MuscleMeat

Op wie ga jij stemmen

Peiling Peiling Op wie ga jij stemmen ( de poll is anoniem )

• Ik ga niet stemmen

Stemmen: 10 4,9%
  • CDA

Stemmen: 25 12,1%
  • PVDA

Stemmen: 16 7,8%
  • VVD

Stemmen: 29 14,1%
  • SP

Stemmen: 33 16,0%
  • Fortuyn

Stemmen: 4 1,9%
  • Groenlinks

Stemmen: 3 1,5%
  • D66

Stemmen: 3 1,5%
  • ChristenUnie

Stemmen: 0 0,0%
  • SGP

Stemmen: 1 0,5%
  • Nederland Transparant

• Partij voor de Dieren

• Eén NL

Stemmen: 15 7,3%
  • Groep Wilders, Partij voor de Vrijheid

Stemmen: 55 26,7%
  • blanco lijst met de heer Poortman op nummer 1 in 18 kieskringen

• Partij voor Nederland

• Continue Directe Democratie Partij

• Liberale Democraten in 17 kieskringen

• Seniorenpartij in 16 kieskringen

• Ad Bos Collectief in 10 kieskringen

• Groen Vrij Internet Partij in 8 kieskringen

• Islam Democraten (niet geregistreerd als politieke groepering) in 4 kieskringen

Stemmen: 5 2,4%
  • Tamara's Open Partij in 2 kieskringen

• SMP in 1 kieskring

• LRVP - het Zeteltje

• PVDM en alle overige aardbewoners

• Financieel Gedupeerden, Finged (niet geregistreerd als politieke groepering)

Stemmen: 2 1,0%

• Totaal stemmers
    206
  • Peiling gesloten .
Als je boetes inkomensafhankelijk wilt maken kan je nog wel even doorgaan, er zijn honderden zoniet duizenden zaken te bedenken die je dan inkomensafhankelijk zou kunnen maken. Met al de bijkomende administratie en kosten heb je nog eens een miljoen ambtenaren nodig en betaal je nog meer belasting. U wilt een kopje koffie? Wilt u dan even op dit formulier uw inkomen specificeren, dan rekenen wij uw persoonlijke koffieprijs uit. Waarom zouden arme mensen immers minder koffie mogen drinken dan rijke mensen? Arme mensen hebben toch ook recht op alert blijven, vitamines, vakantie, auto's met 8 airbags, biologisch eten, ergonomische bureaustoelen, vrijstaand wonen, haartransplantaties enz enz... :rolleyes:

Typisch links denken. Als je alles precies eerlijk wilt maken is iedereen alleen al de helft van z'n inkomen kwijt aan administratiekosten en juristen. Het woud van belastingen en subsidies is zo al onoverzichtelijk en duur zat, geef mij eerder maar minder regels.

het zal nooit precies eerlijk worden, maar het kan wel eerlijk genoeg. Een boete is een strafmaatregel. De vergelijking die jij stelt vind ik eigenlijk een beetje een non en een hoofddoek vergelijken.
Arme mensen hebben ook recht op goede voeding. Daarom hebben we de keuringsdienst van waren. En afgezien van een aantal gevallen, heeft IEDEREEN in nederland genoeg geld om fatsoenlijk voedsel binnen te krijgen. Tja, dat een TV of bier belangrijker voor iemand is, moet diegene op dat moment maar zelf weten, je kunt een dubbeltje maar één keer uitgeven.
De rest van de zaken die je noemt zijn pure luxegoederen. Iemand die uberhaupt al auto kan rijden is sowieso niet meer arm en dan gaat de hele vlieger niet op. (Onze perceptie van arm en rijk is naar mijn idee ook fout. Ik verdien niet veel (zo'n 600 euro in de maand), maar de rijkdom waarin ik mij wentel is fantastisch.)

Een boete is een straf. Dat je niet in kunt zien dat de zwaarte van een geldstraf afhankelijk is van het gevraagde bedrag en het inkomen van de overtreder kan ik niet snappen.
ik ben overigens niet voor verlaging van geldboetes voor lagere inkomens, wel voor verhoging van de boetes voor rijkere mensen.

Laatst bewerkt:
Ja doe dat maar die boetes in een percentage van je inkomen, mijn inkomen is namelijk 0 euro, dus dat wordt een leuke boete dan. Wat een gelul man. Het zijn ook altijd de mensen die er zelf op vooruit gaan die voor zulke maatregelen zijn. Ze zitten zelf op een minimum loon en vinden het daarom 'sociaal' om het geld bij iemand anders vandaan te plukken. Als je zo graag sociaal wil zijn dan ga jij lekker de boete voor een crackjunk zonder inkomen betalen, mij niet gezien.

Als je weet dat je een boete niet kan betalen moet je je maar aan de ****ing regels houden. Als jij 10.000 per maand verdient is een boete van 150 euro nog steeds bagger. Net alsof er zo veel overlast is van rijke mensen die lak hebben aan boetes. Nee, het is gewoon weer lekker ff die rijke pesten omdat je het niet kan hebben dat zij wel wat van hun leven gemaakt hebben. Het is gewoon ****ing zielig.

Mensen die een makkelijk fabrieksbaantje hebben, hebben nooit stress, ze zijn op hun 15 gaan werken en konden toen lekker doen en laten wat ze wilde terwijl andere in de boeken zaten. Nu plukken die laatste daar de vruchten van, so be it. Had je toendertijd maar wat meer je best moeten doen.

Extreem rechts, maar dat is er helaas niet meer, dus dan maar niet stemmen.

Ja doe dat maar die boetes in een percentage van je inkomen, mijn inkomen is namelijk 0 euro, dus dat wordt een leuke boete dan. Wat een gelul man. Het zijn ook altijd de mensen die er zelf op vooruit gaan die voor zulke maatregelen zijn. Ze zitten zelf op een minimum loon en vinden het daarom 'sociaal' om het geld bij iemand anders vandaan te plukken. Als je zo graag sociaal wil zijn dan ga jij lekker de boete voor een crackjunk zonder inkomen betalen, mij niet gezien.

Als je weet dat je een boete niet kan betalen moet je je maar aan de ****ing regels houden. Als jij 10.000 per maand verdient is een boete van 150 euro nog steeds bagger. Net alsof er zo veel overlast is van rijke mensen die lak hebben aan boetes. Nee, het is gewoon weer lekker ff die rijke pesten omdat je het niet kan hebben dat zij wel wat van hun leven gemaakt hebben. Het is gewoon ****ing zielig.

Mensen die een makkelijk fabrieksbaantje hebben, hebben nooit stress, ze zijn op hun 15 gaan werken en konden toen lekker doen en laten wat ze wilde terwijl andere in de boeken zaten. Nu plukken die laatste daar de vruchten van, so be it. Had je toendertijd maar wat meer je best moeten doen.

:thumbup: Top gezegd.

Nu zie je een sterke voorsprong op Wilders maar daar zie je met de verkiezingen weinig van jammer genoeg...

• Topic Starter Topic Starter

wat een gelul weer

door het prestatie contract en omdat het geld van boetes word gebruikt om de staats kas te spekken word er gelijk nu gedacht in de zin van : rijke moeten alles maar betalen........

het geld van boetes moet direct terug vloeien naar bijvoorbeeld de wegen of politie zelf en niet alleen de staatskas vullen

En mensen die een fabrieksbaanstje hebben zijn dat gaan doen omdat ze of geen geld hebben en vroeg moeten gaan werken omdat ouders ook weinnig heben of omdat ze niet slim genoeg zijn om beter te kunnen en of lui zijn.
De eerste soorrt dan moet hard werken om mee te helpen financieel thuis heeft veel stress en zorgen dus laten we het daar niet mee vergelijken

ps. er was een vraag of iemand de sgp had, de SGP stond bij mij er ook nog bij in de top 4

En mensen die een fabrieksbaanstje hebben zijn dat gaan doen omdat ze of geen geld hebben en vroeg moeten gaan werken omdat ouders ook weinnig heben of omdat ze niet slim genoeg zijn om beter te kunnen en of lui zijn.
De eerste soorrt dan moet hard werken om mee te helpen financieel thuis heeft veel stress en zorgen dus laten we het daar niet mee vergelijken

Gast kom niet met die zielige praatjes, in NL heeft iedereen de kans om een degelijke opleiding te volgen. We leven niet in de jaren 50.

Ik vrees Wilders, bij gebrek aan beter. SP is ook een aardige partij, maar in mijn ogen veel té multiculti.

Als je boetes inkomensafhankelijk wilt maken kan je nog wel even doorgaan, er zijn honderden zoniet duizenden zaken te bedenken die je dan inkomensafhankelijk zou kunnen maken. Met al de bijkomende administratie en kosten heb je nog eens een miljoen ambtenaren nodig en betaal je nog meer belasting. U wilt een kopje koffie? Wilt u dan even op dit formulier uw inkomen specificeren, dan rekenen wij uw persoonlijke koffieprijs uit. Waarom zouden arme mensen immers minder koffie mogen drinken dan rijke mensen? Arme mensen hebben toch ook recht op alert blijven, vitamines, vakantie, auto's met 8 airbags, biologisch eten, ergonomische bureaustoelen, vrijstaand wonen, haartransplantaties enz enz... :rolleyes:

Typisch links denken. Als je alles precies eerlijk wilt maken is iedereen alleen al de helft van z'n inkomen kwijt aan administratiekosten en juristen. Het woud van belastingen en subsidies is zo al onoverzichtelijk en duur zat, geef mij eerder maar minder regels.

eensch, waarom moeten toch altijd iedereen helemaal gelijk getrokken worden? Ongelijkheid blijft gewoon bestaan, en er zijn altijd situaties dat het onterecht is (rijkelui's jongetje die alles krijgt van zn pappie t.o. een hardwerkende timmerman die zijn kerstinkopen bij de Lidl doet)

maar het is toch niet eerlijk als je bijv. een persoon hebt die zich helemaal de pl**ris heeft gewerkt om tot bijv. CEO te komen van een groot bedrijf, en dan op alles wordt ingekort alleen omdat ie meer verdient dan een low life die te lui was om zelfs zn VBO zwakstroom af te maken?

Het heeft allemaal te maken met hoe je zoiets intepreteert, en ik ben het gewoon eens met Zelda,hoogte v.d. boete bepalen a.d.v. je inkomsten is gewoon BULLSHIT.

Gast kom niet met die zielige praatjes, in NL heeft iedereen de kans om een degelijke opleiding te volgen. We leven niet in de jaren 50.

idd, iedereen normale persoon die geen speciale zorg nodig heeft kan MAKKELIJK een MBO diploma halen. Het heeft tegenwoordig allemaal met inzet en doorzettingsvermogen te maken en financieel is het ook makkelijk te veroorloven als je ziet hoeveel de IBG iedereen "matst".

• Topic Starter Topic Starter
:rolleyes: 3 x lood of crap

wat een gelul weer

De eerste soorrt dan moet hard werken om mee te helpen financieel thuis `

je hebt ook van die ****ers die geen fl**ker uitvoeren, zitten al vanaf z'n 20e in de WW of bijstand en doen de hele dag niets dan wat blowen en zuipen (ken er genoeg). Dat zou dan betekenen wanneer zij met z'n zatte ballen 50 km te hard rijden evenveel of minder moeten betalen aan boete als iemand die wél gestudeerd heeft, carriere heeft gemaakt en die dan toevallig een keer 20 km te hard rijdt? :rolleyes:

Oprotten met die linkse regeltjes.

De rest van de zaken die je noemt zijn pure luxegoederen. Iemand die uberhaupt al auto kan rijden is sowieso niet meer arm en dan gaat de hele vlieger niet op. (Onze perceptie van arm en rijk is naar mijn idee ook fout. Ik verdien niet veel (zo'n 600 euro in de maand), maar de rijkdom waarin ik mij wentel is fantastisch.)

Een boete is een straf. Dat je niet in kunt zien dat de zwaarte van een geldstraf afhankelijk is van het gevraagde bedrag en het inkomen van de overtreder kan ik niet snappen.
ik ben overigens niet voor verlaging van geldboetes voor lagere inkomens, wel voor verhoging van de boetes voor rijkere mensen.

Dat vind ik bullshit. Een ovetreding is een ovetreding dat is voor iedereen hetzelfde.

Er zijn genoeg mensen die leven van een bijstand maar wel gewoon in een auto rijden. Een auto is tegenwoordig echt geen luxe meer hoor, je kan op de sloop zo een auto van 200 euro kopen met apk die misschien 20-30 euro per maand aan vaste lasten kost.

idd, iedereen normale persoon die geen speciale zorg nodig heeft kan MAKKELIJK een MBO diploma halen. Het heeft tegenwoordig allemaal met inzet en doorzettingsvermogen te maken en financieel is het ook makkelijk te veroorloven als je ziet hoeveel de IBG iedereen "matst".

Yeah right, ik krijg welgeteld 89 euro studiefinanciering per maand, terwijl m'n studie me 1519 euro op jaarbasis kost, exclusief boekengeld en andere bijkomende kosten.

Verder moeten ziektekostenverzekering, auto, mobiele telefoon, sportschoolabonnement etc etc ook nog betaald worden.
Zonder bijbaantje kun je het dus wel vergeten of je moet flink bij gaan lenen.

Er zijn genoeg mensen die leven van een bijstand maar wel gewoon in een auto rijden. Een auto is tegenwoordig echt geen luxe meer hoor, je kan op de sloop zo een auto van 200 euro kopen met apk die misschien 20-30 euro per maand aan vaste lasten kost.

Dat had ik niet ingetikt, ik was het vergeten te qouten. Ik reageerde op Builder B.

100% eens

Mensen met een makkelijk fabrieksbaantje hebben nooit stress :roflol: Ja die hebben ook echt gedacht 'laat ik eens een simpel baantje oppikken, lekker ontstressen'. Niet iedereen wordt geboren met een gouden paplepel, ook al kan je inderdaad wel iets van je leven maken als je dat wil. Tegenwoordig althans zeker wel.

Ben het er wel mee eens dat er geen differentiatie moet komen in boetes verstrekken. Maar dat is volgens mij ook nergens een programmapunt en alleen door BuilderB naar voren gebracht (kan het mis hebben natuurlijk.

Terug
Naar boven