Fitness Seller

Op wie ga jij stemmen

Peiling Peiling Op wie ga jij stemmen ( de poll is anoniem )

• Ik ga niet stemmen

Stemmen: 10 4,9%
  • CDA

Stemmen: 25 12,1%
  • PVDA

Stemmen: 16 7,8%
  • VVD

Stemmen: 29 14,1%
  • SP

Stemmen: 33 16,0%
  • Fortuyn

Stemmen: 4 1,9%
  • Groenlinks

Stemmen: 3 1,5%
  • D66

Stemmen: 3 1,5%
  • ChristenUnie

Stemmen: 0 0,0%
  • SGP

Stemmen: 1 0,5%
  • Nederland Transparant

• Partij voor de Dieren

• Eén NL

Stemmen: 15 7,3%
  • Groep Wilders, Partij voor de Vrijheid

Stemmen: 55 26,7%
  • blanco lijst met de heer Poortman op nummer 1 in 18 kieskringen

• Partij voor Nederland

• Continue Directe Democratie Partij

• Liberale Democraten in 17 kieskringen

• Seniorenpartij in 16 kieskringen

• Ad Bos Collectief in 10 kieskringen

• Groen Vrij Internet Partij in 8 kieskringen

• Islam Democraten (niet geregistreerd als politieke groepering) in 4 kieskringen

Stemmen: 5 2,4%
  • Tamara's Open Partij in 2 kieskringen

• SMP in 1 kieskring

• LRVP - het Zeteltje

• PVDM en alle overige aardbewoners

• Financieel Gedupeerden, Finged (niet geregistreerd als politieke groepering)

Stemmen: 2 1,0%

• Totaal stemmers
    206
  • Peiling gesloten .
Kan dan beter kiezen voor Wilders denk ik.
Een NL lijkt me niet zo een kanshebber. En omdat zij al in de minderheid zijn kunnen de een nl of Fortuyn stemmers beter op Wilders stemmen :D ;)

Nope, ik stem omdat ik mij redelijk met een partij kan vinden, niet strategisch.

Want heeft Wilders nu feitelijk te bieden? Het is min of meer een one issue partij die zich grotendeels focussed op de Islam.

Er is bij geen enkele partij sprake van volledige afschaffing en dat is dan ook bangmakerij. Overigens zal ik zelf gewoon mijn hypotheek kunnen blijven betalen en zie ik de aftrek als leuk extraatje. Vervalt die aftrek dan is het jammer maar wel ingecalculeerd. Een ieder die boven zijn tax woont zal getroffen worden bij afschaffing van het de hypotheekrenteaftrek.

Ze hebben dat nu idd afgezwakt naar de topinkomens (52%).
Maar zodra dat zo is, zal er geleidelijk aan ook aan de rest worden getornd.
Spreekt voor zich.
Heeft niks met boven tax wonen te maken imo.
Zo zijn de regels, dus dan leef je daarnaar. Als ze besluiten om ineens alle inkomens 20% extra te belasten, zeg jij ook niet och ja heb ik allemaal ingecalculeerd.
Dus imo is dat gewoon onzin.

Tevens vind ik het pure diefstal van de mensen.
De huizenprijzen zullen de 1e jaren 25-30% zakken. Daarna komt het wel weer op.
Echter als jij als ouder stel richting verzorgingstehuis moet en jij gaat je huis net na de nieuwe regelgeving verkopen, pakken ze je zomaar een ton af. Nee bedankt zeg je dan zeker!

De hypotheekaftrek is geen inkomensbestandsdeel dus als je daarmee boven je inkomen een te hoge maandlast hebt woon je inderdaad te duur. Je moet gewoon zonder problemen de maandlast kunnen betalen zonder aftrek, degenen die dat niet kunnen maken het zichzelf moeilijker dan nodig.

Iedere partij gaat er overigens van uit dat op den duur die aftrek verdwijnt en gelet op Europese regelgeving is het niet meer dan logisch. De nadelige effecten zijn er zeker maar door bijvoorbeeld aanpassing van het belastingstelsel is er genoeg ruimte om de teruggang in inkomen te beperken.

• Topic Starter Topic Starter
Er is bij geen enkele partij sprake van volledige afschaffing en dat is dan ook bangmakerij. Overigens zal ik zelf gewoon mijn hypotheek kunnen blijven betalen en zie ik de aftrek als leuk extraatje. Vervalt die aftrek dan is het jammer maar wel ingecalculeerd. Een ieder die boven zijn tax woont zal getroffen worden bij afschaffing van het de hypotheekrenteaftrek.

en zoals je zelf weet moet iedereen ( middeninkomens ) een top hypotheek nemen anders kunnen ze niks meer kopen met de huisprijzen

dus een grootdeel van nederland heeft zware probleemn dan

en geert wilders heeft niks specifiek met de islam te maken maar is helaas door bedreigingen hierop geficseerd geworden

Ze hebben dat nu idd afgezwakt naar de topinkomens (52%).
Maar zodra dat zo is, zal er geleidelijk aan ook aan de rest worden getornd.
Spreekt voor zich.
Heeft niks met boven tax wonen te maken imo.
Zo zijn de regels, dus dan leef je daarnaar. Als ze besluiten om ineens alle inkomens 20% extra te belasten, zeg jij ook niet och ja heb ik allemaal ingecalculeerd.
Dus imo is dat gewoon onzin.

Tevens vind ik het pure diefstal van de mensen.
De huizenprijzen zullen de 1e jaren 25-30% zakken. Daarna komt het wel weer op.
Echter als jij als ouder stel richting verzorgingstehuis moet en jij gaat je huis net na de nieuwe regelgeving verkopen, pakken ze je zomaar een ton af. Nee bedankt zeg je dan zeker!
idd dit kan toch gewoon weg niet

en zoals je zelf weet moet iedereen ( middeninkomens ) een top hypotheek nemen anders kunnen ze niks meer kopen met de huisprijzen
Je kan echt nog wel wat kopen zonder een tophypotheek, hoor. Alleen hebben veel mensen veel te hoge eisen. De meeste huishoudens die ik ken met een vergelijkbaar totaalinkomen als SlettieBettie en ik, die wonen allemaal in een fors rijtjeshuis met voor- en achtertuin, en vaak nog een garage ook. Dat ze daarna geen geld meer hebben voor zelfs kleine verbouwingen, en met moeite genoeg bij elkaar kunnen schrapen om nog auto te kunnen rijden... daar hebben ze dan echt zelf voor gekozen. Een leuk apartement is echt geen schande. Een te duur huis nemen, en dan nog maar 250 maandelijks voor boodschappen over hebben, DAT vind ik pas schande.

dus een grootdeel van nederland heeft zware probleemn dan

en geert wilders heeft niks specifiek met de islam te maken maar is helaas door bedreigingen hierop geficseerd geworden

Ik heb ook een tophypotheek, maar kan die ook bruto betalen. Een top hypotheek betekent nog niet dat je het maximale moet gaan lenen, dat heeft iedereen zelf in de hand. Op te grote voet leven heb ik geen medelijden mee. Toen de aftrek van consumptief krediet werd afgeschaft kwamen er ook wat mensen in de problemen maar dat hebben die personen dan ook zelf gedaan.

Leen wat je kan betalen, zonder rekening te houden met mogelijke aftrek. Dat is wijs lenen.

Je kan echt nog wel wat kopen zonder een tophypotheek, hoor. Alleen hebben veel mensen veel te hoge eisen. De meeste huishoudens die ik ken met een vergelijkbaar totaalinkomen als SlettieBettie en ik, die wonen allemaal in een fors rijtjeshuis met voor- en achtertuin, en vaak nog een garage ook. Dat ze daarna geen geld meer hebben voor zelfs kleine verbouwingen, en met moeite genoeg bij elkaar kunnen schrapen om nog auto te kunnen rijden... daar hebben ze dan echt zelf voor gekozen. Een leuk apartement is echt geen schande. Een te duur huis nemen, en dan nog maar 250 maandelijks voor boodschappen over hebben, DAT vind ik pas schande.
de op uitkeringen levende allochtonen in ons land wonen al in een rijtjes woning
en om een rijtjes woning met voor EN achtertuin nu te prijzen als luxe en groot wonen dan hebben we het niet over de middeninkomens.

Je moet zowel met man als vrouw tegenwoordig een hypotheek afsluiten wil je alles nog kunnen betalen.
en ik weet uit eigen ervaring dat de hypotheek verstrekkers en makelaars je ook de grootste hypotheek aan willen smeren en dan los je nog niks af en ben je per maand nog zoveel kwijt dat je niet eens meer op vakantie kan gaan.

met alle kosten kwa kinderen school etc etc erbij ben je aaardig wat geld kwijt en deze stijgen jaarlijks en zeker de laastte tijd enorm.

er zou meer concurentie komen door het commercieel maken van dezorgpremies

nou dat hebben we gezien..

En wie heeft je dat zorgstelsel je in de maag gesplitst?

Trouwens niemand verplicht je een groot huis te kopen en niemand verplicht je een te hoge hypotheek te nemen. Het is allemaal hebzucht en niet verder kijken dan de neus lang is. Ik leef zelf ook als een kapitalist, maar mede omdat ik prioriteiten stel en me beperk in mijn vaste lasten per maand.

wat ik uit jou woorden haal woon jij voor jou inkomen dus in een huis/app wat eigenlijk te goedkoop is voor jou inkomen

die hebzucht etc is ook te danken aan de vorige regeringen die het mogenlijk hebben gemaakt dat je maak kan lenen tot je erbij neervalt.
tenslotte hebben deze regeringen ook een functie om het overzicht te bewaren en de ratiolene slimmere en betere beslisingen te nemen voor het volk die mss sneller zou kiezen voor de minder correcte oplossing

Nee ik woon op maat kerel en in een behoorlijk goede buurt. Precies naar inkomen en ik kan bij afschaffing hypotheekaftrek alles prima betalen.

dus woon je volgens de huidige en vorige regeringen onderbetaald:cool:
je moet namenlijk al he geld kwijt raken aan de belastingen als hun het in hun ogen goed geregeld hebben

of natuurlijk verdien je veel te veel :cool: dat zal het zijn
maar nog en reactie op de rest van mijn post? over hebzucht en het inmiddels gewoon geworden hebzucht van luxe?

want als ik het goed begrijp van jou en anderer hier moeten we en stap terug doen? en minder op luxe gaan leven en minder vooruitgaan....

Nee we mogen in luxe leven maar degenen die op te grote voet leven moeten niet gaan janken als hun speelgoed wordt afgepakt. Iedereen creeert zijn eigen situatie en een ieder heeft zelf de verantwoordelijkheid om zijn levensstijl betaalbaar te houden.

de hypotheek aftrek en dus de lagere maandlasten en vervolgens weer de alsmaar doorstijgende wooning prijzen omdat mensen het toch kondern betalen is de schuld van de vorige geregiingen
dus deze op grote voet levende maatschappij is zo door 10tallen jaren heen gecreerder en door het gros van de bevolking als normaal beschouwd

en als jij zegt dat iedereen dat zelf in de hand heeft dan zou ik zeggen stem eens niet voor het CDA,VVD,PVDA maar ga eens stemmen voor wat compleet anders zoals 1nl,wilders of wellicht SP

zonder het leven op die grote voet is het niet meer mogenlijk om mee te kunen gaan in de gemiddelde inkomens levens die we tegen woordig hebben met alle luxe

aha, de meerderheid stemt hier op Wilders, 27%, hopelijk stemt men dan ook op de PVV en niet van: aach hij zal t tog wel niet worden laat ik maar op cda ofzo stemmen :rolleyes:

Als de hypotheekaftrek word afgeschaft komt NL zowiezo in de problemen.
Banken, makelaarskantoren, notarissen, huizen verkopers, starters enz enz.
Hele economie op zijn gat, meer werklozen enz enz.
Zou grootste drama kunnen worden.
Starters kunnen echt geen normale woning meer betalen. Rijtjeswoning kost al meer als 2 ton. Dat is een maandlast van ca. 700 euro (zit je al vrijlaag) en bruto toch al gauw aan 1000. Is een heftige last hoor, voor een jong stelletje.

idd

de hypotheek aftrek en dus de lagere maandlasten en vervolgens weer de alsmaar doorstijgende wooning prijzen omdat mensen het toch kondern betalen is de schuld van de vorige geregiingen
dus deze op grote voet levende maatschappij is zo door 10tallen jaren heen gecreerder en door het gros van de bevolking als normaal beschouwd
Dus het is de schuld van de vorige regeringen dat de prijzen zo hoog zijn. Kan ik het deels wel mee eens zijn. Maar nu gaan er stemmen op om dat probleem aan te pakken, en dan is het opeens weer janken? Wat wil je nou?

zonder het leven op die grote voet is het niet meer mogenlijk om mee te kunen gaan in de gemiddelde inkomens levens die we tegen woordig hebben met alle luxe
Tja, een redelijk denkend mens boeit het niet of hij meekomt met anderen. Het leven is geen wedstrijd om meer luxe te verzamelen dan de buren. Iedereen die wel zo leeft, die gun ik alle problemen van harte.

En wie heeft je dat zorgstelsel je in de maag gesplitst?

Trouwens niemand verplicht je een groot huis te kopen en niemand verplicht je een te hoge hypotheek te nemen. Het is allemaal hebzucht en niet verder kijken dan de neus lang is. Ik leef zelf ook als een kapitalist, maar mede omdat ik prioriteiten stel en me beperk in mijn vaste lasten per maand.

Idd. Waarom zijn we toch van een sparende natie naar een lenende natie gegaan? De gemiddelde levensstandaard is ook bezopen hoog. (toegegeven, die van mij ook :D) Een auto is echt niet per se nodig voor iedereen, internet wel overigens :D

Het zorgstelsel... mja... Het idee achter de zorg verandering is in orde. Evidence based, best practice: nice Protocollering: in orde. HACCP's? prima. HKZ? oke hoor, goede initiatieven! Maar als je de beroepsgroepen aan de andere kant zo op hun nek gaat zitten....
Management: puinhoop.
Bezettingsgraad: veel te krap, tijd? tijd is relatief... :( (waar ik op het moment werk overigens gelukkig niet zo :D)
Werkdruk: dat weet iedereen wel onderhand.
Loon: :roflol: oke, ik verdien genoeg hoor, no prob, maar mn nicht, die een klein jaartje jonger is, verdient zo'n 5 euro per uur meer met haar werk in de winkel bij de Edah. Echt een binnenkomertje voor werk in de zorg, waar de werkdruk soms heel hoog is en het werk vies en zwaar kan zijn.

Fusies verkloten een verder deel van de zorg. Echt, ik snap eerlijk waar niet wat al die fusies te bieden hebben.... Kosten miljoenen. (loon van de directeuren neemt overigens toe met de groote van clientele?)

De zorg moet niet winstgevend worden, vind ik immoreel. De zorg kan wel beter en efficienter (als in: totale geldsom die naar de zorg gaat vs daadwerkelijk nut). Maar ik vraag me af wie nu eigenlijk bepalen of iets efficienter kan... Kennis van de werkvloer moet naar het management.

Dus het is de schuld van de vorige regeringen dat de prijzen zo hoog zijn. Kan ik het deels wel mee eens zijn. Maar nu gaan er stemmen op om dat probleem aan te pakken, en dan is het opeens weer janken? Wat wil je nou?

Tja, een redelijk denkend mens boeit het niet of hij meekomt met anderen. Het leven is geen wedstrijd om meer luxe te verzamelen dan de buren. Iedereen die wel zo leeft, die gun ik alle problemen van harte.

er is te veel onduildeijkheid over een probleem dat ze zelf gecreerd hebben
ik ben niet voor afschaffing als we het doen voor de europese unie
wel ben ik voor als we het doen omdat het een k*t regel is gebleken.
Maar dan alleen als men dit over een periode van zeker 30 a 50 jaar doet en het zin opzet dat mensen er niet nadelen van kunnen ondervinden die een huis hebben gekocht nog tijdens de hypotheek aftrek periode

je koopt een huis van 200.000 en als je het wil verkopen is het ineens nog maar 170.000 euro waard omdat men de hypotheek aftrek heeft afgeschaft
nou dan zit je mooi te kijken 30.000 euro verlies..

ik jank alleen omdat ik wil voorkomen dat men het zo gaat aanpakken zoals het voorbeeld hierboven wat richardv aangeeft.

Idd. Waarom zijn we toch van een sparende natie naar een lenende natie gegaan? De gemiddelde levensstandaard is ook bezopen hoog. (toegegeven, die van mij ook :D) Een auto is echt niet per se nodig voor iedereen, internet wel overigens :D

Het zorgstelsel... mja... Het idee achter de zorg verandering is in orde. Evidence based, best practice: nice Protocollering: in orde. HACCP's? prima. HKZ? oke hoor, goede initiatieven! Maar als je de beroepsgroepen aan de andere kant zo op hun nek gaat zitten....
Management: puinhoop.
Bezettingsgraad: veel te krap, tijd? tijd is relatief... :( (waar ik op het moment werk overigens gelukkig niet zo :D)
Werkdruk: dat weet iedereen wel onderhand.
Loon: :roflol: oke, ik verdien genoeg hoor, no prob, maar mn nicht, die een klein jaartje jonger is, verdient zo'n 5 euro per uur meer met haar werk in de winkel bij de Edah. Echt een binnenkomertje voor werk in de zorg, waar de werkdruk soms heel hoog is en het werk vies en zwaar kan zijn.

Fusies verkloten een verder deel van de zorg. Echt, ik snap eerlijk waar niet wat al die fusies te bieden hebben.... Kosten miljoenen. (loon van de directeuren neemt overigens toe met de groote van clientele?)

De zorg moet niet winstgevend worden, vind ik immoreel. De zorg kan wel beter en efficienter (als in: totale geldsom die naar de zorg gaat vs daadwerkelijk nut). Maar ik vraag me af wie nu eigenlijk bepalen of iets efficienter kan... Kennis van de werkvloer moet naar het management.

opzich goed gezegt

en ben ik het wel mee eens kwa zorgt niet winstgevend moet zijn etc

Terug
Naar boven