- Waardering
- 99
Er zijn genoeg mensen die leven van een bijstand maar wel gewoon in een auto rijden. Een auto is tegenwoordig echt geen luxe meer hoor, je kan op de sloop zo een auto van 200 euro kopen met apk die misschien 20-30 euro per maand aan vaste lasten kost.
de eerste auto van 200 euro die binnen het jaar geen problemen veroorzaakt die dure reparaties noodzakelijk maken, moet ik nog langs zien komen, maar goed, zoals ik al zei: Als je de luxe hebt om een auto te bezitten en te gebruiken (waarbij ik even denk aan de 20 - 30 euro per maand; das neem ik aan wel ex brandstof?
) heb je het gewoon NIET slecht. Als je dan vind dat je het slecht hebt, doe je die auto de deur maar uit. Mensen met een makkelijk fabrieksbaantje hebben nooit stressJa die hebben ook echt gedacht 'laat ik eens een simpel baantje oppikken, lekker ontstressen'. Niet iedereen wordt geboren met een gouden paplepel, ook al kan je inderdaad wel iets van je leven maken als je dat wil. Tegenwoordig althans zeker wel.
Ben het er wel mee eens dat er geen differentiatie moet komen in boetes verstrekken. Maar dat is volgens mij ook nergens een programmapunt en alleen door BuilderB naar voren gebracht (kan het mis hebben natuurlijk.
ik heb het niet naar voren gebracht (was een reactie op een eerdere post) en zeker niet als standpunt van de SP. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet kan vinden dat het zo eerlijker zou zijn. Zoals ik al zei, ik vind niet dat minder bedeelden minder moeten gaan betalen voor een boete (de boetes in Nederland zijn al erg laag), maar rijkere mensen meer, omdat de strafmaat dan gelijker zou zijn.
En sorry dat ik het zeg, erg veel van meet af aan goed opgeleide mensen hebben weinig feeling met de sociale 'onderlaag'. Dat valt me keer op keer weer op. In Nederland zijn er genoeg mensen die geen hoge opleiding hebben kunnen volgen, hetzij vanwege hun denkniveau, hetzij vanwege andere omstandigheden. Die ken ik ook genoeg. Lager opgeleide mensen hebben gemiddeld veel minder verweer tegen pressie van bovenaf.
Lees het boek 'een boterham met tevredenheid, gesprekken met arbeiders' eens zou ik zeggen..

Ja die hebben ook echt gedacht 'laat ik eens een simpel baantje oppikken, lekker ontstressen'. Niet iedereen wordt geboren met een gouden paplepel, ook al kan je inderdaad wel iets van je leven maken als je dat wil. Tegenwoordig althans zeker wel.