder gaan rennen nu.

Laatst bewerkt:
Vandaag bij dokter geweest. Zijn prognose is gewoon overbelasting. Voorschrift voor echo gekregen, dat is normaal maandag bellen en dinsdag laten nemen + uitslag. Indien niks op te zien woensdag rustig 8 km joggen en vrijdag terug gewoon het marathonschema verder doen. Even afwachten dus..

Laatst bewerkt:
ok, woensdag terug gewoon de draad oppikken en hopen dat er niks gebeurt...
Verrekking is hier niet op zichtbaar...
1757359133590.png

KT benen/core al achter de rug deze week, morgen 14 KM tempoloop. Daarna zal ik ook wel weten of het een verrekking is of niet... :D

1757440017673.png

Laatst bewerkt:
11,2 kmu => geen last meer van kuitspier gehad. Tempo moest tussen 10,8kmu en 11,6kmu. HSM tussen 138 en 153. Dat was dus ook ok. Wel zeer stijf, 7 dagen niks doen is ook niet ideaal....

1757523183600.png

Laatst bewerkt:
2e training na de rustweek ging ook goed, maar ik wil niet te vroeg juichen.... Moest tss 10,2 en 10,8 KMU met een gemiddelde hartslag tussen 128 en 138. Heb dit defensief aangepakt, maar wel binnen die grenzen. Achteraf weer stijve spieren, maar al pak minder dan eergisteren, toen kon ik achteraf het eerste uur amper stappen.
1757704021308.png

Laatst bewerkt:
Programma volgende week => de fluo is optioneel en skip ik misschien, training 2 en 3 is vrij pittig.
1757710600688.png

Training 1 van deze week alvast achter de rug:

1757850043339.png

Nou, die kuitspier zal nu wel in orde zijn, anders voel je dit....

1758048879353.png

Terug
Naar boven