AndroidHealthClinic

Philippe's log: Back on Track...

dikke volume op de bench man:)

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag dus 2x15x56 Kg BP gedaan. Ging me maar net goed af maar het is gelukt. Ook continu tot de 12e rep goede houding en tot borst dus ben er erg tevreden over! Overmorgen 2x15x58 Kg, ben benieuwd! De BOR en de Dips gingen me opnieuw zwaar af maar lukten ook nog met veel moeite. Wel altijd keurig tot de 90 graden gegaan. BOR kan nog wel veel verbetering gebruiken wat betreft full ROM. Squat gaat me op dit gewicht vrij redelijk af!

Ik kijk uit naar overmorgen! :)

Ik ben ook weer terug van vakantie :) beetje geslacked maar nu weer goed bezig. Zie dat jij ook lekker bezig bent! Keep it up. Pas wel op dat je niet teveel cardio op je rustdagen doet! Je spieren moeten niet alleen herstellen maar je CNS ook! Dat gebeurt alleen als er geen nieuwe prikkels komen en met cardio krijg je die wel. Wanneer je elke rustdag cardio doet zou je wel eens wat problemen kunnen krijgen in week 5 / 6.

Tnx ;) Haha, maak je geen zorgen, meeste dagen hier op vakantie doe ik wel voetbal/tennis of zwemmen. Maar zodra het weer school is heb ik totaal geen tijd meer voor cardio (op *10 Km fietsen na dan elke dag).

Vandaag laatste training van de eerste mini-cyclus (15 reps). Voor mij waarschijnlijk de zwaarste training. Ben benieuwd!

Laatste training van deze mini-cyclus afgerond. Heb het idee dat de volgende fase van 2x10 reps wat beter voor mij zal zijn. Het is immers de eerste keer dat ik FB doe en ik heb ook lang niet getraind met een rep-range boven de 10. Dit zal dus 'bekender' aanvoelen denk ik.

SQ: 2x15x: 50Kg + stang (22)
BP:2x15x 58Kg ---> Zwaar!
LPD: 2x15x 45Kg
BOR: 2x15x 50Kg
Dips: 2x15xBW
Shrugs: 2x15x 26 Kg ea.
Shoulder Press: 2x15x 18Kg ea. ---> Zwaar!
Weighted Crunch: 2x15xBW + 10Kg
(Leg-Sled) Calf Raise: 2x15x115Kg
Seated DB Curls: 2x15x12 Kg ea.

Was volledig gesloopt na deze training. De compound oefeningen tesamen maken je hele lichaam flink moe. Heb wel het idee dat ik veel krachtprogressie maak op de SQ, LPD, Shrugs, Crunches en Calf Raises. Heb nog vooral moeite met BOR (het goed houden van mijn armen tegen mijn zij).

Ben ook benieuwd hoeveel ik in kracht ben bijgekomen na de volledige HST routine.

Overmorgen begin ik weer met een training en daarna heb ik wat extra dagen rust. :)

gaat goed met nieuwe schema zie ik:)

goed bezig man

Vandaag (een dagje later dan geplanned dus) mijn eerste training van de 10-rep fase gehad. Voelde een flink stuk minder zwaar terwijl ik de meeste oefeningen toch goed en gecontrolleerd uitvoerde. Is ook wel eens lekker na die 2 zware weken.

Is ook minder zwaar :) van 2x15 naar 2x10 heb je denk ik sowieso twee trainingen zigzag (dwz als je gewicht x volume doet kom je om minder netto gewicht uit). Is zeker niet erg. Even klein beetje bijkomen een daarna weer lekker opvoeren.

succes verder!

Gisteren weer voor het eerst in mijn bagger sportclubje gesport. Maar het ging allemaal vlot en moest amper wachten. Was dus dik tevreden! De training zelf was dus idd wat rustiger maar ging dus goed! ;)

Vandaag weer mijn 3e training gehad van de 10-rep periode. Training ging vlot en heb de BOR met 5 Kg in gewicht totaal moeten verhogen omdat een aantal benodigde gewichtsschijven niet beschikbaar waren. Is voor de rest geen probleem voor komende trainingen. Wat ik wel erg raar vind: het bankdrukken gaat nu makkelijker - en dan bedoel ik dat de stang echt lichter leek (gewoon een olympische stang van 20Kg) - dan het bankdrukken in de Smitch machine die een stang+geleidergewicht had van +/- 22 Kg. Naja, opzich alleen maar een goed iets. Nu 3 dagen rust :)

had je andere houding bij de bench anders is het vreemd ja maar toch mooi megenomen ;)

Bij de normale bench gewoon correcte houding en bij de bench in de smith machine was de stang misschien soms meer richting mijn navel :/

Vandaag weer een lekkere training. Had nog steeds wat pijn in mijn rug trouwens, maar de BOR ging alsnog beter dan voorheen en ik was dus erg tevreden. Wat blijft mijn sportschool een lachertje trouwens. Als iemand ooit een tijd teveel heeft moeten ze op een maandag Your Health Breda bekijken... belachelijk!

haha onze your health is ook pauper. heb wel wat vrienden die daar heen gaan, is wel cheap ass.

Vandaag weer een zware training. Opnieuw een zware BOR 2x10x55 Kg en een erg zware Shoulder Press van 2x10x22 Kg. Heb helaas de 2e keer moeten opgeven na de 8e herhaling, was echt kapot! Ik heb mijn max benchpress van 65 naar 70 verhoogt, denk dat ik dat wel net 2x10x zou moeten redden. Heb weer zin in zaterdag, al was vandaag iig killing ;)

wel een dik volume op de bor, en je shoulder press is sterk:)

wel een dik volume op de bor, en je shoulder press is sterk:)

Bedankt! :)

Gisteren een vrij mooie training, 'hoogtepunten':

2x10x70 Kg Squat --> paralel, of was het nou 90 graden :o
2x10x70 Kg Benchpress --> gingen allemaal goed en tot op borst
2x10x60 Kg BOR --> ging vrij goed, merkte wel dat ik heb iets 'trok' door omhoog te rukken.
2x10x22 Kg SP --> Wat was dit zwaar zeg, maar ging lekker!

sterke bench man, en wat is SP eigenlijk.

Terug
Naar boven