Fitness Seller

Overgewicht en trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En je komt ook met een tegen argument. En dan zeg je tegen mij dat ik dom aan het lullen ben. Hoe dom ben "jij" dan? Zucht.

pillz heeft het al gezegd. Het gaat om totale calorische inname. Er is niets aan suiker per se dat je dik maakt. Kom dus eerst maar met een argument dat jouw claim ondersteunt.
 
pillz heeft het al gezegd. Het gaat om totale calorische inname. Er is niets aan suiker per se dat je dik maakt. Kom dus eerst maar met een argument dat jouw claim ondersteunt.

Ik kom binnenkort met een duidelijk stuk waarin suikers je juist dik maken en dat het gewoon pure gif is.
 
Ik kom binnenkort met een duidelijk stuk waarin suikers je juist dik maken en dat het gewoon pure gif is.
Ben benieuwd, dat zou baanbrekende materie zijn :brew:
 
IN, wil graag weten waarom suiker gif is.
 
Verdomme, ik ben me al 43 jaar aan het vergiftigen!
 
Ga het maar googlen Geraffineerde suikers en natuurlijke suikers.
 
Ik weet niet waarom iedereen dit zo hilarisch vindt. Goed, het vergiftigen en dik worden verhaal zoals de beste man het omschrijft is nogal ridicuul, maar er is wel degelijk een suikerprobleem dat heel serieus is. Allemaal leuk dat macro's / lichaamscompositie verhaal, maar als dat de diepte van je blikveld is dan is dat even ridicuul.
 
Ik ben misschien een simpele boerenlul maar ik zie het min of meer als volgt;

- als je meer eet dan je verbruikt kom je aan en vice versa, ongeacht wat je eet
- bepaalde producten (chocomel/ stroopwafels/ pepernoten/ energie repen etc etc) geven mij een gigantische snelle suikershot met als gevolg een futloos voel en sneller trek
- weer andere producten (noten/ vis/ vlees/ kwark) geven mij minder directe snelle suikers waardoor ik mij minder snel futloos voel en minder snel trek
- bovenstaande producten hebben elk hun eigen voordeel en ik mix ze door elkaar, mede afhankelijk van komende danwel gedane activiteiten
- als je bewuster wilt zijn van wat je eet zal je meer moeite moeten doen ipv alles ongezien naar binnen proppen totdat totale kcal bereikt is, al was het alleen maar voor stoelgang e.d.
 
Ik ben misschien een simpele boerenlul maar ik zie het min of meer als volgt;

- als je meer eet dan je verbruikt kom je aan en vice versa, ongeacht wat je eet
- bepaalde producten (chocomel/ stroopwafels/ pepernoten/ energie repen etc etc) geven mij een gigantische snelle suikershot met als gevolg een futloos voel en sneller trek
- weer andere producten (noten/ vis/ vlees/ kwark) geven mij minder directe snelle suikers waardoor ik mij minder snel futloos voel en minder snel trek
- bovenstaande producten hebben elk hun eigen voordeel en ik mix ze door elkaar, mede afhankelijk van komende danwel gedane activiteiten
- als je bewuster wilt zijn van wat je eet zal je meer moeite moeten doen ipv alles ongezien naar binnen proppen totdat totale kcal bereikt is, al was het alleen maar voor stoelgang e.d.

Dat ben je zeker en weest daar maar trots op knul. :p:)

Simpel ben je in ieder geval niet, hoewel ook ik de mening ben toegedaan dat het ongeveer zo simpel is als jij hierboven beschrijft.
 
Dat ben je zeker en weest daar maar trots op knul. :p:)

Simpel ben je in ieder geval niet, hoewel ook ik de mening ben toegedaan dat het ongeveer zo simpel is als jij hierboven beschrijft.
:penis:
 
Bedankt voor de vele leerzame reacties, dit had ik niet verwacht.

Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in wat goed voor me is en hoe ik dit het beste kan aanpakken. Er zijn leden die mij een PM hebben gedaan met stukken over hoe ga je om met afvallen die mij erg interessant lijken. In plaats van dit keer direct mijn eigen conclusies te trekken over afvallen en trainen leer ik mij dit keer beter in en zal jullie op de hoogte houden. Ook ga ik de logs bijhouden op het forum.

Nogmaals, bedankt voor alle reacties.
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Mooi om te horen dat je verschillende adviezen hebt gekregen en daar mee aan de slag gaat. Mocht je vragen hebben dan plaats ze gerust hier op het forum (of aan de mensen van wie je een PM hebt gekregen) en je ziet dus dat er genoeg mensen zijn die je willen helpen. Kijk wat goed voor jou is en waar jij je goed bij voelt en luister naar je lichaam wanneer je te ver gaat. Lees je even rustig in en ga niet hals over kop op volle toeren jezelf ergens in storten.

Welkom op het forum en zie uit naar je log :thumbs:
 
Wat voor mij cruciaal was/is toen ik een jaar geleden begon met het omgooien van m'n levensstijl, een maat/kennis die ook weer bijna dagelijks de gym in wilde. De ene dag heb je geen fluit zin en de andere dag is het je maat die er geen zin in heeft maar door elkaar toch steeds een appje te sturen met hoelaat we elkaar ophaalden en wie er reed bleven we gaan. Op een gegeven moment zit er zo'n automatisme in dat het gewoon heerlijk is om te sporten 's avonds en dat zelfs als 1 van 2 niet kan je dan toch alleen gaat, want hey het is immers 'schoudersdag' en die ging vorige week zo lekker! Vooral in het begin is het even doorbijten, maar nu is het bij mij en vele anderen een verslaving. Iets wat een buitenstaander die niet druk is met fitness ook nooit zal snappen, daarom is het zo belangrijk voor mij om een maat te hebben die het wel snapt.

Hoop dat je het volhoudt, je krijgt er geen spijt van. Ik wil die 20 kg in ieder geval nooit meer terug! Succes!!
 
En je komt ook met een tegen argument. En dan zeg je tegen mij dat ik dom aan het lullen ben. Hoe dom ben "jij" dan? Zucht.
Dom genoeg om deze discussie tot de eeuwigheid aan te gaan met iedereen die er weer over begint ;)
The Donald legt het helder uit naar mijn mening.
Ik wacht met smart op je keiharde tegenargumenten want jouw verhaal gaat recht in tegen wat ik heb geleerd over het metabolisme van voeding.
 
Dom genoeg om deze discussie tot de eeuwigheid aan te gaan met iedereen die er weer over begint ;)
The Donald legt het helder uit naar mijn mening.
Ik wacht met smart op je keiharde tegenargumenten want jouw verhaal gaat recht in tegen wat ik heb geleerd over het metabolisme van voeding.

Hoi, ik ben van mening dat suikers je juist dik maken. Maar ik heb het over geraffineerde suikers. Niet natuurlijke suikers. Je kan echt zat vinden op diverse sites betreft graffineerde suikers.

Ik heb het ook niet allemaal uitgevonden maar er zijn nog veel meer factoren die meespelen met suikers. Diverse ziektes etc.
 
Hoi, ik ben van mening dat suikers je juist dik maken. Maar ik heb het over geraffineerde suikers. Niet natuurlijke suikers. Je kan echt zat vinden op diverse sites betreft graffineerde suikers.

Ik heb het ook niet allemaal uitgevonden maar er zijn nog veel meer factoren die meespelen met suikers. Diverse ziektes etc.
Je hebt het nu al een aantal keer over de hoeveelheid plekken waar we dit kunnen vinden, deze waardevolle informatie. Ik zie echter geen enkele link. Zou je ons daarvan kunnen voorzien?
 
Back
Naar boven