MuscleMeat

Op weg naar een mooi en fit lichaam

• Topic Starter Topic Starter
Nou jongens... even een update... sinds vrijdag last van mn rechterknie. Lijkt wel of t kraakbeen achter mn knieschijf is geïrriteerd of overbelast. Zit in ieder geval steeds met mn been omhoog en gestrekt, want te lang buigen doet pijn. Ik doe t even rustig aan... dus maar even geen benen trainen ben ik bang :( Cadeautje van het fanatieke hardlopen van van de week denk ik. Zucht :(:(

Hmm wat klote zeg Danielle! Laat het anders even nakijken, dan weet je zeker wat het is?

Oooo dat is echt heel klote zeg, zou het benentrainen even overslaan en miss naar de dokter? Hoop dat het snel minder word!

Da's niet goed hoor!! Zou het even rust geven inderdaad. Teveel hardgelopen na een langere tijd niet??

Das echt klote meid. Hoop dat het snel beter gaat.

Wat klote zeg! Goed je rust pakken en misschien even naar laten kijken?! Kan nooit kwaad..

Bah, beterschap met je knie!!

Hmm wat klote zeg Danielle! Laat het anders even nakijken, dan weet je zeker wat het is?

Oooo dat is echt heel klote zeg, zou het benentrainen even overslaan en miss naar de dokter? Hoop dat het snel minder word!

Da's niet goed hoor!! Zou het even rust geven inderdaad. Teveel hardgelopen na een langere tijd niet??

Das echt klote meid. Hoop dat het snel beter gaat.

Wat klote zeg! Goed je rust pakken en misschien even naar laten kijken?! Kan nooit kwaad..

Bah, beterschap met je knie!!

Lief jullie reacties! Als ik naar de dokter ga zegt hij standaard:'Als het over 2 weken niet over is kom je maar weer terug.' Dus daar zit ik niet zo op te wachten. Ik houd goed rust en probeer het ook soepel te houden door licht te fietsen en rek- en strekoefeningen te doen. Lijkt vandaag weer wat beter te gaan. :) Vanmiddag weer lekker naar de sportschool. Benen laat ik met rust, maar ga wel even knallen met upperbody.

Ja ik heb het ook niet altijd op de huisartsen hoor.. Denk ik van ja.. dat wist ik ook wel wat je nu zegt, dat staat gewoon op internet! :P
Maargoed, fijn dat het al wat beter gaat! Wel uitkijken he! :D

Zo. Ik heb even de frustratie rondom mn knie eruit geknald in een fijne training:

Flat bench press
12 x 20kg
10 x 25kg pr
08 x 25kg pr
08 x 25kg pr

Straight arm pushdown
nieuw
12 x 10kg
10 x 15kg
08 x 15kg
08 x 15kg

Overhead rope extension
12 x 15kg vpr
12 x 15kg pr
10 x 15kg pr
10 x 15kg pr

Db curl
12 x 8kg pr
12 x 8kg pr
10 x 8kg pr
10 x 8kg

Db Military press
12 x 5kg
10 x 5kg
08 x 5kg
08 x 5kg

Altijd he huisartsen, zou ook best kunnen zijn dat het in een weekje over is (hoop ik) en dat je knie gewoon wat rust nodig heeft, maar inderdaad upperbody kan je nog lekker door trainen

Lekker he die frustratie eruit gooien met een training die je wel kan!
Ik snap het helemaal! Nice die PR's!

lekkere frustitrain haha
beterschap met je knie btw!

Goede training, veel pr's. Gefeliciteerd.

Lekkere training! Al je frustratie eruit gegooid met als resultaat mooie PR's :)

Lekkere training! En beterschap met je knie :)

Altijd he huisartsen, zou ook best kunnen zijn dat het in een weekje over is (hoop ik) en dat je knie gewoon wat rust nodig heeft, maar inderdaad upperbody kan je nog lekker door trainen
Ja, het gaat vandaag al stukken beter!

Lekker he die frustratie eruit gooien met een training die je wel kan!
Ik snap het helemaal! Nice die PR's!
Ja, jij weet het als geen ander Marina. Nu begrijp ik jou ook een beetje beter!
lekkere frustitrain haha
beterschap met je knie btw!
HAHAHA! Die houden we er in! Geweldig
Goede training, veel pr's. Gefeliciteerd.
Lekkere training! Al je frustratie eruit gegooid met als resultaat mooie PR's :)
Goeie & leuke training :D Altijd leuk weer nieuwe oefeningen!
Lekkere training! En beterschap met je knie :)

Thanks allemaal! Gaat gelukkig alweer wat beter vandaag. Met behulp van wat internet research denk ik dat de stand van mn voet niet goed is (overpronatie) waardoor mijn knieschijf niet goed afrolt en ik daardoor een geïrriteerde knie heb.

Vandaag heel voorzichtig geprobeerd benen te trainen.. Gaat allemaal goed zolang ik maar geen druk om op knie krijg.

Back extension
15 x 10kg
15 x 10kg
15 x 10kg vpr
12 x 10kg

Calves Smith
15 x 50kg
15 x 55kg
15 x 55kg
15 x 55kg

Ondiepe squat met lege kleine barbell
3 x .... au! toch maar niet.

Crunch
4 x 20

Daarna even goed rek- en strekoefeningen gedaan. Ook even 10 minuten op de loopband gelopen en gekeken hoe ik eigenlijk echt loop. Zie wel dat ik de hiel van mn rechtervoet naar binnen draai. Wordt weer opnieuw leren hardlopen dus.... Wel zooltje besteld vandaag die mn voet op zn plaats moet gaan houden.

Oeh balen :( heb je die zooltjes zelf ergens gevonden, of via een podoloog? Het zou trouwens ook kunnen dat je verkeerd staat, doordat je rug niet helemaal recht zit (dat heeft vrijwel iedereen geloof ik). Daardoor staan je heupen dan ook niet helemaal recht en kan je verkeerd gaan lopen om te compenseren. Daar kan je ook nog ff naar laten kijken, door een chiropractor ofzoiets :p

Terug
Naar boven