AndroidHealthClinic

Nieuws Pedagogische tik maakt kinderen succesvoller

:rolleyes:

Dus omdat ik niet boven de 25 ben mag ik niet serieus genomen worden?

Of het eigen ervaring is of niet gaat jullie geen drol aan, het slaan van een kind is een teken dat je het niet meer in de hand hebt en dus een teken van zwakte.

Als je genoeg gezag hebt en uitstraalt hoef je geen poot uit te steken.

We zijn niet allemaal 150kg @ 3% bij 1,75 helaas.

Slaan is altijd zwak, beter sluit je ze op voor een tijdje, in de kelder in het donker ofzo, of ergens waar ze niet uit kunnen en niets leuks kunnen doen. (als ze echt onhandelbaar zijn, als laatste optie)

Laatst bewerkt:
:rolleyes:

Dus omdat ik niet boven de 25 ben mag ik niet serieus genomen worden?

Er stond dat IK jou binnen de context van dit onderwerp niet zo snel serieus zou nemen, die leeftijd heb je zelf op arbitraire wijze ergens vandaan gehaald.

Als je wat ouder wordt ga je tegen een hoop dingen heel anders aankijken... maar daar kan jij nog niet over meepraten.

Bij mij waren ze altijd streng met schoolcijfers. Vaak tikken gehad, waardoor ik onbewust een soort angst ontwikkelde om te vertellen dat ik weer een onvoldoende had. Slaan zal een open band met je kinderen zeker niet bevorderen.

Ik heb nooit klappen gehad vroeger, ik moest altijd op de trap zitten. Al ik iets per ongeluk stuk maakte en ik vertelde het zelf dan was er ook niks aan de hand :P Ik begreep er geen zak van, bij me vriendjes thuis ging het er heel anders aan toe.

Laatst bewerkt:
Slaan is altijd zwak, beter sluit je ze op voor een tijdje, in de kelder in het donker ofzo, of ergens waar ze niet uit kunnen en niets leuks kunnen doen. (als ze echt onhandelbaar zijn, als laatste optie)
:eek: Ken ik er nog een op..
maar slaan is IMO a no go....

Er zijn anderen manieren om een kind wat bij te brengen....
en of het nu waar is , is een tweede...

Laatst bewerkt:
Zulke onderzoeksconclusies zijn erg subjectief.
Variabelen zoals:
-hoe hard zijn de kinderen geslagen,
-wat was de pijngrens van die kinderen,
-frequentie,
-voor wat soort misdragingen kregen ze klappen,
-wat waren de talloze overige omgevingsfactoren waarin het kind is opgegroeid, etcetera.

Onmogelijk om van al die factoren objectief data te verzamelen.

Er is een verschil tussen een tik en je kind een paar klappen geven. Maar sommigen hier op het forum vinden dit gelijk kindermishandeling???

Was hier laatst niet een onderzoek gepost waarin stond dat corrigerende tikken, kinderen minder slim maken(of iets in die trand)?

Dit soort onderzoeken kan je nooit serieus nemen , op een te kleine basis komen ze tot conclusies.

In de natuur zal ieder jong dier fysiek door zijn ouders worden gecorrigeerd indien hij over grenzen heen gaat die echt niet kunnen worden getolereerd.
Dit heeft niets met zwakte te maken en maakt een jong dier zich bewust van zijn beperkingen. Dit bewustzijn roept misschien even angst op bij een jong dier, maar het is juist deze angst die ervoor kan zorgen dat hij in de toekomst geen roekeloze keuzes maakt. Het schept een evenwichtige situatie waarin je jezelf bewust wordt van je macht/onmacht.

De afgelopen tientallen jaren heeft de emancipatie ervoor gezorgd dat er niet meer mag worden geslagen. Dit idee werd gedreven door de emotie dat het "zielig" is voor het kind en niet door een objectief en transparant model wat het daadwerkelijke effect van slaan laat zien.
Parallel aan deze ontwikkeling van "niet slaan" is een samenleving ontstaan die steeds respectlozer voor ouderen en anderen-in-het-algemeen is geworden. Oorzaak-gevolg? Geen idee, maar wel opvallend.

Persoonlijk vind ik slaan van uit onmacht maar niks. Een tik om een grens aan te geven die nooit had mogen worden overschreden lijkt me anders. Bijvoorbeeld indien een kind ouders slaat of indien hij/zij stelselmatig zwakkeren terroriseert (invaliden/zeer kleine kinderen/dieren).

Communicatie door middel van een platte hand hoort gewoon bij het opvoeden. "geen computer voor een week!" etc. Dat zijn gewoon bullshit straffingen. :p

Was hier laatst niet een onderzoek gepost waarin stond dat corrigerende tikken, kinderen minder slim maken(of iets in die trand)?

Ja dat dacht ik ook al.

Lijkt me gewoon dat die onderzoeken mekaar tegenspreken en dat je hier geen conclusies uit kan trekken.

Ik heb als kind weleens een paar meppen gehad.Ik haatte ze op dat moment behoorlijk.4jaar geleden had ik er ook nog een aantal ontvangen,we hadden een kleine meningsverschil.Het komt de band zeker niet ten goede en zal het altijd blijven onthouden.

Er is ook een onderzoek dat zegt bij elke keer dat je je kind slaagt gaat het meer stresshormonen aanmaken.En ja die stresshormonen zijn niet zo goed voor de hersenen en het lichaam in groei.Een meer geloofwaardig onderzoek.

ja, heel slim... idioot. Zo krijgen kinderen claustrofobie en wees maar zeker dat ze er mentaal instabiel van worden.

---------- Toegevoegd om 23:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------

Communicatie door middel van een platte hand hoort gewoon bij het opvoeden. "geen computer voor een week!" etc. Dat zijn gewoon bullshit straffingen. :p

inderdaad, het enige wat je daarmee bereikt is verdrongen haat bij de kinderen, chantage als middel om je kind onder de duim te houden

ik vind een pedagogische tik iets dat erbij hoort. wie niet luisteren wil moet maar voelen.

als je kind stront vervelend is en praten helpt niet, dan verdient hij of zij gewoon een tik, klaar. kinderen zoeken grenzen, geef ze die dan ook.

ik vind een pedagogische tik iets dat erbij hoort. wie niet luisteren wil moet maar voelen.

als je kind stront vervelend is en praten helpt niet, dan verdient hij of zij gewoon een tik, klaar. kinderen zoeken grenzen, geef ze die dan ook.

Leer dan beter praten.

Terug
Naar boven