MuscleMeat

Philippe's log: Back on Track...

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag mijn gewichten voor de komende 2 weken (2x5 week) ingevoerd. Krijg nu wel mijn twijfels over het net van de komende 2 trainingsdagen. Mijn BP zou nu bijvoorbeeld 2x5x55 zijn. Al doe ik bij wijze van spreke een minuut over één rep dan zou ik dit nog makkelijk voltooien. Naja, een dagje of 2 wat rustiger is natuurlijk geen ramp maar toch ;)

1e training was gewoon het vermelden niet waard naar mijn mening, weer eventjes rustig op gang komen.

Ook de 2e training was rustig maar daar zaten al degelijkere gewichten in.
2x5x70 Kg diepe squat rustig
2x5x60 Kg BP tot op borst rustig
2x5x22 Kg SP diep en rustig

Vind tot nu toe HST echt een brilliant schema, het voelt beter, het werkt fijner en er is ook gewoon snel zichtbaar verschil. Is 3x5 geen optie voor de laatste cyclus, of wordt het einde (laatste 3 dagen) dan te zwaar? Enige nadeel vind ik de eerste +/- 2 dagen van een mini-cyclus. Die voelen soms echt te nutteloos aan. Misschien heb ik mijn maxes niet goed gemeten. Vrijdag weer een training :)

Afgelopen vrijdag 3e trainingkje van de nieuwe cyclus.
Met onder andere;

2x5x75 Kg squat,
2x5x65 Kg Benchpress
2x5x55 Kg BOR
2x5x24 Kg Shoulder press PR (had ik niet echt eerder gedaan maar wist dat mijn 5 RM ergens rond dit zou zitten)

gaat goed hier:)

netjes man die shoulder press

Weer een trainingkje

Onder andere
2x5x80 Kg squat,
2x5x70 Kg Benchpress

Vandaag op een na zwaarste training van de 2x5-fase.

SQ: 2x5x85 Kg <-- ging vrij makkelijk
BP: 2x5x75 Kg <-- ging eigenlijk vrij lastig, was gewoon goede vorm tot op borst maarja.
LDP: 2x5x63,5 Kg <-- Ging ook nog steeds erg makkelijk eigenlijk, en was toch diep doorgetrokken tot sternum.
BOR: 2x5x60 Kg <-- Ging goed alleen armen gingen ietsjes naar buiten, volgende keer goed op letten.
CD: 2x5x BW+8 Kg <-- Ging ook al erg makkelijk...
SH: 2x5x32 Kg
SP: 8x26 Kg <-- Ik kon het niet laten, het ging zo goed dat ik heb gelijk 8 keer wilde doen, vervolgens 5x26 Kg gedaan PR! :D:D
WC: BW+20 Kg
CR: 145 Kg
DC: 16 Kg <-- Ging ook vrij goed.

Een geslaagde training dus, merk dat ik vooral bij de Squat, LPD en Chest Dips snel kracht bijkom omdat ik ze vroeger niet zo vaak gedaan heb ;)

mooie training man, alles ging makelijk alleen het bankdrukken maar je had hem:).en je shoulder press is ook goed sterk. laat die zwaarste dag maar komen:D

mooie training man, alles ging makelijk alleen het bankdrukken maar je had hem:).en je shoulder press is ook goed sterk. laat die zwaarste dag maar komen:D

Heel erg bedankt man ;)

Vandaag was lekkere knal training, ging echt extreem boven verwachtingen, lekkere PR's! Het plan was dat ik vandaag zou sporten bij een andere sportschool (Keep Fit Breda). Ik zou gewoon mijn plan doen alleen zij zouden meedoen. Het enige kleine nadeeltje dat eraan zat is dus dat je op je belangrijkste dag (vind ik toch) een beetje moest gissen met de gewichten enzo, maar dit bracht eigenlijk alleen maar goede dingen met zich mee! ;) Ook zat het tempo er wat minder in, maar dat is niet zo'n ramp.

De training:

SQ: 2x5x90 Kg <--- Ging lekker! Ook daarna nog eventjes zonder smitch onzin gesquat tot de grond, voelt veel lekkerder en natuurlijker aan maar bij onze sportschool kan dit helaas niet :mad:.
BP: 1x5x80; 2x5x90 Kg!!! PR :D <--- 80 stond eigenlijk op de planning, maar ik voelde me sterk deze ochtend en ik dacht dat de stang maar 10 Kg woog, "twee schijven van 5 er dan maar op hé". Heb dus gewoon dik 2x5x90 gebenched. Mind over Body dus! :)
LPD: 2x5x72 Kg <--- Bij het apparaat was de gewichtsindeling anders dus ben ik iets hoger gedaan, gewoon goed gedaan, flink sterker in geworden,
BOR: 2x5x70 Kg <--- Wilde eigenlijk 65 Kg doen maar dat wa niet mogelijk met de gewichten, vorm was "oké".
Chest Dips: 2x5xBW+10 Kg <--- Ging lekker en erg makkelijk!
Shrugs: 2x5x34 <-- Gewoon goed
Shoulder Press: 2x5x26 Kg <--- ging ook gewoon lekker :)
Weighted Crunch: gekipped, geen tijd.
Calf Raise: 2x5x145 Kg <--- ging goed
Dumbbell Curls: 2x5x16 Kg <-- ging goed, volgende training 18 Kg? ;)

Lekkere training dus! Nu lekker rusten!

Voor vandaag stond op de planning om een herhaling te hebben van de vorige training, opnieuw alles op 100% Dus. Alles is dan ook nagenoeg gelijk gebleven op een aantal verschillen na, hetgeen dat anders is gegaan post ik dus hieronder ;)

BP: 4x90Kg en 5x85Kg
Ik denk te wijten aan samenloop van later sporten (vorige keer was ochtend, nu 's avonds na schooldag), gedaan ná dips en LPD (ipv ervóór) en vermoeidheid van vorige keer nog
Chest Dips: 2x5xBW+16Kg
Ook hier de neiging gehad zwaarder te pakken, ging gewoon goed gelukkig.
LPD: 2x5x77 Kg PR :)
Kon wat zwaarder aan, en ging goed. Had waarschijnlijk wel wat nadelige gevolgen voor mijn BOR uitvoering daarna...
BOR: 2x5x60 Kg (ipv 65 Kg)
Ging gewoon niet erg lekker, was ook later dan anders in de volgorde uitgevoerd.

Mijn linker arm voelt nu trouwens echt iets te dood aan :p:o

Volgende training (woensdag) wordt er 105% gedaan met 'halve reps' indien nodig volgens schema, wordt weer een lekkere, zware training :)!

Laatst bewerkt:
nette trainingen man

Tnx,
Faaaaaaaaaaaaakkkk, ****ing moord training! Ben echt dood aan het gaan na afgelope weken, hakken er flink in... van 2x5x80 BenchPress, naar 4x90, naar vandaag 1x90 (bij het opwarmen voor de rest maar ging erom dat het zo zwaar ging...).

Naja, ging voor de rest wel allemaal goed en het islogisch dat het zo zwaar is, maar ik heb het gevoel dat ik volgende week echt niet mijn 15, 10 en 5 RM kan gaan testen...

Training van vandaag:

De bedoeling was om alles 2x5/[half]x te doen. Overal dus 90 graden/ paralel of halve reps. Bij sommige lukte het me alsnog om hele te doen;

SQ 2x5x95Kg /// tot paralel
BP 2x5x95Kg /// tot 90 graden
LPD: 2x5x86Kg /// tot aan kin PR :)
BOR: 2x5x70Kg /// was hier echt op, halve, slechte reps
CD: 2x5x20Kg /// volledige goede reps PR :)
SH: 2x5x36Kg /// volledige goede reps PR :)
SP: 2x5x28 Kg /// met uittillen en tot 90 graden, wel goede gecontrollerde vorm: PR :)
CR: 2x5x154 Kg /// volledige goede reps PR :)

Volgende keer forced negatives, :fuu:

haha die laatste trainingen zijn echt epic he. lekker hoor al die PR's. Dalijk gaan die 10 dagen rust wel heel lekker zijn. Goed bezig ! Misschien moet je die BOR en LPD in de schema omdraaien, zodat je die BORs netter kan doen. En op je vraag van een tijdje terug heb je waarschijnlijk zelf al antwoord. die 3x5 zou ik niet snel doen omdat die trainingen al megazwaar worden.

dikke PR training man

haha die laatste trainingen zijn echt epic he. lekker hoor al die PR's. Dalijk gaan die 10 dagen rust wel heel lekker zijn. Goed bezig ! Misschien moet je die BOR en LPD in de schema omdraaien, zodat je die BORs netter kan doen. En op je vraag van een tijdje terug heb je waarschijnlijk zelf al antwoord. die 3x5 zou ik niet snel doen omdat die trainingen al megazwaar worden.

Haha bedankt dat je toch nog ff volgt :P Maar die zijn inderdaad epic en loodzwaar, ben gewoon echt eventjes op na die weken, ook al heb ik twee dagen rust. Dus ik heb inderdaad antwoord op die vraag ja :P Maar ik ben alleen bang dat ik ook geen kracht meer heb om fatsoenlijke progressie te maken in de volgende week... om dan nog na al die vermoeidheid 15, 10 en 5 RM te doen...

Bedankt man!

---
Was trouwens nog vergeten te melden dat ik gisteren natuurlijk ook het volgende heb gedaan
Bicep Curls: 2x5x18Kg /// volledige goede reps PR :)

Training afgelopen vrijdag:

Ging vandaag om de negatives, elke positive beweging was erg assisted en de negative beweging werd zo langzaam mogelijk uitgevoerd, erg zware en pijnlijke training dus :o

SQ: 2x5x100 Kg
BP: 2x5x100 Kg
Had hierna echt gigantisch veel last van bovenkant borst tegen mijn sleutelbeen aan, waarschijnlijk de spier en pezen hier en vooral hier.
LPD: 2x5x95,5 Kg
BOR 2x5x75 Kg straps
Chest Dips: 2x5x BW+25 PR! :) (Was niet assisted)
Shrugs: 2x5x28 Kg
Shoulder Press: 2x5x30 Kg
Calve Raise: 2x5x163 Kg
Dumbbell Curl: 2x5x20 Kg

Ik wil na dit schema mijn triceps en voorarmen meer aandacht geven, maar heb niet echt een idee hoe dit goed aan te pakken...

Ik denk dat ik de BP ga vervangen voor CQBP en in plaats van crunches Dumbbell Whrist Curls en Dumbbell Reverse Whrist Curls ga pakken.

Ik twijfel alleen nog erg over de CQBP, mijn triceps lopen achter en houden mijn BP vorderingen tegen vermoed ik, maar ik wil het liefst gewoon de BP blijven doen...

Ik ga in ieder geval nog een cyclus HST volgen en ga na die cyclus de deadlift erbijgooien.

Ik wil na dit schema mijn triceps en voorarmen meer aandacht geven, maar heb niet echt een idee hoe dit goed aan te pakken...

Ik denk dat ik de BP ga vervangen voor CQBP en in plaats van crunches Dumbbell Whrist Curls en Dumbbell Reverse Whrist Curls ga pakken.

Ik twijfel alleen nog erg over de CQBP, mijn triceps lopen achter en houden mijn BP vorderingen tegen vermoed ik, maar ik wil het liefst gewoon de BP blijven doen...

Ik ga in ieder geval nog een cyclus HST volgen en ga na die cyclus de deadlift erbijgooien.

Close grip lijkt me een goed idee. Zo houd je een compound erin wat imo beter is dan een facecrusher oid in een HST schema. Whrist curls zijn prima denk ik. Je zou ook nog kunnen kijken naar een reverse cable curl. Die voel ik altijd wel erg lekker.

succes nog je laatste weekje

wow shit man, je gaat hard. dips, squat, bench het gaat allemaal goed.

Close grip lijkt me een goed idee. Zo houd je een compound erin wat imo beter is dan een facecrusher oid in een HST schema. Whrist curls zijn prima denk ik. Je zou ook nog kunnen kijken naar een reverse cable curl. Die voel ik altijd wel erg lekker.

succes nog je laatste weekje

wow shit man, je gaat hard. dips, squat, bench het gaat allemaal goed.

Bedankt mannen! Heb er alleen wel een licht blessuretje aan overgehouden dus, maarja, nog 3 trainingen volhouden :fire: Moet alleen nog steeds goed op dat eten gaan letten! Kan nog steeds meer!

Heb er uiteindelijk dit van gemaakt als nieuwe schema:

comp. Squat
comp. Bench Press
comp. BOR
comp. LPD
comp. CGBP/Triceps Dip
comp. Schoulder press
iso. DB Shrugs
iso. Calf Raises
iso. Dumbbell Curls
iso. Whrist Curls
iso. Rev. Whrist Curls

Toelichting:
Rug had voorheen 2 oefeningen (BOR en LPD), en dat wilde ik ook graag voor borst (had voorheen wel die chest dips maar had niet echt het idee dat die goed werkte) ik daarom nu voor borst Bench Press en CQBP. Zo pak ik beter mijn triceps mee en hoef ik toch niet Bench Press zelf te vervangen (ik hou nu eenmaal graag die basisoefening erin).

Terug
Naar boven