XXL Nutrition

OPHETHOF's Fotolog, Maandelijkse Update! Bulk Included

• Topic Starter Topic Starter
http://youtu.be/r8eGGdCqrvE

Even een filmpje waar ik aan het optrekken ben met 30kg tussen de beentjes!

Optrekken gaat nu goed, dips gaan goed, squats gaan minder maar deadlift weer bijna op het oude niveau van voordat ik door mijn rug ging.

Squats 110kg x 6
Deads 170kg x 3
Bench 105kg x 3
Chinns bw+30kg x 7
Dips bw+37.5kg x 6

Update 28-06-2012

Iets hoger in kcal en in carbs gezeten afgelopen dagen. In de maand juli na examens meer cardio uren inplannen en in eind juli kijken hoe laag in vet % ik kan komen met mijn trainings en voedingsschema.

Gewicht, op nuchtere maag gewogen vanochtend:

77.5kg

Strenght stats, deze week gehaald:

Deadlift: 2x 175kg
Bench: 3x 105kg
Chinnings: 3x bw +40kg
Dips : 3x bw+52.5kg

Morgen squats!

Vet %?

Photo on 2012-06-28 at 11.10 #2.jpg

Photo on 2012-06-28 at 11.13.jpg

Photo on 2012-06-28 at 11.12 #2.jpg

Photo on 2012-06-28 at 11.21 #2.jpg

Photo on 2012-06-28 at 11.20 #3.jpg

Photo on 2012-06-28 at 11.19 #3.jpg

Gaat het morgen nog door? zag dat je sms had gestuurd maar telefoon is stuk...
Ik wil morgen rug schouders doen bij straatweg.

Gaat het morgen nog door? zag dat je sms had gestuurd maar telefoon is stuk...
Ik wil morgen rug schouders doen bij straatweg.

Ok, heb half 1 examen, dus ben zo.. kwart over 1/half 2 klaar? Ik wacht wel op je bij rode fysio bankjes.

Mooi dat je rug doet want moet morgen optrekken, goede rug oefening :D (de beste ofc.)

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jun 2012 om 12:44 ----------

Blaas jij wel goed uit? Ik was ff op de ademhaling aan het letten, leek alsof je ontploft. Verder nice shape!

Nee ik blaas niet uit tijdens de concentrische en excentrische fase. Heet de Valsalva manoeuvre. Wel op het rustmoment, maar niet altijd na elke rep!

http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program
:D

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jun 2012 om 12:48 ----------

"Here's are the basic rules of thumb:

Squats: breathe at the top, hold breath while doing the rep and then breathe between every rep.

Bench: breathe at full extension, hold breath while doing as many repetitions as is comfortable, and breathe when you need to when the bar is at full extension.

Deadlifts: breathe before pulling the weight, hold breath while doing the rep and then breathe between reps.

Press: Presses are a little more individual. For the first rep, breathe at the bottom and then extend the weight overhead, hold breath while doing as many repetitions as is comfortable, and breathe when you need to, either when the bar is locked out at full overhead extension or while racked on the shoulders. Experiment with which position suits you best. "

quote van de site.

Laatst bewerkt:
A, ga ik niet redden man! ik ga naar een lezing in utrecht met wat vrienden, ander keertje dan

Wanneer gaan we de Ronnie Coleman Routine doen?!

Met extra BBQ saus natuurlijk!

Examens over!

Zo, propedeuse fysiotherapie binnen, tijd voor een update!

Gisteren getraind samen met een maat, tijdens de training paar leuke filmpjes gemaakt (komen nog) en een paar foto's!

Wat een beetje andere belichting al niet kan doen :D

IMG_0138.jpg

IMG_0141.jpg

IMG_0143.jpg

IMG_0170.jpg

Hey!

Ik ben laatst al een paar keer dit forumtopic van jou tegengekomen en dit topic bleef me altijd maar bijhangen. Heb laatst maar eens een account aangemaakt voor dit forum. Wil eerst vooral zeggen dat ik veel respect heb voor jou, je lichaam is echt prachtig (no homo). Dit is ongeveer waar ik ook naar toe wil werken.

Nu heb ik alleen nog "nooit" getraind. Maar wil over een paar weken beginnen en aangezien ik thuis woon en hierbij ook nog eens ver van ons dorp (buitenaf) woon laat staan een stad (want in ons dorp is geen sportschool) is de enige optie voor mij om thuis te trainen.

Nu leek mij het leuk om te beginnen met hetzelfde schema als die van jou. 6x6 The big IV :p Waarom? Omdat ik voor die oefeningen alleen een Chin/pullup stang, barbell + gewichten en een fitness bankje nodig heb. En omdat het echt de compound oefeningen zijn als ik het niet verkeerd heb begrepen. En omdat ik gewoonweg niet een heleboel machine's kan betalen, en een sportschool is met mijn woonsituatie onmogelijk op dit moment.

Denk jij dat het schema wat jij gebruikt een goed schema (misschien enigszins aangepast) zou zijn voor mij?

De dingen wat ik bereid ben te kopen zijn:

2x Dumbbells
1x Barbell
1x Chin/pullup stang
1x Fitness bankje
& Gewichten

Ben zelf:

20j
1.82m
61.8k

Wat mij het mooist lijkt om te hebben zijn grote volle borsten (man wat klinkt dit gay:p), een belachelijk mooie v-shape en onwijs grote traps.

En nog een vraagje (ik hoop echt heel erg dat je al deze vragen niet erg vind) train jij ook je buikspieren?

Alvast super bedankt! Nogmaals, hoop dat je deze vragen niet erg vind!

Gr

Edit: Wil het graag ineen keer goed doen vandaar deze vragen, zonder de eerste maanden te 'klooien' zoals je vaak ziet dat mensen doen. Wil alles uit mijn beginner gains halen en ineen keer als een monster beginnen met trainen en eten, rusten en natuurlijk te GAINEN!

:roflol: je eerste fanmail

Ik zal geld vragen voor begeleiding!

Hij is ook wel echt een lekker stuk dat jong :$

Hey!

Ik ben laatst al een paar keer dit forumtopic van jou tegengekomen en dit topic bleef me altijd maar bijhangen. Heb laatst maar eens een account aangemaakt voor dit forum. Wil eerst vooral zeggen dat ik veel respect heb voor jou, je lichaam is echt prachtig (no homo). Dit is ongeveer waar ik ook naar toe wil werken.

Nu heb ik alleen nog "nooit" getraind. Maar wil over een paar weken beginnen en aangezien ik thuis woon en hierbij ook nog eens ver van ons dorp (buitenaf) woon laat staan een stad (want in ons dorp is geen sportschool) is de enige optie voor mij om thuis te trainen.

Nu leek mij het leuk om te beginnen met hetzelfde schema als die van jou. 6x6 The big IV :p Waarom? Omdat ik voor die oefeningen alleen een Chin/pullup stang, barbell + gewichten en een fitness bankje nodig heb. En omdat het echt de compound oefeningen zijn als ik het niet verkeerd heb begrepen. En omdat ik gewoonweg niet een heleboel machine's kan betalen, en een sportschool is met mijn woonsituatie onmogelijk op dit moment.

Denk jij dat het schema wat jij gebruikt een goed schema (misschien enigszins aangepast) zou zijn voor mij?

De dingen wat ik bereid ben te kopen zijn:

2x Dumbbells
1x Barbell
1x Chin/pullup stang
1x Fitness bankje
& Gewichten

Ben zelf:

20j
1.82m
61.8k

Wat mij het mooist lijkt om te hebben zijn grote volle borsten (man wat klinkt dit gay:p), een belachelijk mooie v-shape en onwijs grote traps.

En nog een vraagje (ik hoop echt heel erg dat je al deze vragen niet erg vind) train jij ook je buikspieren?

Alvast super bedankt! Nogmaals, hoop dat je deze vragen niet erg vind!

Gr

Edit: Wil het graag ineen keer goed doen vandaar deze vragen, zonder de eerste maanden te 'klooien' zoals je vaak ziet dat mensen doen. Wil alles uit mijn beginner gains halen en ineen keer als een monster beginnen met trainen en eten, rusten en natuurlijk te GAINEN!

Als eerste hartstikke bedankt en tof dat ik je met het bijhouden van dit topic kan motiveren om zelf te beginnen! Ik zal proberen je goed advies te geven, op dit tijdstip van de dag... Dit omdat ik heel het weekend niet achter de pc kan. Momenteel ben ik bezig mijn eigen 6x6 schema aan te passen en dips hier aan toe te voegen.

Zeer veel veranderd er niet aan het schema, maar het zal er iets anders uitzien m.b.t. de ingedeelde weken:
6x6 reps (laatste set tussen de 2 en 6 reps) in de eerste 4 weken
6x3 (of eerste 3 sets 6x, laatste 3 sets 3x, laatste set tussen de 1 en 3 reps) in de 5e week
Reverse pyramid (2 sets warm up, dan 1e set 1 rep, 2e set 2-3 reps, 3e set 3-5 reps) in de 6e week

Dit mede omdat ik het nodig vindt om na elke 4 weken, 2 weken de explosieve vorm van training te pakken om daarna weer terug te vallen op meer reps. (Om zo afwisseling te behouden en de spiergroei te bevorderen, heeft mede met afwisseling van verschillende soorten spiervezel rekrutering te maken). Nieuw/aangepast schema zal ik hier volgende week plaatsen, maar dit is ongeveer het idee.
Ik denk dat je met dit schema zeer sterke gains kan krijgen de komende tijd zodra je begint, maar probeer rekening te houden met je persoonlijk limiet en luister goed naar je lichaam, neem rust indien nodig.

Wees ook bewust bij het doen van bijv. de deadlift van je uitvoering en de ademhalingstechniek die je toe wilt passen, investeer hier van te voren genoeg tijd in door het opzoeken van informatie en videos op websites en het boek van mark rippetoe: starting strenght, aanbevolen.

En nee, heb de afgelopen 2 jaar geen buikspieroefening meer aangeraakt. Als je vet percentage daalt, zal je daar genoeg resultaat uit kunnen halen om ze zichtbaar te maken. Maar voorlopig zou ik hier niet al te veel aandacht aan besteden. Zorg eerst maar eens dat je genoeg kennis opdoet m.b.t. de technieken voor deze basisoefeningen en het aankomen in gewicht.

Je kan heel veel oefeningen doen om een mooie V-shape te krijgen, welke andere oefeningen je voor de rug erbij wilt doen, probeer optrekken als basis te houden.
Zelf doe ik nu al zo'n anderhalf jaar geen andere oefening dan optrekken voor de V-shape.

Wat betreft equipment, heeft het voor jou nut om dumbbells aan te schaffen als je dit schema wilt gaan proberen? Zou eerder investeren in een goed bankje met safety bars (een van barbarian line bijvoorbeeld), zodat je veilig thuis kan bankdrukken.
Nieuw of 2e hands, een van deze zijn zeker kwalitatief goed: http://www.fitness-seller.nl/barbarian-warrior-bench-press/
http://www.fitness-seller.nl/barbarian-free-stands-incl-verbindingsbalk/

Een bank die niet los is, is wel het meest veilig, maar met de free stands kan je ook een bankje wegzetten om squats te doen. Uiteraard is niets veiliger dan een half/full rack of een powercage, maar ik begrijp dat daar aardige kosten aan verbonden zitten.
Als je met equipment kan deadliften, optrekken en (veilig) bankdrukken, dan ben je al een heel end op weg. Squats kan erg lastig zijn om dat in een thuisomgeving uit te voeren en kan gevaarlijk zijn.

Zo, nu tijd om te slapen.. :D

goede progress

En denk je dat ik met deze een goede start zou kunnen maken? (Kan deze namelijk een heel stuk goedkoper krijgen)

In nieuwstaat: http://www.otto.nl/product/5959744?...Fitnessbank-Christopeit-Basic-Concept-de-Luxe

Er rekening mee houdende dat tegen de tijd dat ik 100kg kan benchen ik wel een heeeel stuk tijd verder ben.

De kwaliteit van dit toestel is naar mijn inzien zodanig laag dat ik met bijna zekerheid kan zeggen dat je er spijt van gaat krijgen. Beter koop je 2e hands als je krap bij kas zit, maar wel van een kwalitatief, redelijk betaalbaar, goed merk zoals barbarian line, powertec, etc. Daar krijg je geen spijt van, en een 2e hands aankoop van wat meer topmerken blijft vaak evenveel waarde behouden.

Ik weet dat topmerken moeilijk te vinden zijn 2e hands, maar denk goed na over wat je wilt aanschaffen, want je zit er zo een paar jaar mee opgescheept als het je niet bevalt.

Laatst bewerkt:
De kwaliteit van dit toestel is naar mijn inzien zodanig laag dat ik met bijna zekerheid kan zeggen dat je er spijt van gaat krijgen. Beter koop je 2e hands als je krap bij kas zit, maar wel van een kwalitatief, redelijk betaalbaar, goed merk zoals barbarian line, powertec, etc. Daar krijg je geen spijt van, en een 2e hands aankoop van wat meer topmerken blijft vaak evenveel waarde behouden.

Ik weet dat topmerken moeilijk te vinden zijn 2e hands, maar denk goed na over wat je wilt aanschaffen, want je zit er zo een paar jaar mee opgescheept als het je niet bevalt.

Ik snap je punt volledig, en ben het er zelf ook mee eens alleen het enige wat mij dwars zit is dat ik over ongeveer +-14-16 maanden ga verhuizen (Ik ga studeren en zal dus in de stad komen te wonen, waar dus ook een sportschool zal zijn) en zal dus al het apparatuur maar een jaar nodig hebben, en aangezien ik echt een kippenbotje ben (1.82, 61kg) zal ik geen zware gewichten of heel sterk apparatuur nodig hebben, of zit ik hier fout? Ben er best voor om aardig wat geld neer te leggen voor kwaliteit, maar ben alleen bang dat ik het niet nodig heb omdat ik eigenlijk nog niks aan kan :p Wat denk je? Ook zal ik alleen moeten trainen en ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor het squatten en het deadliften. Vooral omdat ik altijd al last heb gehad van mijn onderrug, dat is echt mijn zwakke plek.

En eigenlijk ben ik nu een beetje jouw topic aan het kapen, als je dit liever niet wilt of op priveberichten over wilt gaan dan snap ik dat volledig. Want heb eigenlijk wel een heleboel vragen over equipment ook e.d. (Of dit bv een goed item is om te kopen voor de chin/pullups: http://www.fitnessmerken.nl/pivot-s...ershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist)

Nogmaals hartelijk dank haha, kan je niet genoeg bedanken :p

Terug
Naar boven