Fitness Seller

Own Sculpturer's Log

• Topic Starter Topic Starter
nette progressie small bankdrukken 110kg pff 8x ik doe het nog geen 1x heel erg netjes weer en die progressie blijven maar komen goed bezig volhouden man!!

Thx tax,alleen jammer dat ik daarna mn dips niet heb vol kunnen maken,maar train (sinds kort) armen 2x per week en de rest maar 1x,dus trekt zich wel weer recht op de een of andere manier.;)

nice training

Mooi om te zien hoe hardnekkig dat 'small bench press' toch is. :D

NL: smal bankdrukken
EN: narrow grip bench press

'small BP' betekent 'klein bankdrukken', een Engelsman weet echt niet waar je het over hebt als je dat zegt.

Mooi om te zien hoe hardnekkig dat 'small bench press' toch is. :D

NL: smal bankdrukken
EN: narrow grip bench press

'small BP' betekent 'klein bankdrukken', een Engelsman weet echt niet waar je het over hebt als je dat zegt.

haha ik herinner me dat je in het verleden nog een poging hebt gedaan om narrow bench te integreren op dbb :roflol:

Super fysiek + keisterke training top:thumb:

Lekkere training weer Bro ... die smith bench ook erg lekker dat je die set vol hebt kunnen maken .. keer op keer blijft ie beter gaan !

Je vooruitgang is echt bruut man!
Vooral die dips met 70kg db.:thumbs:
Wat is trouwens je max kwa lichaams gewicht die je wil bereiken? 95? 100?

Netjes, waarom doe je die pressdowns eerst? Ik zou die eerder laatst nemen.

Thx guyz:D

@Zelda: De benaming smal drukken is me al sinds mn 15e bijgebracht.Zal een hele kluif worden om het om te dopen in narrow grip bench press.:D;)Toch bedankt.

@Bulky:Mijn streef gewicht is vanaf vroeger 90kg max geweest.Nu is dat 90kg droog (3%Lv) en als wedstrijden me bevallen en ik er dus ook verder in ga,zal mijn fysiek ook wat groter gaan worden omdat ik dan elke keer verbeterd op het podium wil stappen.Bevalt het me niet (wat ik zwaar betwijfel:D) ga ik weer eten zoals ik voorheen altijd gedaan heb.Hoog in de eiwitten en het hele jaar door droog op 7%Lv zitten.(maar dan met een kilootje of 90/95.;))

@SpprSi:Je zou hem als laatste nemen omdat???Je dan mss meer overhoud voor de zwaardere oefeningen???Voor mijn gevoel doe ik ze (de zware oefeningen) liefst als laatste omdat het gewoon meer inspanning kost,voor mij is de weg met de meeste weerstand een gevoelsmatige afkorting om sneller bij je doelstellingen te komen.;)

Indeed, small grip en dips zie ik als massabouwers:), but hey, whatever does the job will do the job!! Mss moet ik het ook maar eens proberen, beetje voorvermoeien.

@OS: ik neem aan dat je dit jaar wedstrijden wil gaan draaien, zo ja welke?
Want bijvoorbeeld het NK van YBF in Beverwijk is wel een goede graadmeter, maar merk dat daar ook steeds meer gebruikers komen, wat het voor de naturel bodybuilders moeilijker en minder aantrekkelijk maakt om mee te doen.

@OS: ik neem aan dat je dit jaar wedstrijden wil gaan draaien, zo ja welke?
Want bijvoorbeeld het NK van YBF in Beverwijk is wel een goede graadmeter, maar merk dat daar ook steeds meer gebruikers komen, wat het voor de naturel bodybuilders moeilijker en minder aantrekkelijk maakt om mee te doen.

Die vraag word me vaker gesteld bro:D.Lees anders mn text ff op flexmag.nl,staat zon beetje alles in wat ik van plan ben.;)

Flex Nederland - BBOM Winner

Ik lees de Eemsmond Cup, dat is een C-klasse of open klasse wedstrijd, maar dat is one tough challenge man. Want dan kom je tussen gebruikers te staan, maar jij lijkt me naturel...toch;):D
Wat ik wil zeggen is dat het geen makkelijke wedstrijd van je zal worden, maar ik gun je een goede klassering, dat sowieso;):)

Wat een bikkel ben je ook he! Wel met een kale kop op het podium hè, dan lijk je breder! ;)

SpprSi:Je zou hem als laatste nemen omdatJe dan mss meer overhoud voor de zwaardere oefeningenVoor mijn gevoel doe ik ze (de zware oefeningen) liefst als laatste omdat het gewoon meer inspanning kost,voor mij is de weg met de meeste weerstand een gevoelsmatige afkorting om sneller bij je doelstellingen te komen.

Dat is een rare redenering Own, gevoelsmatig kan dat voor jou best kloppen maar het gaat er natuurlijk om de meest effectieve oefeningen zo zwaar mogelijk en intensief mogelijk uit te voeren om het snelst resultaat te zien. Over het algemeen zijn de zware compounds doelmatiger (voor massa) dan de isolatie oefeningen. Dat je de compounds zwaarder vind na isolatie is logisch vanwege voorvermoeiingsprincipe maar je zult minder load kunnen verwerken op je belangrijkste oefeningen.

Je doet dit wel vaker merk ik in je log, bv bij dips, deadlifts. Je houdt je echter ook vaak aan de "standaard" regel compounds eerst. Het is niet verkeerd om soms de volgorde van je oefeningen eens om te gooien, verandering doet groeien maar het grootste deel van de tijd zou ik me toch aan deze regel houden.

Ik denk dat je ook minder reacties krijgt op het volgende:

-Ik kon mijn laatste setje concentration curls niet meer afmaken want ik was op van het deadliften..

Dan van:
-Mijn sets met 240 deadlift heb ik niet meer gedaan omdat ik op was van de voorgaande isolatie;)

Ps. verder fijne armtraining gedraaid en k*t van je begeleider.

Dat is een rare redenering Own, gevoelsmatig kan dat voor jou best kloppen maar het gaat er natuurlijk om de meest effectieve oefeningen zo zwaar mogelijk en intensief mogelijk uit te voeren om het snelst resultaat te zien. Over het algemeen zijn de zware compounds doelmatiger (voor massa) dan de isolatie oefeningen. Dat je de compounds zwaarder vind na isolatie is logisch vanwege voorvermoeiingsprincipe maar je zult minder load kunnen verwerken op je belangrijkste oefeningen.

Je doet dit wel vaker merk ik in je log, bv bij dips, deadlifts. Je houdt je echter ook vaak aan de "standaard" regel compounds eerst. Het is niet verkeerd om soms de volgorde van je oefeningen eens om te gooien, verandering doet groeien maar het grootste deel van de tijd zou ik me toch aan deze regel houden.

Ik denk dat je ook minder reacties krijgt op het volgende:

-Ik kon mijn laatste setje concentration curls niet meer afmaken want ik was op van het deadliften..

Dan van:
-Mijn sets met 240 deadlift heb ik niet meer gedaan omdat ik op was van de voorgaande isolatie;)

Ps. verder fijne armtraining gedraaid en k*t van je begeleider.

Meestal gooien we dit ook om na max. 8 weken of beginnen aan een nieuw schema.Met mn deadz doe ik toch liever (op het moment) schouders eerst trainen ivm mn rug,maar dat heb ik je dacht ik al eens uitgelegd.Dat ik nu geen full load kan verwerken op de belangrijkste oefeningen zit zeker wat in,over een week of 2 begin ik een nieuw schema en zal ik dit eens overwegen.

Ik lees de Eemsmond Cup, dat is een C-klasse of open klasse wedstrijd, maar dat is one tough challenge man. Want dan kom je tussen gebruikers te staan, maar jij lijkt me naturel...toch;):D
Wat ik wil zeggen is dat het geen makkelijke wedstrijd van je zal worden, maar ik gun je een goede klassering, dat sowieso;):)

Hehe thx,ik ga mn best doen om nog wat extra kilootjes eraan te plakken voor de eemsmondcup en dat zal compleet naturel niet haalbaar zijn.:rolleyes:Precieze klasse indeling weet ik niet,dacht alleen B en C klasse.

@Luukste:Hehe,zal ik zeker doen:D

@Zelda:En plat benchen dan :D

Hehe thx,ik ga mn best doen om nog wat extra kilootjes eraan te plakken voor de eemsmondcup en dat zal compleet naturel niet haalbaar zijn.:rolleyes:Precieze klasse indeling weet ik niet,dacht alleen B en C klasse.

Heb er ook aangedacht om daar aan mee te doen, maar ik wacht daar nog maar mee, schat me kansen daar aanzienlijk lager in. Ga denk ik volgend jaar NK in Beverwijk meedoen, als graadmeter en dan kijk ik wel weer verder of ik met Eemsmondcup mee ga doen. Ben je wel eens wezen kijken daar toevallig?

Vanmorgen getraind:Rug

1.Latpull
12x60kg
10x80kg
8x100kg
8x110kg PR!!!

BOR's omgekeerde grip
12x60kg
10x80kg
8x100kg
8x120kg

BB/EZ-bar rows
10x40kg
10x50kg
8x60kg(EZ)
8x70kg(EZ)PR!!!

Iso lateral rowing (hammer strength)L/R apart
12x55kg(per kant)
10x70kg
8x80kg PR!!!

Opmerkingen:Training ging wel lekker,paar PR's neerzetten is altijd wel leuk.:D

@Bulky:Succes met je wedstrijden bro,ben zelf nog nooit gaan kijken naar de eemsondcup:odan maar meteen meedoen.;)

Terug
Naar boven