Fitness Seller

Peiling Op het fietspad of op de weg?

Peiling Peiling wielrenners moeten...

• alleen op het fietspad

Stemmen: 6 25,0%
  • fietspad + autoweg (60kmph)

Stemmen: 3 12,5%
  • dood

Stemmen: 15 62,5%

• Totaal stemmers
    24
Maar in jouw geval @ThaWasteland, je woont praktisch tegen de Duitse grens aan. Gooi je fiets in een busje, rij een stukkie de grens over, natuur zat daar, zou zeggen dat je daar toch wel flink stuk zonder gezeik zou moeten kunnen maken?

• Topic Starter Topic Starter
Maar in jouw geval @ThaWasteland, je woont praktisch tegen de Duitse grens aan. Gooi je fiets in een busje, rij een stukkie de grens over, natuur zat daar, zou zeggen dat je daar toch wel flink stuk zonder gezeik zou moeten kunnen maken?
Onnodig kwetsend. Mag je daar op de weg?

Ik fiets trouwens op het fietspad 😌

Onnodig kwetsend. Mag je daar op de weg?
Hoezo kwetsend? Mis ik iets? Hebt daar volgens mij ook genoeg van die stukken zonder fietspad waar je gewoon aan de zijkant van de weg los kunt gaan. Ken daar bij Emmen Duitsland niet zo geweldig, dus pin me er niet op vast.

Hoezo kwetsend? Mis ik iets? Hebt daar volgens mij ook genoeg van die stukken zonder fietspad waar je gewoon aan de zijkant van de weg los kunt gaan. Ken daar bij Emmen Duitsland niet zo geweldig, dus pin me er niet op vast.
Geen rijbewijs 😌

Maar goed idee. Ik ga binnenkort ff Duitsland induiken. Morgen eerst maar weer naar de gym toe 😬

En er zijn genoeg veilige 60kmph wegen.
En uiteraard ook onveilige.

Maar de irritatie ligt er vooral dat renners er niet horen te fietsen. Laat je dit wel toe dan erger jij je daar ook niet meer aan. 🤔
In mijn omgeving zijn er genoeg 60km wegen waar fietser mogen fietsen, die zien er zo uit.
63D3A07A-0903-493A-953D-AB5A41BE76B0.jpeg

Verder mag je als fietser alleen maar met zijn tweeën naast elkaar fietsen als je geen hinder veroorzaak. Op 60km wegen veroorzaak je dat eigenlijk altijd met zijn tweeën naast elkaar.

In Duitsland heb je niet echt goede fietspaden als hier in Nederland.

Ik fiets altijd aan de linker kant van de weg. Dan kan het tegemoedkomende verkeer mij goed zien.

Allereerst: mogen mensen die geen 100kg for reps kunnen wel op de olympische bank worden toegelaten? Mogen vrouwen ueberhaupt de sportschool in? Dacht het niet.

Dan de autowegen. Zouden imo verboden moeten worden voor auto's. Strenge handhaving, doodstraf bij recidive?

wielrenners moeten... ??​

Wielrenners passen niet in het Nederlandse verkeersbeeld, zeker niet in groepen. Ik fiets met standaard damesfiets en 7-speed shimano sneller dan gemiddeld. (vaak ~21km/u)
Fietsers met trapondersteuning halen mij in als ze jonger zijn dan mij, of met wind tegen. en wielrenners en speedbikes of zo vliegen je voorbij. Eigenlijk zielige vind ik wielrenners met trapondersteuning. (vaak bierbuikjes club)
Ouwe lul. Hoewel, damesfiets.

Je hebt je gewoon aan de wegenverkeerswet te houden, kan je daarbinnen je hobby uitoefenen zonder een ander te last te zijn prima. Kan je dat niet, dan moet je die hobby (ergens) anders uitoefenen.
Maar regels kan je veranderen naarmate de situatie anders wordt.

Terug
Naar boven