XXL Nutrition

Op weg naar een mooi en fit lichaam

ze zijn nog leuk ook!! (ik heb die lelijke saucony omni's :P)
veel loopplezier met je nieuwe slofjes

Fijn dat het niet iets ernstigs is. Maar nu wel wat rustiger opbouwen als je weer begint he!

Fijn dat er niks ergs aan de hand is.. Gewoon braaf je oefeningen doen en dan komt het langzamerhand wel goed :)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks all! Gisteren weer benen 'getraind' voor zover je dat kan noemen. Vooral wat oefeningen gedaan om te kijken of er een verschil in kracht is tussen links en rechts. Me rechter hamstring is wat zwakker merk ik.

Ook weer heerlijk wat squats gedaan! :D Wel met maar 15kg, want wil niet meteen weer te zwaar gaan belasten. Ging best goed! Geen pijn gehad daarna :) Vanmiddag upperbody & vanavond weer beginnen met hardlopen en dit keer wat rustiger aan! haha. :)

Vandaag eindelijk weer upperbody gedaan! Het gaat nog niet zo goed met mn knie. Wil alweer te snel, te veel. Lastig is dat de pijn van overbelasting pas een paar dagen later komt en ik daardoor niet kan inschatten hoe ver ik kan gaan. Ik merk wel dat nu ik zo rustig moet blijven ik het trainen wel enorm mis en ook niet te genieten ben af en toe. Ik denk dat ik het hardlopen beter nog even kan uitstellen en me nu weer focussen op kracht 2x in de week. :) Hardlopen komt later wel.

Training vandaag:

Incline db press
10 x 10kg pr
06 x 10kg
12 x 8kg
08 x 8kg

Cable pull one arm (nieuw dus ff zoeken naar de juiste belasting)
12 x 5kg
12 x 7,5kg
12 x 7,5kg
12 x 10kg

Biceps cable pull one arm (ook nieuw)
12 x 5kg
10 x 5kg
08 x 5kg
08 x 5kg

Triceps push down
12 x 10kg
12 x 10kg
12 x 10kg
12 x 10kg

Db side raises
10 x 6kg pr
12 x 5kg
12 x 5kg
12 x 5kg

Daarna nog even wat abs gedaan. Nu weer omhoog met het beentje....

Zo herkenbaar het te snel willen. En ja.. het gevolg merk je altijd pas als het te laat is. Ik mistte het ook enorm.. mijn training. Maar echt.. rust doet wonderen en daarna kan je weer knallen.

Mooie training!

Oo vervelend dat je nog steeds last van je.knie heb, en probeer inderdaad niet te veel te doen, anders blijf je er last van hebben. Echt vervelend

Zo herkenbaar het te snel willen. En ja.. het gevolg merk je altijd pas als het te laat is. Ik mistte het ook enorm.. mijn training. Maar echt.. rust doet wonderen en daarna kan je weer knallen.

Mooie training!

Oo vervelend dat je nog steeds last van je.knie heb, en probeer inderdaad niet te veel te doen, anders blijf je er last van hebben. Echt vervelend

Thanks beide!

Vandaag weer een beetje een 'normale' lowerbody training kunnen doen. Ik durf nog niet zwaar te gaan, omdat mn knie snel overbelast raakt weer.

Squats smith
10 x 15kg
15 x 25kg
15 x 25kg
15 x 25kg

Calves leg press
15 x 70kg
15 x 70kg
15 x 80kg
15 x 80kg
15 x 80kg
Brandde lekker!

Leg curl single legg (om de kracht in mn hamstrings gelijk te maken)
15 x 15kg
12 x 15kg
12 x 15kg

Cable sidekicks
12 x 2,5kg
12 x 2,5kg
12 x 2,5kg
12 x 2,5kg

SLDL
12 x 20kg
12 x 20kg
12 x 20kg
12 x 20kg

Daarna meteen weer ijs op mn knie gedaan. Ik mis het voluit gaan! :(

Zo, dat is wel balen zeg, dat je knie nog zo blijft hangen. Denk je echt dat dat komt van het hardlopen? Blijft wel lang hangen dan hoor, voor een overbelasting. Kan me wel voorstellen dat je je nu heel erg beperkt voelt.

Zo, dat is wel balen zeg, dat je knie nog zo blijft hangen. Denk je echt dat dat komt van het hardlopen? Blijft wel lang hangen dan hoor, voor een overbelasting. Kan me wel voorstellen dat je je nu heel erg beperkt voelt.

Mijn rechter hamstring blijkt korter en zwakker te zijn dan de linker waardoor deze aan mijn kniepees trekt bij het bewegen en zo kan mn knieschijf niet goed afrollen en gaat het daaronder irriteren. Hoop dat ik het zo een beetje goed uitgelegd heb. Door het hardlopen is dit aan het licht gekomen, maar dat had ook later kunnen gebeuren.

Maar ik moet ook zeggen dat ik vorige week lekker eigenwijs 3 dagen achter elkaar mn knieën flink heb gebruikt en een paar dagen later dus weer keihard werd terug gefloten. Rustiger aan dus.

Ik moet nu dus oefeningen doen om mn hamstrings te versterken en op te rekken. Dan moet het weer beter gaan. :)

Misschien maar goed ook dat je er door hardlopen achter bent gekomen. Dan valt het meestal nog mee en kun je er rekeninh mee houden. Al blijft het k*t natuurlijk.

Sorry, ik lag een beetje achter met bijlezen dus sprong al tot conclusie :) Ok, dus je weet nu in ieder geval waar het door komt en hoe je het kunt verhelpen. Da's al iets. Blijft het voor nu wel vervelend dat je niet plankgas kan gaan. Maar daar zou dus verbetering in moeten komen!

Snap dat het balen is om niet vol uit te kunnen gaan.. Maar ben wel zuinig erop he! Dat is het belangrijkste! Gewoon braaf die oefeningen doen om het te versterken en dan komt het vanzelf wel weer goed!

Het is inderdaad echt balen om niet voluit te kunnen gaan. Merkte het zelf vandaag ook. Maar als je je oefeningen goed doet om alles te versterken dan komt dat echt weer! Doorzetten meid! JIj gaat echt weerknallen!

Vervelend dat zo'n blessure je zo beperkt in wat je wilt! Heel frustrerend! Wel goed dat je nu weet waardoor het komt en je er toch rekening mee kan houden. Rustig aan opbouwen en herstellen en voor je het weet kan je weer knallen!

Training vandaag:

Deadlift

10 x 35kg
10 x 50kg
05 x 60kg au... kramp in mn voet???
8 x 60kg vpr

Lying leg curl cable machine
15 x 2,5kg
15 x 2,5kg
15 x 2,5kg
15 x 2,5kg
p*ssy weights! haha... mijn hamstrings zijn echt slappe hap!

Cable kickbacks
15 x 7,5kg
15 x 7,5kg
15 x 7,5kg
15 x 7,5kg

Hip trust smith
10 x 15kg
10 x 25kg .... au! Deed goed zeer aan mn knie dus maar mee gestopt.

Calves leg press
15 x 80kg
15 x 80kg
15 x 80kg
15 x 80kg

gaat nog niet echt best met mn knie.... Ben wel consequent aan het rekken en trainen van mn hamstrings.

Oo super balen dat je nog steeds zoveel last van je knie heb.
Blijven rekken en strekken uiteindelijk zal het denk ik wel minder worden
En voetkramp bij DL heb ik ook wel eens last van ;)

balen dat je kramp kreeg, maar toch een vpr zie ik!!! :)

Balen inderdaad van je knie. Doorzetten met rekken en strekken en geef het tijd. Dat gaat gewoon niet snel helaas.
De voetkrampen ken ik wel ja.. heb het wel zo erg gehad dat ik 45 min gemasseerd werd al eer het weg was.. :o
en ik was alleen maar lying leg raises aan het doen. hahahaha.
ZMA heeft bij mij de krampen in kuiten en voeten weggehaald.

Terug
Naar boven