XXL Nutrition

Own Sculpturer's Log

Komt wel goed KaLe.We hebben het voordeel tegenover de meeste mensen dat onze spieren om de probleemzone zo danig versterk zijn dat revalideren een stuk sneller gaat dan bij de meesten,de ondersteuning (rond de probleemzone) is al aanwezig zeg maar.

Therapeut is ook gelijk een sportarts en heeft dus een goede kijk op mijn doelstellingen en gaat ook niet te werk van:je mag dit en dat niet bla bla,snapte mijn argumenten volkomen,wie geloofd nu dat iemand zn rug kan verrekken terwijl hij voorovergebogen een propje van de grond raapt en tegelijkertijd wel 200kg in zn nek legt en gaat squatten en deadz uitvoerd etc....Dit is waar ik eerder met ander therapeuten mee in de haren lag,dus voor het gevoel zit het wel goed nu.;)

Zulke angstaanjagende verhalen over "propjes" heb ik wel is vaker gehoord. Is daar wat aan te doen om te voorkomen?

t*ring zeg ... das lekker ... die wervels scheef !

Gelukkig heb je nu een chiropractor die je dus ook vertrouwt! dat is altijd goed ! ik denk dat ik ook nog eens een keer naar zo'n gast toe moet (ben al eerder geweest) en sinds dat kraken leek het wel of ik ineens ook rechter liep en mijn linkerbeen minder sleepte.. Toen verdwenen ineens ook een hoop blessureklachten ..

Aangezien nu mijn rechterknie ineens behoorlijk zeurt mag die gast er fijn nog ff naar kijken !

Anyway, goed om te horen dat je al weer flink beter gaat .. keep pumpin those weights!

• Topic Starter Topic Starter
Zulke angstaanjagende verhalen over "propjes" heb ik wel is vaker gehoord. Is daar wat aan te doen om te voorkomen?

JA!!!!!
Anderen de troep achter je reet laten opruimen werkt best goed.:rolleyes::D

@Hiekie:Ja bro,zit wel goed met die gast.Volgende behandeling zou hij eerst weer de probleemzone's nalopen en dan zou ik een uitgebreide massage krijgen gevolgt door 10min. rust.

@OS: wat ga je morgen trainen bro?

Morgen staat de borst op het programma,heel mss nog de schouders erbij zodat ik deze week eens een deadz-only dag kan invoeren.;)

Dan doe je alleen deadz op aparte dag? Hoeveel sets dan?
Want ik heb het idee dat ik nooit echt heel erg vermoeid raak om te deadliften. Als ik 'm doe dan meestal als 3e of 4e rugoefening, maar boven 200kilo doe ik niet, want dan heb ik 3 weken last van me rug, hoe graag ik me grenzen ook wil verleggen.

Maar jou deadz zijn impressive man:);)

Vandaag getraind:Borst

Bench press
14x60kg
10x90kg
8x120kg
6x140kg

Incline smith press
12x50kg
10x70kg
8x90kg
7x110kg

Wide chest
12x80kg
10x130kg
8x160kg

Weighted dips
20x BW
8x25kg
8x50kg
6x70kg

Opmerking:Had weinig geslapen vannacht,had er eigenlijk niet veel van verwacht vandaag maar ging toch lekker.;)

@Bulky: 3wkn last van je rug???Mss doe je toch nog wat verkeerds in je uitvoering ofzo!!!Zelfs ik met mn kromme rug heb bij zware overbelasting net hooguit 4 dagen kreupelheid aan mn fl**ker hangen.

@OS:Ziet er weer massive uit bro. You eat iron for breakfast right?;)
Slechte rug ook he, dus ik neem niet meer zoveel risico met dat, dan maar 170 met 5 reps ofzo.
Mijn dips moet ik ook weer opvoeren, het zwaarste wat ik ooit deed was 32 kilo, maar toen woog ik 87, nu ik wat zwaarder ben en heeeeeel lang niet heb gedipt was ik tevreden met 20 kilo, maar ik wil eigenlijk gaan voor 40-50 kilo.

Lekkere training Own .. ook weer goede bench .. 6 x 140 :) netjes !!!

@Hiekie:Thx bro,ging lekker die bench vandaag.Wil de 140kg 8x gaan volmaken in de serie en ga dan rustig aan met de 160kg serie beginnen.;)

@Bulky:Hehe,ja man.Ijzer is mn delicatesse.:D

Gewoon rustig aan doen bro,ga zelf de eerste weken ook niet al te gek doen met mn deadz,begin pas weer te beuken als mn onderrug het toelaat.;)

lekkere training, wat is wide chest? uitvoering van een fly zeker. Trouwens als je als eerste oef zou gaan dippen moet jij rustig je eigen bw aan je dip moeten kunnen toevoegen;)

nette training die riem bij die weighted dips knapte zeker hahaha

maar wat is dit
Wide chest
12x80kg
10x130kg
8x160kg

????

lekkere training, wat is wide chest? uitvoering van een fly zeker. Trouwens als je als eerste oefening zou gaan dippen moet jij rustig je eigen bw aan je dip moeten kunnen toevoegen;)

Wide chest is een apparaat waar je zittend een fly-beweging maakt vanaf je heupen (beginstand) tot op schouderhoogte.De handvaten zitten ook wijd geplaatst.Super machine man,ook geen katrollen aanwezig,alleen freeweights.;)

Was niet van plan te gaan dippen bro,had weinig tijd en moest improviseren.Ben wel geneigd om te beginnen met dippen maar mn begeleider zei vandaag nog dat het zeer riskant is om zo zwaar te dippen,en dat ik bij zware sets me beter kan laten assisteren met de 1e rep,omdat dan net die spanning te groot kan worden?

Vanmorgen getraind: Deadlifts en schouders

1.deadliften
12x70kg
8x120kg
2x170kg (grip failled)
(4x)5x170kg (met straps)

2.Schouders

Smith front press (wennen om na de deadz schouders te pakken)
12x50kg
8x70kg
6x90kg
7x70kg
7x50kg(leeg!!!)

DB side raises
12x16kg
10x18kg
8x20kg

Omgekeerde pec-dec flyes
12x50kg
12x60kg
12x70kg

Opmerkingen: Deadz eens op reps gepakt,ga nu eerst de (5x)5x170kg serie vol maken en dan door met de 200kg serie.

nette training die riem bij die weighted dips knapte zeker hahaha

maar wat is dit
Wide chest
12x80kg
10x130kg
8x160kg

????

LOL,die riem kan wel wat verdragen man,alleen hoe meer gewicht je eraan hangt,hoe korter de ketting word en de gewichten omhoog (tegen je noten aan) klotsen.:eek:Word tijd voor een verlengstukje.:D

Wide chest is een apparaat waar je zittend een fly-beweging maakt vanaf je heupen (beginstand) tot op schouderhoogte.De handvaten zitten ook wijd geplaatst.Super machine man,ook geen katrollen aanwezig,alleen freeweights.

Vanavond getraind:Benen,kuiten

(5min.fietsen)

1.Quadriceps

Squatten (full)
12x60kg
10x100kg
8x130kg
8x160kg
5x180kg (op naar de 8 reps;))

Leg extensions
10x35kg
10x45kg
10x55kg

Hamstrings

Zittende leg curl
12x45kg
10x60kg
10x70kg

Kuiten

Staand heffen
16x100kg
16x140kg
16x180kg

Toe press
15x125kg
15x150kg
15x175kg

Opmerkingen:Wegens tijdgebrek niet 2 oefeningen voor hams kunnen doen.Bij squatten ga ik eerst proberen de (8x)180kg serie vol te maken voordat ik zwaarder ga.Staand heffen heb ik met 40kg verhoogd ipv 20 of 30kg en een serie minder gedaan,toe press ben ik 25kg zwaarder begonnen en geeindigd.

Volgens mn begeleider had het met kuiten geen zin om te veel reps te maken,kleine spiergroepen zoals oa biceps hebben niet veel reps nodig om te kunnen groeien.Kon het iig niet laten nog 8x na te pompen maar volgende keer hou ik het bij 8 reps en ga ik gewoon hoger int gewicht.;)

Gaat goed. Lekker he bulken :D

• #1.000

Hehe,eg wel!!!!!

Gaat ook beter met mn rug en denk dat ik dan onbewust meer durf te pakken of iig geen rare (blessure) gedachtes in mn kop heb.:DSquatten kan imo nog wel wat zwaarder , als ik ga 1RM'en zou de 220kg me wel moeten lukken,maar ivm de wedstrijd voorbereiding laat ik mn PR's ff op die 600 totaal hangen,laatste wat ik nu wil is geblesseerd raken!!!

Terug
Naar boven