MuscleMeat

Oom Oli's log

Zou ik niet zeggen met die tattoos , maar ik ben hetzelfde hahah

Ik vind ze gewoon mooi, dat is echt het hele verhaal.

Als ik alleen, maar vooral met m'n vriendin, in de stad loop, wijk ík uit voor anderen. En ook al zou desondanks iemand tegen mij aanlopen, bied ík mijn excuus aan. Maar dat gebeurt zelden met mijn postuur gelukkig.

Beledigt iemand me bewust of onbewust, zeg ik "wij zijn klaar hier, fijne dag". En loop weg.

Als mij onrecht is aangedaan, slaap ik 1 nacht slecht. Omdat ik mezelf voor m'n kop kan slaan dat ik niet "The Art of 8 limbs" heb toegepast, terwijl dat mijn eerste passie en impuls is.

De dag erna denk ik er anders over en ben ik blij dat diegene nog steeds andere opties dan vloeibaar voedsel kan nuttigen. En ik zonder problemen met justitie m'n leventje kan leiden.

Ik kan niet tegen onrecht, dat is alles. Behandel je mij normaal, zou ik jou ook altijd normaal behandelen. Pesten doe ik niet aan. Is iemand apart, laat ik diegene in zijn/haar waarde. Wordt iemand gepest, buig ik over bullies en ga ik naar de grootste en overtuig hem ervan te stoppen, het liefst zonder hem aan te raken. Kom je aan een slachtoffer, m'n vriendin of iemand anders dierbaar, dan is het heel snel klaar en breken er dingen.

Dus: leef en laat leven. Wees een goed mens.

• Topic Starter Topic Starter
Tattoos/huidskleur/spiermassa en andere uiterlijke kenmerken zegt toch helemaal niks over hoe iemand is. Kijk ik los doorheen...

Onderrug:
Back extension machine 3 X 10
kijk: https://www.youtube.com/watch?v=YrBgyPSajvU
Ontopic: Ik heb al even wat last van mijn onderrug (nog niet alarmerend) en verdenk deze oefening ervan...
Iemand een idee voor een alternatief? Ga volgende KT in ieder geval deze eens met lichter gewicht doen, neem nu bijna alles wat aan het toestel hangt. (wat voor mij wss veel te veel is..)
Ik doe ook precies deze oefeningen voor de onderrug en die heeft me 1x een onderrugblessure opgeleverd waar ik wekenlang last van had doordat ik te zwaar ging.
Doe je ook altijd 1 opwarmset met lager gewicht?
En heeft de machine in uw sportschool ook zo'n 'autogordel' om de heupen goed vast te zetten?
Ik gebruik deze machine nog steeds, maar zeer gecontroleerd, ook in de teruggaande beweging en hoog in reps (15-20)

En buiten de sportschool:
Tijdens de langere duurlopen (in voorbereiding op de marathon) op het eind, als de vermoeidheid gaat opspelen, goed op de houding blijven letten.

Laatst bewerkt:
Ik doe geen opwarmset (eigenlijk nooit gedaan bij KT, nooit problemen), de oefening die ik net ervoor doen zijn jump squats.
Er is geen gordel, soms komt mijn zitvlak som wat van de grond, wat wss geen goede uitvoering is.
Hebt u iets gebruikt om hiervan af te komen? ik denk aan Diclofenac slikken en/of Voltarenzalf smeren.

Ik voel het het hardst na versnellingen of na het hardlopen. Niet zozeer TIJDENS lopen aan een vast tempo.

Hebt u iets gebruikt om hiervan af te komen? ik denk aan Diclofenac slikken en/of Voltarenzalf smeren.
Pijnstillers lossen het probleem niet op, die dempen alleen de pijn.
Ik zou sowieso altijd zeer terughoudend zijn met het gebruik van pijnstillers in combinatie met door blijven trainen.
Die fout heb ik zelf ook al te vaak gemaakt...

En? Heb je al krachttraining gedaan, of wat?

Natuurlijk !! Want ik was toch wel wat geïntimideerd gisteren.. :D De rugoefening met zeer licht gewicht gedaan wel en op 100% correcte uitvoer gelet... Voor de rest hetzelfde als vorige keer, dus de oefeningen hier zetten heeft geen zin. Samengevat deed ik oefeningen voor heup, adductoren, quadriceps, hamstrings, onderrug, buik, kuit en enkels.
1756402381289.png

Pijnstillers lossen het probleem niet op, die dempen alleen de pijn.
Ik zou sowieso altijd zeer terughoudend zijn met het gebruik van pijnstillers in combinatie met door blijven trainen.
Die fout heb ik zelf ook al te vaak gemaakt...
ja, weet exact wat u bedoelt. Maar dit is iets dat niet erger wordt als ik die oefening correct met lichter gewicht doe denk ik.
Ik ga straks toch eens smeren, baat het niet dan schaadt het niet. Kan volgens mij ontstekingkje zijn ook. Diclofenac - voltaren zijn vooral ontstekingsremmers.

Laatst bewerkt:
Goed zo. Goed gedaan. Nu mag je weer een paar daagjes rennen. Maar geen smoesjes meer, minimaal 1x pw KT, anders inhalen en een dagje minder rennen.

Maar nogmaals, goed gedaan 💪🏻

Wat zit je nu te lachen jambek?

Daar hou je wel van. In het weekend heb je de broek ook niet aan 😜

Morgen nog eventjes rustig 12km en dan zit week 4 erop, nog 9 te gaan dan. Dit is nog niet zwaar. Komt erop aan week 9,10 en 11 blessurevrij door te komen. (dan is het 2 x 30 km en 1 x35 km + nog wat halve marathons binnen de 2 uur)
Daarna is het nog maar 3x per week ipv 4 met relatief korte afstanden. Ik vind zo'n programma best spannend. Maar als ik na die 35km op einde week 11 goed zit zie ik het lukken.
1756429189569.png

Dit is die zwaarste week voor de 3 weken tapering: Dus een (relatief) snelle halve marathon met als volgende training een rustige 35 KM
Die trainingen in fluo zijn steeds optioneel, maar tot hiertoe heb ik die ook altijd gedaan. Bedoeling is dat te blijven doen.
1756429535430.png

Je plannen zien er goed uit!

hoe gaat het nu met de onderrug? Als zo'n machine tóch iets te belastend is op het moment, kun je bijvoorbeeld ook de Superman doen he.. Da's met je eigen lichaamsgewicht, zoek maar eens op voor de gein.

De naam van de oefening past wel bij je, Oli-El!

Nu voel ik er niks van. Eens kijken of dat straks na de training ook nog zo is.

Traag herstelloopje aan lage hartslag => 9,7 kmu

1756487517685.png

Herstelloopje van de krachttraining? Of hoe moet ik het zien?

Een beetje van alles... Theoretisch om het aangemaakte lactaat bij versnellingen van eergisteren eruit te krijgen denk ik..

Bedankt,
Dit is mijn schema voor volgende week. Mijn trainingsweek begint op zondag ipv op maandag:

1756590980051.png

Dus morgen (zondag) 25km, tenzijn mijn benen te zwaar voelen, dan zal dtt voor maandag worden, met zondag nog een rustdag. (hartslagzones kloppen niet, is schema voor iemand anders van 35 jaar (een vrouw die ongeveer op mijn niveau zit), maar de afstanden en zones doe ik wel exact hetzelfde). KT benen probeer ik echt wel 1x per week mee te nemen, maar de 4 looptrainingen hebben wel prioriteit hierop.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven