AndroidHealthClinic

Overgeven door stress

Bezoekers in dit topic

Of gewoon even helemaal geen havermout eten.
 
Of gewoon even helemaal geen havermout eten.
Dit! Inderdaad, ging net hetzelfde posten.
Als je weet of toch sterk vermoedt dat havermout je doet overgeven, eet het dan gewoon helemaal niet meer (ook niet in kleine hoeveelheden). Je kan wel wat alternatieven vinden voor havermout denk ik.
 
De afgelopen dagen ben ik erachter gekomen dat ik eigenlijk het meeste wel kan eten, behalve havermoutpap.
Ik nam dat normaal sochtends dus dacht dat ik sochtends niets kon eten, nu denk ik dat het die havermoutpap is gewoon.
Ik dacht misschien aan het Pavlov effect. Omdat ik enkele keren door stress m’n ontbijt eruit heb gegooid, krijg ik nu elke keer kotsneigingen als ik havermout zie.

De oorzaak is dan misschien wel gevonden, maar nu zoek ik een oplossing. Iemand die dit probleem zelf ervaren heeft of een oplossing weet? Ik denk misschien hele kleine kopjes havermout nemen in de ochtend en dat weer opbouwen naar de beslagkommen die ik vroeger leeg at.
De oplossing is dat het van zelf weer over gaat en je er niet mee bezig moet houden. Stop inderdaad maar even een tijd met havermout en laat het los.. Laat het los.. Dat is echt het beste voor je man..
 
Toen ik net ging trainen en goed eten, chugde ik vermalen havermoutpap en heb daar ook een paar keer van overgegeven. Gewoon geen havermout meer eten dat deed ik, en ik eet nu froot loops of andere ontbijtgranen, vult even zeer en wordt wat rapper verteerd dan havermout.
 
Het was weer een tijdje wat beter, maar gisteren ging het weer helemaal mis. Was met familie uit eten en had echt stevige trek, het eten wordt geserveerd en heb naar de wc moeten rennen omdat ik gelijk kotsneigingen kreeg.

Het is nu soms zo erg dat ik steeds vaker de gedachte in m’n hoofd krijg er n tijd helemaal mee te stoppen. Ik ben vandaag begonnen met cutten, misschien helpt een calorie deficit in plaats van dat ik constant dwangmatig calorieen naar binnen dauw...
 
Het was weer een tijdje wat beter, maar gisteren ging het weer helemaal mis. Was met familie uit eten en had echt stevige trek, het eten wordt geserveerd en heb naar de wc moeten rennen omdat ik gelijk kotsneigingen kreeg.

Het is nu soms zo erg dat ik steeds vaker de gedachte in m’n hoofd krijg er n tijd helemaal mee te stoppen. Ik ben vandaag begonnen met cutten, misschien helpt een calorie deficit in plaats van dat ik constant dwangmatig calorieen naar binnen dauw...
Dat is wel raar, je dacht op dat moment toch niet aan het moeten overgeven neem ik aan? Maw je was toch wel afgeleid genoeg zeker??? Reageer je ook op bepaalde sterke geuren of smaken?
 
Misschien gewoon even een tijdje eten waar je trek in hebt.
Geen schema en niet moeten.
 
Dat is wel raar, je dacht op dat moment toch niet aan het moeten overgeven neem ik aan? Maw je was toch wel afgeleid genoeg zeker??? Reageer je ook op bepaalde sterke geuren of smaken?
Als ik zo’n sterke vleesgeur ruik heb ik inderdaad wel zoiets van “pfoe daar gaan we weer”. Ik was inderdaad wel afgeleid maar zat ik m’n hoofd al met “afgelopen weken 12 keer gekotst, stel dat t nu gebeurd”. Dat zou een oorzaak kunnen zijn maar geen oplossing..

Misschien gewoon even een tijdje eten waar je trek in hebt.
Geen schema en niet moeten.
Dat zou een goed idee zijn misschien maar als ik nu eet waar ik zin in heb kom ik nog niet aan 1500 calorieen en m’n gewicht is al van 94,5 naar 92,5 gegaan..
 
Als ik zo’n sterke vleesgeur ruik heb ik inderdaad wel zoiets van “pfoe daar gaan we weer”. Ik was inderdaad wel afgeleid maar zat ik m’n hoofd al met “afgelopen weken 12 keer gekotst, stel dat t nu gebeurd”. Dat zou een oorzaak kunnen zijn maar geen oplossing..


Dat zou een goed idee zijn misschien maar als ik nu eet waar ik zin in heb kom ik nog niet aan 1500 calorieen en m’n gewicht is al van 94,5 naar 92,5 gegaan..
Dat is ook geen oplossing. Dat is inderdaad de oorzaak.. Misschien even 2 weken op vakantie gaan? Even alles vergeten en veel plezier maken. Anders misschien toch maar gesprek met een psycholoog overwegen en wellicht een psychiater die iets kan voorschrijven.. Slik je al iets? Zo als bijvoorbeeld Oxazepam?
 
Ik slik niets. Een gesprek met psycholoog zou on het ergste geval misschien een oplossing zijn maar ik zie daar een beetje tegen op omdat ik het idee heb dat die mensen zich vaak niet kunnen inleven zoals de bodybuilders hier op t forum. De huisarts zegt dingen als “ik zou minder eten”, die snapt niet dat ik dan m’n gains weggooi.

Anyway ik zag net een foto van 2 jaar geleden voordat ik met fitness begon. Toen at ik sochtends 3 croissants, bak cruesli, pannenkoeken, cake etc en voelt zo klote nu ik moeite heb met n boterham pindakaas :(
 
Ik slik niets. Een gesprek met psycholoog zou on het ergste geval misschien een oplossing zijn maar ik zie daar een beetje tegen op omdat ik het idee heb dat die mensen zich vaak niet kunnen inleven zoals de bodybuilders hier op t forum. De huisarts zegt dingen als “ik zou minder eten”, die snapt niet dat ik dan m’n gains weggooi.

Anyway ik zag net een foto van 2 jaar geleden voordat ik met fitness begon. Toen at ik sochtends 3 croissants, bak cruesli, pannenkoeken, cake etc en voelt zo klote nu ik moeite heb met n boterham pindakaas :(
De huisarts begrijpt toch wel dat dit stress en angst gerelateerd is mag ik hopen?
 
Dat zou een goed idee zijn misschien maar als ik nu eet waar ik zin in heb kom ik nog niet aan 1500 calorieen en m’n gewicht is al van 94,5 naar 92,5 gegaan..
Maar als jij trek hebt in een reep chocolade a 600 kcal kan dat ook he ;)
Of een keer een pizza of gewoon een simpel frietje met een klodder mayo.
Een magnum of schepijs...
Ook dat zijn dingen die je gewoon kan eten.
Denk aan chocomelk met slagroom, sapjes etc.

Denk niet in alleen in havermout, kwark, rijst met kip oid...

Ik heb in een periode van nood in mijn jeugd een aantal maanden per dag meerdere repen chocolade, koeken, nootjes, blokjes kaas/franse kaas, plakjes worst etc moeten eten ... survivallen zeg maar... (dit was buiten normale maaltijden om dus... dus als extra) het kan voor een periode echt geen kwaad. Maar maak t lekker en niet te moeilijk. Dan komt t echt wel weer.
 
Ik vat even de dingen samen die ik ervaar, misschien dat dat makkelijker is om een conclusie te trekken.

- Sommige dagen eet ik makkelijk 5000 calorieen
- Andere dagen wordt ik misselijk wakker en ga ik al kotsen van n kommetje havermout
- Veel last sochtends en bij het avond eten, later op de avond geen problemen met eten
- Op schooldagen weinig last, in het weekend of vakantie juist veel last
- Wel hongergevoel maar bij denken aan eten al kotsneigingen
- Na t kotsen voel ik me beter, zelfs als er amper iets is uitgekomen

Brutushakt, jij denkt dus dat het stress is? Dat ik in m’n hoofd zo met het eten bezig ben dat het niet lukt. Dit denk ik namelijk ook en heb van meer mensen gehoort (ook huisarts) “dat het tussen m’n oren zit”.
 
Maar als jij trek hebt in een reep chocolade a 600 kcal kan dat ook he ;)
Of een keer een pizza of gewoon een simpel frietje met een klodder mayo.
Een magnum of schepijs...
Ook dat zijn dingen die je gewoon kan eten.
Denk aan chocomelk met slagroom, sapjes etc.

Denk niet in alleen in havermout, kwark, rijst met kip oid...

Ik heb in een periode van nood in mijn jeugd een aantal maanden per dag meerdere repen chocolade, koeken, nootjes, blokjes kaas/franse kaas, plakjes worst etc moeten eten ... survivallen zeg maar... het kan voor een periode echt geen kwaad. Maar maak t lekker en niet te moeilijk. Dan komt t echt wel weer.

Misschien een goede oplossing, ik sta er ook echt wel voor open maar ben nu echt 1 dag bezig met het cutten. Hoop eigenlijk dat m’n lichaam nu die calorie deficit ervaar waardoor het weer zin krijgt in eten. Ik ga n paar dagen aankijken hoe dat loopt en als het niets veranderd sta ik hier wel voor open!

Zou het te maken kunnen hebben met dat ik al 2 jaar 4500 calorieen naar binnen zit te stauwen? Dat die bulk periode gewoon te lang is geweest?
 
Op schooldagen weinig last, in het weekend of vakantie juist veel last
deze valt me meteen op... ivm je thuissituatie... (af branden van je huis... nu andere woning ivm veiligheid... )
 
Misschien een goede oplossing, ik sta er ook echt wel voor open maar ben nu echt 1 dag bezig met het cutten. Hoop eigenlijk dat m’n lichaam nu die calorie deficit ervaar waardoor het weer zin krijgt in eten. Ik ga n paar dagen aankijken hoe dat loopt en als het niets veranderd sta ik hier wel voor open!

Zou het te maken kunnen hebben met dat ik al 2 jaar 4500 calorieen naar binnen zit te stauwen? Dat die bulk periode gewoon te lang is geweest?
Laat het los, ga niet constant naar verklaringen zoeken.
Ben er te veel mee bezig imo.
 
Back
Naar boven