Idd. Waarom zijn we toch van een sparende natie naar een lenende natie gegaan? De gemiddelde levensstandaard is ook bezopen hoog. (toegegeven, die van mij ook

) Een auto is echt niet per se nodig voor iedereen, internet wel overigens
Het zorgstelsel... mja... Het idee achter de zorg verandering is in orde. Evidence based, best practice: nice Protocollering: in orde. HACCP's? prima. HKZ? oke hoor, goede initiatieven! Maar als je de beroepsgroepen aan de andere kant zo op hun nek gaat zitten....
Management: puinhoop.
Bezettingsgraad: veel te krap, tijd? tijd is relatief...

(waar ik op het moment werk overigens gelukkig niet zo

)
Werkdruk: dat weet iedereen wel onderhand.
Loon:

oke, ik verdien genoeg hoor, no prob, maar mn nicht, die een klein jaartje jonger is, verdient zo'n 5 euro per uur meer met haar werk in de winkel bij de Edah. Echt een binnenkomertje voor werk in de zorg, waar de werkdruk soms heel hoog is en het werk vies en zwaar kan zijn.
Fusies verkloten een verder deel van de zorg. Echt, ik snap eerlijk waar niet wat al die fusies te bieden hebben.... Kosten miljoenen. (loon van de directeuren neemt overigens toe met de groote van clientele?)
De zorg moet niet winstgevend worden, vind ik immoreel. De zorg kan wel beter en efficienter (als in: totale geldsom die naar de zorg gaat vs daadwerkelijk nut). Maar ik vraag me af wie nu eigenlijk bepalen of iets efficienter kan... Kennis van de werkvloer moet naar het management.