Protein cake!
Dank! Speciaal voor jou hier mijn geheime PROTEIN CAKE Recept!!
Vandaag gemaakt, smaakt heerlijk. (Nieuwe pot van BnF shop binnen, whey perfection bitterkoekjes amaretto smaak mmm).
PROTEIN CAKE! (Vernieuwd recept 09-10-2012)
500gram rauwe of in de blender fijngemalen havermout, of ultra fine oats
5 scheppen protein whey (Aan te raden: Cookie dough, banaan of vanille!)
*2-5 eieren (afhankelijk hoeveel vet je in de cake hebben wilt)
5 ei eiwitten
*2-6 volle eetlepels pindakaas
5 bananen (of in stukken gesneden appels, of ander fruit, banaan is lekker zoet en smeuïg)
300gr gedroogde vruchten in stukjes (eigen keus, ik gebruik het liefst pruimen of vijgen en rozijnen) (met mes of keukenschaar)
*100-300gr noten (eigen keus, zonnenbloempitten en amandelen zijn heerlijk)
Beetje water (half glas tot een vol glas) op gevoel, als het niet wilt mixen.
!(Beetje gist of rijsmiddel kan worden toegevoegd, maar is niet noodzakelijk)! ---->
! Bij gebruik van gist of rijsmiddel! : 30 minuten tot 2 uur laten staan voordat je het in de oven doet, zodat het gaat rijzen. Hoe langer je de tijd geeft om het geheel te laten rijzen, hoe luchtiger de cake wordt. Is echter niet noodzakelijk.
Alles in de blender of keukenmachine of prakken en roeren tot het een smeuïg geheel is.
In een schaal doen, of bakschaal, wel van te voren de schaal invetten of bakpapier gebruiken.
Oven voorverwarmen op 180 graden
35-45 minuten bakken in de oven op 180 graden. (Afhankelijk van type soort oven)
Ongeveer 5500+ kcal totaal
300gram eiwit!
700gram koolhydraten (waarvan heel wat complex carbs!)
150gram vetten*
Lekker als tussendoortjes! Ideaal droogvoer om mee te nemen.
Kan ook later nog opgewarmd of ingevroren worden. Opwarmen en een beetje zelfgemaakte bananenkwarkijs eroverheen mm
Ik eet dit massieve blok cake in een week op!
*Door weinig eigeel in het geheel te mixen en de noten weg te laten krijg je een aardige High Carb High Protein cut snack!