- Waardering
- 51
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 15%
Ik snap je punt volledig, en ben het er zelf ook mee eens alleen het enige wat mij dwars zit is dat ik over ongeveer +-14-16 maanden ga verhuizen (Ik ga studeren en zal dus in de stad komen te wonen, waar dus ook een sportschool zal zijn) en zal dus al het apparatuur maar een jaar nodig hebben, en aangezien ik echt een kippenbotje ben (1.82, 61kg) zal ik geen zware gewichten of heel sterk apparatuur nodig hebben, of zit ik hier fout? Ben er best voor om aardig wat geld neer te leggen voor kwaliteit, maar ben alleen bang dat ik het niet nodig heb omdat ik eigenlijk nog niks aan kanWat denk je? Ook zal ik alleen moeten trainen en ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor het squatten en het deadliften. Vooral omdat ik altijd al last heb gehad van mijn onderrug, dat is echt mijn zwakke plek.
En eigenlijk ben ik nu een beetje jouw topic aan het kapen, als je dit liever niet wilt of op priveberichten over wilt gaan dan snap ik dat volledig. Want heb eigenlijk wel een heleboel vragen over equipment ook e.d. (Of dit bv een goed item is om te kopen voor de chin/pullups: http://www.fitnessmerken.nl/pivot-s...ershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist)
Nogmaals hartelijk dank haha, kan je niet genoeg bedanken![]()
Ziet er redelijk goed en stevig uit die chinning bar, denk dat je daar heus wel een jaartje mee vooruit kan!
Wat betreft je onderrug. Ieder persoon verschilt natuurlijk aanzienlijk hierin, maar heb zelf vroeger jaren bij verschillende fysiotherapeuten en manueeltherapeuten gelopen met onderrugklachten. Sinds ik begonnen ben met deadliften hier totaal geen last meer van. In het begin is het even wennen en kan je je rug (bindweefsel rondom de spieren en de tussenwervelschijven) zeker wel voelen, maar dit past zich na een aantal weken aan en hoe langer je aan deadliften doet hoe minder last je kan ervaren.
Waarom investeer je niet in een mooie 50mm stang en wat 50/51mm halterschijven ? Zijn er genoeg 2e hands van te vinden, en die stang en halterschijven kan je weer met gemak verkopen als je over een jaar gaat verhuizen.
Wat je kan doen is je een jaar focussen op het optrekken en deadliften. Waar ik je wel wilt adviseren om een dipping belt aan te schaffen: http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-bruin/ of http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-nylon/ bijvoorbeeld. Want je zal al snel merken dat je aan binnen een paar weken sets doet met 6 reps met je eigen lichaamsgewicht. Om deze kracht op te bouwen kan je beginnen met biceps curls met de stang.
Hierbuiten kan je verschillende manieren van opdrukken in je schema opnemen, ipv bankdrukken, zodat je als je over een jaar naar de gym gaat al aardig veel kracht hebt opgebouwd met opdrukken en met bankdrukken kan beginnen. (Bijv. beginnen met normaal opdrukken, na een aantal weken/maanden bijv. je voeten op een verhoging, je handen breder zetten, etc.)
Het is niet erg om je vragen hier te stellen, als ik dan antwoord geef kan iemand mij altijd verbeteren of mij vragen om een antwoord te beargumenteren. Zo neem ik niet gelijk alles wat ik zelf zeg voor waarheid aan

Er is uiteraard ook een homegym topic, waar men je ook hiermee kan helpen. Maar aangezien je over een jaar al de deur uit gaat zou ik de nadruk leggen op optrekken met gewichten, deadliften en opdrukken. Ik denk dat je daar al heel veel progressie in het eerste jaar kan uithalen.

Wat denk je? Ook zal ik alleen moeten trainen en ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor het squatten en het deadliften. Vooral omdat ik altijd al last heb gehad van mijn onderrug, dat is echt mijn zwakke plek. 

. Maar ben goed op weg!
(Weegschaal heb ik kapotgemaakt :/)