Zo, vandaag was dus mijn allereerste strongman wedstrijd. De sterkste man van Vlaanderen.
Omdat er veel atleten waren uitgevallen kon op het laatste moment toch nog mee doen (2weken geleden ingeschreven)
Wel een vrij zware wedstrijd voor mij, maar goed.. wat ervaring op doen kan geen kwaad.
De dag begon niet zo geweldig Ik had gisteren een lange treinreis gemaakt met een zware tas die op 1 schouder hing. En dat kon ik wel heel er goed voelen vanochtend.. Ik denk iets in m'n traps verrekt.. Echt een k*tgevoel...
Het eerste onderdeel was overhead medley.. Een dumbbell van 50kg met 1 hand pressen, dan een biervat van iets van 70kg, een axle van 100kg en de boomstam van 115kg.
Op de dumbbell zat ik wat met de techniek te kloten waardoor ik hem in de 1e press miste. Gelukkig nog wel door kunnen gaan en de axle ging vrij makkelijk vandaag, al was mijn tijd niet snel.
De loglift heb ik nog getracht te cleanen, maar dat zat er niet in.. Ik had last van die schouder/traps en het zat er gewoon niet in. Alles had ook echt 200% moeten zijn had ik die log moeten kunnen pressen.
Al met al 10e geëindigd op dit onderdeel
Het tweede onderdeel was de american truck pull. Een amerikaanse pick-up verzwaard met zandzakken tot zo'n 6,5 ton.
Het was hand over hand, en ik had dit nog nooit gedaan. Mijn tijd viel ook nogal tegen. Ik geloof een 9e plek hierop.
Toen de superfarmers walk! Een medley over 3x15 meter met farmers van 100kg, 130kg en 155kg... De 100kg ging supergoed, de 130'ers zijn een ramp om op te tillen (Jules en Tom bv kregen ze niet van de grond)
Ik heb een paar meter met de 130'ers kunnen lopen en toen liet ik ze vallen.. De linker kwam echter keihard op m'n linkerteen. Hierna heb ik ze nog een keer kunnen liften en nog een metertje verder gelopen.
Daarna was ik echt op. Ik kreeg ze dan ook niet meer van de grond af.
Al met al toch een 7e plaats hiermee behaald. Hierna wel gelijk met ijs op m'n voet gezeten.
Toen de medley.. 15meter met een 300kg yoke en daarna een slede trekken van 260kg. Op de training ging dit heel goed.. De yoke ging redelijk, alleen die teen deed wel erg zeer wat het toch lastig maakte.
De sled was een ramp.. Er lag zand op het parcours. Simon was daar zelfs gevallen. Het was ook goed te merken dat de ondergrond lastiger was. Op de training liep ik veel makkelijker met een slee met 310kg..
Ik weet niet precies hoeveelse ik hier was, maar ik geloof ook 8e of 9e.
Toen de stones.. 110-125-130-145-155.. Op aflopende plateau's. De eerste steen moest op 165cm worden gelegd. Iets wat voor de kleinere jongens een onmogelijke opgave bleek.
Ik legde de 1e 3 stenen er vrij makkelijk op.. de 4e ging ook nog.. Ik had met de 5e wat moeite om hem van de grond te krijgen.. Toen ik 'm eindelijk op schoot had en m wou liften was de tijd helaas om

Ook ben ik nog even mooi volledig uit m'n broek gescheurd op de stones
Uiteindelijk ben ik dus 8e geworden. (van de 11 deelnemers). Geen superprestatie, maar ik ben zelf tevreden. Sommige onderdelen gingen minder, sommige juist een stuk beter dan op de training.
Die Alex Moonen gaat ook nog wel ver komen. Is een sterke kerel!
Verder was het echt een super mooie ervaring om mee te doen. Ik ben super gecoached door Simon en Karel en heb genoeg support gehad van andere mensen. Bedankt jongens!
Wel is m'n teen nu superdik en blauw.. Zal nog wel een poosje lastig lopen zijn. Ook heb ik mijn linkerkuit wat geblesseerd. (Bij die sled pull)
Ik train pas weer vanaf november (na 2 jaar van niks doen) en mag dus niet klagen met dit resultaat!