AndroidHealthClinic

Open Sterkste Man Van Vlaanderen 2008

gotver ik dacht dat het pas morgen was? Had graag mn competitie voor België eens gezien...

Terug van deze wedstrijd te bekijken,

Kheb me geamuseerd, leuk om te zien en erg motiverend alleszins.

Mooie prestaties van iedereen, prachtig weer, goeie muziek:D wat moet ge meer hebben.

De uitslag laat ik over aan de deelnemers .

Thumbs up!:wl:

en die Spanjaard wat een kolos, dacht eerst dat er een zonsverduistering was maar nee , die kerel blokkeerde gewoon het licht...haha

is er al een uitslag bekend?

1. Jimmy
2. Juan carlos
3. Jeffrey
4. Alex
5. Joe
6. Simon
7. Karel
8. Matthieu (ik dus)
9. David
10. Jules
11. Tom

Juan carlos is een sympathieke vent.. Jammer dat het moeilijk met 'm communiceren is.. Verder is het met zíjn 170kg! echt een kolos van een vent.. wat een beef zat er aan die gozer!

Ik ga zo een verslagje typen over m'n 1e wedstrijd..:)

Zo, vandaag was dus mijn allereerste strongman wedstrijd. De sterkste man van Vlaanderen.
Omdat er veel atleten waren uitgevallen kon op het laatste moment toch nog mee doen (2weken geleden ingeschreven)
Wel een vrij zware wedstrijd voor mij, maar goed.. wat ervaring op doen kan geen kwaad.

De dag begon niet zo geweldig Ik had gisteren een lange treinreis gemaakt met een zware tas die op 1 schouder hing. En dat kon ik wel heel er goed voelen vanochtend.. Ik denk iets in m'n traps verrekt.. Echt een k*tgevoel...

Het eerste onderdeel was overhead medley.. Een dumbbell van 50kg met 1 hand pressen, dan een biervat van iets van 70kg, een axle van 100kg en de boomstam van 115kg.
Op de dumbbell zat ik wat met de techniek te kloten waardoor ik hem in de 1e press miste. Gelukkig nog wel door kunnen gaan en de axle ging vrij makkelijk vandaag, al was mijn tijd niet snel.
De loglift heb ik nog getracht te cleanen, maar dat zat er niet in.. Ik had last van die schouder/traps en het zat er gewoon niet in. Alles had ook echt 200% moeten zijn had ik die log moeten kunnen pressen.
Al met al 10e geëindigd op dit onderdeel

Het tweede onderdeel was de american truck pull. Een amerikaanse pick-up verzwaard met zandzakken tot zo'n 6,5 ton.
Het was hand over hand, en ik had dit nog nooit gedaan. Mijn tijd viel ook nogal tegen. Ik geloof een 9e plek hierop.

Toen de superfarmers walk! Een medley over 3x15 meter met farmers van 100kg, 130kg en 155kg... De 100kg ging supergoed, de 130'ers zijn een ramp om op te tillen (Jules en Tom bv kregen ze niet van de grond)
Ik heb een paar meter met de 130'ers kunnen lopen en toen liet ik ze vallen.. De linker kwam echter keihard op m'n linkerteen. Hierna heb ik ze nog een keer kunnen liften en nog een metertje verder gelopen.
Daarna was ik echt op. Ik kreeg ze dan ook niet meer van de grond af.
Al met al toch een 7e plaats hiermee behaald. Hierna wel gelijk met ijs op m'n voet gezeten.

Toen de medley.. 15meter met een 300kg yoke en daarna een slede trekken van 260kg. Op de training ging dit heel goed.. De yoke ging redelijk, alleen die teen deed wel erg zeer wat het toch lastig maakte.
De sled was een ramp.. Er lag zand op het parcours. Simon was daar zelfs gevallen. Het was ook goed te merken dat de ondergrond lastiger was. Op de training liep ik veel makkelijker met een slee met 310kg..
Ik weet niet precies hoeveelse ik hier was, maar ik geloof ook 8e of 9e.

Toen de stones.. 110-125-130-145-155.. Op aflopende plateau's. De eerste steen moest op 165cm worden gelegd. Iets wat voor de kleinere jongens een onmogelijke opgave bleek.
Ik legde de 1e 3 stenen er vrij makkelijk op.. de 4e ging ook nog.. Ik had met de 5e wat moeite om hem van de grond te krijgen.. Toen ik 'm eindelijk op schoot had en m wou liften was de tijd helaas om :(
Ook ben ik nog even mooi volledig uit m'n broek gescheurd op de stones ;)

Uiteindelijk ben ik dus 8e geworden. (van de 11 deelnemers). Geen superprestatie, maar ik ben zelf tevreden. Sommige onderdelen gingen minder, sommige juist een stuk beter dan op de training.

Die Alex Moonen gaat ook nog wel ver komen. Is een sterke kerel!

Verder was het echt een super mooie ervaring om mee te doen. Ik ben super gecoached door Simon en Karel en heb genoeg support gehad van andere mensen. Bedankt jongens!
Wel is m'n teen nu superdik en blauw.. Zal nog wel een poosje lastig lopen zijn. Ook heb ik mijn linkerkuit wat geblesseerd. (Bij die sled pull)

Ik train pas weer vanaf november (na 2 jaar van niks doen) en mag dus niet klagen met dit resultaat!

Laatst bewerkt:
Netje matthieu en de andere natuurlijk.Was wel jammer inderdaad had je die steen net op je schoot is de tijd om.

Die Alex is ook wel goed, was zen 2e wedstrijd :eek:

was een mooie wedstrijd, hoop dat je teenblessure meevalt mathieu.. was leuk om je bezig te hebben gezien en een gezicht achter de naam mathieu te kennen :D

Zijn er ook filmpjes gemaakt, Matthieu? Enne, congrats met je plaats!

JP deed dus toch niet mee?

Ik met Juan carlos:

Oh we hebben onze ogen wel open hoor.. Het zonnetje was nogal fel, vandaar de spleetogen.

DSCF0005.jpg

En zo'n klein mannetje ben ik nu ook weer niet.... ;)

Ja ik heb nog wel wat filmpjes, maar niet zo veel.. Maar die komen later wel.

JP is zonder bericht niet op komen dagen helaas.. Hij zal zeker een geldige reden hebben, maar erg jammer was het wel....Ik had hem graag zien strijden hier

Brute pic!!

die foto duurde wel lang om te nemen, hé mathieu:P

edit : ownee dat was met jules

Ja met Jules duurde lang.. Ik heb nog kramp in m'n duim

Sterkste man van Vlaanderen 2008 !

Voorbereiding voor vandaag was beter dan voor vorige wedstrijden, ik heb goed gegeten en geslapen. Enigste wat beetje stoorde was wat lichte rugpijn. We vertrokken hier in Deinze, Gent en het was aan het stortregenen, gelukkig was het in Bazel super goed weer ! :)

Overhead Medley
Het gewicht van de log ging in de vorige weken van 105 naar 110kg, daarna naar 120kg, gelukkig voor mij was het vandaag 115kg. De overhead medley bestond uit een 115kg boom, 100kg axle, 65-70kg biervat, 50kg dumbbell, ik ben veiligheidshalver toch begonnen met de dumbbell omdat ik niet zeker was van de log. Alles vlot kunnen pressen in een goeie tijd, denk dat ik zo'n 5de-6de plaats had, goed onderdeel

American Truck pull
De hand-over-hand truck pull ging vlotter dan verwacht, een gewicht van 6,5 ton ging vlot over het parcours, ik denk dat ik zo'n 7-8ste plaats had. In het begin wat tijd verspeeld door te ver naar achter te nemen toen ik ging hangen, 2-3 seconden kwijt maarja beginnersfouten :D Het was best raar aangezien het touw op de grond lag en het moment dat je het aanraakte begon de tijd, bizar maar voor iedereen hetzelfde. Ok onderdeel.

Super Farmers Walk
Ik begon supervlot met de 100kg, kon er echt mee easy met lopen, 130kg had ik last van men grip en toen ik em na 4-5 meter liet vallen kreeg ik ze niet meer getild. Men lichte '"rugblessure" speelde parten ! Ik kon hierna niet zonder pijn bukken en had echt pijn in men onderrug. K*t onderdeel ... :p

Power Medley
De power medley bestond uit een 300kg yoke en een slee van 260kg beide te verplaatsen over 15m. Na de farmers had ik wat rugproblemen, wou de yoke opheffen zonder riem met maar 210!kg erop en kreeg er geen beweging in, rug deed zo'n pijn. Binnen in de gym geweest en zitten rekken en proberen men rug te kraken, wat quartersquats gedaan met 120-150kg om te zien of men rug het ging houden. Riem goed aangespannen en ervoor gegaan.

De yoke ging supervlot, ik kon er als het waar met rennen, geen last van men rug door men Rehband backsupport en strakke riem. Aan de yoke zat wat vet om het apparaat te smeren en dat kreeg ik op men handen dus de grip op de slee zat niet 100% snor :) Ik begon echter vlot maar na een paar meter begon ik uit te schuiven en ik kon niet goed kracht zetten omdat ik anders onderuit ging. Na een paar meter was het zover, een plek met zand en ik gleed uit en bezeerde men voet wat, toch nog 2-3 meter verder geraakt. In training al slee gedaan tot 380kg!!! en hier door de ondergrond en slechte schoenen stuntelde ik met 260kg. Yoke ging super, slee was echt k*t. ( p.s. iedereen had wel last met de slee )

Stones of Strength
De stones gingen vlot, de eerste 3 gingen er makkelijk op 110 125 en 135kg vlogen er vrij snel op. Met de steen van 145kg heb ik een waar gevecht geleverd haha. Na 7-8 keer proberen kreeg ik em eindelijk op men schoot, dan is het voor mij binnen, vrij vlot kunnen loaden. Veel tijd en energie verschoten op de 145kg steen waardoor de 155kg kansloos was. 4 stenen erop ben ik wel tevreden mee. Heb nog nooit 5 stenen onder 90 seconden kunnen loaden dus het viel eigenlijk niet echt tegen. Goed onderdeel.

Ik ben doorheen de wedstrijd eigenlijk constant 6de geweest en heb de plaats uiteindelijk kunnen behouden. Heel tevreden met het resultaat ondanks een paar dingen die beter konden maar gezien de omstandigheden was alles goed. Goed geamuseerd ook, deelnemers waren heel vriendelijk. Vooral met Matthieu en Karel opgetrokken maar met iedereen gebabbeld enzo, zelfs met de Spanjaard die met moeite engels kon haha :D

gefeliciteerd jongens!

Terug
Naar boven