MuscleMeat

OPHETHOF's Fotolog, Maandelijkse Update! Bulk Included

• Topic Starter Topic Starter
Nog goed je shape behouden tijdens vakantie bro! That's dictation!

Alleen door de pose/hoek van de foto lijkt het net alsof je een super lange middel hebt :p

Ik heb wel vandaag weer streng gelet op mijn eten, goed in carbs gezeten ook, rijst, havermout (trainingsdag). Ook een km of 15 gefietst.

Komende 2 weken wordt het: 3 dagen krachttraining en op rustdagen elke dag cardio en daarbij letten op mijn voeding.

Zal proberen nog dieper in de cut te komen!

Geen idee waardoor het zo lijkt killy :p

update 20 augustus 2012

Nog een paar natuurfoto's!
Na 3 potten pindakaas in 1 week tijd met rijstewafels gesnackt te hebben en heel veel eten... Op vakantie

IMG_2024.jpg

IMG_2012.jpg

IMG_2003.jpg

IMG_2028.jpg

Hoopte met natuur foto's op iets anders :(

train je je benen wel?

Hij geeft een super.squat techniek (heb hem met lichte gewichten zijn reet zijn kuiten zien raken), helaas vallen die echter wel tegen.
Misschien toch iets meer doen voor benen dan alleen squats en deadlifts?

Ik upload foto's van mijn bovenlichaam, waar geen enkel bloot stukje van mijn benen te zien is, en jij vraagt of ik mijn benen wel train ???

Ik heb nog nooit een benen foto in mijn topic geplaatst, waar ik ze aanspan, misschien dat het daar een keertje tijd voor is.

Kan zijn dat mijn benen en kuiten dunner zijn in verhouding, maar dat had ik zelf nog niet opgemerkt. In mijn klas werd juist gezegd dat ik dikke poten heb, maar dat was in de bulk (83kg). Wellicht dat het een aardige hoop vocht was..?

Kerel, ge staat ****ing droog! Echt mooie prestatie!:eek:

lekker droog, zelfs aders op je buik :) ziet er goed uit

Nog even een korte samenvatting van hoe ik hier aan toe ben gekomen:

Als eetschema eet ik 2 a 3 maaltijden per dag, clean.
Elke dag eet ik meer dan 200-300gram groenten en elke dag kom ik boven de 200gram aan proteïnes inname.
Op rustdagen haal ik veel meer kcal uit vetten dan uit koolhydraten (vette vis, vet vlees, olie) en op trainingsdagen juist veel kcal uit koolhydraten en weinig uit vet voedsel (rijst, aardappelen, fruit, havermout).

Ik let op de kcal die ik binnenkrijg, elke dag al langer dan een jaar.
Trainingsdagen kcal inname: 2800-3000
Rustdagen kcal inname: 1300-2100

Ik doe aan intermittent fasting, ofwel vasten. Op trainingsdagen eet ik alles binnen 8 a 9 uur. Op rustdagen probeer ik alles in zo weinig mogelijk tijd te eten (4-8 uur) om langer te kunnen vasten.

Ik doe 3x per week aan krachttraining, op de sportschool en thuis,
en gemiddeld 2-3x cardio op rustdagen.

Bedankt voor alle motiverende complimenten!

Terugkijk op 3 jaar tijd

Tijd voor een 3 jarige terugblik, wat gaat de tijd toch snel...

De eerste 2 foto's: Augustus 2009, eind van mijn eerste fitness en bulkperiode. Circa 82kg

September 2009: Compleet gestopt!

Ik was er na een aardige periode helemaal klaar mee. Ik voelde me dik en ziek van het vele vreten en ik voelde me alsof ik niet wist waar ik mee bezig was. Achteraf gezien maakte ik het mijzelf gewoon te moeilijk. 5 dagen training per week, 5-6 maaltijden per dag, vet percentage veel te hoog laten oplopen. Ik ben toen gestopt tot ergens in Februari 2010.

Gelukkig de draad in februari 2010 weer opgepakt toen een klasgenootje ging fitnessen, daarna de motivatie niet meer verloren. Wel heb ik het mijzelf een stuk makkelijker daarna gemaakt, die fout heb ik niet meer gemaakt :D

Velen kilo's afgevallen, maar te zien aan de 3e foto niet veel spiermassa kwijtgeraakt. (Ik pakte toen ik weer begon met trainen vrij snel mijn oude gewichten op, waar ik geëindigd was in september, waar ik verbaast van stond, aangezien ik stukken minder woog).

De 3e foto: April 2010 Circa 73kg
De 4e foto: Juni 2010 Circa 71kg
De 5e foto: October 2010 Circa 73kg

689476382_6_RWjE07PP.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0063.jpg

Laatst bewerkt:
Update na een jaar

Ik zit te bladeren in mijn oud topic, en wat zie ik, ja hoor, een jaar zijn we al verder.

Heb mijn best gedaan dezelfde poses aan te nemen als een jaar geleden!

Een jaar geleden, voor mijn bulk woog ik 76kg.
Nu, een jaar later en net gewogen, 75kg.

Ik heb van mijn 2e bulkperiode geleerd. Bulken is niets voor mij. Zodra ik te hoog in bodyfat kom te zitten wil ik het vet zo snel mogelijk eraf strippen, waardoor er naar mijn idee te veel onnodige vvm afvliegt.

Wel ben ik zeer blij met de krachtgains die ik gemaakt heb in 1 jaar tijd. Ik heb niet alle kracht kunnen behouden die ik had op 82-83kg, maar wel genoeg om er tevreden mee te zijn, zeker aangezien ik nu bijna aan het einde van mijn cut zit.

Bench Press Straight : 1x 95kg >>> 1x 115kg en 6x 100kg
Squat 90* : 1x 100kg >>> 1x 130kg en 6x 110kg
Deadlift : 1x 150kg >>> 1x 185kg en 6x 160kg
Chin ups: 6x bw +12kg en 1x bw + 32kg >>> 6x bw +40kg en 2x bw +50kg.
Dips : 6x bw + 20kg en 1x bw +40kg >>> 6x bw+40kg en 2x bw+60kg

Komende maanden, geen bulk voor mij. Ik probeer nog iets lager te raken in body fat % en daarna proberen dat heel het jaar behouden, en proberen iets meer vetvrije massa erbij te pakken. Ook ga ik 1x per week incline bench press weer in mijn schema opnemen. Voorlopig zal mijn focus op mijn studie fysiotherapie en kyokushin karate wedstrijden liggen.

Photo on 2011-08-19 at 11.58 #6.jpg

Photo on 2012-08-28 at 08.48.jpg

Photo on 2011-08-19 at 11.58 #8.jpg

Photo on 2012-08-28 at 08.53 #2.jpg

ga je dan nog proberen in gewicht bij te komen? Mooie krachtvooruitgang;)

ga je dan nog proberen in gewicht bij te komen? Mooie krachtvooruitgang;)

Ja, eerst nog een maand proberen nog lager in vet percentage te komen. Ik ga weer op karate dus dat moet goed komen qua vetverbranding.
Na die maand proberen dat vet percentage te behouden en vetvrije massa op te bouwen. Ik vind het een uitdaging om heel het jaar zo droog mogelijk te blijven staan en toch vvm proberen op te bouwen.

Ik ga in ieder geval geen 4000-4500 kcal per dag meer eten :D

Wat enig, je zit dus ook op dbb. Kwam je laatst toevallig ergens tegen op Facebook.. :p

Protein cake!

Mijn Facebook verbroederd :heart::heart::heart:

---------- Post toegevoegd Tue 28 Aug 2012 om 15:16 ----------

Goede vooruitgang robbie :thumbs:

Dank! Speciaal voor jou hier mijn geheime PROTEIN CAKE Recept!!

Vandaag gemaakt, smaakt heerlijk. (Nieuwe pot van BnF shop binnen, whey perfection bitterkoekjes amaretto smaak mmm).

PROTEIN CAKE! (Vernieuwd recept 09-10-2012)

500gram rauwe of in de blender fijngemalen havermout, of ultra fine oats
5 scheppen protein whey (Aan te raden: Cookie dough, banaan of vanille!)
*2-5 eieren (afhankelijk hoeveel vet je in de cake hebben wilt)
5 ei eiwitten
*2-6 volle eetlepels pindakaas
5 bananen (of in stukken gesneden appels, of ander fruit, banaan is lekker zoet en smeuïg)
300gr gedroogde vruchten in stukjes (eigen keus, ik gebruik het liefst pruimen of vijgen en rozijnen) (met mes of keukenschaar)
*100-300gr noten (eigen keus, zonnenbloempitten en amandelen zijn heerlijk)
Beetje water (half glas tot een vol glas) op gevoel, als het niet wilt mixen.

!(Beetje gist of rijsmiddel kan worden toegevoegd, maar is niet noodzakelijk)! ---->
! Bij gebruik van gist of rijsmiddel! : 30 minuten tot 2 uur laten staan voordat je het in de oven doet, zodat het gaat rijzen. Hoe langer je de tijd geeft om het geheel te laten rijzen, hoe luchtiger de cake wordt. Is echter niet noodzakelijk.

Alles in de blender of keukenmachine of prakken en roeren tot het een smeuïg geheel is.
In een schaal doen, of bakschaal, wel van te voren de schaal invetten of bakpapier gebruiken.

Oven voorverwarmen op 180 graden

35-45 minuten bakken in de oven op 180 graden. (Afhankelijk van type soort oven)

Ongeveer 5500+ kcal totaal
300gram eiwit!
700gram koolhydraten (waarvan heel wat complex carbs!)
150gram vetten*

Lekker als tussendoortjes! Ideaal droogvoer om mee te nemen.
Kan ook later nog opgewarmd of ingevroren worden. Opwarmen en een beetje zelfgemaakte bananenkwarkijs eroverheen mm :)

Ik eet dit massieve blok cake in een week op!

*Door weinig eigeel in het geheel te mixen en de noten weg te laten krijg je een aardige High Carb High Protein cut snack!

DSCN1618.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er gewoon ook nog eens lekker uit, ik ga dit recept zeker een keer proberen :)

Ziet er gewoon ook nog eens lekker uit, ik ga dit recept zeker een keer proberen :)

Hier thuis (ouders) lopen ze er ook al van te snoepen!

De smaak wordt voor een groot deel bepaald door de smaak whey die je gebruikt. Zoeter wordt de cake door nog meer gedroogde vruchten (200-300gram) of eventuele toevoeging van zoetstof. Ikzelf vind de cake zoet genoeg door de whey en 100gr rozijnen en de bananen.

Die cake ziet er geweldig uit. Ga ik zeker komend weekend maken!
Wat voor smaak whey? Ik ga het denk ik maken met whey casein perfection met choco smaak... choco cake! Mischien wat pindakaas erbij voor extra smaak, een half potje honing en nog een paar theelepels kaneel :D

---------- Post toegevoegd Wed 29 Aug 2012 om 19:55 ----------

PS: goed fysiek man! Bulken is ook voor mij niet echt weggelegd.... ik kom moeilijk aan, en als ik aankom is het redelijk veel vet. Zodoende doe ik het gehele jaar HIIT cardio, fiets ik veel, maar eet ik wel ontzettend veel (kcal/ carbs). Me krachtgains gaan uitstekend terwijl me gewicht zeer gestaag stijgt (+/- 1 kg per 8-10 weken) maar ik blijf wel droger zo. Ik denk dat wij zo ongeveer hetzelfde in elkaar zitten wat betreft body compositie/metabolisme. ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven