Fitness Seller

pas begonnen

cambrinus

Cool Novice
Waardering
0
jo de manne,
Ben niuew hier in deze forum. Eerst ff voorstellen. Ik ben Jurgen en 29 jaar wonende te Halle Vl-Br. Ben begonnen op 1 maart. Woog in december 2004 95 kilo en nu weeg ik er 79. Nu tijd om op te bouwen. Ben ook begonnen met Whey proteine te nemen.
Kan iemand mij zeggen of dit resultaat geeft na een bepaalde tijd of is dit bullshit?
Ben ook op voeding aan het kijken. Eet veel kip en mager vlees,melk,yoghurt,.... GOED BEZIG vind ik.
Kan iemand me zeggen hoe ik die zwembandjes wegkrijg daar heb ik nog een beetje last van. Doe ook elke keer aan Cardio. +-30min.
Voel al een beetje dat alles aan het verstevigen.Ga 3 keer per week. Ma-Woe-Don.

Ale tot laters,

Welkom dude.

Je bent idd goed bezig van 95 naar 79, ga zo door. :thumbs: Bij mij geeft whey protiene, natuurlijk samen met goed voedsel en keihard knallen in de sportschool zeker resultaat.

• Topic Starter Topic Starter
Is het normaal dat ik na elke training last heb van spierpijnen?? :mad: ??? In denk het wel he....
Denk er ook aan om bcaa in te nemen. Tegen melkzuur op de spieren. Is dat goed of hou ik het gewoon bij whey proteinen?? ???
Hoe bereken die % die bij andere leden staan uit?? Heb geen vetmeter.
Volgens sites heb ik 22% BMI. is dit wel juist?? :rolleyes:
Mijn programma is

Maandag : BORST EN BENEN + BUIK
Dinsdag : RUST
Woensdag : BICEPS EN TRICEPS + BUIK
Donderdag : RUST
Vrijdag : SCHOUDERS + RUG + BUIK
Zaterdag + Zondag : RUST

Is dit een goed programma?? Of zouden jullie anders doen??

Vraag mij de namen van de oef niet want die ken ik niet, moet eens opzoeken.
Zit ongeveer een dikke 2 uur en half waarvan 30.min cardio en een per spiergroep. Is dit goed of te lang???

Thx,

Jurgen,

1) Ik denk da spierpijnen redelijk normaal zijn. Je spieren verrichten arbeid die ze niet gewoon zijn. Btw: als je hard traint, heb je meestal wel spierpijn ;)

2) Het is niet noodzakelijk om BCAA's nog eens apart bij te gaan pakken. (ik heb altijd zonder gekunnen) Ik denk dat in je Post workout shake genoeg herstellende stoffen zitten denk ik (Dont shoot me if im wrong)

3) schema ziet er toch redelijk goed uit, alleen schouders en rug op 1 dag ???

Probeer je trainingen tussen de 45 min en MAX 1u30 te houden, Langer trainen zorgt voor een vorm van catabolisme (= spierafbraak)

Ja dat is normaal, je moet natuurlijk wel wat voelen. :D . Hoeveel setjes en reps doe je per spiergroep? Die berekeningen die je op websites ziet staan zijn meestal niet erg accuraat, omdat deze meestal alleen naar je gewicht en omvang van de middel kijken..
Op de sportschool kunnen ze vast wel je vetpercentage meten. Trouwens BMI is wat anders dan vetpercentage hoor, dat is je Body Mass Index. Als jij een BMI van 22 heb ik dat volgens het boekje goed, maarja mij BMI is 26.67, dus te hoog maarja als je aan bodybuilding doet is dat niet zo raar. Je programma ziet er goed uit, ik zal zelf de volgorde anders doen:

Borst + Biceps + Buik
Rug + Schouders + Triceps
Benen + Buik.

Maar dat is persoonlijk, gewoon ff mee experimenteren

Op je vraag over bcaa heb ik geen antwoord, ik zelf gebruik alleen whey proteine en creatine.

:D

cambrinus zei:
Maandag : BORST EN BENEN + BUIK
Dinsdag : RUST
Woensdag : BICEPS EN TRICEPS + BUIK
Donderdag : RUST
Vrijdag : SCHOUDERS + RUG + BUIK
Zaterdag + Zondag : RUST

Is dit een goed programma?? Of zouden jullie anders doen??

als je echt tot het uiterste traint zou dit zo goed als onmogelijk mogen zijn
benen en borst op 1 dag? dat lijkt me vrij geschift :)
zo ook rug en schouders op 1 dag is volgens mij geen goed idee
ook 3x buik is te veel van het goede, pak ze 1 max. 2 keer goed zwaar aan
kijk even rond op het forum naar schema's

DavyO zei:
Ja dat is normaal, je moet natuurlijk wel wat voelen.
niet akkoord, je moet helemaal niks,
spierpijn is nog altijd geen indicatie van meer groei, da's mijn mening
het geeft vaak wél aan dat je je spieren een goeie (nieuwe..) impuls geeft

Santoz zei:
niet akkoord, je moet helemaal niks,
spierpijn is nog altijd geen indicatie van meer groei, da's mijn mening
het geeft vaak wél aan dat je je spieren een goeie (nieuwe..) impuls geeft

Okay daar heb je gelijk in, niks moet. Maar het lijkt me vrij normaal dat je na een goede training je spieren voelt. En zeker in het begin als je nog niet zo heel lang traint want dan moeten je spieren hier nog aan wennen.

:wave:

Santoz zei:
benen en borst op 1 dag? dat lijkt me vrij geschift :)
zo ook rug en schouders op 1 dag is volgens mij geen goed idee
ook 3x buik is te veel van het goede, pak ze 1 max. 2 keer goed zwaar aan

Rug en schouders op 1 dag is goed te doen vind ik zelf. Maar om daarna dan ook nog buik te doen lijkt me wat veel.

Benen en borst op 1 dag lijkt me idd niet zo handig: ik ben helemaal verrot na benen. Moet er niet aan denken om dan nog "effe" borst te doen. :o

Buik zou ik ook 2 keer doen zoals Santoz al zegt.
Je kan ook 3 keer doen, maar dan zou ik het opdelen: training 1 nadruk op de onderste buikspieren, training 2 schuine buikspieren, training 3 nadruk op bovenste buikspieren. Maar gewoon 2 keer goed aanpakken per week is al voldoende.

Is het normaal dat ik na elke training last heb van spierpijnen??
Nou, je hebt in ieder geval humor, vriend. :D

Van die spierpijn moet je gewoon genieten. Heerlijk toch, als je na een zware beentraining niet kan lopen of als je als gevolg van je borst work-out niet meer je eigen kont kan afvegen na het poepen.

Je schema ziet er redelijk uit, al zou ik het zelf nooit zo doen. Benen zou ik hoe dan ook altijd apart trainen. Maar zoals je wel zult merken, is het eigenlijk heel persoonlijk. Er zijn wel wat "regels", maar een ieder moet doen waar hij of zij zich het beste bij voelt.

Woog in december 2004 95 kilo en nu weeg ik er 79.

Hele goede resultaten, man. Mag je best wel trots op zijn.

Verder veel succes en welkom.

Saint

whey proteine merk je op zich niks van ,dat is een sup , proteine kan je ook uit voeding halen, kwark,eieren,kip,vis etc.
maar je moet je eiwitten wel elke dag binnen krijgen,dus als je dat via voeding niet lukt is een shake een optie.
beginners gaan uberhaupt veel harder in het begin, als je t goed aanpakt groei je behoorlijk door.
als je echt een goede sup zoekt zou ik glutamine nemen,dat bevorder ook je spierherstel.

buik voor beginners is om de dag wel prima,maar ik zelf doe t tegenwoordig anders, ik pak t elke dag aan (voor een korte periode van een aantal weken) met zware gewichten en de resultaten zijn absoluut goed te noemen.

OK, dan neem ik er de pijnen er maar bij. Zalig ff afzien.
Ik train eerst BORST en dan pas benen. Lukt me wel...
Zal is kijken voor glutamine.
Thx,

Ik doe altijd 4*10. Is dit goed of liever toch 3*8??
Zal eens tijd nemen om de oefeningen hun een naam te geven en jullie te laten weten wat ik doe van oefeningen.
Ik begin altijd met 25 min cardio en eindig ermee ook. Is dit een goed idee. Of liever geen cardio op het einde??
:(

cambrinus zei:
Ik doe altijd 4*10. Is dit goed of liever toch 3*8??
Zal eens tijd nemen om de oefeningen hun een naam te geven en jullie te laten weten wat ik doe van oefeningen.
Ik begin altijd met 25 min cardio en eindig ermee ook. Is dit een goed idee. Of liever geen cardio op het einde??
:(

Ik deed in het begin ook altijd 4x10 voor alle oefeningen, nu doe ik meestal 4 setjes van 12, 10, 10, 8. of 10, 10, 8, 6. Dan doe ik die laatse set zo zwaar mogelijk, de 7de herhaling lukt me echt niet meer.

Doe je 25min cardio in het begin om op te warmen, of ga je echt maximaal hiermee? Persoonlijk heb ik cardio voor de KT geschrapt omdat ik vondt dat ik daarmee kostbare energie verlies voor de KT. Maar als je tuurlijk je vetpercentage naar beneden wil halen is het niet slecht tuurlijk. De meningen hierover verschillen nog al.. er zijn verschillende topics over cardio te vinden.
Ik vindt zelf 50min cardio per training veel, als ik zoveel cardio zal doen , doe ik dat op een aparte dag.

Groeten en veel succes :D ,

Davy

Doe 25 min als opwarming. En eindig ook met 20 min. Als ik ik mijn benen train dan doe ik het niet.

Heb de namen van mijn oef gevonden.

Benen.
45° legg press
leg extension
seated leg press
standing hip adduction

Kuiten
Standing calf raise

Biceps
Cable CUrl
Dumble curl
lever preacher curl

Triceps
Pushdown cable
Triceps extension lever
Bent over triceps extension

Borst
Bench press
Bench press op schuine bank
Bensch press dumbbell
Peck deck
Decline chest press

Buik
Seated crucnh
Incline leg-hip raise cable
Vertical leg-hip raise

Moet nog juist de oef opzoeken voor rug en schouders. :rolleyes:
Niet vergeten he dat ik pas begonnen ben he. Heb nog een beginnerschema. :o
Zijn er oefeningen genoeg of juist te weing per spiergroep???
Heb vandaag borst gedaan. Is het normaal dat ik last heb van mijn schouders+borst?? ???

Nog een info over whey??
Wanner merkt men het verschil hiervan en in wat een opzicht is er een verandering??

Ziet er goed uit, maar ik zal bij benen standing hip adduction eruit halen (of je moet je bilspieren willen trainen?) en mischien deze oefening toevoegen:

<a href="http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/LVLyingLegCurl.html" target="_blank">Lying Leg Curl</a>

Verder valt het me op dat je geen Squat doet, maar goed je doet al 2x een leg press oefening zie ik (zittend en liggend).

Het aantal oefeningen per spiergroep zit wel goed hoor :D , je kan ook af en toe eens varieeren met andere oefenigen mischien. Kijk eens op die website die ik je hierboven hebt gegeven voor die beenoefening.

Ja als ik borst heb gedaan voel ik meestal ook mijn schouders wel, vooral door de Incline bench press denk ik. Dit is dan ook de reden dat ik borst en schouders niet op dezeflde dag train.

Van de whey protiene zelf merk je niet zoveel, het zijn extra voedings stoffen die je lichaam nodig heeft om te groeien en herstellen.

Groeten,

Davy

:D

Denk ook aan om HMB te nemen. Ziet er niet slecht uit :rolleyes:
Moet je dit altijd innemen zoals whey??? Elke dag gedurende alle maanden??
Of is dat met een kuur van een maand en dan een paar maand stoppen?
Dus als ik het goed begrijp bevordert whey de spieropbouw?

Thx voor de hulp die jullie me geven,

Jurgen,

Ik ken je weining vertellen over HMB, want ik heb het nog nooit gebruikt. Ik heb er verschillende dingen over gelezen en veelal negatief (geen invloed op spiergroei), natuurlijk zeggen de fabrikanten zelf dat het super werkt. Ik zelf zal het lekker simpel houden, supplementen zijn maar een aanvulling. Ik gebruik alleen whey protiene en creatine... en daar hou ik het voorlopig ook bij. Hard trainen en veel, heel veel eten :D

Over whey proteine (ff gekopieerd van een fabrikant zijn website):
Sporters gebruiken hun spieren vaker en intensiever, waardoor hun spierweefsel regelmatiger en in grotere hoeveelheden moet worden aangemaakt dan bij niet-sporters. Hiervoor is dagelijks meer proteïne nodig dan normaal. Uit proteïnes haalt het lichaam aminozuren, de bouwstenen van je spieren.

Groeten,

Davy :D

Kan er iemand een beetje uitleg geven over het gebruik van creatine??
Hoeveelhied ik moet gebruiken en de resultaten ervan.
Is HMB beter dan creatine??

Thx,

Heb zalige spierpijnen vandaag...... :o

ja hier ben ik weer

Ben nog gewicht aan het verliezen. Is niet normaal vind ik.
Zou moeten bijkomen.

Voedingschema

07.00 Brinta
09.00 Appel of bannaan of pot youghurt
12.00 4 boterhammen met kip of kalkoen of paardevlees
14.00 Youghurt of stuk fruit
17.00 Avondmaal aardappelen+groeten en mager vlees gebakken op bakvel
wokken ( pasta's met groenten en vlees)
en een proteineshake na de training

Ik denk dat ik meer moet eten.Wat denken jullie???
Hebben jullie een goed voedingsschemavoor me??

nu eet ik s'morgens boterhammen met confituur.

Terug
Naar boven