Fitness Seller

Partners vervelen me snel. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Monogamie is een illusie
 
Dit is weer zo'n type wat een gezin "moet" omdat "de maatschappij" en zijn naaste omgeving dit van hem verwacht.
Van jongs af aan groeien de meesten geindoctrineerd op met het beeld dat een gezin en kinderen alles is.
Kinderen krijgen betekent de eerste 20 jaar niet meer uitslapen en je geld vrij kunnen besteden.
Mij wordt dikwijls gevraagd hoe ik zoveel kan trainen, reizen, uitgaan en ga zo maar door.
Het vaste antwoord: "ik heb geen gezin en kinderen die dag in dag uit, week in week uit, jaar in jaar uit al het leven uit mij wegzuigen".

Niks "moet". Lijkt mij dat het anno 2019 volledig geaccepteerd is geen kinderen te hebben tenzij je uit de biblebelt komt.

Anderzijds, de meeste alleenstaande ,al dan niet kinderloze mannen die ik ken van een jaar of 50 zijn toch allemaal van die aparte, eigenwijze en moeilijke types. Opmerkelijk vaak ook werkloos, want naast geen relatie volhouden kunnen ze ook heel moeilijk "voor een baas" werken. Zeg er niks mee, maar het valt mij gewoon erg op.
Dat reizen, uitgaan en trainen blijft waarschijnlijk niet eeuwig je in geluk voorzien. Interesses zullen gaan veranderen, zeker als je wat ouder wordt en je vrienden om je heen ook allemaal een ander leven gaan leiden.

Om mij heen zie ik veel mensen kinderen krijgen, ik zie enkel geluk als ik ze samen zie. Wat mij wel opvalt, hun hele leven draait om het kind en ze veranderen allemaal in saaie mutsen. Maar waarschijnlijk was de tijd van uitgaan en verder geen echt nieuw doel meer in het leven hebben toch een beetje op en klaar voor een nieuwe stap. Qua geld zie ik weinig nadelen, als alleenstaande lijkt het mij niet echt voordeliger een hypotheek af te sluiten tegenover 2 verdieners met een kind. Waarom zou je dan minder vrij te besteden hebben?
 
Iedereen doet er mee wat hij wil natuurlijk,maar kinderen moeten hebben om zin aan je leven te geven vind ik een vreemd concept.

Je genen doorgeven is biologisch gezien wel het enige dat zin geeft aan je eigen.
 
Niks "moet". Lijkt mij dat het anno 2019 volledig geaccepteerd is geen kinderen te hebben tenzij je uit de biblebelt komt.

Anderzijds, de meeste alleenstaande ,al dan niet kinderloze mannen die ik ken van een jaar of 50 zijn toch allemaal van die aparte, eigenwijze en moeilijke types. Opmerkelijk vaak ook werkloos, want naast geen relatie volhouden kunnen ze ook heel moeilijk "voor een baas" werken. Zeg er niks mee, maar het valt mij gewoon erg op.
Dat reizen, uitgaan en trainen blijft waarschijnlijk niet eeuwig je in geluk voorzien. Interesses zullen gaan veranderen, zeker als je wat ouder wordt en je vrienden om je heen ook allemaal een ander leven gaan leiden.

Om mij heen zie ik veel mensen kinderen krijgen, ik zie enkel geluk als ik ze samen zie. Wat mij wel opvalt, hun hele leven draait om het kind en ze veranderen allemaal in saaie mutsen. Maar waarschijnlijk was de tijd van uitgaan en verder geen echt nieuw doel meer in het leven hebben toch een beetje op en klaar voor een nieuwe stap. Qua geld zie ik weinig nadelen, als alleenstaande lijkt het mij niet echt voordeliger een hypotheek af te sluiten tegenover 2 verdieners met een kind. Waarom zou je dan minder vrij te besteden hebben?

Ik hoor veel gezaag van mensen met kinderen en van mensen die al jaren samen zijn.

En het zijn precies allemaal taxichauffeurs geworden.

Ieder zo zn ding,maar die kelk laat ik aan mij voorbij gaan.

Nu ja ben nog geen 50 en nog niet werkloos :)
 
Kinderen krijgen betekent de eerste 20 jaar niet meer uitslapen en je geld vrij kunnen besteden.

Ik begrijp dat je dit zegt want in praktijk is het vaak zo maar ik kan er me niet mee verzoenen. Veel mensen lijken gewoon te snel met kinderen te beginnen. Ze komen amper rond met 2 en beslissen er al 1-2 kids bij te nemen. Tjah dan wordt het financieel moeilijk idd.

Zelf ben ik 36 en we verwachten binnenkort ons eerste kindje. Ik zal er geen boterham minder moeten door eten :P

Mensen plannen gewoon niet goed. Dan krijg je idd financiële problemen en rond hun 30ste gaan ze uit elkaar en krijg je nieuw samengestelde gezinnetjes. Die het dan vaak ook niet gemakkelijk hebben omdat ze een dure scheiding er hebben opzitten.
 
wat ik ook vaak hoor van kennissen is dat eens de kleine er is de benen bij veel vrouwen dicht gaan.

Tot ze weer eens zwanger willen worden dan MOET je er elke dag 3 x op.

Krijg ook het schijt van mensen die hun kinderen als middeltje gebruiken om van alle klotejobkes af te raken en te dumpen op degene die er geen hebben.
Als het hun uitkomt dan is er natuurlijk ineens geen probleem met hun kindjes.
 
Laatst bewerkt:
Monogamie is een illusie

Een vorm van respect lijk me?

Meer een keuze lijkt me.

Dit dus :)

Wat mij wel opvalt, hun hele leven draait om het kind en ze veranderen allemaal in saaie mutsen.

Gevaarlijk idd, je bent dan wel 'ouders' samen maar ook nog steeds een koppel. Samen dingen blijven doen is dus heeeel belangrijk IMO.

Je genen doorgeven is biologisch gezien wel het enige dat zin geeft aan je eigen.

Eigenlijk wel.

We zitten natuurlijk op een bodybuild forum waar nog veel 20'ers zitten. Het spreekt voor zich dat die doelgroep daar anders over denkt... Binnen 10 jaar is zowat 75% van mening veranderd :p

wat ik ook vaak hoor van kennissen is dat eens de kleine er is de benen bij veel vrouwen dicht gaan.

Tot ze weer eens zwanger willen worden dan MOET je er elke dag 3 x op.

:roflol:
 
Back
Naar boven