Fitness Seller

OPHETHOF's Fotolog, Maandelijkse Update! Bulk Included

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap je punt volledig, en ben het er zelf ook mee eens alleen het enige wat mij dwars zit is dat ik over ongeveer +-14-16 maanden ga verhuizen (Ik ga studeren en zal dus in de stad komen te wonen, waar dus ook een sportschool zal zijn) en zal dus al het apparatuur maar een jaar nodig hebben, en aangezien ik echt een kippenbotje ben (1.82, 61kg) zal ik geen zware gewichten of heel sterk apparatuur nodig hebben, of zit ik hier fout? Ben er best voor om aardig wat geld neer te leggen voor kwaliteit, maar ben alleen bang dat ik het niet nodig heb omdat ik eigenlijk nog niks aan kan :p Wat denk je? Ook zal ik alleen moeten trainen en ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor het squatten en het deadliften. Vooral omdat ik altijd al last heb gehad van mijn onderrug, dat is echt mijn zwakke plek.

En eigenlijk ben ik nu een beetje jouw topic aan het kapen, als je dit liever niet wilt of op priveberichten over wilt gaan dan snap ik dat volledig. Want heb eigenlijk wel een heleboel vragen over equipment ook e.d. (Of dit bv een goed item is om te kopen voor de chin/pullups: http://www.fitnessmerken.nl/pivot-s...ershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist)

Nogmaals hartelijk dank haha, kan je niet genoeg bedanken :p

Ziet er redelijk goed en stevig uit die chinning bar, denk dat je daar heus wel een jaartje mee vooruit kan!

Wat betreft je onderrug. Ieder persoon verschilt natuurlijk aanzienlijk hierin, maar heb zelf vroeger jaren bij verschillende fysiotherapeuten en manueeltherapeuten gelopen met onderrugklachten. Sinds ik begonnen ben met deadliften hier totaal geen last meer van. In het begin is het even wennen en kan je je rug (bindweefsel rondom de spieren en de tussenwervelschijven) zeker wel voelen, maar dit past zich na een aantal weken aan en hoe langer je aan deadliften doet hoe minder last je kan ervaren.

Waarom investeer je niet in een mooie 50mm stang en wat 50/51mm halterschijven ? Zijn er genoeg 2e hands van te vinden, en die stang en halterschijven kan je weer met gemak verkopen als je over een jaar gaat verhuizen.

Wat je kan doen is je een jaar focussen op het optrekken en deadliften. Waar ik je wel wilt adviseren om een dipping belt aan te schaffen: http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-bruin/ of http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-nylon/ bijvoorbeeld. Want je zal al snel merken dat je aan binnen een paar weken sets doet met 6 reps met je eigen lichaamsgewicht. Om deze kracht op te bouwen kan je beginnen met biceps curls met de stang.

Hierbuiten kan je verschillende manieren van opdrukken in je schema opnemen, ipv bankdrukken, zodat je als je over een jaar naar de gym gaat al aardig veel kracht hebt opgebouwd met opdrukken en met bankdrukken kan beginnen. (Bijv. beginnen met normaal opdrukken, na een aantal weken/maanden bijv. je voeten op een verhoging, je handen breder zetten, etc.)

Het is niet erg om je vragen hier te stellen, als ik dan antwoord geef kan iemand mij altijd verbeteren of mij vragen om een antwoord te beargumenteren. Zo neem ik niet gelijk alles wat ik zelf zeg voor waarheid aan ;)

Er is uiteraard ook een homegym topic, waar men je ook hiermee kan helpen. Maar aangezien je over een jaar al de deur uit gaat zou ik de nadruk leggen op optrekken met gewichten, deadliften en opdrukken. Ik denk dat je daar al heel veel progressie in het eerste jaar kan uithalen.

Ik meer rug? No way :D. Maar ben goed op weg!
Mijn streef is om ook zulke gyno tits te krijgen.

Bedankt voor je bericht weer eens, dit is ongeveer mijn idee wat ik had na het veel lezen hier op dutchbodybuilding.com en andere websites:

Onderdelen om aan te schaffen:

Bankje
Barbell
Gewichten (Tot aan hoeveel lijkt je het beste voor 1 jaar?)
Chinning bar
Dipping belt
2 Dumbbells (Voor afwisseling misschien? Zodat ik om de paar weken DB Flyes kan doen en shrugs met dumbbells of is dit geen goed idee?)

Nou wou ik zelf dus pas met squats beginnen wanneer ik verhuist ben en dan dus pas squats gaan doen in een sportschool.

Maar toch zou ik graag mijn benen willen trainen omdat die van zichzelf al echte satéstokje zijn waar ik me voor schaam haha! Nu las ik dus dit op wikipedia:

"Deadliften kan ook in een fitness- of bodybuildingprogramma opgenomen worden om de onderrug, hamstrings en de quadriceps te versterken, met een relatief lager gewicht en meer reps."

Nu zou ik zelf graag (Vooral omdat ik vanaf volgende week een 2maand+ vakantie heb)
wel 5 dagen in de week willen trainen en zat zelf te denken aan deze oefeningen:

Rug:
Chin/pull up (Is hier ook nog enige variatie in te houden voor betere progressie? Aangezien er 3 verschillende manieren zijn om je aan die chinning bar op te trekken)
Barbell row yates
Barbell row pendlay

Borst:
BP Incline
BP Decline
BP Flat

Benen:
Lunges (Omdat squatten voor mij dan niet gaat tot over een jaar)
Calf raises (Mijn kuiten zijn echt om te huilen hoe klein)
Deadlift met meer reps en lager gewicht voor de onderrug/quadriceps/hamstrings (?)

Schouders:
Side raises
Military Press (Zittend of staand?)

Traps:
Shrugs

Abdominals:
Leg raises
Crunches

En voor de triceps/biceps weet ik eigenlijk niet precies welke goed zou zijn behalve de bicep curl. Daarom zat ik dus ook te denken aan 2 dumbbells zodat ik ook wat geïsoleerde oefeningen kan doen voor de biceps/triceps, of lijkt je dit onnodig?

Wil graag naar toe werken welke oefeningen ik het beste kan doen voor 5 dagen in de week en daarna het allerbelangrijkste, welke oefeningen ik 'wanneer' moet doen.

Bijvoorbeeld:

Ma: Borst + Tri
Din: Rug + bi + traps

Wat zijn jouw ideeën hierop? Nogmaals super bedankt haha :p

Gr!

Kan je dit soort vragen niet beter stellen in het topic dat daar voor is?

Wat zijn jouw ideeën hierop?

Gr!

Gewichten tot hoeveel? Dat verschilt zo sterk per persoon... Schaf een aantal gewichten aan tot hoever je denkt te gaan over een half jaar, je kan altijd meer aanschaffen.

Om meer nadruk te leggen op je quadriceps, die zorgen voor de dikte van je benen, kan je ook de sumo deadlift doen. Met een stang alleen al kan je dus heel veel oefeningen doen, full body workout zou je bijna zeggen. Alleen moet je aanpassingen doen.

Zelf ben ik geen voorstander van 5 dagen trainen of een 5daags split schema. Hou je aan 3 dagen training, anders moet je informatie of tips ergens anders opzoeken dan hier.

Ook kan ik je niet helpen met je schema, aangezien ik zelf alle oefeningen die je beschreven hebt, buiten de deadlift, het optrekken en het bankdrukken om, niet doe.

180kg is wel genoeg voor een beginner

Tijd voor wat filmpjes!

Te beginnen met 120kg squats:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]http://www.youtube.com/watch?v=y-L98jhkHEg

Optrekken, chinning met bodyweight + 35kg

http://www.youtube.com/watch?v=DT6H0Le2Ows

Optrekken, chinning met bodyweight + 45kg

http://www.youtube.com/watch?v=1r7KexuhDAU

Optrekken, chinning met bodyweight + 50kg

http://www.youtube.com/watch?v=YBeU1ERLKvs

Groeten :D

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 09:51 ----------

Weet iemand hoe je de filmpjes hier zo kan plaatsen dat als je erop klikt ze gelijk ook hier afspelen?

Man wat een kracht. echt netjes baas.

naam (/url) Die andere gast op je vids is ook wel beest zeg.

je moet ook de ( ) veranderen in [ ] bij de 2e /url.
Ik heb dat expres gedaan omdat anders de tekst "naam" veranderd in een link

Vet! Thanks :D

Update schema

Tijd voor een schema update, zoals ik eerder al aangaf.

Aardig wat oefeningen weg kunnen schrappen en recent dips erbij genomen. Dit is het schema (buiten de dips) die ik afgelopen 6 maanden heb gevolgd.

Bijlagen

foto update 28 juli 2012

Tijd voor een update! Probeer zo diep mogelijk in de cut te gaan met intermittent fasting (mix van stop-eat-stop en leangains en eigen initiatieven).

Krachtstats nog steeds hetzelfde, hoewel ik met banken toch wel 10kg achteruit ben gegaan. Maargoed, ik weeg dan nu ook bijna 10kg lichter dan op de laatste momenten van mijn bulk. (I love salted peanuts...)

Gewicht: ??? (Weegschaal heb ik kapotgemaakt :/)
Vet %: 7% volgens huidplooimeter van MetaCal. Twijfel wel of dat ding het bij het juiste end heeft.

Groeten!! :D

Photo on 2012-07-28 at 22.33 #7.jpg

Sorry voor de crappy webcam weer eens...

Terug
Naar boven